ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ 16-7 ΕΩΣ 22-7-2010 (επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

image

Παρασκευή 16/07

Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας

Θέατρο

«Τρωάδες»

Αρχαίο Ωδείο, 21.30

Οι «Τρωάδες» του Ευριπίδη, σε καινούργια μετάφραση Παντελή Μπουκάλα, σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου και με τη Λυδία Κονιόρδου στο ρόλο της Εκάβης, παρουσιάζονται απόψε στις 9.30 στο Αρχαίο Ωδείο, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ.

Μια από τις πιο δημοφιλείς σωζόμενες τραγωδίες επιλέγεται και παρουσιάζεται με οδηγό τη σκληρή διαχρονικότητά της. Τα δεινά του πολέμου και η συμφορά της προσφυγιάς δεν έχουν εγκαταλείψει την ανθρωπότητα από τον καιρό του τρωικού πολέμου μέχρι σήμερα και, δυστυχώς, δεν γνωρίζουν γεωγραφικά σύνορα. Κάθε εξουσία που ασκείται με αλαζονεία είχε, έχει και θα έχει ολέθριες συνέπειες για τους λαούς.

Ιστορικά στοιχεία

Οι «Τρωάδες» παίχτηκαν στα Διονύσια το 415 π.Χ. κατά τη διάρκεια της εκστρατείας των Αθηναίων στη Σικελία και αποτέλεσε μέρος τετραλογίας μαζί με τις τραγωδίες «Αλέξανδρος», «Παλαμήδης» και το σατυρικό δράμα «Σίσυφος» (μόνο οι «Τρωάδες» σώθηκαν, ενώ από τα άλλα μόνο αποσπάσματα έχουμε). Νικητής ήταν τότε ο Ξενοκλής με την τετραλογία που την αποτελούσαν οι τραγωδίες: «Οιδίπους», «Λυκάων», «Βάκχοι» και το σατυρικό δράμα «Αθάμας», ενώ ο Ευριπίδης κατέλαβε τη δεύτερη θέση.

Το έργο

Ο πόλεμος ήταν ανέκαθεν αναπόσπαστο στοιχείο του ελληνικού τρόπου ζωής και καταλαμβάνει σημαντικό μέρος στη θεματολογία της ελληνικής λογοτεχνίας. Το διαφορετικό όμως στο δράμα αυτό, είναι ότι παρουσιάζει τον πόλεμο και την ολέθρια δύναμή του από τη σκοπιά των αιχμάλωτων γυναικών και συγκεκριμένα, των αιχμάλωτων γυναικών της Τροίας. Η αλαζονεία των νικητών, τα δεινά του πολέμου, η ατίμωση των ηττημένων, η έκθεσή των γυναικών και των παιδιών στην ωμότητα και τη φρικαλεότητα του πολέμου και η συμφορά της προσφυγιάς, αφού οι Τρωαδίτισσες αναγκάζονται ως σκλάβες, να εγκαταλείψουν τον τόπο τους και να ακολουθήσουν τους νικητές Έλληνες σε μια νέα, άγνωστη πατρίδα, είναι μερικά από τα διαχρονικά μηνύματα που περνάει μέσα απ’ το έργο του ο Ευριπίδης.

Ας δούμε λοιπόν πως παρουσιάζει τα γεγονότα και τις συνέπειες της νίκης των Ελλήνων, που είχε σαν αποτέλεσμα τον αφανισμό των Τρώων. Μετά την άλωση και την πυρπόληση της Τροίας, ακολούθησαν οι σφαγές των Τρώων. Η αγριότητα και κυρίως η ασέβεια των Ελλήνων προς τους θεούς (αποκορύφωμα ο βιασμός από τον Αίαντα τον Λοκρό, της ιέρειας του Απόλλωνα, Κασσάνδρας, στα σκαλοπάτια του ναού της Αθηνάς), προκάλεσαν την μήνη της θεάς Αθηνάς, που παρά το γεγονός ότι τους υποστήριζε σε όλο τον πόλεμο, αποφάσισε μαζί με τον θεό Ποσειδώνα, προστάτη της Τροίας, να τιμωρήσει τους Έλληνες κατά την επιστροφή στις πατρίδες τους. Εν τω μεταξύ, οι Έλληνες περιχαρείς και ανακουφισμένοι από τη λήξη του δεκαετούς πολέμου, πήραν όσα λάφυρα μπορούσαν και αφού έβαλαν κλήρο για να μοιραστούν τις αιχμάλωτες, ετοιμάζονταν να φύγουν. Οι γυναίκες περιμένουν τη μοίρα τους στο στρατόπεδο των νικητών Ελλήνων και ανάμεσα τους ήταν και οι βασιλοπούλες οι οποίες δε μοιράστηκαν με κλήρο αλλά ανάλογα με την επιθυμία των βασιλέων των Ελλήνων. Το έργο εξελίσσεται καθώς κάθε μια μαθαίνει την τύχη που την περιμένει. Έτσι, την βασίλισσα Εκάβη, γυναίκα του Πριάμου την έδωσαν σαν δούλα στον Οδυσσέα, την κόρη της Κασσάνδρα την πήρε για γυναίκα του ο Αγαμέμνων, τη γυναίκα του γιου της Έκτορα, Ανδρομάχη, την πήρε για γυναίκα ο γιος του Αχιλλέα, Νεοπτόλεμος, ενώ τον γιο του Έκτορα, Αστυάνακτα και την κόρη της, Πολυξένη, τους σκότωσαν, τον έναν ρίχνοντάς τον από τα τείχη και την άλλη την έσφαξαν πάνω στον τάφο του Αχιλλέα. Η Εκάβη είναι το πρόσωπο που συνδέει τα υπόλοιπα πρόσωπα της τραγωδίας, ενώ οι σκηνές που ξεχωρίζουν είναι το μαντικό παραλήρημα της Κασσάνδρας και ο θρήνος της Ανδρομάχης. Χαρακτηριστική είναι η σκηνή που ο Μενέλαος έρχεται να πάρει την Ελένη, που την είχαν σαν όλες τις άλλες αιχμάλωτες στο στρατόπεδο, η απολογία της και η αντιπαράθεση της Εκάβης μαζί της, προσπαθώντας να πείσει τον Μενέλαο να τη σκοτώσει επιτόπου γιατί αυτή είναι η υπεύθυνη για τους σκοτωμούς τόσων Ελλήνων και Τρώων. Πολύ ωραία είναι και η αντίθεση του Χορού και της Εκάβης. Ο Χορός έχει μόνο ένα θέμα, θρηνεί για την άλωση της Τροίας. Μας εξιστορεί την πανουργία του Δούρειου Ίππου και τις τελευταίες στιγμές της Τροίας και φυσικά αγωνιούν για την σκληρή μοίρα που τις περιμένει. Η Εκάβη εμφανίζεται περισσότερο να την απασχολεί το εσωτερικό της δράμα, για τους δικούς της που χάθηκαν και όσα περιμένουν την ίδια.

Συντελεστές της παράστασης

Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας

Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος

Μουσική: Τάκης Φαραζής

Επιμέλεια κίνησης: Αγγελική Στελλάτου

Σκηνικό – Κοστούμια: Άγγελος Μέντης

Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης

Παίζουν οι ηθοποιοί:

Λυδία Κονιόρδου (Εκάβη)

Γιάννης Τσορτέκης (Ταλθύβιος)

Μαρία Καλλιμάνη (Ανδρομάχη)

Μαρία Κίτσου (Κασσάνδρα)

Μιχάλης Οικονόμου (Μενέλαος, Ποσειδώνας)

Ιωάννα Κανελλοπούλου (Αθηνά)

Αμαλία Τσεκούρα (Ελένη)

Δήμητρα Λαρεντζάκη

Αιμιλία Βάλβη

Ειρήνη Τζανετουλάκου

Ελίτα Κουνάδη

Συναυλία

Grand Zero

Catamaran beach bar, 22.00

Μια ενδιαφέρουσα μουσική βραδιά, που μας επιφυλάσσει γερές δόσεις καλοκαιρινής δροσιάς και φρεσκάδας θα πραγματοποιηθεί σήμερα.

Οι Grand Zero μετά από αρκετές live εμφανίσεις σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, επιστρέφουν στην Πάτρα για να παρουσιάσουν τις πρωτότυπες διασκευές τους σε γνωστά τραγούδια από όλο το φάσμα της ροκ μουσικής, σε ένα δίωρο πρόγραμμα με καλοκαιρινή και χορευτική διάθεση, που θα σας ξεσηκώσει προσφέροντας μια δυνατή μουσική εμπειρία.

Θα υπάρχει και μια μικρή έκπληξη για όλους τους φίλους του συγκροτήματος που θα παραβρεθούν.

Παρασυρθείτε κι εσείς στο ταξίδι τους στις 10 το βράδυ στο Catamaran beach bar στην Παναγοπούλα. Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Αλλά ας ξεναγηθούμε στην ιστορία και την έως σήμερα πορεία του ροκ συγκροτήματος.

Oι Grand Zero δημιουργήθηκαν τον Οκτώβριο του 2003. Ορισμένα μέλη έχουν παρουσία και σε άλλα συγκροτήματα της Πάτρας.

To ρεπερτόριο του γκρουπ περιλαμβάνει: α) διασκευές σε γνωστά ξένα τραγούδια από όλο το φάσμα της rock μουσικής (pop, classic, hard) και β)δικές τους συνθέσεις, με ελληνικό και αγγλικό στίχο.

Το tracklist της συναυλίας τους είναι περίπου 30 τραγούδια και έτσι η διάρκεια της κάθε ζωντανής τους εμφάνισης αγγίζει περίπου τις δυο ώρες.

Κατά τη χρονική περίοδο 2003-2010 οι Grand Zero είχαν έντονη συναυλιακή δραστηριότητα. Πραγματοποίησαν αρκετά μεγάλο αριθμό συναυλιών σε club της Πάτρας και όχι μόνο. Χαρακτηριστικά είναι: Catamaran beach bar, Stage Club, Συνεργείο, Πάρκο της Ειρήνης (ΠΟΦΠΠ), «1897» rock bar (Αγρίνιο), Why not rock club, Camping Akrata beach 12ο -13ο -14ο Beering Λέσχης Κλασικής Μοτοσυκλέτας Πατρών, Rock Συνάντηση Κιάτου 2009.

Κατά τη χρονική περίοδο 2006-2007 οι Grand Zero έπαιζαν κάθε Κυριακή στο Why Not Rock Club στην Πάτρα.

Το συγκρότημα στελεχώνουν οι ακόλουθοι μουσικοί: Αντωνία Καλαϊτζή(φωνή), Κώστας Μαρνέρας(κιθάρα), Θοδωρής Λεμποτέσης(κιθάρα), Κώστας Δαλαμάγκας(μπάσο) και Χρίστος Ανέστης(ντραμς).

Σάββατο 17/07

Συναυλία

Νίνα Λοτσάρη

Αρχαίο Ωδείο, 21.30

Ένα μουσικό ταξίδι από το χθες στο σήμερα με την μοναδική performer Νίνα Λοτσάρη θα απολαύσουν οι Πατρινοί το Σάββατο 17 Ιουλίου στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας 2010, που διοργανώνουν η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και η ΔΕΠΑΠ. Η μουσική παράσταση της Νίνας Λοτσάρη ολοκληρώνει την ενότητα «Πατρινοί Δημιουργοί» του φεστιβάλ. Η σκηνοθεσία της μουσικής παράστασης είναι της Αποστολίας Παπαδαμάκη, η μουσική επιμέλεια του Κώστα Παγιάτη, τα κείμενα του Άγγελου Παπαδημητρίου.

Το orient express ξεκινά το ταξίδι του με οδηγό τη Νίνα Λοτσάρη για να συναντήσει μεγάλες προσωπικότητες , έθνη , πολιτισμούς , μουσικές , τραγούδια , χορούς . Ένα ταξίδι γεμάτο υπέροχες εικόνες , συγκινητικές στιγμές και κουβέντες με τα πρόσωπα εκείνα που άφησαν ιστορία στο πέρασμα του χρόνου. Άλλοτε με ευαισθησία και άλλοτε με χιούμορ …έτσι όπως το συναίσθημα το απαιτεί μέσα από το τραγούδι. Η ιστορία μιας αιώνιας γυναίκας , έτσι όπως την υποδύεται η Νίνα Λοτσάρη. Μια αιώνια γυναίκα που ζει ανά τους αιώνες και συναντάει τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, συνομιλεί μαζί τους… και συνεχίζει το ταξίδι, συναντώντας μεγάλες προσωπικότητες από τον Αριστοτέλη Ωνάση και την Μαρία Κάλλας μέχρι τον Μάνο και την Μελίνα. Ένα μοναδικό one woman show που έχει σκηνοθετήσει η Αποστολία Παπαδαμάκη και ταξιδεύει αυτό το καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα. Μια παράσταση έκπληξη , εκρηκτική και εντυπωσιακή με την Νίνα Λοτσάρη να τραγουδάει από jazz και κλασικές μελωδίες musical μέχρι Fados και από crossover opera μέχρι Χατζιδάκι και ανατολίτικες μελωδίες. Η Νίνα χορεύει από κλακέτες δημιουργώντας την απόλυτη ατμόσφαιρα του cotton club… μέχρι φλογερό Flamenco μεταφέροντας μας στα βάθη της Ανδαλουσίας. Με το αστείρευτο χιούμορ και το επικοινωνιακό της ταλέντο συνομιλεί με τον κόσμο , αυτοσαρκάζεται , καυτηριάζει… τραγουδάει και κάνει το ταξίδι αυτό μια ανεπανάληπτη εμπειρία! Το ταξίδι με το «Orient Express» θα είναι απλώς συναρπαστικό!

Δευτέρα 19/07

Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας

Θέατρο

«Οιδίπους Τύραννος»

Αρχαίο Ωδείο, 21.30

Το Αμφιθέατρο του Σπύρου Ευαγγελάτου θα παρουσιάσει τη Δευτέρα 19 Ιουλίου, στις 9.30 μ.μ. στο Αρχαίο Ωδείο (στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ), ένα από τα πλέον αγαπημένα έργα του αρχαίου θεάτρου, την τραγωδία του Σοφοκλή «Οιδίπους Τύραννος», σε σκηνοθεσία Σπύρου Ευαγγελάτου. Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή με πρωταγωνιστές τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (Οιδίπους) και την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Ιοκάστη), οι οποίοι πλαισιώνονται από ένα θίασο δεκατεσσάρων καταξιωμένων ηθοποιών.

Ο Οιδίπους, ο τραγικός εστεμμένος της Θήβας, τολμάει να συγκρουστεί με τη Μοίρα, η οποία τον διάλεξε επίτηδες για να παίξει μαζί του τα αποτρόπαια παιχνίδια της. Ο άνθρωπος αναμετριέται και συντρίβεται. Η συντριβή του, όμως, προβάλλει ένα αξεπέραστο μεγαλείο. Αμφισβητείται η αγαθότητα του Θείου και δεσπόζει η αέναη προσπάθεια του ανθρώπου να δώσει απάντηση στα αιώνια μεταφυσικά ερωτήματα. Επιπλέον είναι ένα κείμενο με συναρπαστική πλοκή και αγωνιώδεις περιπέτειες.

Μια παράσταση καθαρών γραμμών, σαφή, γρήγορη, σχεδόν κινηματογραφικών ρυθμών, δομημένη, συγκροτημένη υπό την έμπειρη ματιά του Σπύρου Ευαγγελάτου, δίχως αυθαιρεσίες ή νεωτερισμούς στην ανάγνωση, αλλά καλά δουλεμένη και σύγχρονη στην όψη. Η άποψη αυτή υπηρετείται από το λόγο (Κ.Χ. Μύρης), τα σκηνικά και τα κοστούμια (Γιώργος Πάτσας) έως τη μουσική (Γιάννης Αναστασόπουλος). Με τους Νίκο Αρβανίτη (Κρέοντα), Μάνο Βακούση (Τειρεσίας), Θανάση Κουρλαμπά (εξάγγελο), Νικόλα Παπαγιάννη (ιερέα), Κωνσταντίνο Ανταλόπουλο (Κορίνθιο βοσκό-άγγελο), Σωτήρη Τσακομίδη (θεράποντα του Λαΐου),

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Κ. Χ. Μύρης

Σκηνοθεσία: Σπύρος Α. Ευαγγελάτος

Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας

Μουσική: Γιάννης Αναστασόπουλος

ΔΙΑΝΟΜΗ

Οιδίπους: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Ιοκάστη: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη

Κρέων: Νίκος Αρβανίτης

Τειρεσίας: Μάνος Βακούσης

Εξάγγελος: Θανάσης Κουρλαμπάς

Ιερεύς: Νικόλας Παπαγιάννης

Άγγελος: Κώστας Ανταλόπουλος

Θεράπων: Σωτήρης Τσακομίδης

ΧΟΡΟΣ

Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος, Νικόλας Παπαγιάννης, Δημήτρης Παπανικολάου, Λευτέρης Πολυχρόνης, Βασίλης Πουλάκος, Βαγγέλης Ψωμάς, Τίνα Αλεξοπούλου, Μαρία Πανίδου, Έλενα Χατζηαυξέντη, Κώστας Ανταλόπουλος, Θανάσης Κουρλαμπάς, Σωτήρης Τσακομίδης

Συμπαραγωγή: Αμφιθέατρο Σπύρου Ευαγγελάτου – Culture Factory

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική είσοδος – 22€, Φοιτητικό μαθητικό – 17€

Πληροφορίες:2610-390900

Τρίτη 20/07

Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας

Θέατρο

«Η Στρίγγλα που έγινε αρνάκι»

Αρχαίο Ωδείο, 21.30

«Η Στρίγγλα που έγινε αρνάκι» σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αθερίδη, με τον ίδιο στο ρόλο του Πετρούκιο και τη Σμαράγδα Καρύδη σε εκείνον της Κατερίνας Μια από τις πρώτες σαιξπηρικές κωμωδίες, μια μεγάλη ιστορία ερωτικής εξημέρωσης, αληθινής αγάπης, μια κωμωδία που ο αντικατοπτρισμός της φτάνει στο σήμερα θα ανέβει στη σκηνή του Αρχαίου Ωδείου την Τρίτη 20 και την Τετάρτη 21 Ιουλίου, στις 9.30 μ.μ., στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας 2010, που διοργανώνουν η αντιδημαρχία Πολιτισμού του δήμου Πατρέων και η ΔΕΠΑΠ.

Ο Μπατίστα έχει δυο κόρες, την Κατερίνα και τη μικρότερη Μπιάνκα. Η Κατερίνα είναι μια δύστροπη και στριμμένη κοπέλα, ένα πανέξυπνο θηλυκό που αρνείται να υποταχτεί στους κανόνες της εποχής και να συνεννοηθεί με τους μνηστήρες που της κάνουν προξενιό. Οι άνδρες τρομάζουν μπροστά στην ευφυΐα της και την αποφεύγουν. Την βαφτίζουν «διάβολο», «κόλαση», και… «Στρίγγλα».
Μέχρι που στην πόλη εμφανίζεται ο Πετρούκιο, ένας άντρας ευγενικής καταγωγής που δέχεται να παντρευτεί αυτή την ενδιαφέρουσα γυναίκα που κανείς άλλος γαμπρός δεν τολμάει να πλησιάσει, βάζοντας παράλληλα ένα στοίχημα με τον εαυτό του, να την εξημερώσει. Έτσι αρχίζει ένας πόλεμος αισθημάτων διανθισμένος με κωμικά περιστατικά και συνεχείς ανατροπές που οδηγούν τελικά σ’ ένα χαρούμενο τέλος, μιας μεγάλης ιστορίας αγάπης.

Με κεντρικό άξονα το θέμα των σχέσεων ανάμεσα στα δύο φύλα, θέμα διαχρονικό και πάντα επίκαιρο, ο Αθερίδης ρίχνει μια φρέσκια ματιά πάνω σε μία από τις πιο δημοφιλείς κωμωδίες του μεγάλου δραματουργού και καταθέτει τη δική του σύγχρονη εκδοχή. Αντιμετωπίζει το έργο υπό το πρίσμα της commedia dell’ arte, ένα είδος που γνωρίζει καλά. Το στήσιμο και η αισθητική της παράστασης είναι στηριγμένη σε αυτό ενώ έχει διασκευάσει και ιταλικά τραγούδια.

Η Νάστια Βραχάτη υποδύεται την Μπιάνκα, η Νίκη Γαβριηλίδου τη χήρα, ο Στέλιος Γούτης τον Μπατίστα, ο Μιχάλης Ιατρόπουλος τον Γκρούμιο, ο Χρύσανθος Καγιάς τον Γκρέμιο, ο Τηλέμαχος Κρεβάικας τον Ορτένσιο και τον Ιωσήφ, ο Ανδρέας Κωνσταντινίδης το Ναθαναήλ και τον δάσκαλο, ο Πατρίκιος Κωστής τον Μπιοντέλλο και τον Φίλιππο, ο Χρήστος Πλαΐνης τον Λουκέντιο, ο Δημήτρης Τσέλιος το ράφτη, τον Βικέντιο και το μάγειρα, ο Ηλίας Τσιάρας τον υπηρέτη και τον Κούρτη και τέλος, ο Σόλων Τσούνης τον Τράνιο και τον Νικόλα.

Τη μετάφραση του κειμένου επιμελήθηκε η Μαριαλένα Κωτσάκη, τη σκηνοθεσία ο Θοδωρής Αθερίδης (είχε τη μουσική επιμέλεια, έγραψε τους στίχους σε συνεργασία με τη Βίκυ Βολιώτη), τα σκηνικά – κοστούμια ο Μανόλης Παντελιδάκης, την ενορχήστρωση ο Αλέξιος Πρίφτης, το φωτισμό ο Χρήστος Τζιόγκας, τις χορογραφίες η Μαρία Μανιώρη, ενώ βοηθός σκηνοθέτη είναι ο Γιώργος Σκληρός και βοηθός ενδυματολόγου η Σεμίραμις Μοσχοβάκη.

Συναυλία

«Τραγουδάμε και οι μέρες ομορφαίνουν…»

Πολύεδρο, 21.30

Συναυλία με τίτλο «Τραγουδάμε και οι μέρες ομορφαίνουν…» την Τρίτη 20 Ιουλίου στις 9.30 το βράδυ στον κήπο του Πολύεδρου με την Άννη Ονουφρίου (τραγούδι) και τη Σοφία Καμαγιάννη (πιάνο, φωνή).

Αγαπημένες μουσικές, κρυμμένα μυστικά, αντανακλάσεις της ψυχής, η άλλη όψη αυτό το δύσκολο καλοκαίρι. Η Άννη και η Σοφία επέλεξαν τραγούδια από το ρεπερτόριό τους με κάθε τραγούδι-κρίκο να συνδέει στιγμές που ενώνονται τελικά σε μια αλυσίδα από συναισθήματα.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Κρατήσεις θέσεων : 2610 277342

Τετάρτη 21/07

Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας

Θέατρο

«Η Στρίγγλα που έγινε αρνάκι»

Αρχαίο Ωδείο, 21.30

///////////

Η Παιδική Χορωδία της Πολυφωνικής πάει… Καταλονία

Αναχώρησε χτες για την Ισπανία η πολυβραβευμένη Παιδική Χορωδία της Πολυφωνικής, όπου θα λάβει μέρος στο 28ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ του Cantonigros της Καταλονίας, διαγωνιστικού χαρακτήρα.

Το Φεστιβάλ αυτό, με μακρόχρονη ιστορία στα Παγκόσμια χορωδιακά δρώμενα, αποτελεί έναν εκ των σημαντικότερων διαγωνισμών, συγκεντρώνοντας μεγάλο αριθμό χορωδιών από όλο τον κόσμο, κάθε χρόνο.

Η Παιδική Χορωδία της Πολυφωνικής, θα είναι ο επίσημος εκπρόσωπος της χώρας μας, όπως έχει χαρακτηριστεί από τους διοργανωτές στο διαγωνισμό και επιλέχτηκε να δώσει και δύο επί πλέον κοντσέρτα, σε διεθνείς βραδιές χορωδιακής μουσικής, που θα πραγματοποιηθούν στο Cantonigros, από κοινού με χορωδίες που διακρίνονται παγκοσμίως για το υψηλό τεχνικό τους επίπεδο, γεγονός που αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για την Πατρινή χορωδία.

Στο πλαίσιο του διαγωνισμού και στην κατηγορία των κλασικών έργων η Χορωδία θα ερμηνεύσει τα έργα: Felix Mendelssohn-Bartholdy, Νίκου Αστρινίδη, Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι και παραδοσιακά. Στα τιμητικά κοντσέρτα, η χορωδία θα παρουσιάσει τα έργα:Ave Maria, Giulio Caccini.

Τη χορωδία θα διευθύνει η Ελένη Παπαδοπούλου- Αραβαντινού, ενώ πιάνο θα παίξει η Μαρίνα Μυλωνά.

Στο Διεθνές Φεστιβάλ του Cantonigros μετέχουν πλέον της Ελλάδος, χορωδίες από Αγγλία, Βουλγαρία, Καταλονία, Κολομβία, Κορέα, Σλοβενία, Εσθονία, Φιλιππίνες, Γεωργία, Ολλανδία, Ινδονησία, Ιταλία, Λιθουανία, Μεξικό, Πολωνία, Τσεχία, Ρωσία, Ελβετία, Ταιβάν, Ουκρανία, Βενεζουέλα και Κίνα.

Αρχηγός της αποστολής θα είναι ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Οργανισμού Μο Σταύρος Σολωμός, ενώ θα μετάσχουν τα μέλη Φούλα Μουχτούρη, Αλμπένα Πένκοβα και Αρετή Νικολοπούλου. Η αποστολή θα επιστρέψει την 21η Ιουλίου.

Διεθνής γιορτή νεολαιίστικης ελεύθερης έκφρασης

Ένα φεστιβάλ που ξεφεύγει από το πνεύμα του «συνηθισμένου», του καθημερινού, της συντηρητικότητας. Μια πρωτοποριακή εναλλακτική πρόταση στα πολιτιστικά πράγματα της πόλης μας, ενδυναμώνεται και ανανεώνεται με την υποστήριξη των πιο προοδευτικών «φωνών». Η Οργανωτική Επιτροπή του φεστιβάλ στο πλαίσιο πραγμάτωσης του 12ου Διεθνούς Πανοράματος θα πραγματοποιήσει από τις 30/9 έως τις 9/10/2010 στον πολυχώρο Πολιτισμού και Ψυχαγωγίας ΙΝΤΕΑΛ» (www.inteal.gr). Οι προβολές θα ξεκινούν στις 16 μ.μ. και η ΕΙΣΟΔΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΗ (όπως όλα τα χρόνια), κάνοντας πράξη το αυτονόητο, δηλ. την απρόσκοπτη πρόσβαση στον πολιτισμό. Μια διοργάνωση πέρα και έξω από κοσμικές στήλες αλλά στην πρώτη γραμμή της προόδου. Κόντρα πάντα στη φθηνή μαζική υποκουλτούρα από τη μια αλλά και στις ελιτίστικες εκδηλώσεις των «δήθεν», των «παραγόντων», όσων δηλαδή «χρησιμοποιούν» τον πολιτισμό για τις δημόσιες σχέσεις τους , για τις «καρέκλες».

Το φεστιβάλ της πόλης μας γεννήθηκε από το όραμα για τη δημιουργία μίας ανεξάρτητης και ελεύθερης πλατφόρμας κινηματογραφικής έκφρασης, με επίκεντρο τον ίδιο τον άνθρωπο και ότι τον περιβάλλει. Στοχεύοντας στον κριτικό και ουσιαστικό διάλογο μεταξύ των νέων, κυρίως, δημιουργών από όλο τον κόσμο, αλλά και στην ευαισθητοποίηση και στον προβληματισμό του κοινού για τα μεγάλα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα που απασχολούν τον πλανήτη μας, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου & Πολιτισμού Πάτρας προβάλλει την κινηματογραφική τέχνη που υπηρετεί τις αξίες του ανθρωπισμού, της ελευθερίας και της δικαιοσύνης και συμβάλλει, μέσα από διαφορετικές θεματικές αφετηρίες και αισθητικές προσεγγίσεις, στην προσπάθεια για μια σχέση ισορροπίας, σεβασμού και ευθύνης του ανθρώπου προς τον άνθρωπο, την κοινωνία και τη φύση.

Γι αυτό ακριβώς και δεν είναι τυχαία η φετινή σύνθεση της κριτικής επιτροπής από πολίτες της Πάτρας που μετέχουν έντονα στο κοινωνικοπολιτικό γίγνεσθαι και είναι:

* Χάιδας Αλέξανδρος, Φιλόλογος- MSc στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, Εκπαιδευτής Ενηλίκων στο ΣΔΕ Πάτρας, Εκπαιδευτής Ενήλικων Μεταναστών στα ΚΕΕ Αχαΐας, Διοικητικός υπεύθυνος 4ων μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών του ΕΑΠ.

* Στεφανάκη Αγγελική, τραπεζικό στέλεχος.

* Αγγελική Κορομπίλλη, Απόφοιτος Ελληνικού Πολιτισμού του Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου, σπουδάστρια της Συνθετικής Ψυχοθεραπευτικής Συμβουλευτικής

* Παπαστεργίου Θωμάς, ηθοποιός, σκηνοθέτης.

* Μιλτιάδης Μπίτης, λογιστής.

Στις συμμετοχές περιλαμβάνονται ταινίες μεγάλου και μικρού μήκους, animation, ντοκιμαντέρ, video art, video clips, video dance ταινίες. Το διαγωνιστικό τμήμα διαιρείται σε ελληνικό και διεθνές και όλες οι δημιουργίες είναι σε ψηφιακή μορφή.

Οι Θεματικές Ενότητες είναι: «Κινηματογράφος, ειρήνης τέχνη», «Στα πέρατα της γης», «Βαλκανική γειτονιά», «Περιδιαβαίνοντας την Ευρώπη», «Ελληνικό Πανόραμα», «Ματιές στην ματωμένη Ανατολή», «Μεσόγειος του πάθους και των αγώνων», «Το άλλο μισό του ουρανού», «Βραβευμένα ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου με οικολογική θεματική»

Ειδικότερα τα φετινά στοιχεία του φεστιβάλ είναι:

1) 9 ημέρες προβολών

2) 8 ώρες προβολών κάθε μέρα (εκτός της Κυριακής 3/10 που θα είναι 10 ώρες και της τελευταίας μέρας 9/10 που θα είναι 5.5 ώρες).

3) Σύνολο ώρες προβολών 71, 49 ώρες

Θα υπάρξουν 3 αφιερώματα:

1) στο έργο του Στέλιο Κούλογλου

2) σε οικολογικά ντοκιμαντέρ του Γιώργου Αυγερόπουλου

3) στη οικονομική και βιομηχανική ανάπτυξη της Πάτρας στις αρχές του 20ου αιώνα

Θα υπάρξουν 2 εκθέσεις στο χώρο των προβολών (ΙΝΤΕΑΛ) φωτογραφίας και κόμιξ και για πρώτη φορά ένα work shop – σεμινάριο για την κριτική κινηματογράφου, χώρια τις άλλες παράλληλες εκδηλώσεις έκθεση ποίησης, μουσική βραδιά κ.λ.π (λεπτομέρειες γι αυτές λίαν συντόμως)

Στο «καθαρά» κινηματογραφικό κομμάτι έχουμε 176 συμμετοχές από 44 χώρες και 7 συμμετοχές από συμπαραγωγές πολλών χωρών. Στο διεθνές διαγωνιστικό έχουμε 92 συμμετοχές. 42 ταινίες μικρού μήκους, 18 ντοκιμαντέρ, 18 video art, 12 animations, 2 video dance. Στο Ελληνικό τμήμα έχουμε 84 συμμετοχές. 6 ταινίες μεγάλου μήκους, 39 μικρού μήκους, 28 ντοκιμαντέρ, 8 video art, 3 animations

Η Οργανωτική Επιτροπή επισημαίνει ότι πρέπει να αποδεχτούμε όλοι ότι οι κοινωνίες μας είναι πολυπολιτισμικές και άρα πρέπει να είμαστε ανοιχτοί σε νέες ιδέες και προτάσεις όπως το Διεθνές Πανόραμα και όχι να κλεινόμαστε σε ένα εσωτερικό μονόλογο μιας ελίτ που κοιτά με «μεγαλοϊδεατισμό και ειρωνεία» κάθε τι νέο που δεν μπόρεσε να το ενσωματώσει η να το πνίξει.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Πολιτισμού Πάτρας της Πάτρας – «Διεθνές Πανόραμα» http://www.independent.gr υποστηρίζεται από το διαδικτυακό περιοδικό για τον Εναλλακτικό πολιτισμό Cineek magazine- http://www.cineek.gr.

Το Γραφείο Τύπου

του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Πάτρας

Το «Διεθνές Πανόραμα Ανεξαρτήτων Δημιουργών Φιλμ και Βίντεο -«Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Πάτρας» και -International Panorama for Independent Filmakers- International Film Festival of Patras city και κάθε φράση- συνδυασμός που περιέχει τις ανωτέρω λέξεις είναι κατοχυρωμένο όνομα στην Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Διεθνές Πανόραμα Ανεξαρτήτων Δημιουργών» και κανείς άλλος δεν δικαιούται να το χρησιμοποιεί. σύμφωνα με το Ν. 2121 του ’93.

Σχολιάστε