Πολιτιστική Ατζέντα Πάτρας από 19/2/2010 έως 26/2/2010 (επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος) –

image

image

image

image

image

Παρασκευή 19/2

Θέατρο

«Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές»

Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», 21.00

Ηρωίδες αλλά και  ήρωες του Ουίλιαμς, του Λόρκα, του Ανούιγ και του Μπρεχτ, ζωντανεύουν  στην παράσταση που φιλοξενεί  το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, «Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές» με την Κάτια Γέρου, σε σύλληψη και σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη. Πρόκειται για ένα αφιέρωμα στον Κάρολο Κουν για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του, που παρουσιάζεται στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» απόψε στις 9,  αύριο (6.30 και 9.30 μ.μ.) και μεθαύριο (στις 8 μ.μ.).

Η Κάτια Γέρου  ερμηνεύει αποσπάσματα και τραγούδια  από θεατρικά έργα («Λεωφορείον ο  πόθος», «Τριαντάφυλλο στο στήθος», «Αντιγόνη», «Ματωμένος Γάμος», «Γυάλινος  Κόσμος», «Ευρυδίκη», «Το γλυκό πουλί  της νιότης», «Ο κύκλος με την κιμωλία»), που παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από το Θέατρο Τέχνης την περίοδο 1946- 1960, μία από τις σημαντικότερες του θεάτρου και του Καρόλου Κουν.

Λίγα λόγια  του Καρόλου Κουν :
Οδηγός μας στάθηκε αυτό που υπήρχε γύρω μας, σε μορφές, σε ήχους, σε σχήματα. Κι όσο περνούν τα χρόνια κι όσο πληθαίνουν πίσω μας τα «σβηστά κεράκια» , τόσο περισσότερο αισθανόμαστε την ευθύνη για ό,τι πιο σημαντικό μας συνέδεσε στη ζωή, τόσο περισσότερο ανησυχούμε για την εξέλιξη και την προκοπή του.  
»Δεν κάνουμε θέατρο για το θέατρο. Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε . Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, το κοινό που μας παρακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς , ψυχικά πλούσιος και ακέριος πολιτισμός στον τόπο μας.
» Είναι βέβαιο πως ζούμε σε μια δύσκολη κι ανήσυχη εποχή. Τρομάζει η απουσία κρίσης και θάρρους. Η ζήτηση του εύκολου. Άνθρωποι που θα  ‘πρεπε να ‘ναι σύμμαχοι, βρίσκονται αντιμέτωποι (…) μέσα σ’ αυτό το κλίμα του αλληλοσπαραγμού, της φτήνειας που ξεπηδά από παντού. Κάθαρση δεν υπάρχει . Η μόνη κάθαρση είναι η γνώση».
Λόγια ειπωμένα τριάντα, σαράντα, εξήντα χρόνια πριν, ή μήπως σήμερα ; Σήμερα, ναι, αλλά και κάθε φορά που ανακαλύπτουμε ότι τη γνώση την κατέχουν μόνον οι ποιητές και μαζί τους όσοι αναζητούμε την ποίηση παντού.

«Λεωφορείο ο  Πόθος» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε  στο Θ. Τέχνης το 1949)
«Τριαντάφυλλο στο Στήθος» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1957)
«Αντιγόνη» του Ζαν Ανούιγ (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1947)
«Ματωμένος Γάμος» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1949)
«Γυάλινος Κόσμος» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το1946)
«Ευρυδίκη» του Ζαν Ανούιγ (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1959)
«Το Γλυκό Πουλί της Νιότης» του Τέννεσυ Ουίλλιαμς (παρουσιάστηκε στο Θ. Τέχνης το 1960)
«Ο Κύκλος με την Κιμωλία» του Μπέρτολντ Μπρεχτ (παρουσιάστηκε στο Θ.

Άλλοτε ως μοιραία  Μπλανς Ντιμπουά και άλλοτε ως νευρωτική  Αλεξάνδρα Ντε Λάγκο η Κάτια  Γέρου ζωντανεύει με τρομερή κίνηση και υποκριτική δεξιότητα όλες τις γυναίκες ηρωίδες του Τένεσι Ουίλιαμς, του Ζαν Ανούιγ, του Μπέρτολτ Μπρεχτ και του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα. Εκτός από τα τραγούδια η Κάτια Γέρου ερμηνεύει τους μονολόγους των αντίστοιχων ηρωίδων αλλά και ολόκληρες σκηνές, καθώς περνά από πρόσωπο σε πρόσωπο, γοητεύοντας ακόμη και τον πλέον αμύητο θεατή.

Οι μονόλογοι  των γυναικών εμπλουτίζονται με φράσεις  του Κάρολου Κουν. Καταλληλότερος κρίκος είναι η μουσική του  Μάνου Χατζιδάκι, μόνιμου συνεργάτη  τότε του «Θεάτρου Τέχνης».

Οι στίχοι της  Αγαθής Δημητρούκα, είναι γραμμένοι ειδικά γι’ αυτή την παράσταση της οποίας ο τίτλος «Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές», βασίζεται στο τραγούδι που κλείνει το έργο και που αποτελεί ανέκδοτη σύνθεση του Μάνου Χατζιδάκι από το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι» σε στίχους της Αγαθής Δημητρούκα.

Είναι μία παραγωγή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.Αγρινίου, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο δράσεων της Αντιδημαρχίας  Πολιτισμού Πάτρας

Σεμινάριο βιολιού

Sergey Kravchenko

Δημοτικό Ωδείο

Το Δημοτικό Ωδείο Πατρών έχει προγραμματίσει Σεμινάριο βιολιού  στις 19-20-21 Φεβρουαρίου 2010,  στο οποίο θα διδάξει ο διεθνούς φήμης σολίστ και καθηγητής  βιολιού  Sergey Kravchenko του Moscow State Tchaikovsky Conservatoire.

Το σεμινάριο  θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα  συναυλιών του Δημοτικού Ωδείου Αράτου 23, με έναρξη την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου. Μπορούν να λάβουν μέρος σπουδαστές Μέσης, Ανωτέρας, πτυχιούχοι και διπλωματούχοι της Σχολής Βιολιού με ενεργό συμμετοχή ή σαν ακροατές.

Την Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου  στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» και  ώρα 21.00 θα δοθεί Ρεσιτάλ βιολιού του Sergey Kravchenko υπό την συνοδεία πιάνου της διακεκριμένης καλλιτέχνιδας Natalia Vinogradova.

Ο Καθηγητής  του Moscow State Tchaikovsky Conservatoire Sergey Kravchenko γεννήθηκε  το 1947. Αποφοίτησε από το διάσημο Stolyarsky School of Music στην Οδησσό το 1965 και εισήλθε στο Ωδείο της Μόσχας. Ο δάσκαλός του ήταν παγκοσμίου φήμης βιολονίστας, καθηγητής, μουσικός Leonid Kogan.

Βραβεύτηκε ως νικητής του διαγωνισμού Paganini στη  Γενεύη (το 1969),όπου ξεκίνησε την συναυλιακή του καριέρα.

Αργότερα βραβεύτηκε ως νικητής του διαγωνισμού Thibaut στο Παρίσι (το 1971) και στον διαγωνισμό των Κουαρτέτα εγχόρδων στη Λιέγη, Βέλγιο (το 1972).
Ο Sergey Kravchenko έκανε πολλές περιοδείες σε όλη τη Ρωσία και στο εξωτερικό.

Έπαιξε και  έδωσε master classes στη Γερμανία, Ουγγαρία, Αυστρία, Πολωνία, Ιταλία, Ιαπωνία, Ταϊβάν, τη Νότια και Βόρεια Κορέα, τη Γιουγκοσλαβία, Βουλγαρία, Γαλλία, Ισπανία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, τη Βραζιλία, Φινλανδία, Ισραήλ, ΗΠΑ, Αυστραλία.
Από το 1972 διδάσκει βιολί στο Ωδείο Τσαϊκόφσκι της Μόσχας, όπου ξεκίνησε ως βοηθός Leonid Kogan και στη συνέχεια έγινε Καθηγητής. Από το 1996-2001 ήταν ο Κοσμήτορας της Ορχηστρικής Σχολής.
Πολλοί από τους μαθητές του, είναι  νικητές των διεθνών διαγωνισμών: Β. Igolinsky, Β. Mullova, Α. Lukirsky, S. Krylov, Ι. Gaisin, A. Kagan, J. Ko, Ν. Sachenko, A. Stepanenko, Ε. Stembolsky, O. Shurgot, Ν. Kozhuhar και άλλοι.
Είναι μέλος της κριτικής επιτροπής σε πολλούς διαγωνισμούς διεθνούς κύρους: Τσαϊκόφσκι,  Brahms , Oistrakh, Enescu , Lysenko  και άλλοι.
Ο Sergey Kravchenko έχει κάνει πολλές ηχογραφήσεις στη Ρωσία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ιταλία και άλλες χώρες. Είναι επίσης συγγραφέας πολλών βιβλίων για μεθοδικότητα στο βιολί.
Για τα  εξαιρετικά επιτεύγματα του Sergey Kravchenko του απονεμήθηκε τιμητικός  τίτλος : «Διακεκριμένος καλλιτέχνης της Ρωσίας».

Natalia Vinogradova –  πιάνο.

Αποφοίτησε από το «Conservatoire P.Tchaikovsky» της Μόσχας

(τάξεις της  L.V.Roshchina και της Τ.Α. Gaydamovich).

Παρουσιάζοντας  έργα σύγχρονης μουσικής, έχει δώσει πολλές συναυλίες στη Ρωσία και στο εξωτερικό (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Δανία, οι Κάτω Χώρες, Ελβετία, Φινλανδία, Ελλάδα, Κροατία κλπ).

Έχει κάνει  πολυάριθμες  ηχογραφήσεις για  Ραδιόφωνο και Τηλεόραση (1978-2002),

καθώς και για  την Εταιρία Ηχογραφήσεων της Ρωσίας «Μελωδία»(1985, 1996).

Συνόδευσε  στο  πιάνο διάφορους Σολίστ σε πολλούς  διαγωνισμούς, όπως:

Πανσοβιετικός Διαγωνισμός – Μόσχα, 1979

Διεθνείς Διαγωνισμός «Άνοιξη της Πράγας» – Πράγα, 1973

Διεθνείς Διαγωνισμός «P.Tchaikovsky»- Μόσχα, 1986

Διεθνείς Διαγωνισμός «N. Rubinstein» – Τελ-Αβιβ , 1998 κ.λπ.

τιμήθηκε με πολλά διπλώματα και τίτλο «Καλύτερος  Πιανίστας – Συνοδός Διαγωνισμού»

Το 2002 η Κυβέρνηση  της Ρωσίας τίμησε τη Natalia Vinogradova με το αξίωμα

«Επάξιος Καλλιτέχνης  της Ρωσίας».

Σινέ-προβολή

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

«The Wobblies»

Παρ. & Σαβ. 21.00

The Wobblies

H.Π.Α. – 1979 – 90’-  Έγχρωμο

«Γλαφυρό και  συγκλονιστικό…»

The New York Times

«Μια δυνατή, όμορφη και συγκινητική σπουδή

του αγωνιστικού  Αμερικανικού Εργατικού Κινήματος»

Real Paper

Σκηνοθεσία- Παραγωγή: Stewart Bird και Deborah Shaffer

Κάμερα: Sandi Sissel, Judi Irola, Peter Gessner, Bonnie Friedman

Αρχειακή Έρευνα: Pierce Rafferty

Μουσική: Don Brooks, Eric Frandsen

Τραγουδούν: Alice Gerard, Mike Seeger, Joe Glazer

«Αλληλεγγύη! Όλοι για Έναν κι Ένας για Όλους!» Μ’ αυτό το σύνθημα,

οι Βιομηχανικοί Εργάτες του Κόσμου, άρχισαν να οργανώνουν ανειδίκευτους εργάτες  σε μια μεγάλη ένωση κι άλλαξαν  τον ρου της ιστορίας. Εκτός  από τη διεκδίκηση και κατάκτηση  του 8ώρου και των δίκαιων μισθών στις αρχές του 20ου αιώνα, οι Wobblies υπήρξαν ένα από τα ελάχιστα συνδικάτα που αγωνίστηκαν ενάντια στο ρατσισμό και τις διακρίσεις εις βάρος των γυναικών με αποτέλεσμα να βρίσκονται συχνά αντιμέτωποι με την ωμή βία του κράτους και με αυστηρές ποινές φυλάκισης.

Αυτή η σπουδαία ταινία εγείρει μια προκλητική ματιά  στην Αμερικανική αλλά και Παγκόσμια  Ιστορία, παρουσιάζοντας ένα από  τα πιο ριζοσπαστικά εργατικά κινήματα.

Μέλη των Wobblies  αφηγούνται, στα βαθιά τους γεράματα, τις συγκλονιστικές τους εμπειρίες στη διεκδίκηση ανθρώπινων συνθηκών εργασίας και μισθών για όλους τους εργάτες κι η αντίσταση στον άκρατο καπιταλισμό και στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Στην ταινία περιέχονται σπάνια ντοκουμέντα  και αρχειακό υλικό

που έρχονται στη δημοσιότητα για πρώτη φορά.

Εγκαίνια έκθεσης  φωτογραφίας

Ρενέ Ρεβάχ

Ποικίλη Στοά, 21.30

Έκθεση φωτογραφίας  της Ρενέ Ρεβάχ με τίτλο «Δίχως αρχή και τέλος»,

που περιλαμβάνει ασπρόμαυρες φωτογραφίες οι οποίες εστιάζουν σε πρόσωπα, τοπία, αντικείμενα και εικόνες από το θέατρο.

Η Ρενέ Ρεβάχ  γεννήθηκε στην Αθήνα (1978). Σπούδασε υποκριτική τέχνη στη Δραματική  Σχολή του Σύγχρονου Θεάτρου  Αθήνας του Γιώργου Κιμούλη (1997-1999) και παράλληλα παρακολούθησε  σεμινάρια τραγουδιού, χορού, φωτισμού θεάτρου και μαθήματα ελεύθερου σχεδίου και ζωγραφικής. Εργάστηκε επαγγελματικά σε θεατρικές παραστάσεις (1999-2001). Ταξιδιωτικά και άλλα κείμενά της έχουν δημοσιευτεί σε αθηναϊκές εφημερίδες και περιοδικά. Το 2001 εκδόθηκε το βιβλίο «Αντίο, νύχτα – Σχέδια και Λόγια» με κείμενα δικά της και σχέδια του Τάκη Αλεξίου. Από το 2001 ασχολείται με τη φωτογραφία και τη γραφιστική. Φωτογραφικές της δημιουργίες έχουν δημοσιευτεί σε περιοδικά και έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις φωτογραφίας. Το 2009 παρακολούθησε το «σεμινάριο φωτογράφησης και κριτικής» του Πλάτωνα Ριβέλλη. Αυτόν τον καιρό διδάσκει υποκριτική στο «Σεμινάριο θεάτρου και αυτοσχεδιασμών» και εργάζεται ως γραφίστρια, παράλληλα παρακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών στη σχολή φωτογραφίας Focus.

«Οι φωτογραφίες  της Ρενέ Ρεβάχ, με το ασπρόμαυρο υλικό τους, ερμηνεύουν σκιές των ανθρώπων σε σκηνές του καθ’ ημέρα βίου και καθοδηγούν τον θεατή τους σε στοιχεία τους, που η κουρασμένη ματιά του καιρού μας αδυνατεί ίσως να παρατηρήσει. Έτσι και το αποτέλεσμα της τέχνης της μέσω της φωτογραφικής τεχνικής εισχωρεί στην υπαρξιακή ουσία των προσώπων και των αντικειμένων, των θεμάτων, δηλαδή, που περιεργάζεται ο φακός της. Σ’ αυτές τις φωτογραφίες μπορούμε να διακρίνουμε βιοτικά μηνύματα που τα γνωρίζουμε γενικά, αλλά χρειάζεται ένας καλλιτέχνης, όπως η Ρενέ Ρεβάχ, για να μπορέσουμε να τα εννοήσουμε. Οι φωτογραφίες της συνθέτουν έναν παράλληλο θίασο σ’ εκείνον του θεάτρου. Είναι βέβαιο πως η συνέχεια της φωτογραφικής δραστηριότητας της καλλιτέχνιδας θα δώσει ακόμη πιο πλούσιους καρπούς σε θέαμα και θέματα».

Κ.Ι.Τ.

«Πόσος καιρός

που άνοιξες  σαν άνεμος

το παντζούρι  της καρδιάς μου,

παρασέρνοντας την ψυχή μου

στους κάμπους  με τα ηλιοτρόπια.

Ταξίδεψα παρέα  με τα κίτρινα φύλλα

του φθινοπώρου σου.

Τρόμαξα που  τα πόδια μου

δεν ακουμπούσανε στη γη,

μα έλιωσε ο  φόβος μου από το δειλινό,

που ζέσταινε τις  βουνοκορφές σου.

Αφέθηκα σα σύννεφο  και ντύθηκα βροχή

κι ύστερα πάλι σύννεφο.

Κι έμαθα να σ’ αγαπώ,

δίχως αρχή και  τέλος».

Ρενέ Ρεβάχ

Λήξη: Κυριακή, 28 Φεβρουαρίου 2010

Ώρες έκθεσης: 10.00 έως 22.00

Σάββατο 20/02

Θέατρο

«Ο θάνατος  του εμποράκου»

Village Πάνθεον, 19.00, 22.00

O Γιάννης Ιορδανίδης  σκηνοθετεί τον Θύμιο Καρακατσάνη  στο ρόλο του Γουίλυ Λόμαν,  ενός ανθρώπου που πίστεψε  πως εκείνος μόνον δεν μπόρεσε  να ικανοποιήσει τα κριτήρια που έθεσαν για όλη την ανθρωπότητα κάποιοι «ευυπόληπτοι» κύριοι που παροικούν σήμερα την κορυφή της πολιτικής και του επιχειρηματικού κόσμου. Η παράσταση ανεβαίνει στο θέατρο «Village Πάνθεον», ως τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου (7 το απόγευμα και 10 το βράδυ).
Εξήντα χρόνια μετά τη συγγραφή του, το έργο παραμένει επίκαιρο όσο ποτέ, αφού το ποσοστό της φτώχειας σε παγκόσμια κλίμακα ακολουθεί σήμερα ανοδική πορεία και αποτελεί πλέον εν δυνάμει απειλή για όλο τον κόσμο.
Πηγή έμπνευσης του έργου στάθηκε για τον Μίλερ, ο πατέρας του που ήταν εμποράκος. Πουλούσε γυναικεία ρούχα στη Νέα Υόρκη. Στη μεγάλη οικονομική ύφεση στην Αμερική το 1929, καταστράφηκε. Από εκείνη την ημέρα έπαψε να κοιτάει το γιο του στα μάτια. Και έτσι, ντροπιασμένος, πέθανε.
Ο Γουίλυ Λόμαν, ο εμποράκος, ζει την τελευταία ημέρα της ζωής του. Χωρίς δουλειά, χωρίς όνειρα, και με τον τρόμο ότι στα μάτια των άλλων θα είναι ένας αποτυχημένος. Μέσα από τη ζωή του Λόμαν, ο Μίλερ εξετάζει το μύθο του Αμερικανικού ονείρου, που σήμερα έχει εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο – τις ελπίδες και τους φόβους της μέσης κοινωνικής τάξης.
Ένα δροσερό Σαββατοκύριακο του Απριλίου του 1948, ο Άρθουρ Μίλερ, 33 ετών τότε, απολαμβάνοντας το ξάφνιασμα της επιτυχίας του πρώτου του θεατρικού έργου Ήταν όλοι τους παιδιά μου, αποχαιρετούσε γνέφοντας την πρώτη του σύζυγο και τα δύο παιδιά του και ξεκινούσε από το Μπρούκλυν για το Κονέκτικατ. Εκεί σκόπευε να κτίσει ένα μικρό σπίτι στην κορυφή του λόφου. «Ήταν μια καθαρά ενστικτώδης κίνηση. Ποτέ άλλοτε δεν είχα κτίσει κάτι».
Καθώς λοιπόν δούλευε και έφτιαχνε το σπίτι του ή μάλλον την καλύβα του, ο Μίλερ επαναλάμβανε τις δύο ατάκες του, «Σκεφτόμουν συνέχεια πως μόλις φτιάξω την οροφή και βάλω τα παράθυρα, θα ξεκινήσω να το γράφω.» Και, πράγματι, άρχισε ένα ανοιξιάτικο πρωινό.
Στο διάστημα μιας ημέρας είχε γράψει σχεδόν ακέραιη την πρώτη πράξη από τον Θάνατο του Εμποράκου.  Από τότε οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τα έντεκα εκατομμύρια αντίτυπα, καθιστώντας το πιθανόν το πιο επιτυχημένο σύγχρονο έργο που έχει εκδοθεί.
«Δεν έγραψε τον Θάνατο του εμποράκου. Τον συνειδητοποίησε», σημείωσε ο σκηνοθέτης του πρώτου ανεβάσματος Ελία Καζάν, στην αυτοβιογραφία του Μια ζωή. «Βρισκόταν μέσα του, φυλαγμένο, περιμένοντας μέχρι να φανερωθεί».
Ύστερα από αυτή την πρώτη ημέρα της έμπνευσης, ο Μίλλερ χρειάστηκε έξι εβδομάδες για να ολοκληρώσει το έργο του.
Ένα όμορφο μελαγχολικό απόγευμα του Δεκεμβρίου του 1998, ο Άρθουρ Μίλερ, 83 ετών πια, επέστρεψε στην καλύβα στο Ρόξμπερι του Κονέκτικατ μαζί με την Τρίτη σύζυγό του, τη φωτογράφο Ίνγκε Μόραθ. Αν και έχει ζήσει δίπλα στον Μίλλερ περισσότερο από τρεις δεκαετίες και σε απόσταση μόλις ένα μίλι από την καλύβα που γεννήθηκε ο Εμποράκος, δεν είχε δει ποτέ της το μέρος, μέχρι εκείνο το απόγευμα. Ο Μίλερ, που τη συνόδευε, διαπίστωσε πως η λευκή κατασκευή του, που στεκόταν στην κορυφή του λόφου κι έβλεπε προς τη Δύση, χρειαζόταν μια νέα στρώση μπογιάς. «Ω ναι, όσο βάφεται θα αντέχει και θα διαρκεί», είπε αναλογιζόμενος αυτό που είχε γράψει…
Ένα χρόνο μετά την πρώτη παγκόσμια πρεμιέρα του Εμποράκου αποκαλύφθηκε ότι ο Μίλερ ήταν πρώτος-πρώτος στον κατάλογο «υπό επιτήρηση καλλιτεχνών» που είχε καταρτίσει, τότε, το Kογκρέσο για τους καλλιτέχνες που θεωρούσε ότι ασκούσαν «κομμουνιστική επιρροή επί των τεχνών».
Το έργο αυτό όχι μόνο πρόσφερε στον τριαντατριάχρονο τότε Μίλερ παγκόσμια αναγνώριση αλλά αποτέλεσε επίσης και τον ακρογωνιαίο λίθο του σύγχρονου αμερικανικού θεάτρου. Μέσα από τη ζωή του Γουίλυ Λόμαν ο Μίλερ εξετάζει το μύθο του αμερικανικού ονείρου: τις ελπίδες και τους φόβους της μέσης τάξης στην αμερικανική κοινωνία. Στο μισό αιώνα που μεσολάβησε η δραματική αυτή προσφορά ξανανέβηκε δύο ακόμα φορές στο Μπρόντγουαιη. Την τελευταία φορά, το 1999, απέσπασε το βραβείο Τόνι καλύτερης αναβίωσης έργου.
Τα έργα του Μίλερ δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην οικογένεια, την ηθική και την ατομική υπευθυνότητα.
Ο ίδιος ο Μίλερ έγραφε  για το έργο του: «Η τρομοκρατία σήμερα δεν άλλαξε και πολύ. Το έργο μου είναι επίκαιρο όσο ποτέ άλλοτε. Ο Εμποράκος είναι η τραγωδία ενός ανθρώπου που πίστεψε πως μόνο εκείνος δεν μπόρεσε να ικανοποιήσει τα κριτήρια που έθεσαν, για όλη την ανθρωπότητα, κάποιοι φρεσκοξυρισμένοι, άκαμπτοι κύριοι που παροικούν σήμερα την κορυφή των τηλεοπτικών επιχειρήσεων και των διαφημιστικών γραφείων.
Ο Θάνατος του Εμποράκου πρωτοανέβηκε στο Μπρόντγουαιη το 1949 και χάρισε στον Μίλερ το βραβείο Πούλιτζερ καλύτερου έργου την ίδια χρονιά.
Ο Εμποράκος όχι μόνο πρόσφερε στον τριαντατριάχρονο τότε Μίλερ παγκόσμια αναγνώριση, αλλά αποτέλεσε επίσης και τον ακρογωνιαίο λίθο του σύγχρονου Αμερικανικού θεάτρου.

Η μετάφραση είναι του Αλέξανδρου Κοέν, τα σκηνικά και κοστούμια του Γιώργου Πάτσα, η μουσική του Θοδωρή Οικονόμου. Παίζουν οι Θύμιος Καρακατσάνης, Μιχάλης Μαρκάτης, Χάρης Εμμανουήλ, Ελευθερία Ρήγου, Στάθης Κακαβάς, Ελευθερία Ευθυμιάτου, Κωνσταντίνος Καρβέλης, Μαρία Συκιανάκη, Φίλιππος Φιλόγλου, Γιώργος Ρούφας.

Κυριακή 21/02

1ο ΠΑΖΑΡΙ  ΔΙΣΚΩΝ ΠΑΤΡΑΣ

ΘΕΑΤΡΟ ΛΙΘΟΓΡΑΦΕΙΟΝ

Στις 21 Φεβρουαρίου, μια Κυριακή μετά το Καρναβάλι  της Πάτρας,  μερικά από τα πιο  γνωστά δισκοπωλεία της πόλης  αλλά και ιδιώτες, συλλέκτες θα συναντηθούν στο φιλόξενο χώρο του Θεάτρου Λιθογραφείον, (Μαιζώνος 172Β, Πάτρα Τηλ: 2610328394, lithografion@yahoo.gr), για το 1ο Παζάρι Δίσκων στην πόλη μας.

Σπάνια βινύλια  γνωστών καλλιτεχνών, cd, Dvd, μπλουζάκια με στάμπες γνωστών συγκροτημάτων, αλλά και αφίσες αγαπημένων καλλιτεχνών, καθώς   και περιοδικά,  βιβλία σχετικά με την μουσικές που αγαπάμε έρχονται να συμπληρώσουν την γκάμα της πραμάτειας που θα απλώσουν στους πάγκους τους οι συμμετέχοντες.

Το εύρος των  μουσικών πραγματικά θα είναι τεράστιο.

Θα πρωτοστατεί  η heavy, η punk και η rock, χωρίς φυσικά να λείψει η reggae, η soul, η blues και η ποπ, ενώ τα 60’s, τα 70’s, τα 80’s, το garaze και  το surf θα θυμίσουν παλιότερους καλούς καιρούς. αλλά και ελληνική μουσική  μπορεί να βρει τους λάτρες της.

Η έναρξη του παζαριού είναι στις 10 το πρωί, μέχρι τις 3 το απόγευμα, και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Ένα διαφορετικό Κυριακάτικο πρωινό event στο χώρο του Λιθογραφείου, όπου θα υπάρχει καφές  αναψυκτικά, σνακ και δροσερή μπύρα.

Φιλική Συμβουλή: να πάτε όσο πιο νωρίς αντέχει ο οργανισμός σας να ξυπνήσει μία Κυριακή πρωί, μιας και αν αργήσετε πολύ, είναι πολύ πιθανό να σας έχουν προλάβει άλλοι βινυλιοφάγοι τα καλύτερα κομμάτια του παζαριού.

http://www.myspace.com/patraspazaridiskwn

FACEBOOK: Group «ΠΑΖΑΡΙ  ΔΙΣΚΩΝ ΠΑΤΡΑΣ»

Email: patraspazaridiskwn@gmail.com

Δευτέρα 22/02

Εργαστήριο Αφήγησης και Γραφής Παραμυθιών

«ΟΝΑΡ- Πρότυπο  Κέντρο Θεραπείας μέσω Τέχνης»

Το « Όναρ μέσω τέχνης για το άρρωστο παιδί»  οργανώνει Παραστάση Παραμυθιών για μικρούς και μεγάλους

21 Φεβρουαρίου  2010 και ώρα 17:30

Στο Πρότυπο  Κέντρο Θεραπείας μέσω Τέχνης , Αθηνών 58 και Πέντε Πηγαδίων

Σας  περιμένουμε  να παίξουμε και να γνωριστούμε

Το «ΟΝΑΡ- Πρότυπο  Κέντρο Θεραπείας μέσω Τέχνης»

οργανώνει μηνιαίο  Εργαστήριο Αφήγησης και Γραφής Παραμυθιών κάθε

Δευτέρα 18.00-21.00 στην Πάτρα

Έναρξη Εργαστηρίου  Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2010

Απευθύνεται σε μουσικοπαιδαγωγούς, δασκάλους, εμψυχωτές, ηθοποιούς, perfomers, σπουδαστές παιδαγωγικών σχολών, νηπιαγωγούς, γονείς και σε όσους έχουν επαφή με τα παιδιά.

Πως μπορούμε  να γράψουμε το δικό μας  παραμύθι;

Ποια τα  οφέλη της αφήγησης και γραφής  παραμυθιών κατά την διάρκεια  της εκπαιδευτικής διαδικασίας;

Τι είδους  μηνύματα περνάνε τα παραμύθια  στα παιδιά και πως αυτά  μπορεί να τα χρησιμοποιήσει ο εκπαιδευτικός για να ξορκίσει φόβους, να προβάλλει ηθικές αρχές, να τονώσει την φαντασία, ή ακόμα και για μεταδώσει γνώσεις;

Πως ένας  γονιός μπορεί να γίνει ο  καλύτερος παραμυθάς για το  παιδί του;

Η τέχνη της  αφήγησης των παραμυθιών έχει αποδειχθεί πως συμβάλλει στην εκτόνωση και ανακούφιση του αφηγητή και του ακροατή θεατή. Η συμμετοχή στην ροή του μύθου και η ταύτιση με τους ήρωες επιτρέπουν στο παιδί να αντλήσει κουράγιο, δύναμη και γνώση.

Η επιλογή των  κατάλληλων παραμυθιών, ο τρόπος απόδοσης και αφήγησή τους, ανάλογα με την κάθε περίπτωση, και οι δυσκολίες που καλείται να αντιμετωπίσει ο «παραμυθάς» στον χώρο αφήγησης είναι τα βασικά σημεία στα οποία θα σταθεί ο εισηγητής του εργαστηρίου, Αβούρης Δημήτρης.

Αφηγητής παραμυθιών και συγγραφέας ο ίδιος, με εμπειρία από παραστάσεις σε σχολεία και με καθημερινή εθελοντική δράση στα Νοσοκομεία Παίδων εδώ και δέκα χρόνια, θα δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις όπως: πως προσεγγίζουμε τα νοσηλευόμενα παιδιά τι λέμε και τι όχι, τι κάνουμε και τι αποφεύγουμε να κάνουμε, πως κερδίζουμε την εμπιστοσύνη τους και με ποιον τρόπο τα καλούμε να συμμετάσχουν στην αφήγηση.

Αυτά και άλλα πολλά, σε μια προσπάθεια να υπενθυμίσουμε  την θεραπευτική αλλά και εκπαιδευτική αξία της αφήγησης παραμυθιών και να εξοπλίσουμε τους ενδιαφερόμενους μελλοντικούς «παραμυθάδες», με γνώσεις για την επαφή τους με την ιδιαίτερη πραγματικότητα του κόσμου των παραμυθιών

Αφηγητής: Δημήτρης Αβούρης

Ο Δημήτρης Αβούρης  και οι συνεργάτες του αναβιώνουν τα παραμύθια με τον ίδιο τρόπο που γίνονταν παλιότερα, σε μια αυλή, σε μια γωνιά, όπου συμμετείχαν μικροί και μεγάλοι σε αυτά. Στην παραμυθιακή συντροφιά τα παιδιά παίζουν ρόλους, δίνουν το δικό τους λόγο και πνοή στους ήρωες των παραμυθιών μαζί με τους γονείς και τους φίλους. Η παράσταση στηρίζεται πάντα στη συμμετοχή των παιδιών και των ενηλίκων.

Μέχρι σήμερα τις  αφηγήσεις έχουν παρακολουθήσει περισσότεροι από 120.000 παιδιά και ενήλικες. Τα τελευταία 10 χρόνια δίνονται εθελοντικά παραστάσεις Αφήγησης Παραμυθιών και  Εικαστικής Θεραπείας σε Ειδικά Σχολεία, Φορείς ΑΜΕΑ και Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία.

Περισσότερες  πληροφορίες στα τηλ

2610- 43 80 90 , 210-7750653, 6976 330 933,

και στην ηλεκτρονική  διεύθυνση www.onar-paidi.gr.

Το Εργαστήριο θα πραγματοποιηθεί συμβολή των  οδών Αθηνών 58 και Πέντε Πηγαδίων (περιοχή Αγίας Σοφίας)

Περιορισμένος Αριθμός θέσεων

Εγκαίνια έκθεσης

«ΕΠΙΛΟΓΕΣ»

ΔΕΠΑΡίου, 19.30

«Επιλογές» είναι  ο τίτλος της διεθνούς έκθεσης  ζωγραφικής που θα εγκαινιαστεί την  Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου, στις 19.30 στο  κέντρο τεχνών της ΔΕΠΑΡίου, στα Αραχωβίτικα.

Η έκθεση εντάσσεται στο πρόγραμμα  «Η τέχνη στην τοπική αυτοδιοίκηση» και υλοποιείται  από την ΤΕΔΚ Αχαΐας με τη συνεργασία του Δήμου Ρίου και της ΔΕΠΑΡ.

Η καλλιτεχνική επιμέλεια της έκθεσης, που θα ολοκληρωθεί στις 27 Φεβρουαρίου υπογράφεται από Zervas Art.

Τρίτη 23/02

Συναυλία Ορχήστρας  Πατρών

Συνεδριακό ΑΕΙ, 21.00

Σε σημαντικά  έργα των κλασικών μουσουργών Antonio Vivaldi, Wolfgang Amadeus Mozart, Josef Haydn και Frédéric Chopin θα μας  ξεναγήσει η Ορχήστρα Πατρών υπό τη διεύθυνση του καλλιτεχνικού διευθυντή της και αρχιμουσικού της Δημήτρη Μποτίνη την Τρίτη 23 Φεβρουαρίου και ώρα 21.00 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών. Η συναυλία πραγματοποιείται με την οργανωτική φροντίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και της ΔΕΠΑΠ.

Το αναλυτικό  πρόγραμμα της συναυλίας έχει ως εξής:

Α’ ΜΕΡΟΣ

Antonio Vivaldi (1678-1741)

Κοντσέρτο για  έγχορδα σε σολ μείζονα RV 146 (sinfonia)

1/Allegro

2/Andante

3/Presto

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)

Κοντσερτόνε για  δύο βιολιά και ορχήστρα σε ντο μείζονα  KV 190 (186e)

1/Allegro spiritoso

2/Andantino grazioso

3/ Tempo di Menuetto (Vivace)

Josef Haydn (1732-1809)

Συμφωνία σε λα μείζονα αρ. 14

1/Allegro molto

2/Andante

3/Menuetto e Trio

4/Allegro

Β’ ΜΕΡΟΣ

Frédéric Chopin (1810-1849)

Κοντσέρτο σε μι ελάσσονα αρ. 1 (1830)

1/Maestoso

2/Romance (Larghetto)

3/Rondo (Vivace)

Antonio Vivaldi

Οι καινοτομίες  του Antonio Vivaldi (πιο γνωστού για  τις «Τέσσερις εποχές») υπήρξαν  αρκετές και σημαντικές. Μία από  αυτές είναι και η εικονογράφηση καταστάσεων την οποία μετέφερε από τα χορωδιακά των συνθετών της αναγέννησης σε αμιγώς ενόργανη μουσική. Οι «Τέσσερις εποχές» αποτελούν ένα από τα πρώτα χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτής της εικονογράφησης. Ακόμα έδωσε σαφή αρχιτεκτονική μορφή στα εξωτερικά μέρη του κοντσέρτου (1ο και 3ο), επιτρέποντας την θεματική και τονική ολοκλήρωσή τους ενώ έδωσε παράλληλα τη δυνατότητα στο σολίστα να κάνει επίδειξη ταλέντου.

Τα έργα που  αποδίδονται στον Vivaldi ξεπερνούν  τα 800 ανάμεσα στα οποία συναντούμε κυρίως κοντσέρτα, εκ των οποίων τα περισσότερα είναι για βιολί.

Wolfgang Amadeus Mozart

Ο Wolfgang Amadeus Mozart υπήρξε ένας από τους σπουδαιότερους συνθέτες κλασικής μουσικής. Μαζί με τον Haydn και τον Beethoven αποτελούν τους σημαντικότερους εκπροσώπους του λεγόμενου «βιεννέζικου κλασικισμού» και του κλασικισμού γενικότερα.

Καταπιάστηκε  με όλα τα ήδη σύνθεσης γράφοντας  όπερες, 41 συμφωνίες, 27 κοντσέρτα για  πιάνο, μουσική δωματίου (23 κουαρτέτα  εγχόρδων, τρίο, κουιντέτα) και θρησκευτική  μουσική (Ρέκβιεμ, λειτουργίες). Στα έργα του αναζητά την καθαρότητα και τη λεπτότητα μέσα από τη μορφολογική ισορροπία και την εξαιρετική ευφυῒα στην επινόηση και ανάπτυξη της μελωδίας.

Josef Haydn

Ο Franz Joseph Haydn ήταν ένας από τους τρεις σημαντικότερους  συνθέτες της κλασικής εποχής (μαζί με τους Beethoven και Mozart). Θεωρείται ο «πατέρας» της συμφωνικής μουσικής και του κουαρτέτου εγχόρδων. Το έργο του περιλαμβάνει κυρίως οργανική μουσική, συμφωνίες και μουσική δωματίου (κουαρτέτα, τρίο με πιάνο, σονάτες για πιάνο κλπ), φωνητικά θρησκευτικά έργα (ορατόρια και λειτουργίες) καθώς κωμικές και δραματικές όπερες.

Η συμφωνία αρ. 14 σε λα μείζονα, έχει γραφτεί μεταξύ 1761 και 1763 για 2 όμποε, φαγκότο, 2 κόρνα, έγχορδα και κοντίνουο. Το Andante ήταν αρχικά το φινάλε του πρώιμου ντιβερτιμέντο «Der Geburtstag» ( «Γενέθλια»). Οι παραλλαγές του ντιβερτιμέντο παρουσιάζονται σε μορφή σονάτας σε αυτή τη συμφωνία. Το τρίο του μινουέτου περιέχει ένα σόλο του όμποε συνοδευόμενο από βιολιά και βιολοντσέλο. Το φινάλε είναι εξαιρετικά αντιστικτικό και βασίζεται σε μια κατιούσα κλίμακα.

Frédéric Chopin

Ο Frédéric Chopin συνέθεσε το κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε μι ελάσσονα, opus 11, το 1830. Το έργο πρωτοπαίχτηκε  στις 11 Οκτωβρίου 1830 στο Εθνικό Θέατρο της Βαρσοβίας, με την ευκαιρία της αποχαιρετιστήριας συναυλίας του συνθέτη πριν φύγει για τη Βιέννη.

Το κοντσέρτο  αυτό δεν έλαβε τις ίδιες θετικές  κριτικές που είχαν συνοδεύσει το κοντσέρτο αρ. 2. Αυτό το δεύτερο κοντσέρτο  σε φα ελάσσονα προηγείται χρονολογικά  του κοντσέρτου αρ. 1 (1829). Ο λόγος αυτής της χρονικής μεταφοράς οφείλεται στο εξής γεγονός. Ο Chopin πήρε μαζί του αυτά τα δύο έργα και τα έδωσε σ’έναν εκδότη όταν εγκαταστάθηκε στο Παρίσι. Από αυτά, αρχικά μόνο το opus 11 επιλέχθηκε και εκδόθηκε το 1833 κι αυτό εξ αιτίας της δυσκολίας του opus 21 που δεν προσφερόταν για τους περισσότερους ερασιτέχνες πιανίστες της εποχής.

Τετάρτη 24/02

Ο Β. Λαδάς συναντά  τους αναγνώστες

All friends, 20.00

Μία ακόμα συνάντηση  μεταξύ συγγραφέα και αναγνωστών, θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου, στο Δήμο Ρίου.

Στην εκδήλωση, που διοργανώνεται από την  ΔΕΠΑΡίου, στο πλαίσιο της ενότητας «Ο συγγραφέας συναντά τους αναγνώστες»  θα φιλοξενηθεί ο συγγραφέας –  ποιητής  Βασίλης Λαδάς.

Τη σκυτάλη στον συγγραφέα θα παραδώσει, συμμετέχοντας στην εκδήλωση  ο Διονύσης Καρατζάς , στο ποιητικό έργο του οποίου ήταν αφιερωμένη η προηγούμενη βραδιά της ενότητας. Ο γνωστός ποιητής έχει επιλέξει να διαβάσει ποιήματα του Βασίλη Λαδά.

Παράλληλα ποιήματα και αποσπάσματα από κείμενα  του, θα διαβάσουν το βράδυ της Τετάρτης ο συγγραφέας Κώστας Λογαράς, ο συγγραφέας Βασίλ Βασίλι, o  φιλόλογος Ρόνι Μουσάμπα, και  ο μεταφραστής Αμάν Ναζαρί, καθώς και τα μέλη του εικαστικού εργαστηρίου της ΔΕΠΑΡ Χαρά Γιαννούλη, Θεανώ Κανελάκη και Φωτεινή Τόγια.

Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν οι  καθηγητές του Δημοτικού Ωδείου Ρίου,  Μαρία Καβούνη και Ανδρόνικος Καραμπέρης  ερμηνεύοντας έργα Μπαρόκ περιόδου.

Να θυμίσουμε  πως είναι η τρίτη κατά σειρά  εκδήλωση που πραγματοποιείται από  την ΔΕΠΑΡ στο πλαίσιο του  κύκλου εκδηλώσεων « Ο συγγραφέας συναντά τους αναγνώστες».

Έχουν προηγηθεί  ο Κώστας Λογαράς και ο Διονύσης  Καρατζάς.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί  στις 8 το βράδυ ,στο χώρο του “All friends” απέναντι από το σταθμό του  ΟΣΕ στο Ρίο.

Τηλέφωνο για  πληροφορίες 2610 991125.

Πέμπτη 25/02

Το Πολύεδρο και η Λέσχη Ανάγνωσης  Ιστορίας σας προσκαλούν

την Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2010, στις 19.30  μμ

σε μια συζήτηση για την ανάδειξη θέματος από  τα ακόλουθα βιβλία :

A.     « Ιστορία των Βαλκανίων :20ος αιώνας»

B.     «Τα Βαλκάνια μετά το 1453»

Γ. «Το τέλος  των Βαλκανίων»

« Ιστορία των  Βαλκανίων :20ος αιώνας»

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή  αυτής της εικόνας. Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή  αυτής της εικόνας.

Tο κλασικό  αυτό σύγγραμμα της καθηγήτριας  Barbara Jelavich (1923-1995), καλύπτει την ταραγμένη  ιστορία της βαλκανικής χερσονήσου  από τον 18ο μέχρι τις αρχές  της τελευταίας εικοσαετίας του  20ού αιώνα. Το έργο είναι  μια σύνθεση της ιστορικής διαδρομής των βαλκανικών λαών, διαπραγματευόμενο ακόμα με διεξοδικό τρόπο και τα θέματα που αφορούν κι άλλες ευρωπαϊκές περιοχές που έχουν σχέση με τα Βαλκάνια (την Αυστροουγγαρία, τις Μεγάλες Δυνάμεις, την Πολωνία κλπ).
Ο πρώτος αυτός τόμος της Ιστορίας των Βαλκανίων καλύπτει τον 18ο και τον 19ο αιώνα. Αφού αναφερθεί στη γεωγραφική διαμόρφωση της χερσονήσου και την ιστορική διαμόρφωση των βαλκανικών λαών από τα αρχαία και τα βυζαντινά χρόνια, διαπραγματεύεται την ιστορία της βαλκανικής κοινωνίας ως μέρους της Οθωμανικού διοικητικού συστήματος. Αναλύει επίσης τα τμήματα της βαλκανικής χερσονήσου που βρέθηκαν υπό την Αυτοκρατορία των Αψβούργων. Στη συνέχεια εξετάζει την παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και τη γένεση των βαλκανικών εθνικών κινημάτων, τη διατύπωση εθνικών προγραμμάτων και τους αγώνες για τη δημιουργία εθνικών κρατών. Μελετά ιδιαίτερα τις εθνικές επαναστάσεις και το ρόλο τους στο Ανατολικό ζήτημα.
Το έργο, πλούσιο σε αναφορές και τεκμηρίωση, καταφέρνει με συγκριτική μέθοδο και ψύχραιμη ανάλυση να υπερβεί τις συμπληγάδες της βαλκανικής ιστορίας και να προσφέρει ένα πολύτιμο εργαλείο στους αναγνώστες που θέλουν να καταλάβουν με κριτικό τρόπο το ιστορικό τοπίο της βαλκανικής περιοχής. Εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1983 και από τότε γνώρισε δεκάδες ανατυπώσεις, όντας πλέον ένα σημείο αναφοράς για την βαλκανική ιστορία.

«Τα Βαλκάνια μετά το 1453»

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή  αυτής της εικόνας.

Το βιβλίο του  Λευτέρη Σταυριανού παρουσιάζει μια συνολική ιστορία του χώρου, οργανωμένη πάνω στον άξονα της διπλωματίας και της δημιουργίας των εθνικών κρατών, χωρίς όμως να υστερεί με τα δεδομένα της εποχής που γράφτηκε, σε κοινωνική και οικονομική ανάλυση.

Γ. «Το τέλος  των Βαλκανίων»

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή  αυτής της εικόνας.

Kανένας σχεδόν  δε θέλει πια να ονομάζεται Bαλκάνιος. Kαμιά χώρα της περιοχής  δεν ανταποκρίνεται στις κρούσεις  της Αθήνας για τη συγκρότηση  ενός «βαλκανικού μετώπου» μέσα στην EE και στο NATO.
H Σλοβενία, η Κροατία και η Bοσνία ισχυρίζονται ότι ανήκουν στην Kεντρική Eυρώπη. Tο ίδιο και η Pουμανία. Επιπροσθέτως, η Pουμανία και η Βουλγαρία μετατρέπονται σε ορμητήρια της Ουάσινγκτον για κατακτητικούς πολέμους στη Mέση Ανατολή, στον Καύκασο και στην Kεντρική Ασία. Aποκτούν πληθώρα αμερικανικών βάσεων και καθίστανται απειλή για τη Ρωσία. Τα Τίρανα θεωρούν την ανεξαρτητοποίηση του Kοσόβου ως αποφασιστικό βήμα για την αναβίωση της «Mεγάλης Aλβανίας», η οποία υπήρξε επί φασιστικής κατοχής. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η τουρκική επιρροή στα Bαλκάνια αναπτύσσεται ορμητικά, ευνοούμενη από τις νέες συνθήκες.
H Ελλάδα τι κάνει σε αυτό το «πολιτικό ναρκοπέδιο» των Βαλκανίων του 21ου αιώνα; Πώς αντιστέκεται και ποιες συμμαχίες σφυρηλατεί; Πρέπει ή όχι να προβάλει βέτο στην ένταξη της ΠΓΔM στο NATO και στην EE; Θα επιτραπεί στον ελληνικό λαό να αποφασίσει με δημοψήφισμα αν επιθυμεί ή όχι την ένταξη της Τουρκίας στην EE; Συνιστά ή όχι απειλή για την Ελλάδα η «Mεγάλη Αλβανία»;
Tο βιβλίο του Γιώργου Δελαστίκ φωτίζει τη σημερινή βαλκανική πραγματικότητα και εντάσσει στο διεθνές πλαίσιο τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική εξωτερική πολιτική.

Όσοι ενδιαφέρεστε για θέματα ιστορίας, μπορείτε να συμμετέχετε.

Σινέ-προβολή

Γαλλικό Ινστιτούτο Πατρών

«Ώρα Μηδέν»

Γαλλικό Ινστιτούτο, 21.00

Το Γαλλικό  Ινστιτούτο Πατρών  προβάλλει δωρεάν στο χώρο του, Φιλοποίμενος 54, δύο  Γαλλικές Ταινίες με ελληνικούς υπότιτλους.

– Πέμπτη 25/02/2010     21.00 το αστυνομικό δράμα από  το έργο της Αgatha Christie και σκηνοθεσία του Pascal Thomas,

«ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ» (L’Heure Zéro)

-Πέμπτη 04/03/2010    21.00 την ρομαντική κομεντί του  σκηνοθέτη Eric Lartigau,

«ΔΩΣΕ ΜΟΥ  ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΟΥ» (Prête-moi ta main)

/////////////////////////////

ΕΝΑΡΞΗ ΚΥΚΛΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΧΟΡΩΔΙΑΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Η Πατραϊκή Μαντολινάτα & Μικτή Χορωδία είναι ένα  από τα ιστορικότερα μουσικά σωματεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της  πόλης μας. Ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 1927, από μια 15μελή ομάδα νέων, με αγάπη για την μουσική. Από  τότε μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει πάνω από 1000 εκδηλώσεις και έχει αναπτύξει πολυποίκιλη δραστηριότητα, πιστοποιώντας πως η Πατραϊκή Μαντολινάτα & Μικτή Χορωδία σημάδεψε με την πορεία της τη μουσική και πολιτιστική κίνηση της περιοχής μας. Το Ωδείο μας που είναι ένα τμήμα του Ομίλου, και αυτό μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, συμβάλλοντας στη συνέχεια αυτής της πορείας ανοίγει νέους δρόμους στην μουσική εκπαίδευση των νέων μουσικών και καθηγητών μουσικής, αλλά και των μουσικών που ασχολούνται με την χορωδιακή μουσική. Γι’ αυτό, λοιπόν, ξεκίνησε έναν νέο κύκλο μαθημάτων Χορωδιακής Εκπαίδευσης  που θα διαρκέσει έως το τέλος της σχολικής χρονιάς 2009 – 2010.

Η χορωδιακή εκπαίδευση απευθύνεται  σε μαέστρους  χορωδίας και καθηγητές  μουσικής σε ωδεία καθώς και σε καθηγητές  μουσικής Α’/θμιας και Β’/ θμιας εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα  σπουδών περιλαμβάνει:

Φυσιολογία της  ανθρώπινης φωνής .

(Γνώση σωστής  παραγωγής του ήχου, Φωνητικές  ιδιαιτερότητες του παιδιού, του  εφήβου, του ενήλικα. Γνώση διαχείρισης  της αναπνοής κ.τ.λ)

Φωνητική προετοιμασία χορωδού.

(Γνώση χρήσης  ζεσταμάτων, φωνητικών, σωματικών. Πως ξεκινάει το ζέσταμα. Ζεστάματα που δουλεύουν κ.τ.λ.)

Τεχνικές εκμάθησης  ενός κομματιού.

Τεχνικές  πρόβας.

Επιλογή ρεπερτορίου.

Βασική κινησιολογία.

Βάσεις για  τη δημιουργία προπαιδικής, παιδικής, νεανικής και χορωδίας ενηλίκων.

Το σεμινάριο  θα πραγματοποιείται σε δύο αυτόνομους κύκλους σπουδών. Ο πρώτος θα ξεκινάει από τον Σεπτέμβριο έως τον  Ιανουάριο, και  ο δεύτερος θα ξεκινάει τον Φεβρουάριο και θα τελειώνει  τον Ιούνιο. Τα μαθήματα  θα πραγματοποιούνται  σε εβδομαδιαία βάση και εκτός από τον θεωρητικό θα έχουν και πρακτικό χαρακτήρα καθώς θα λειτουργεί και χορωδιακό εργαστήριο που η θεωρία θα εφαρμόζεται στην πράξη. Οι σπουδαστές θα έχουν ενεργή συμμετοχή κατά την διάρκεια των μαθημάτων.

Θα δοθεί χρήσιμο  υλικό στους συμμετέχοντες σπουδαστές.

Στο τέλος κάθε κύκλου σπουδών θα δίνεται  βεβαίωση παρακολούθησης του κύκλου μαθημάτων – COURSE.

Ο σκοπός αυτής  της σειράς μαθημάτων είναι η  απόκτηση βασικών γνώσεων κάθε ενδιαφερόμενου στην προσπάθειά του να ξεκινήσει  τη δημιουργία μιας χορωδίας με τα καλύτερα θεμιτά αποτελέσματα. Παράλληλα κάποιος που διαθέτει ήδη εμπειρία μπορεί να βοηθηθεί στη κατανόηση και λύση τεχνικών προβλημάτων στη διάρκεια μιας πρόβας, αλλά και στη διδασκαλία της χορωδίας του.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΠΟ ΑΡΧΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2010

ΣΤΟ ΩΔΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΪΚΗΣ ΜΑΝΤΟΛΙΝΑΤΑΣ

ΚΑΘΕ ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 17:00 – 21:00 & ΣΑΒΒΑΤΟ 10:ΟΟ – 14:00,

ΤΗΛ.: 2610.275571,

ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΗΣ 4 & ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ, ΠΑΤΡΑ.

Ο Διοικητικός Διευθυντής του Ωδείου & Υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του Ομίλου κ. Γιώργος Γεωργόπουλος, Κιν.: 6936773337

ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΩΝ  ΕΡΕΥΝΩΝ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΦΙΛΟΣΟΦΙΚΟΥ  ΛΟΓΟΥ

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Λ. ΠΙΕΡΡΗΣ

ΚΒ΄ ΚΥΚΛΟΣ

(Φεβρουάριος  – Μάιος 2010)

Ο νέος ΚΒ΄ κύκλος των Σεμιναρίων ΙστορικοΦιλοσοφικού  Λόγου που οργανώνει ο διευθυντής του Ινστιτούτου Φιλοσοφικών Ερευνών Απόστολος Λ. Πιερρής

Άρχισε την  Πέμπτη στην αίθουσα διαλέξεων του  Μεγάρου Λόγου και Τέχνης, στις 8.30 μ.μ., με ανάλυση του θέματος  «Η Χρεωκοπία του Νεοελληνικού Παραμορφώματος».

Ο κ. Πιερρής  παρουσιάζοντας το πρόγραμμα του  νέου κύκλου, που θα διαρκέσει από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο και θα εξελιχθεί για πρώτη φορά σε δύο παράλληλες σειρές εκδηλώσεων, εξήγησε τη σημασία της διπλής θεματικής του.

Τόνισε την  αναγκαιότητα της φιλοσοφίας, καθώς  επαληθεύεται η μέθοδος προσέγγισης –ως εργαλείο– σε έναν «ωκεανό», μια συνεχή ροή πληροφοριών, συμβάντων και εξελίξεων με στόχο να βλέπεις την ουσία πίσω από τα φαινόμενα. «Η φιλοσοφία δίνει νόημα για όλα τα πράγματα, γιατί έχει χαθεί η κύρια διάρθρωσή τους», είπε χαρακτηριστικά, ενώ τα παραδοσιακά σχήματα ή κλισέ δεν φτάνουν πια Αναφέρθηκε στην καθολική χρεωκοπία του Νεοελληνικού Κράτους και του Νεοελληνισμού (σε όλους τους τομείς και όχι μόνο στον οικονομικό), και στα βαθύτερα αίτια της απελπιστικής κατάστασης της χώρας, ενώ ανέλυσε το νόημα των τελευταίων εξελίξεων σε σχέση προς την ανεξαρτησία και κυριαρχία της χώρας και το προδιαγραφόμενο οικτρό μέλλον της. Έκανε λόγο για την «ορθοδοξία» που κυριαρχούσε τις τελευταίες δεκαετίες ενός πλέγματος του πολιτικού συστήματος, των ελεγχόμενων ιδρυμάτων παραγωγής σκέψης, των ΜΜΕ, της Εκκλησίας ότι «έχουμε μεγάλο πρόβλημα και θα σωθούμε από το νεοελληνικό παραμόρφωμα μόνο αν προσκολληθούμε στον Ευρωπαϊσμό». Αυτή η στάση έχει ανάγκ από συνολική επανατοποθέτηση.

Στο νέο κύκλο  σεμιναρίων θα εμβαθύνει στο φαινομενικά ανεξήγητο γεγονός να ακολουθεί συστηματικά η Ελλάδα, για πολλές δεκαετίες, μια στρατηγική ενάντια στην Ιστορία, μια στρατηγική συνδυασμού με το παρελθόν και όχι με το μέλλον, με τους χαμένους της Ιστορίας και όχι με την αιχμή της, μια αντιδραστική δηλαδή στρατηγική που αναγκαστικά συσσωρεύει δεινά στη χώρα και προαχρηστεύει ακόμη και μια μελλοντική ανάταξή της. Τέλος, επεσήμανε με πόση ακρίβεια επαληθεύονται οι θεωρίες και συνεπακόλουθες προβλέψεις του από τις πραγματικές εξελίξεις  στον διεθνή χώρο και στα καθ’ ημάς.

ΣΕΙΡΑ Α΄

(Αίθουσα Διαλέξεων,  Μέγαρο Λόγου και Τέχνης)

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΧΩΡΑ:

ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ;

Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.

Η Χρεωκοπία  του Νεοελληνικού Παραμορφώματος.

Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου, 8.30 μ.μ.

Η Ιστορική Συγκυρία: Γεωπολιτική και  Ιδεολογία.

Πέμπτη  4 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.

Από τα Απόνερα  στην Αιχμή της Ιστορίας:

Συνολική Στρατηγική Ριζικής Απελευθέρωσης και Μεγάλων  Τομών για Ανάταξη.

Πέμπτη 11 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.

Η Σύσταση του  Κράτους:

από Γραφειοκρατία  της Φεουδαρχίας σε Εγγυητή της  Ισονομίας – Αξιοκρατίας -Ελευθερίας.

Πέμπτη 18 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.

Πολιτειακή Ανασυγκρότηση:

η Θεωρία του  Μεικτού Πολιτεύματος και το Αμερικανικό  Μοντέλο.

Τετάρτη 24 Μαρτίου, 8.30 μ.μ.

Πολιτιστική  Επανάσταση:

Λόγος του Όντος  και Μεταξίωση των Αξιών.

Πέμπτη 15 Απριλίου, 8.30 μ.μ.

Μεταρρύθμιση  Παιδείας:

Καλλιέργεια Ικανοτήτων, Έρευνας και Ολιστικής Σκέψης.

Πέμπτη 22 Απριλίου, 8.30 μ.μ.

Οικονομία και  Πολιτική:

Ελευθερία, Ανταγωνιστικότητα, Δημιουργικότητα.

Πέμπτη 29 Απριλίου, 8.30 μ.μ.

Εξωτερική και  Αμυντική Πολιτική:

Νέο Στρατηγικό Δόγμα Συντονισμού με την Ιστορία.

Πέμπτη 6 Μαΐου, 8.30 μ.μ.

ΤΕΤΕΛΕΣΤΑΙ.

Μοίρα η Πεπρωμένο;

ΣΕΙΡΑ Β΄

(Βιβλιοπωλείο  Παπασωτηρίου – Discover)

ΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ

Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου, 7.00 μ.μ

Μορφή και Σύμβολο:

Παλαιολιθική και Νεολιθική Τέχνη.

Δευτέρα 8 Μαρτίου, 7.00 μ.μ.

Μορφή και Σχήμα:

Γεωμετρική Τέχνη  στη Αρχαία Βαβυλωνία,  Ανατολία και Ελλάδα

(και στον    Μοντερνισμό).

Δευτέρα 22 Μαρτίου, 7.00 μ.μ.

Μορφή και Ιδέα:

το Κλασσικό Κάλλος ως Ουσία της Πραγματικότητας.

Δευτέρα 19 Απριλίου, 7.00 μ.μ.

Μορφή και Μίμηση:

Το Συγκεκριμένο στην Αρχαία  Αίγυπτο, Μέση Ανατολή

και τους Ελληνιστικούς- Ρωμαικούς  Χρόνους.

Δευτέρα 3 Μαΐου, 7.00 μ.μ.

Μορφή και Επέκεινα:

η Βυζαντινή  Σύνθεση Φυσικής Τελειότητας  και Υπέρβασης του Κόσμου.

Δευτέρα 17 Μαΐου, 7.00 μ.μ.

Μορφή και Απειρο, Ι:

Ευρωπαικός Κλασσικισμός: από την Αναγέννηση έως τον Νεοκλασσικισμό.

Δευτέρα 31 Μαΐου, 7.00 μ.μ.

Μορφή και Απειρο, ΙΙ:

Ευρωπαική Αποδόμηση της Μορφής: από το Γοτθικό έως τον Μοντερνισμό.

Βιβλιοπαρουσίαση

Μ. Ανδρουλάκη

«Ε, Πρόεδρε!»

Βυζαντινό, 19.30

Το βιβλίο του Μίμη Ανδρουλάκη «Ε, Πρόεδρε!», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Καστανιώτη, θα παρουσιάσουν το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου στις 7.30 μ.μ. στο «Βυζαντινό» οι βουλευτές Αχαΐας Κώστας Σπηλιόπουλος, Νίκος Νικολόπουλος, Νίκος Τσούκαλης, ενώ θα προλογίσει ο υφυπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Απόστολος Κατσιφάρας.

Συντονίζει η  εμπορική διευθύντρια του «Best», πολιτευτής ΠΑΣΟΚ Μαρία Κακαβάνη. Θ΄ ακολουθήσει  δεξίωση με μουσικό πρόγραμμα.

Χορός

“Tango, Amor Y Libertad”

Το Σάββατο 6 Μαρτίου 2010 στις 20.30, το Centro Cultural Patras Tango Academia, παρουσιάζει στην μεγάλη αίθουσα του Συνεδριακού & Πολιτιστικού Κέντρου Πατρών, την μουσικοχορευτική παράσταση “Tango, Amor Y Libertad” σε σύμπραξη με τον κορυφαίο Αργεντίνο σολίστα του Tango “Franco Luciani” και με τη διάσημη πολυεθνική Tango Orquesta “Ensemble Hyperion”.

Xορογραφίες  από την Ειρήνη Φιλίππου

Χορεύουν: Ειρήνη Φιλίππου & Βασίλης Ντούκας, Χορευτική  Ομάδα C.C.Patras Tango

Academia

Αφήγηση:Στέλιος  Σοφός

Συνδιοργάνωση: Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαϊας

Η εκδήλωση τελεί  υπό την αιγίδα της Πρεσβείας  της Αργεντινής & της Πρεσβείας  της Ουρουγουάης.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.patrastango.gr

Προπώληση Εισιτηρίων:

Centro Cultural Patras Tango Academia

Παντανάσσης  20 & Ρήγα Φεραίου

2610 221510,6944520207

Καθημερινά: 17:00-22:00

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s