Πολιτιστική Ατζέντα Πάτρας από 5/2/2010 έως 11/2/2010 (επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

image

image

image

image

Παρασκευή 5/2

Αποκριάτικο Ποντιακό «Παρακάθ»

«Φάρος» Ποντίων Πατρών

Ελαιώνας, 21.30

Ο «Φάρος» Ποντίων Πατρών σας προσκαλεί στο Αποκριάτικο Ποντιακό «Παρακάθ» που θα γίνει στην κοσμική ταβέρνα «Ελαιώνας» (στον Γλαύκο), την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου, στις 9.30 μ.μ., με παραδοσιακό τραγούδι και χορό από το χορευτικό του συλλόγου, με τους νοσταλγικούς ήχους της Ποντιακής λύρας αλλά και ορχήστρα με λαϊκό τραγούδι.

Περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία του συλλόγου μας και στο τηλέφωνο 2610337313.

Εγκαίνια

Έκθεση ζωγραφικής

Ουρανίας Χαμηλάκη

«Yellow days»

Ποικίλη Στοά, 20.30

Έκθεση ζωγραφικής της Ουρανίας Χαμηλάκη, με τίτλο «Yellow days».

Περιλαμβάνει πίνακες που εστιάζουν στα έντονα χρώματα και στο κολάζ.

Η Ουρανία Χαμηλάκη γεννήθηκε στην Αθήνα το 1989. Σπουδάζει στο Τμήμα Ανακαίνισης & Αποκατάστασης Κτιρίων του ΤΕΙ Πατρών. Aσχολείται ερασιτεχνικά με την ζωγραφική .

Μερικές φορές εκείνο πού ψάχνουμε βρίσκεται σε εποχές περασμένες, όχι επειδή η μνήμη πού αναπόσπαστα κουβαλάμε όλοι, εμπεριέχει ότι έχει ζήσει ο άνθρωπος μέχρι το τώρα του, αλλά κυρίως επειδή γνωρίζουμε πια

πώς η γεύση της στιγμής έχει αλλοιωθεί αμετάκλητα. Η ανακύκλωση δεν

είναι διόλου τυχαία, η λέξη πού χαρακτηρίζει τα τελευταία χρόνια. Όμως η πρόκληση μιας ήδη βιωμένης στιγμής δεν επαναφέρεται αυτούσια με την απλή επανάληψή της. Τα υλικά και μη επανατοποθετούνται, αναγκαία πάνω στο σήμερα. Και τα υλικά μαζί με την ουσία τους δημιουργούν καινούριους δεσμούς με το περιβάλλον στο οποίο καλούνται να δράσουν.

Εδώ το περιβάλλον-χώρος είναι ο καμβάς, η ζωγραφική (μαζί με την τεχνική του κολάζ) και ο χρόνος. Τα υλικά (αυτούσια ή μη) κυρίως από εικονογραφήσεις παλαιότερων βιβλίων ή αντικειμένων (όπως το αλφαβητάριο του δημοτικού) μπαίνουν σε άλλη σύνθεση μαζί με ποικίλα σχήματα, μορφές και γραφές από εικόνες της σημερινής οπτικής παραγωγής.

Yellow days ή κίτρινες μέρες, παραπέμπει σε παλαιότερο χρόνο. Όπως ένα άσπρο φύλλο χαρτί όπου με τα χρόνια κιτρινίζει, έτσι και οι μέρες καθώς διαβαίνουν τον χρόνο κιτρινίζουν και μας χαρίζουν αναμνήσεις.

Φράσεις πού σημάδεψαν τη ζωή μου, παιδική-εφηβική-ερωτική. Το χρώμα λαδιού είναι το κύριο υλικό πού χρησιμοποιήθηκε για να αποτυπώσει τις στιγμές.

It’s awful being a grown up, but the carousel never stops turning.

U can’t get off.

Και δεν θέλω ποτέ να κατέβω.

Χορός Μασκέ Πολυφωνικής

Ακταίο, 21.30

Πραγματοποιείται την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου μετά τις 9.30 μ.μ. στο κέντρο Ακταίο [περιοχής Τσαούση], ο αποκριάτικος χορός Μασκέ της Πολυφωνικής υποχρεωτική αποκριάτικη μεταμφίεση.

Η επιλεγμένη αποκριάτικη μουσική, από το γνωστό dj Παναγιώτη Μελή, το απεριόριστο φαγητό[πλήρες μενού] και ποτό για τους μετέχοντες και μια ατμόσφαιρα με πολλές εκπλήξεις, που θα θυμίζει παλιές αποκριάτικες εποχές, αποτελούν την υπόσχεση των οργανωτών, για μια αξέχαστη καρναβαλική βραδιά.

Προσκλήσεις και πληροφορίες στα γραφεία του Οργανισμού καθημερινά πρωί και απόγευμα.

Εξάλλου η Πολυφωνική γιορτάζει αύριο μετά τις 8μμ, ανεξαρτήτως καιρού, και τη φετινή Τσικνοπέμπτη, στους χώρους του Οργανισμού, με ψησταριά που θα οργανωθεί για τα μέλη και τους φίλους των τμημάτων της.

Συναυλία

«Heavy Metal Brass Band» featuring David Lynch με τον Θοδωρή Ρέλλο

Λιθογραφείον, 21.00

Η Manifest by Mojo παρουσιάζει στο θέατρο «Λιθογραφείον» την «Heavy Metal Brass Band» featuring David Lynch με τον Θοδωρή Ρέλλο.

O Ντέιβιντ Λιντς ζει και δημιουργεί στην Ελλάδα για περισσότερα από 25 χρόνια μοιράζοντας την πολύπλευρη μουσική προσωπικότητά του μέσα από συναυλίες, φεστιβάλ, κινηματογράφο, τον χορό και το θέατρο. Η τζαζ, και όχι μόνο, συνθέσεις του, δημιουργούν ένα εντελώς ξεχωριστό ηχόχρωμα και παρασύρουν στο ταξίδι της μουσικής ακροατές και κριτικούς… Η πιο πρόσφατη μουσική δημιουργία του είναι «Heavy Metal Brass Band» featuring David Lynch με τον Θοδωρή Ρέλλο. Για τους φίλους του καλλιτέχνη, η νέα αυτή πρόταση δεν αποτελεί ιδιαίτερη έκπληξη, μιας και ο Λιντς έχει δώσει μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια αρκετά δείγματα γόνιμης περιέργειας, πειραματισμού, αυτοσχεδιασμού και δημιουργίας στο μουσικό καμβά. Η δημιουργία του σχήματος προέκυψε, όπως εξομολογείται ο ίδιος ο Ντέιβιντ Λιντς, μετά τη συνεργασία του με τον βιρτουάζο Ρουμάνο Rom σαξοφωνίστα και κλαρινετίστα Oprica Ivancea, μέλος των «Fanfare Ciocarlia». Έχοντας συνθέσει κομμάτια για λογαριασμό αυτής της διαβαλκανικής συνεργασίας, γεννήθηκε η ανάγκη ενός γκρουπ που θα υλοποιούσε και περαιτέρω μουσικές επιθυμίες, πάντα βέβαια με άξονα την τζαζ και τη βαλκανική παράδοση. Το πολύ καλά δεμένο σχήμα με τους Θοδωρή Ρέλλο (σαξόφωνο), Ανδρέα Πολυζωγόπουλο (τρομπέτα), Μάριο Βαληνάκη (σαξόφωνα), Βασίλη Παναγιωτόπουλο (τρομπόνι), Γιώργο Παλαμιώτη (μπάσο), Σωτήρη Ντούβα (ντραμς) και οι υπόγειες glοbal fusion συνθέσεις του Λιντς από την άλλη, αποτελούν μία αξιοπρόσεκτη προσπάθεια.

Ενέργεια απίστευτη από όλη την ομάδα, ήχος εκπληκτικός που δικαίωνε την έννοια «ελληνική τζαζ», τραγούδι  από τον Λιντς, που τόσα χρόνια μόνο σαν σπουδαίο σαξοφωνίστα/φλαουτίστα τον ξέραμε,ενώ και στα φωνητικά είναι άψογος! Θα λέγαμε πως ήταν ό,τι καλύτερο έχουμε ακούσει όλα αυτά τα χρόνια, ένα best ever, σε ένα πρόγραμμα καταπληκτικών επιλογών και ηχοχρωμάτων. Την παρουσία αυτού του σχήματος… μόνο με την λέξη «οργιώδης» θα χαρακτηρίζαμε. Και με τις δύο σημασίες της! Όργιο είναι η αρχαϊκη μυστικιστική τελετουργία, και το ξέφρενο ξέσπασμα του πάθους, μουσικού ή άλλου…

Συναυλία

Nightstalker

Stone Bar

Τους Nightstalker θα φιλοξενήσει την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου το Stone Bar. Το ελληνικό ροκ συγκρότημα που κινείται στο χώρο του stoner rock και desert rock με σαφείς επιρροές από Μonstermagnet, θα δώσει μία μοναδική συναυλία.

Οι Nightstalker δημιουργήθηκαν αρχές του ’90 κάνοντας τις πρώτες εμφανίσεις λίγο καιρό αργότερα και με πρώτες συμμετοχές στις συλλογές Divin και Toxic Babies in a R’n’R land. To 1994 κυκλοφόρησαν το πρώτο τους EP με τον τίτλο Side Fx από την Hitch Hyke Records, ενώ δυο χρόνια αργότερα, αλλάζοντας εταιρία, κυκλοφόρησαν το άλμπουμ Use από την FM Records. Το Use θα επανακυκλοφορήσει το Δεκέμβριο του 2006 για τα δέκα χρόνια της δισκογραφικής τους παρουσίας.

Μετά την αποχώρηση του Hill, το 2000 κυκλοφόρησε το Ritual. Στο σημείο αυτό το συγκρότημα είχε γίνει πολύ γνωστό στην Ελλάδα, με πολλά support σε γνωστά συγκροτήματα και παρουσίες και στο εξωτερικό. To 2004 οι Nightstalker με αλλαγές στη σύνθεση, όπως την είσοδο του Αντρέα στο μπάσο (Rotting Christ) και του Tόλη στην κιθάρα, κυκλοφόρησαν το Just a burn από την Mad Prophets Records. Το album εκτός από Ελλάδα κυκλοφόρησε σε Ευρώπη και Αμερική.

Οι Έλληνες stoner πατέρες επέστρεψαν δυναμικά με το 5ο και καθ’ όλα χορταστικό τους album. To “Superfreak” δεν υστερεί έναντι των αντίστοιχων ξένων κυκλοφοριών, έχει την υπογραφή του αμερικάνικου label Meteor City, ενώ ο τίτλος παραπέμπει σε Monster Magnet. Άλλωστε ο Argy για την ελληνική rock ‘n’ roll σκηνή είναι κάτι αντίστοιχο με τον Dave Wyndorf των Magnet και τον Lemmy, των Motorhead.

Έντεκα τραγούδια συν 1 intro αριθμεί ο δίσκος, τα οποία μάλιστα δεν κάνουν «κοιλιά» και δεν κουράζουν. Η παραγωγή τους ξεφεύγει μακράν απ’ τα ελληνικά δεδομένα, τόσο καθαρή δεν την έχουμε ακούσει, εξυπηρετώντας τα ψυχεδελικά grooves που αποπνέουν οι συνθέσεις. Βέβαια, το χεράκι του Τόλη στις κιθάρες συντελεί καθοριστικά στη χροιά του δίσκου με τα χαρακτηριστικά riffs, όμορφα leads, το παιχνίδι με αναλογικά εφέ και feedbacks στο υπόβαθρο και το συγκρατημένο σολάρισμα χωρίς υπερβολές.

Το αποτέλεσμα αφήνει, τουλάχιστον κιθαριστικά, μια ψυχεδελική ατμόσφαιρα τύπου πρώιμων Hawkwind, σε συνδυασμό με το χαρακτηριστικό heavy/stoner rock των Nightstalker να βγει στον ορίζοντα. Κάτι που συνεχίζει να ακολουθεί το album και στο ρυθμικό μέρος.

Οι πόρτες θα ανοίξουν στις 10 το βράδυ, ενώ η είσοδος κοστίζει 15 ευρώ με μπύρα.

Σάββατο 06/02

Όψεις της ελληνικής πεζογραφίας τον 19ο αιώνα

Αφιέρωμα Ανδρέα Καρκαβίτσα

Πολύεδρο, 13.00

Στο πλαίσιο του κύκλου εκδηλώσεων «Όψεις της ελληνικής πεζογραφίας τον 19ο αιώνα», αύριο στη 1μμ στο Πολύεδρο θα πραγματοποιηθεί αφιέρωμα στο έργο του Ανδρέα Καρκαβίτσα με τίτλο «Ιστορία, παράδοση και σύγχρονη πραγματικότητα

στο έργο του Ανδρέα Καρκαβίτσα».

Θα μιλήσει η Φιλόλογος, Ερευνήτρια Β’ στο ΙΝΕ του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών Ουρανία Πολυκανδριώτη.

Ο Ανδρέας Καρκαβίτσας γεννήθηκε στα Λεχαινά της Ηλείας το 1865. Ήταν το πρώτο παιδί από τα έντεκα της οικογένειας του Δημήτριου Καρκαβίτσα και της Άννας Σκαλτσά. Τα παιδικά του χρόνια τα περνά στη γενέτειρά του, όπου παίρνει την πρώτη σχολική του μόρφωση. Όταν έγινε δεκατεσσάρων χρόνων, αναγκάστηκε να πάει στην Πάτρα για να συνεχίσει τη μόρφωσή του στο Γυμνάσιο. Το 1883, αφού τελείωσε το Γυμνάσιο, γράφτηκε στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου γνώρισε τον Παλαμά, τον Ξενόπουλο και τον Χατζόπουλο. Παράλληλα με τις σπουδές του άρχισε να ασχολείται με την λογοτεχνία.

Πρώτη του εμφάνιση στη λογοτεχνία υπήρξε το διήγημα Ασήμω (1885) στο περιοδικό Εβδομάς. Άρχισε να δημοσιεύει διηγήματα, λαογραφικά άρθρα, κριτικά και πολιτικοκοινωνικά κείμενα σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά, άλλοτε με το όνομά του και άλλοτε με τα ψευδώνυμα: Χλουμούτζης, Δήμος Πάλλας, Άλφα Κάππας και Πέτρος Αβράμης. Όταν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, το 1888, είχε ήδη καθιερωθεί ως ηθογράφος.

Μετά την αποφοίτησή του από την Ιατρική ταξίδεψε σε πολλά μέρη της Ελλάδας, μεταφέροντας στα έργα του τον πόνο, τη φτώχεια, τις παραδοσιακές αντιλήψεις της Ελλάδας του χωριού και της στάνης. Το 1889 κατατάχθηκε στο στρατό (έφεδρος ανθυπίατρος στη φρουρά του Μεσολογγίου) και το 1891 μετά το πέρας της στρατιωτικής του θητείας αποφάσισε να εργαστεί ως υγειονομικός γιατρός στο ατμόπλοιο Αθήναι της Πανελλήνιας Ατμοπλοϊκής Εταιρίας. Το 1894 σταμάτησε τη συνεργασία του με την Ατμοπλοϊκή Εταιρία και δύο χρόνια αργότερα κατατάχτηκε ως μόνιμος στρατιωτικός γιατρός, όπου έφθασε έως   το βαθμό του αρχιάτρου.

Οι εμπειρίες που αποκόμισε ο Καρκαβίτσας από τα ταξίδια του με το ατμόπλοιο Αθήναι και από τις μετακινήσεις του σε όλη την Ελλάδα, λόγω των μεταθέσεών του στο στρατό του έδωσαν την ευκαιρία να γνωρίσει τη θαλασσινή ζωή και αργότερα τη ζωή των διαφόρων ελληνικών επαρχιών. Το 1905 επιστρέφει στην Αθήνα και την ίδια χρονιά συμμετέχει στην ίδρυση της εταιρίας «Η Εθνική Γλώσσα» και το 1908 της «Λαογραφικής Εταιρείας». Το 1909 το κίνημα στο Γουδί του Στρατιωτικού Συνδέσμου (του οποίου είναι μέλος) οδηγεί σε πολιτικές εξελίξεις που θα τον αναγκάσουν να διαχωρίσει τη θέση του. Αντιτίθεται στην πολιτική του Βενιζέλου στη δεκαετία 1910 – 1920, γεγονός που θα τον οδηγήσει σε προσωπικές περιπέτειες.

Ο Καρκαβίτσας αγωνίστηκε στους Βαλκανικούς πολέμους ως στρατιωτικός γιατρός στα χειρουργεία. Στη Θεσσαλονίκη, όπου βρισκόταν εκείνη την εποχή ακολουθώντας το στράτευμα, συλλαμβάνεται λόγω του αντιβενιζελισμού του και μεταφέρεται στις φυλακές Αβέρωφ της Αθήνας. Από εκεί εκτοπίζεται στην πατρίδα του, τα Λεχαινά, και έπειτα στη Μυτιλήνη. Το 1917 εγκαταστάθηκε στο Μαρούσι, όπου και έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του με κλονισμένη υγεία από τις ταλαιπωρίες των φυλακίσεων και των εκτοπίσεων, αλλά και απογοητευμένος από την πολιτική κατάσταση και την μικρασιατική καταστροφή. Πέθανε από φυματίωση στις 24-10-1922.

Ο Καρκαβίτσας υπήρξε ίσως ο πιστότερος εκπρόσωπος του ελληνικού ρεαλισμού. Υπήρξε μαχητικός εκφραστής υπέρ της δημοτικής, χαρακτηρίζοντας την καθαρεύουσα «γλώσσα μπαλσαμωμένη». Όλο το έργο του το διακρίνει η συνεχής προσπάθεια να προσφέρει ανάγλυφη την εικόνα της πατρίδας του, να καταγράψει τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις, αλλά και να τονίσει τα ελαττώματα και τις αδυναμίες, να διδάξει την κοινωνική αναγέννηση και να ανοίξει το δρόμο προς το καλύτερο και το υγιέστερο μέλλον. Διηγήματά του μεταφράστηκαν και δημοσιεύτηκαν και σε πολλές ξένες γλώσσες. Εκτός από το λογοτεχνικό του έργο, υπήρξε και μεγάλος παιδαγωγός, γράφοντας αναγνωστικά του Δημοτικού Σχολείου τα οποία αναφέρονται σ’ όλες τις περιόδους του ελληνισμού (αρχαίο κόσμο, βυζαντινή εποχή, σύγχρονη Ελλάδα).

25ο Παιδαγωγικό Συνέδριο

Τομέα Επιστημόνων «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ»

Πάτρα, 6-7 Φεβρουαρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Γενικό Θέμα: «Η πρόκληση της σύγχρονης παιδείας

για διαχρονικές αξίες και πρότυπα».

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

17.30

Αγιασμός

Έναρξη συνεδρίου υπό του Σεβασμ. Μητροπολίτου Πατρών κ.κ. Χρυσοστόμου

18.00

Α’ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: «Διδάσκαλοι στη ροή της ιστορίας» – κ. Μαρία – Ελευθερία Γιατράκου, Διδάκτωρ Ιστορίας

18.40

Συζήτηση επί της εισηγήσεως

19.10

Διάλειμμα

19.30

Β’ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: «Ο Δάσκαλος ως Παιδαγωγός, φορέας αξιών» – κ. Γεώργιος Κρουσταλάκης, Ομότιμος Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών.

20.10

Συζήτηση επί της εισηγήσεως

80’s Back to Carnival

Gazebo

Πολιτεία

Αυθεντική Καρναβαλική διασκέδαση με guest τον Gazebo στην αίθουσα του πολυχώρου Πολιτεία.

Το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010 ο πολυχώρος Πολιτεία, o Politia Fm και ο Kiss Fm διοργανώνουν το πιο beat πάρτυ του Καρναβαλιού, με μία ολική επαναφορά στην διασκέδαση της πιο αγαπημένης μας δεκαετίας. Στα decks οι Στέλιος Αποστολόπουλος, Κώστας Μπουρδόπουλος, Άκης Βαβαρούτας και Γιώργος Κουβεργιανός, με ένα ατελείωτο mix set με τις μεγαλύτερες 70s, 80s, 90s επιτυχίες. Live video projector show, εικόνες και μουσική από τις δεκαετίες 80 και 90 καθώς και στιγμές από καρναβάλια περασμένων ετών που έγραψαν εποχή. Μαζί φέτος στην Πολιτεία ο αγαπημένος star των 80’s Gazebo με τις μεγάλες του επιτυχίες που όλοι αγαπήσαμε! “I like Chopin”, “Masterpiece”, “Lunatic”, “Telephone Mama”, “Love in your eyes”.

Τιμή εισιτηρίου 35 Ε με free drink και finger food.

Πληροφορίες 2610 342-200. Προπώληση σε Πολιτεία, Discover, Escape(Ρήγα Φεραίου 120), Σταθόπουλος Recycling(Κανάρη 22).

Κυριακή 07/02

25ο Παιδαγωγικό Συνέδριο

Τομέα Επιστημόνων «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ»

Κυριακή 7 Φεβρουαρίου 2010

17.30

Α’ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: «Το Μονοθέσιο Δημοτικό Σχολείο Πυλών Καρπάθου, ένα διαφορετικό Σχολείο» – Αρχ. Καλλίνικος Μαυρολέων, Δάσκαλος στις Πύλες Καρπάθου

18.00

Μουσική παρέμβαση από τη Χορωδία των Εκπαιδευτηρίων «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ»

18.15

Συζήτηση επί της εισηγήσεως

18.40

Διάλειμμα

19.00

Β’ ΕΙΣΗΓΗΣΗ: “Διαχρονικές Αξίες και Σύγρονη Παιδεία” – Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ.κ. Νικόλαος Χατζηνικολάου.

20.00

Συζήτηση επί της εισηγήσεως

20.45

Συμπεράσματα – Κλείσιμο Συνεδρίου

Συναυλία

Πετρολούκας Χαλκιάς & Χρήστος Τζιτζιμίκας

Μακάμι, 22.30

Ο δεξιοτέχνης του κλαρίνου Πετρολούκας Χαλκιάς και ο ερμηνευτής της δημοτικής μας παράδοσης Χρήστος Τζιτζιμίκας θα εμφανιστούν την Κυριακή 7 και τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου στις 10.30 μ.μ. στο μουσικό χώρο «μακάμι» σε αντιπροσωπευτικά δείγματα του μουσικού πλούτου της Ηπείρου.

Ο  Ηπειρώτης Πετρολούκας Χαλκιάς με την απαράμιλλη αυθεντικότητα στο παίξιμο του κλαρίνου, με περισσότερα από 60 χρόνια μουσικής εμπειρίας σε Ελλάδα και εξωτερικό και με αξιοσημείωτη δισκογραφία (χαρακτηριστικό δείγμα η σύμπραξή του με Ινδούς) δικαιολογημένα μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο σημαντικά κεφάλαια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Από την άλλη μεριά, ένα από τα πιο σοβαρά και εύστοχα μουσικά ηχογραφήματα που αφορούν τη μουσική παράδοση της Ηπείρου ανήκει στο Χρήστο Τζιτζιμίκα. Η πολύχρονη έρευνα του Χρήστου Τζιτζιμίκα σε συνδυασμό με το γνήσιο ύφος του στο τραγούδι απέφερε δυο πολύ σημαντικούς δίσκους, τα «Ζαγορίσια και Γιαννιώτικα» και τα «Πατήματα» ,με τη συμμετοχή των Γρηγόρη Καψάλη και Πετρολούκα Χαλκιά στο κλαρίνο αντίστοιχα.

Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του μουσικού πλούτου της Ηπείρου με έμφαση στις προσωπικούς δίσκους του Χρήστου Τζιτζιμίκα  «Πατήματα»(με τον Πετρολούκα Χαλκιά),  «Ζαγορίσια και Γιαννιώτικα».

Μακάμι [Π.Π. Γερμανού 111, Άνω Πόλη Πάτρας]
Πληροφορίες – Κρατήσεις : Τηλ. 2610.274.042
ώρα έναρξης:22.30 / Είσοδος 18 ευρώ

Συναυλία

Les Skartoi

Club Di Oggi

Σε συνεργασία με το Stone Bar

Το Club Di Oggi συνεχίζει τη συνεργασία του με το Stone Bar και την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου φιλοξενεί τη ska μουσική παιγμένη από το Αιγιότικο συγκρότημα Les Skartoi που έχει φανατικούς φίλους σε όλη την Ελλάδα.

Οι Les Skartoi είναι μια ορχήστρα που κινείται γύρω από τον ήχο της Ska και του Rockstedy, από τους ήχους των δρόμων της Jamaica μέχρι το κίνημα της 2-tone μουσικής στην Αγγλία. Στο play list τους περιλαμβάνει κλασσικά ska hits της περιόδου 60’ 70’ αλλά και δικές τους συνθέσεις μεταφέροντας έτσι την ενεργητικότητα και το upbeat της ska στον κόσμο με τον καλλίτερο τρόπο.

Δυόμισι ώρες με rocksteady, roots, ska, 2tone, skajazz μουσική, με καθοδηγητές τους Specials, Madness, Skatalites, Desmond Dekker, Laurel Aitken.

Στο live θα ξεδιπλώθει η μεγάλη περιπέτεια της τζαμαικανικής μουσικής από τα γκέττο του kingston έως τα στενά του Λονδίνου και από εκεί στην ελληνική εκδοχή της που ακούει στο όνομα Les SkartOi! Ετσι τραγούδια των skatalites, wailers,aitken,specials,maytals… συνδιάζονται αρμονικά με τις δικες τους

συνθεσεις από το ντεμπουτο album τους που λέγεται «Ska Radio» και κυκλοφορεί από την blind bastard records.

Οι πόρτες θα ανοίξουν στις 10 το βράδυ και η είσοδος είναι 10 ευρώ με ποτό.

Δευτέρα 08/02

Βιβλιοπαρουσίαση

Τεύκρου Μιχαηλίδη

«Αχμές, ο γιός του φεγγαριού»

Γαλλικό Ινστιτούτο Πατρών, 20.00

image

Το βιβλίο του Τεύκρου Μιχαηλίδη με τίτλο «Αχμές, ο γιός του φεγγαριού», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Πόλις», θα παρουσιαστεί στις 8 μ.μ. από το Γαλλικό Ινστιτούτο Πατρών στο χώρο του στην οδό Φιλοποίμενος 54.Πρόκειται για ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον μυθιστόρημα, που χαρακτηρίζεται για την ιδιαίτερη και πρωτότυπη θεματική του, αλλά και για τον εξωτικό του χαρακτήρα.

Με τον συγγραφέα θα συζητήσουν ο φιλόλογος Γιάννης Δημογιάννης, ο καθηγητής Μαθηματικών του Πανεπιστημίου Πατρών Τάσος Μπούντης και η φοιτήτρια στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου των Πατρών Όλγα Μπολέτη.

Ένας πάπυρος θαμμένος σ’ έναν τάφο στο Λούξορ, τις αρχαίες Θήβες. Ογδόντα τέσσερα λυμένα προβλήματα, ένα όνομα, μία ημερομηνία: το πρώτο ενυπόγραφο μαθηματικό κείμενο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Ένας πάπυρος που συνοψίζει τις μαθηματικές γνώσεις των ανθρώπων που έχτισαν τις πυραμίδες και, κατά τον Ηρόδοτο, επινόησαν τη γεωμετρία. Συγγραφέας του ο Αχμές, που θα γίνει οδηγός μας σε μια περιήγηση στη χώρα των Φαραώ. Θα μας οδηγήσει στην Άβαρι, το κοσμοπολίτικο σταυροδρόμι ανάμεσα σε Ασία και Αφρική. Θα μας σεργιανίσει στη Μέμφιδα, ονομαστή για τους ναούς της αλλά και για τα κακόφημα καπηλειά της. Θα μας ξεναγήσει στο κατάφυτο από παπύρους Δέλτα του Νείλου, θα μας κεράσει μαύρη μπίρα από τη χώρα του Κους και γλυκόπιοτο σεντέχ, κρασί από ρόδι. Παρέα του, μασουλώντας μελωμένα σύκα και χουρμάδες, θ’ ακούσουμε τους μύθους και τα παραμύθια της Αιγύπτου, όπως τα αφηγούνταν οι κατασκευαστές των πυραμίδων τις ώρες της ανάπαυσης. Μέσα απ’ τη ζωή του θα βιώσουμε κι εμείς την πολυτάραχη Δεύτερη Ενδιάμεση Περίοδο, τις διαμάχες, τις ίντριγκες και τους πολέμους ανάμεσα στους ηγεμόνες των δύο βασιλείων, της Άνω και της Κάτω Αιγύπτου. Μα πάνω απ’ όλα θα συμμεριστούμε την απορία του, θα νιώσουμε τον παλμό της αγωνίας του να γνωρίσει το άπιαστο, το απρόσιτο, αυτό που οι μετέπειτα γενιές αποκάλεσαν άπειρο…

O Τεύκρος Μιχαηλίδης γεννήθηκε το 1954 στην Αθήνα. Είναι διδάκτωρ των μαθηματικών του Πανεπιστημίου Pierre et Marie Curie (Paris VI). Από το 1981, διδάσκει μαθηματικά στη Μέση Εκπαίδευση. Στις εργασίες του περιλαμβάνονται εκπαιδευτικά βιβλία μαθηματικών και πληροφορικής, άρθρα σχετικά με τη διδακτική των μαθηματικών, την εισαγωγή των υπολογιστών στην εκπαίδευση, την ιστορία των θετικών επιστημών, καθώς και εκλαϊκευτικά κείμενα σχετικά με τα μαθηματικά. Έχει μεταφράσει, από τα γαλλικά και τα αγγλικά, είκοσι δύο βιβλία με θέμα τα μαθηματικά, τις θετικές επιστήμες και την ιστορία τους. Υπήρξε κατά καιρούς συνεργάτης των εφημερίδων Τα Νέα, Ελεύθερος Τύπος, Ελευθεροτυπία και Καθημερινή.
Είναι ιδρυτικό μέλος της ομάδας Θαλής+Φίλοι,που δραστηριοποιείται για τη γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα στα μαθηματικά και τον πολιτισμό.
Το 2006 η γαλλική κυβέρνηση του απένειμε τον τίτλο του Chevalier dans l’Ordre des Palmes Academiques, για «υπηρεσίες προς την εκπαίδευση και τον πολιτισμό».

Αποκριάτικη συναυλία

Ορφέας

Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», 20.30

Δύο εξαιρετικές αποκριάτικες συναυλίες της ιστορικής χορωδίας του Ορφέα Πατρών με τίτλο «Νοσταλγικές Αναμνήσεις- Ελληνική Οπερέτα», στο πλαίσιο του Πατρινού Καρναβαλιού 2010, που διοργανώνουν η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και η ΔΕΠΑΠ, θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 8 και την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου στις 8.30μμ στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων».

Η χορωδία του Ορφέα έχει προετοιμάσει ένα εκλεκτό πρόγραμμα με την επιμέλεια του καταξιωμένου μαέστρου και αρχιμουσικού της Ηλία Παπαδόπουλου αποτυπώνοντας για άλλη μια φορά την καλλιτεχνική της σφραγίδα στο Πατρινό Καρναβάλι.

Θα παρουσιαστούν στο πρώτο μέρος αποσπάσματα από την όπερα του Ροσίνι «Ο Κουρέας της Σεβίλλης», ενώ στο δεύτερο μέρος νοσταλγικές και αξέχαστες οπερέτες από την σοπράνο Λίνα Γερονίκου, τον τενόρο Γιάννη Χριστόπουλο και τη χορωδία του Ορφέα. Συγκεκριμένα θα ακουστούν «Το παραμύθι της νεράιδας» από την όπερα « Περούζε» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη, το «Πόσο σ΄ έχω αγαπήσει» από τους «Απάχηδες» του Νίκου Χατζηαποστόλου, οι «Ξενύχτηδες» σε μουσική Ερμή Πόγγη και στίχους Αιμιλίου Δραγάτση και «Η Παπαρούνα» του Αττίκ. Επίσης στο τρίτο μέρος ο Ορφέας θα ερμηνεύσει αθάνατα καρναβαλικά τραγούδια, όπως «Το Καρναβάλι» σε μουσική Νίκου Χατζηαποστόλου και στίχους Ηλία Παπαδόπουλου, «Ηρθε και πάλι το Καρναβάλι» του Ηλία Παπαδόπουλου, «Παλιά Πάτρα» του Τάκη Μαρίνου, «Γλέντι τρελό» του Νίκου Χατζηαποστόλου, «Η μία και η άλλη» του Ηλία Παπαδόπουλου, «Τετέ» του Θεόφραστου Σακελλαρίδη και «Αποκριά» του Ηλία Παπαδόπουλου, σε μουσική διδασκαλία Ηλία Παπαδόπουλου, τα οποία θα συγκινήσουν τους πολλούς Πατρινούς που γεμίζουν κατά παράδοση το Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» στις καθιερωμένες τα τελευταία χρόνια αποκριάτικες συναυλίες. Στο πιάνο θα συνοδεύσει ο Τάσος Σπηλιόπουλος.

Σολίστ στα αποσπάσματα της όπερας θα είναι οι Λίνα Γερονίκου(σοπράνο, Ροζίνα), Γιάννης Χριστόπουλος(τενόρος, κανταδόρος), Αντώνης Χριστόπουλος(τενόρος, Κόμης), Ηλίας Παπαδόπουλος(βαρύτονος,Φίγκαρο), Παναγιώτης Παπαλεξάτος(βαθύφωνος, Ντον Μπατζίλιο), Ιωάννης Συμεωνίδης(βαθύφωνος, υπηρέτης), Αθανάσιος Ηλιόπουλος(βαθύφωνος, συμβολαιογράφος), Φιλοποίμην Μπαρτζελάς(βαρύτονος, Ντον Μπάρτολο) και ο νεώτερος Γιάννης Χριστόπουλος(υπηρέτης).

Συμμετέχει το Χορευτικό Τμήμα του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Πατρέων.

Την παρουσίαση-αφήγηση θα κάνει ο Φώτης Δημητρόπουλος.

Στην πρώτη συναυλία τη Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου θα βραβευτεί από το Δήμο Πατρέων ο τενόρος Γιάννης Χριστόπουλος και στη δεύτερη την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου η χορωδία του Ορφέα Πατρών.

Προσκλήσεις για τις δύο συναυλίες διατίθενται από τα γραφεία του ομίλου του Ορφέα Πατρών(Φιλοποίμενος 31, τηλ: 2610 273223) και στο κατάστημα Β.Χριστόπουλος (Κανακάρη 130).

Οι συναυλίες τελούν υπό την αιγίδα της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και της ΔΕΠΑΠ.

Συναυλία

Πετρολούκας Χαλκιάς & Χρήστος Τζιτζιμίκας

Μακάμι, 22.30

Τρίτη 09/02

Συναυλία

Ορχήστρα Πατρών

Συνεδριακό ΑΕΙ, 21.00

Την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου στις 9 μ.μ. στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών η Ορχήστρα Πατρών υπό τη διεύθυνση του Δημήτριου Δ. Μποτίνη θα ερμηνεύσει έργα των Αρένσκι, Τσαϊκόφσκι, Σοστακόβιτς, Βέμπερν και Σένμπεργκ. Συμπράττει ως σολίστ η Lina Golovina στη βιόλα.

Το αναλυτικό πρόγραμμα της συναυλίας έχει ως εξής:

Α’ ΜΕΡΟΣ

Anton Stepanovitch Arensky: Παραλλαγές πάνω σε ένα θέμα του Tchaikovski, op. 35a

Piotr Ilyitch Tchaikovsky: Andante cantabile για βιόλα και έγχορδα

Dimitri Shostakovich: Κουαρτέτο εγχόρδων αρ. 13, op. 138

μεταγραφή για βιόλα και έγχορδα του Alexander Tchaikovsky

Β’ ΜΕΡΟΣ

Anton Webern: Langsamer Satz μεταγραφή για έγχορδα

Arnold Schoenberg: Εξαϋλωμένη Νύχτα, op. 4

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ : ΔΗΜΗΤΡΗΣ Δ. ΜΠΟΤΙΝΗΣ

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ

Ο Ρώσος συνθέτης Άντον Στεπάνοβιτς Αρένσκι (1861-1906) υπήρξε μαθητής του Ρίμσκι-Κόρσακωφ (στο πιάνο και την ενορχήστρωση) και του Γιόχανσεν (στην αντίστιξη και τη φούγκα) στο Κονσερβατουάρ της Αγίας Πετρούπολης. Όταν απέκτησε το δίπλωμά του, έγινε ο ίδιος καθηγητής στο Ωδείο της Μόσχας διδάσκοντας μεταξύ άλλων και τους Σκριάμπιν και Ραχμάνινωφ. Ως συνθέτης έγινε γνωστός από την όπερα του Son na Volga και δυστυχώς ελάχιστα από τα εβδομήντα πέντε έργα του διατηρούν μια θέση στο κλασικό ρεπερτόριο : το «ρώσικο» Κοντσέρτο για πιάνο op. 2, τα Δοκίμια σε ξεχασμένους ρυθμούς οp. 28 και οι Παραλλαγές σε ένα θέμα του Τσαϊκόφσκι, οι οποίες προήλθαν από τη μεταγραφή για ορχήστρα εγχόρδων του αργού μέρους του Δεύτερου του Κουαρτέτου εγχόρδων (op. 35).

Το Andante cantabile του δημοφιλούς -για τις όπερες και τα μπαλέτα του κυρίως- Ρώσου συνθέτη Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893) αποτελεί το δεύτερο μέρος του Πρώτου του Κουαρτέτου εγχόρδων, op.11 (1871). Η τεράστια απήχηση του έργου δικαιολογεί τις αμέτρητες μεταγραφές του για διάφορα οργανικά σύνολα μεταξύ των οποίων και για βιόλα και ορχήστρα εγχόρδων. Δυο αντιθετικές μελωδίες εναλλάσσονται στο Andante: η πρώτη, απλή, προέρχεται από ένα ουκρανικό τραγούδι και συνοδεύεται από μια διακριτική αντιστικτική γραμμή. Η δεύτερη, πιο κοσμική, υπογραμμίζεται από τις κατιούσες χρωματικές κινήσεις των βιολοντσέλλων. Στην επανέκθεση όμως η αντίθεση εξομαλύνεται για να οδηγήσει σε μια ατμόσφαιρα κατάνυξης.

Ο Ρώσος συνθέτης και πιανίστας Ντιμίτρι Σοστακόβιτς γεννήθηκε στην Αγία Πετρούπολη το 1906. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Ρώσους συνθέτες και ως ο μεγαλύτερος συμφωνιστής του 20ου αιώνα (συνέθεσε 15 συμφωνίες). Πολλά από τα κουαρτέτα εγχόρδων, τα κοντσέρτα και τα φωνητικά του έργα έχουν αποκτήσει περίοπτη θέση στο κλασικό ρεπερτόριο, ενώ η μουσική του για κινηματογραφικά, σκηνικά έργα και μπαλέτα συμπληρώνει τον κατάλογο των έργων του αναδεικνύοντας ένα ευρύ φάσμα καλλιτεχνικών αναζητήσεων. Από τα δεκαπέντε κουαρτέτα εγχόρδων που συνέθεσε, το Κουαρτέτο σε σι ύφεση ελάσσονα αρ. 13 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό το 1970 στο Λένινγκραντ. Είναι γραμμένο σε αψιδωτή φόρμα που διαμορφώνουν έξι συνεχόμενα μέρη. Το αρχικό Adagio, με ελεγειακό χαρακτήρα, αφήνει τη βιόλα να εισαγάγει το θέμα. Ακολουθεί ένα doppio movimento που ξεκινά pianissimo για να οδηγήσει σε δραματική κορύφωση που ξεψυχά σύντομα για να παραχωρήσει τη θέση του σε ένα quasi νυχτερινό. Η ένταση κορυφώνεται εκ νέου με το πένθιμο εμβατήριο που ακολουθεί και καταλήγει σε ένα θρηνητικό σολιστικό μέρος. Το τελικό τμήμα κάνει τη βιόλα σύμβολο της απειλής του θανάτου, ιδέας που κυριαρχεί στο έργο, με το τετραπλό φόρτε που δηλώνει το παροξυσμό του τρόμου μπρος στο τελευταίο σημείο ζωής.

O συνθέτης Αντον Βέμπερν (1883-1945) αυστριακής καταγωγής, σπούδασε μουσικολογία στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης με το Γκουίντο Άντλερ και σύνθεση με τον Άρνολντ Σαίνμπεργκ. Εργάστηκε ως διευθυντής ορχήστρας σε διάφορα θέατρα και μουσικές οργανώσεις μέχρις ότου οι μουσικές εκδόσεις Universal του προσέφεραν συμβόλαιο. Τιμήθηκε δυο φορές με το Ανώτατο Βραβείο Μουσικής της Βιέννης και υπήρξε συνεργάτης της βιεννέζικης ραδιοφωνίας. Τα οικονομικά προβλήματα και οι δυο παγκόσμιοι πόλεμοι στιγμάτισαν τον καλλιτέχνη που πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του μες στη μοναξιά. Από τα πρώιμα έργα του συνθέτη, το Αργό μέρος (1905) γράφτηκε στο τέλος της πρώτης χρονιάς των μαθημάτων με το Σαίνμπεργκ. Η επιρροή του Μπραμς, αλλά και του Μάλερ και του Βάγκνερ, είναι εμφανής σε αυτό το κομμάτι σε τριμερή φόρμα. Η αρμονική του πορεία που ξεκινά από τη ντο ελάσσονα για να καταλήξει στη μι ύφεση μείζονα, η πολυρυθμία και η χρήση της ένδειξης ppp στη τελική πτώση αποτελούν ορισμένα διακριτικά στοιχεία του ύφους του Βέμπερν.

Ο Arnold Schoenberg, συνθέτης αυστρο-ουγγρικής καταγωγής, γεννήθηκε στη Βιέννη το 1874 και πέθανε στο Λος-Άντζελες το 1951. Προερχόμενος από φτωχή οικογένεια, ασχολήθηκε αρχικά με δική του πρωτοβουλία με το βιολί και αργότερα το βιολοντσέλλο παραμένοντας ουσιαστικά αυτοδίδακτος. Χάρη στο φίλο του, μοναδικό «καθηγητή» του και συνθέτη Alexander Zemlinsky, πλουτίζει τις θεωρητικές του γνώσεις, συμμετέχει σε ερασιτεχνικά σύνολα μουσικής δωματίου και δοκιμάζει τα πρώτα του έργα. Μελέτησε σε βάθος τα έργα των μεγάλων κλασικών, αλλά η αναπόφευκτη φθορά του τονικού συστήματος τον οδήγησε προς την αναζήτηση ενός νέου μουσικού συστήματος σύνθεσης. Οι πειραματισμοί του κατέληξαν αρχικά στην ατονικότητα και στη συνέχεια στην ανάπτυξη του δωδεκαφθογγικού συστήματος. Δραστηριοποιήθηκε έντονα ως καθηγητής σύνθεσης τόσο στη Βιέννη όσο και στο Βερολίνο, διδάσκοντας μερικούς από του πιο σημαντικούς Ευρωπαίους και Αμερικανούς συνθέτες του 20ου αιώνα. Ενδεικτική των ατονικών αναζητήσεων του συνθέτη, η Εξαϋλωμένη Νύχτα (πρώτη γραφή για ορχήστρα εγχόρδων το 1917 και δεύτερη το 1943) του Σαίνμπεργκ ανήκει στα πρώτα έργα και στα πιο δημοφιλή του συνθέτη. Ως πηγή έμπνευσης λειτούργησε ένα ποίημα του Richard Dehmel από τον κύκλο Weib und Welt (Γυναίκα και Κόσμος) με ομώνυμο τίτλο. Δυο εραστές περπατούν ανάμεσα στα δέντρα μια νύχτα με φεγγάρι. Η γυναίκα ομολογεί ότι περιμένει παιδί από προηγούμενο εραστή, επειδή θεώρησε ότι το παιδί θα έφερνε ένα νόημα στη ζωή της. Ο άνδρας της απαντά ότι η αγάπη που έχουν θα τους ενώσει και θα κάνει το παιδί δικό τους. Αγκαλιάζονται και περπατούν στην σπουδαία, λαμπερή νύχτα. Οι 5 άνισες στροφές του ποιήματος με το διαφορετικό τους ύφος και την επαναλαμβανόμενη ιδέα του περίπατου στη νύχτα φαίνεται ότι λειτούργησαν σαν βάση για τη πενταμερή δομή της σύνθεσης με ένα επαναλαμβανόμενο τμήμα (ροντό). Όμως, η συνθετική τεχνική της αναπτυσσόμενης-συνεχούς παραλλαγής των θεματικών και μοτιβικών στοιχείων, χαρακτηριστική του συνόλου του έργου του Σαίνμπεργκ, καταφέρνει να καλύψει τις επιμέρους ενότητες. Επιπλέον, οι αρμονικές εντάσεις που οφείλονται στο πέρασμα από διατονικές σε ολοένα και πιο χρωματικές σχέσεις και η τονική διακύμανση από τη ρε ελάσσονα στη ρε μείζονα, θέτουν καθαρά μουσικά ζητήματα που προκύπτουν από την προσπάθεια ανανέωσης του τονικού παραδοσιακού ιδιώματος.

Συναυλία

Γιάννης Ζουγανέλης & Λάκης Παπαδόπουλος

Ακτή Δυμαίων, 22.30

image

Την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου η «Ακτή Δυμαίων» μέσα στο πνεύμα του Πατρινού Καρναβαλιού, φιλοξενεί στην σκηνή της τον μεγάλο entertainer Γιάννη Ζουγανέλη που συμπράττει με τον γνωστό ροκ τραγουδοποιό Λάκη Παπαδόπουλο.

Ο Γιάννης Ζουγανέλης γεννήθηκε στην Αθήνα στις 3 Φεβρουαρίου 1956 και κατάγεται από τη Μύκονο και τη Νάξο. Μεγάλη επίδραση στην μετέπειτα πορεία του άσκησε το γεγονός, πως και οι δύο γονείς του ήταν κωφάλαλοι. Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στην προσχολική ηλικία στον Άγιο Νικόλαο Αχαρνών με τον ιεροψάλτη καθηγητή κύριο Θ. Θεοδωρακόπουλο στην βυζαντινή μουσική. Στο Ελληνικό Ωδείο σπούδασε κιθάρα με τους καθηγητές Εκμεκτσόγλου και Τριάντο και θεωρητικά με τον Αντίοχο Ευαγγελάτο. Συνέχισε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών με αρμονία, ανώτερα θεωρητικά και πιάνο υπό την διδασκαλία των Πατρικίδη και Βώκου. Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη των μουσικών του σπουδών έπαιξε ο συνθέτης Νίκος Μαμαγκάκης, που του δίδαξε ενορχήστρωση και ρυθμολογία.

Το 1975, με υποτροφία από το Υπουργείο Πολιτισμού (για το έργο του «Δέκα Βυζαντινά δοκίμια» μικρό συμφωνικό σύνολο και μικτή χορωδία), σπούδασε σύνθεση, ενορχήστρωση και όπερα στην Ακαδημία Τεχνών του Μονάχου, από την οποία και αποφοίτησε με άριστα.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο διεθνούς φήμης τουμπίστας Γιάννης Ζουγανέλης (1938-2006) ήταν θείος του.

Τελείωσε την Αρχιτεκτονική Σχολή του Ε.Μ.Π.

Εργάστηκε για την ΕΡΤ γράφοντας μουσική σε θεατρικά έργα για το ραδιόφωνο και την τηλεόραση. Η δισκογραφική του δραστηριότητα ξεκίνησε σε ηλικία δεκαπέντε χρόνων με το «Σώσον Κύριε τον Λαόν σου», από τη LYRA του Α. Πατσιφά. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί εξήντα έργα του. Είναι από τους ελάχιστους έλληνες συνθέτες ορχηστρικής μουσικής που έργα του έχουν κυκλοφορήσει σ’ όλο τον κόσμο. Συγκεκριμένα «Όπου και να ταξιδέψω η Ελλάδα με πληγώνει» (1980) από τη SONET MUSIC και τη CBS, «Ατρείδες» (1978) από της DEUTSCHE GRAMMOPHON στις Αγγλοσαξονικές χώρες. Από το 2000 μέχρι 2004 πέντε CD του κυκλοφορούν σ’ όλο τον κόσμο από την VENOLΤο 2002 απέσπασε το βραβείο D. SHARP για τις 500.000 πωλήσεις που ξεπέρασε το σύνολο των έργων του παγκοσμίως.

Έχει γράψει μουσική για γνωστές τηλεοπτικές σειρές όπως: «Ο Μεγάλος ξεσηκωμός» «Συμβολαιογράφος», «Αστροφεγγιά» κ.α. καθώς και σε πολυάριθμες κινηματογραφικές ταινίες. Επίσης έχει γράψει τραγούδια για τους: Π. Αστεριάδη, Μ. Δημητριάδη, Α. Μάνου, Β. Παπακ/νου, Σ. Μπουλά, Ι. Σιδέρη, Τ. Τσανακλίδου, Μ. Τανάγρη, Ε. Δήμου, Γ. Νταλάρας, Ε. Ζουγανέλη, Π, Μουζουράκης κ.α.

Ο Λάκης Παπαδόπουλος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Ξεκίνησε την καριέρα του με την πρώτη φουρνιά των ελληνικών συγκροτημάτων στην δεκαετία του ’60. Δώδεκα χρονών έπαιζε με τους φίλους του στο συγκρότημα «DRAGONS». Στο ρεπερτόριο τους είχαν μόνο τραγούδια των BEATLES.

Η δεύτερη φάση της καριέρας του και η πλέον σημαντική και δημιουργική ξεκίνησε το 1982, όταν έδωσε τον «Κουρσάρο» σε ποίηση Παύλου Μάτεσι στον Βασίλη Παπακωνσταντίνου. Με αυτό το τραγούδι έγινε η αρχή για την μεγάλη αναγνώριση του ροκ στην Ελλάδα.

Ένας καλλιτέχνης που χρόνια τώρα κυλάει μέσα στη μουσική, αποδεικνύοντας περίτρανα ότι η μουσική είναι μία και δεν έχει είδη ή ταμπέλες. Διάχυτο μέσα στη δουλειά του το χιούμορ διακριτικό καυστικό και έξυπνο, προκαλεί αβίαστα το γέλιο. Άλλοτε πάλι ιδιαίτερα σοβαρός. Ένας σύγχρονος φιλόσοφος. Ένας άνθρωπος χωρίς κόμπλεξ, χωρίς ταμπού. Ένας άνθρωπος ελεύθερος. Ένας άνθρωπος-παιδί. Τον τιμά ο τίτλος «τραγουδοποιός». Δίνει τη δουλειά του σε νέους αλλά και σε καταξιωμένους καλλιτέχνες από διάφορα είδη μουσικής, αφού θεωρεί ότι είναι καλύτεροι ερμηνευτές για τις εν λόγω δουλειές. Τέτοιες συνεργασίες του, γνωστές σε όλους μας, είναι «Ο κουρσάρος» με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου (που όπως λέει «ποτέ δεν παραδέχτηκε ότι το τραγούδι αυτό τον έβαλε ουσιαστικά σε τροχιά καριέρας», παρ’ όλα αυτά όμως τον εκτιμά σαν άνθρωπο και σαν καλλιτέχνη, αλλά και τον τιμά η συνεργασία τους), το «Διαζύγιο» με την Άντζελα Δημητρίου, «Για να σ’εκδικηθώ» με τον Δημήτρη Μητροπάνο, η «Ασπρη αλεπού» με την Ελένη Δήμου, με την Αρλέτα, τον Μαργαρίτη και άλλους πολλούς.

Τα δημοφιλέστερα τραγούδια του είναι: «Κουρσάρος», «Και θα χαθώ», «Σερενάτα», «Χάρτινη ζωή», «Αρτίστα», «Για να σ’εκδικηθώ», «Το παλιό μου παλτό», «Γάτα», «Γυριστρούλα», «Έχουν μείνει», «Σε Ζητάω».

Οι δύο σπουδαίου καλλιτέχνες, υπόσχονται να χαρίσουν μια βραδιά με ροκ τραγούδια αλλά και άφθονο γέλιο στη σκηνή της «Ακτής Δυμαίων», όπως το επιτάσσουν οι μέρες του καρναβαλιού.

Τετάρτη 10/02

Αποκριάτικη συναυλία

Ορφέας

Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», 20.30

Σκηνή του Πολυχώρου «Πολιτεία»

«Φίλησέ με Φολβίλ»

Θέατρο «Πολιτεία», 21.30

Συνεχίζονται κανονικά οι παραστάσεις του έργου «Τίτα Λου»

στη Θεατρική Σκηνή του Πολυχώρου «Πολιτεία».

Αλλαγή του προγράμματος παραστάσεων,

από την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΕΩΣ 7/2/2010

Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ανταποκρίθηκαν οι συμπολίτες μας, στη νέα θεατρική παραγωγή της Θεατρικής Σκηνής του Πολυχώρου «Πολιτεία» και με θετικά σχόλια για όλους τους καλλιτεχνικούς συντελεστές.

Οι παραστάσεις του σύγχρονου ονειροδράματος της Catherine Anne «Τίτα Λου», συνεχίζονται κανονικά και αυτή την εβδομάδα, την Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου και το Σάββατο 6 Φεβρουαρίου, στις 21.15΄.

Κανονικά θα δοθεί επίσης η παράσταση «Η Πεντάμορφη και το Τέρας» της Ξένιας Καλογεροπούλου και του Θωμά Μοσχόπουλου, την Κυριακή 7 Φεβρουαρίου, στις 17.30΄.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ 8 ΕΩΣ 14/2/2010

Οι παραστάσεις της κλασσικής κωμωδίας «Φίλησέ με Φολβίλ» του Ευγένιου Λαμπίς, αρχίζουν την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου, στις 21.30΄.

Λόγω καρναβαλικών εκδηλώσεων, οι παραστάσεις της επόμενης εβδομάδας αναδιαμορφώνονται ως εξής:

«Τίτα Λου» της Catherine Anne, λαϊκή απογευματινή την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου, στις 19.15΄.

«Φίλησέ με Φολβίλ» του Ευγένιου Λαμπίς, την Τετάρτη 10 και την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου στις 21.30΄.

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας», δεν θα γίνει την Κυριακή 14 Φεβρουαρίου.

ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ 15/2/2010 ΕΩΣ 28/3/2010

Η οριστική αναδιάταξη ημερών παραστάσεων, για να καλυφθεί το εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, από τις 15 Φεβρουαρίου έως και τις 28 Μαρτίου 2010, έχει ως εξής:

«Η Πεντάμορφη και το Τέρας» της Ξένιας Καλογεροπούλου και του Θωμά Μοσχόπουλου, κάθε Κυριακή στις 17.30΄.

«Τίτα Λου» της Catherine Anne, κάθε Τετάρτη και Πέμπτη στις 21.30΄ και λαϊκή απογευματινή

το Σάββατο στις 19.15΄.

«Φίλησέ με Φολβίλ» του Ευγένιου Λαμπίς, κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.30΄ και λαϊκή απογευματινή την Τετάρτη 19.15΄.

/////////////

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΗΣ ΛΕΣΧΗΣ

ΣΗΚΩΣΕ ΤΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΦΑΝΑΡΙΑ…

Μετά το παρθενικό πρώτο αποκριάτικο πάρτι της Λέσχης στο «Βοσινάκη» της οδού Γούναρη το 1978, ο Καρναβαλικός χορός της Κινηματογραφικής Λέσχης άνοιξε τα φτερά του προσφέροντας ξέφρενο κέφι και δυνατές συγκινήσεις σε πολλούς και φανατικούς θαυμαστές του και σήμερα έχει καθιερωθεί σαν ένας από τους πιο επιτυχημένους αποκριάτικους χορούς. Ενας χορός που έχει αφήσει εποχή και μένει αξέχαστος σε όσους συμμετέχουν με εφόδια την ανοιχτή καρδιά και τη διάθεση για καρναβαλικό ξεφάντωμα. Τα κοστούμια που έχουν κατά καιρούς κάνει την εμφάνισή τους στο χορό αυτό, εντυπωσιακά ή σατυρικά, πάντα με στυλ, έχουν μείνει αξέχαστα, καθώς και γνωστά πρόσωπα από την πρωτεύουσα που βάζουν στην ατζέντα τους το χορό της Λέσχης για την τελευταία Παρασκευή του Καρναβαλιού.

Για 32η συνεχή χρονιά, την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς (12.2.2010), στην Αίθουσα “fabric” στην Hρώων Πολυτεχνείου 67, (πρώην Αποθέωση, απέναντι από τη Μαρίνα Λάγιος) σας καλούμε και φέτος στον κινηματογραφικό μασκέ χορό «Σήκωσε τα Κόκκινα Φανάρια», όπου η μεταμφίεση είναι εντελώς απαραίτητη, εμπνευσμένη από το θέμα ή όχι. Φέτος σε ένα καινούριο, μοντέρνο, εμπνευσμένο χώρο, το “fabric”, θα ζήσουμε μια μοναδική βραδιά γλεντιού, από όπου δεν θα λείπει τίποτα, αφού θα υπάρχει καλό φαγητό, σνακς, open bar, οπτικοακουστικά μέσα, ζωντανά happenings και εκλεκτή μουσική από εκλεκτούς DJ.

Ο χορός διατηρεί την ιδιαιτερότητά του και συνεχίζει μια σπουδαία παράδοση, δεδομένου ότι ίσως είναι ο μοναδικός χορός του Καρναβαλιού που γίνεται για 32 συνεχόμενα χρόνια, χωρίς καμία διακοπή.

Προσκλήσεις θα διατίθενται:

από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου

ΑΠΟ ΕΠΙ ΔΡΑΣΕΙ

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ

ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

ΜΕ ΤΟΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΚΑΙ ΗΘΟΠΟΙΟ ΝΙΚΟ ΚΑΤΗ

* Γιατί ξεχωρίζουν κάποιοι ηθοποιοί ;

* Τι ζητάει ο συγγραφέας από εμάς ;

* Ο ρόλος του σκηνοθέτη.

Σύνολο ωρών: 12

Χώρος διεξαγωγής σεμιναρίου: Ξενοδοχείο Βυζαντινό

(Ρ. Φεραίου 106 & Ασκληπιού) Αίθουσα ημιώροφου

Στο εργαστήριο θα εξερευνήσουμε νέες καλλιτεχνικές αρχές που οδηγούν σε προσωπικές και πρωτότυπες δημιουργικές εμπειρίες.

Οι συμμετέχοντες θα δουλέψουν με κείμενα κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου.

Στόχος είναι να μεταφερθούν νέοι τρόποι δουλειάς που χρησιμοποιούνται από μεγάλους ηθοποιούς του θεάτρου και κινηματογράφου στην Αμερική και την Αγγλία.

Εισάγοντας ένα νέο τρόπο ερμηνείας του κειμένου και αναδεικνύοντας το κείμενο κάτω από τις λέξεις και τις κρυμμένες έννοιες , θα εντοπίσουμε την καθαρή δράση και τους άμεσους στόχους.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε ηθοποιούς, σκηνοθέτες, θεατρολόγους και όσους

ασχολούνται με την τέχνη του θεάτρου εν γένει.

Σάββατο 6 Μαρτίου 2010 13:00- 19:00

Κυριακή 7 Μαρτίου 2010 10:00- 16:00

* Κόστος συμμετοχής: 75 ευρώ

* Στο τέλος του σεμιναρίου θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής

ΝΙΚΟΣ ΚΑΤΗΣ

Σπούδασε υποκριτική στη διεθνούς φήμης Βασιλική Ακαδημία Δραματικής Τέχνης (Royal Academy of Dramatic Arts) στο Λονδίνο και σκηνοθεσία στο θέατρο Roundabout του Broadway (Νέα Υόρκη) με τον πολυβραβευμένο Gene Feist, σκηνοθέτη και ιδρυτή του θεάτρου, ενώ συνεργάστηκε καλλιτεχνικά με την Ούτα Χάγκεν, Ν. Υόρκη, Μαρσέλ Μαρσώ, Ν. Υόρκη κ.ά.

Έχει σκηνοθετήσει 15 έργα κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου στη Νέα Υόρκη, Βοστώνη και μεγάλα περιφερειακά θέατρα των ΗΠΑ, ενώ έχει πρωταγωνιστήσει σε πάνω από 30 θεατρικά έργα σε Νέα Υόρκη (Broadway και off-Broadway), Λονδίνο, Δουβλίνο, Κολωνία κ.λπ.

Στις ΗΠΑ συνεργάστηκε στο θέατρο με γνωστούς ηθοποιούς (Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, Τζον Τορτούρο, Λίαμ Νίσον, Κρίστοφερ Γουόκεν κ.ά.), ενώ δούλεψε στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.

Έχει διδάξει υποκριτική και σκηνοθεσία σε σεμινάρια,workshops και σε δραματικές σχολές στη Ν.Υ, Βοστώνη, Μαδρίτη, Λονδίνο, Λιλ, Αλεξάνδρεια, Λάρνακα, Αθήνα, Θεσσαλονίκη.

Πληροφορίες- Δηλώσεις συμμετοχής:2610. 422 080, 6976.878104, 6936 603816/ Γιούλη Δούβου

ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

Εκδηλώσεις στο Συνεδριακό & Πολιτιστικό Κέντρο

του Πανεπιστημίου Πατρών

Σας αποστέλλουμε αναλυτικό Δελτίο Τύπου των εκδηλώσεων που θα πραγματοποιηθούν στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών από τις 6 έως 18 Φεβρουαρίου 2010. Περισσότερες πληροφορίες στο δικτυακό τόπο του ΣΠΚ: http://www.confer.upatras.gr

6-7/2/2010: Θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη ετήσια διημερίδα της Νευρολογικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Πατρών με γενικό τίτλο «Θέματα Νευρολογίας», η οποία εφέτος έχει ως κεντρικό θέμα τη Νόσο του Parkinson. Κατά τη διάρκειά της διακεκριμένοι επιστήμονες θα παρουσιάσουν το θέμα σφαιρικά (επιδημιολογικά δεδομένα, παθοφυσιολογία, κλινικές εκδηλώσεις και διάγνωση της νόσου, ζητήματα θεραπείας, κ.ά.). Πληροφ. στη γραμματεία της Νευρολογικής Κλινικής, τηλ.: 2610 993949.

8/2/2010: Επιστημονική εκδήλωση με θέμα «Ορμονική θεραπεία του καρκίνου του προστάτη», που διοργανώνεται από την Ουρολογική Κλινική του Πανεπιστημίου Πατρών. Οι ομιλητές θα αναφερθούν στην κλασσική ορμονοθεραπεία του προστατικού καρκίνου και στο θέμα «Εξέλιξη: LHRH ανταγωνιστές». Πληροφορίες στη γραμματεία της Ουρολογικής Κλινικής, τηλ.: 2610 993981.

9/2/2010: Ομιλία του E. Γαβαλά, με θέμα: «Cell fate decisions in the neural tube: From the embryo to embryonic stem cells and back», που διοργανώνεται από τα Πανεπιστημιακά Δίκτυα «Έρευνα και Εφαρμογές Ιατρικής Μοριακής Γενετικής» και «Νευροεπιστημών» και εντάσσεται στο πλαίσιο των σεμιναρίων με γενικό τίτλο «Από τα γονίδια στη θεραπεία». Πληροφορίες στο τηλ.: 2610-997943.

9/2/2010: Συναυλία της Ορχήστρας Πατρών, που διοργανώνεται από τη ΔΕΠΑΠ στο πλαίσιο δράσεων της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων. Την Ορχήστρα θα διευθύνει ο Δημήτριος Δ. Μποτίνης, ενώ συμπράττει ως σολίστ η Lina Golovina στη βιόλα. Στο πρώτο μέρος θα ακουστούν έργα σύγχρονων Ρώσων συνθετών(Αρένσκι, Τσαϊκόφσκι, Σοστακόβιτς), ενώ στο δεύτερο έργα σύγχρονης μουσικής δύο κορυφαίων Αυστριακών συνθετών(Βέμπερν και Σένμπεργκ), που ήταν αυτοί με τους οποίους ξεκίνησε ο δωδεκαφθογγισμός. Τα δύο έργα του δεύτερου μέρους είναι επηρεασμένα από και εμπνευσμένα από την ερωτική ποίηση και διαθέτουν έναν ποιητικό μουσικό χαρακτήρα. Ώρα έναρξης 21.00. Πληροφορίες στο γραφείο τύπου της ΔΕΠΑΠ, τηλ.: 2610-390.913.

17-18/2/2010: 16ο Φοιτητικό Συνέδριο «Επισκευές Κατασκευών 2010», που διοργανώνεται στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δραστηριότητας του μαθήματος «Επισκευές και Ενισχύσεις Κατασκευών από Οπλισμένο Σκυρόδεμα», από τους φοιτητές του Ε’ έτους του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, με την εποπτεία του Αν. Καθηγητή Στ. Δρίτσου. Οι τέσσερις καλύτερες εργασίες του συνεδρίου θα βραβευτούν. Πληροφορίες στο τηλ: 2610 997780.

18/2/2010: Συνεδρίαση της εκτελεστικής επιτροπής του Δικτύου Πανεπιστημίων Πολιτιστικών Πρωτευουσών της Ευρώπης (University Network of the European Capitals of Culture – UNECC), που διοργανώνεται από το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πατρών. Το Δίκτυο Πανεπιστημίων των Πολιτιστικών Πρωτευουσών της Ευρώπης είναι ένας διεθνής μη-κερδοσκοπικός οργανισμός, που καθιερώθηκε τον Δεκέμβριο 2006 στο Pecs της Ουγγαρίας από 40 Πανεπιστήμια – μέλη του Δικτύου. Η δημιουργία του στηρίχθηκε στην ιδέα ότι θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη η συνεργασία των Πανεπιστημίων των Πολιτιστικών Πρωτευουσών της Ευρώπης μέσω ενός δικτύου, με στόχο την συνεργασία σε θέματα πολιτισμού, προώθησης κοινών πολιτιστικών δραστηριοτήτων, καθώς επίσης και προώθησης νέων μορφών ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής συνεργασίας. Πληροφορίες στον κ. Νικ. Μάνδαλο, τηλ.: 2610-994259.

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ

¨ΕΞΟΔΟΣ¨ – ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΥΡΙΚΑΚΗΣ

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι η έκθεση του Γιάννη Μαυρικάκη ¨ΕΞΟΔΟΣ¨

μετά την επιτυχία της στο Αρσάκειο θα συνεχιστεί στην αίθουσα τέχνης Παλίσσανδρος έως και τις 6 Φεβρουαρίου 2010. Οι ώρες που μπορείτε να επισκεφτείτε την έκθεση είναι ώρες καταστημάτων.

Ο Ιωάννης Μαυρικάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1959. Το 1977 εισάγεται με υποτροφία και την καλύτερη βαθμολογία στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Σπουδάζει και παίρνει πτυχίο Ζωγραφικής με δασκάλους τον Δημήτρη Μυταρά και τον Παναγιώτη Τέτση. Ο Ι.Μαυρικάκης έχει λάβει μέρος σε ένα αριθμό εκθέσεων και περισσότερα από τα έργα του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από το 1987 έχει εργαστεί σαν καθηγητής Αισθητικής Αγωγής στη Μέση Εκπαίδευση και από το 2003 διδάσκει στο Μουσικό Σχολείο Τρικάλων, όπου επίσης διατηρεί συνεργασία με το Πολιτιστικό Οργανισμό της πόλης. Για τον καλλιτέχνη η έκθεση αυτή, είναι κατ’ ελάχιστο αναδρομική και μια διακριτή μνεία στο πατέρα του Νικόλα Μαυρικάκη, ο οποίος υπήρξε ως διακοσμητής-ντιζάινερ πρωτοποριακός για την εποχή του, αναπτύσσοντας, από το 1970 που εγκαταστάθηκε στην Πάτρα, μια έντονη δραστηριότητα.

Παλίσσανδρος αίθουσα τέχνης, Ερμού 8, Πάτρα, 2610 223877

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s