ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ 1/1 ΕΩΣ 6/1/2010 (Επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

POLITISTIKH_AGENDA_1_1_2010_EOS_6_1_2010_1

POLITISTIKH_AGENDA_1_1_2010_EOS_6_1_2010_2

voultsos

Παρασκευή 01/01

Πρεμιέρα

ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

«Ρωμαίος και Ιουλιέτα»

Δημοτικό Θέατρο, 21.00

Πρεμιέρα στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» της θεατρικής συμπαραγωγής του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας με το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, και το «Θέατρο του Νέου Κόσμου». Πρόκειται για τη θεατρική παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», που βασίστηκε στη μετάφραση του Διονύση Καψάλη και έχει τη σκηνοθετική υπογραφή του Μίλτου Σωτηριάδη, γιου του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

Θεωρείται το πιο σύνθετο προϊόν της λυρικής περιόδου του Σαίξπηρ. Ξεκινά αναπτύσσοντας όλες τις προϋποθέσεις μιας ρομαντικής ερωτικής κωμωδίας, περιγράφει την ερωτική λαχτάρα δύο νέων που αναπτύσσεται και ικανοποιείται ενάντια στις επιθυμίες των οικογενειών τους, καταλήγει όμως σε αιματηρή θυσία.

Η ομορφιά της ποίησης του Σαίξπηρ, αναλλοίωτη μέσα στο χρόνο, συναντά τη φρεσκάδα μιας ομάδας ηθοποιών που έχουν το χρόνο σύμμαχό τους.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης επιμελήθηκε ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης, η επιμέλεια της κίνησης είναι της Σεσίλ Μικρούτσικου, η μουσική του Σταύρου Γασπαράτου, ο σχεδιασμός των φώτων του Σάκη Μπιρμπίλη, η επιμέλεια του λόγου ανήκει στη Ρηνιώ Κυριαζή, ενώ η δραματουργική επεξεργασία είναι της Τζωρτζίνας Κακουδάκη.

Παίζουν οι ηθοποιοί Δημήτρης Αντωνίου, Σπύρος Κυριαζόπουλος, Μαρία Μπεληγιάννη, Μίλτος Σωτηριάδης, Μιχάκης Τιτόπουλος και Στέλιος Χλιαράς. Μια νεανική ομάδα ηθοποιών που παρουσιάζει το κλασικό αξεπέραστο αριστούργημα του Άγγλου βάρδου για τον απόλυτο και μοιραίο έρωτα.

Μέχρι τις 14 Ιανουαρίου.

Εορταστικό πρόγραμμα παραστάσεων

στη Θεατρική σκηνή του Πολυχώρου Πολιτεία

Εν όψει της εορταστικής περιόδου θα δοθούν επιπλέον παραστάσεις της παιδικής σκηνής, με το μαγικό παραμύθι « Η Πεντάμορφη και το Τέρας» της Ξένιας Καλογεροπούλου και του Θωμά Μοσχόπουλου.

Θα δοθούν παραστάσεις ανήμερα την Πρωτοχρονιά και το Σάββατο 2/1/2010, στις 5.30 το απόγευμα, καθώς και την Κυριακή 3/1/2010 (πρωινή και απογευματινή παράσταση).

Για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία και κρατήσεις θέσεων στα τηλέφωνα:

2610 342 200 και 2610 312 079.

ΤΟ ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ

ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗΣ

Το ωράριο της Δημοτικής Πινακοθήκης τις ημέρες των εορτών διαμορφώνεται ως εξής:

Παρασκευή 1/1/10, Σάββατο 2/1/10 & Κυριακή 3/1/10: κλειστά

Δευτέρα 4/1/10, Τρίτη 5/1/10: 10.00 – 13.00 & 18.00 – 21.00

Τετάρτη 6/1/10: κλειστά

Από την Πέμπτη 7/1/10 η Δημοτική Πινακοθήκη θα λειτουργεί σύμφωνα με το εγκεκριμένο ωράριο: καθημερινά: 10.00 – 13.00 και 18.00 – 21.00

Σάββατο και Κυριακή: 11.00 – 14.00 και Δευτέρα κλειστά.

Η Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών παρουσιάζει από τις 18 Δεκεμβρίου 2009 έως και 25 Φεβρουαρίου 2010 την έκθεση «Ελληνική Τέχνη» από τις συλλογές της Δημοτικής Πινακοθήκης Ιωαννίνων. Την έκθεση διοργανώνει η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και η ΔΕΠΑΠ.

Η Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών σε συνέχεια των συνεργασιών της με τις Περιφερειακές Πινακοθήκες, παρουσιάζει στο κοινό της Πάτρας την έκθεση «Ελληνική Τέχνη – 19ος και 20ος αιώνας» από τις συλλογές της Δημοτικής Πινακοθήκης Ιωαννίνων. Η έκθεση, που περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, χαρακτικής, γλυπτικής και σχεδίων, των σημαντικότερων εκπροσώπων της νεοελληνικής τέχνης και διοργανώνεται από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και τη ΔΕΠΑΠ, θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Φεβρουαρίου 2010 στη Δημοτική Πινακοθήκη Πατρών.

Η έκθεση αποκτά ένα ξεχωριστό ενδιαφέρον καθώς τα έργα παρουσιάζονται για πρώτη φορά εκτός της Πινακοθήκης Ιωαννίνων, γεγονός ιδιαίτερα συμβολικό καθώς συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από την ίδρυση του θεσμού που υπήρξε και η πρώτη περιφερειακή Πινακοθήκη της χώρας.

Όπως σημειώνει ο επιμελητής της έκθεσης και υπεύθυνος της Δημοτικής Πινακοθήκης Ιωαννίνων Ιωάννης Λιούγκος «Η έκθεση, ξεκινά από τους εκπροσώπους της «Σχολής του Μονάχου», που σφραγίζουν την καλλιτεχνική δημιουργία του 19ου αι. και ακολουθούν τάσεις που εκτείνονται σε ένα ευρύτατο φάσμα ανάμεσα στον ιδεαλισμό (που εξάρει τα ιδανικά της εποχής και βρίσκει ανταπόκριση στην αστική κοινωνία του τέλους του 19ου αι.) και το ρεαλισμό (με τη μελέτη του φυσικού και τη φροντίδα για την απόδοση της πραγματικότητας». «Ο 20ος αι. φέρνει καθυστερημένα στην Ελλάδα τον απόηχο της βιομηχανικής επανάστασης που είχε συντελεστεί στη δυτική Ευρώπη τον προηγούμενο αιώνα. Το κέντρο των εξελίξεων μεταφέρεται τώρα στο Παρίσι. Σε καλλιτεχνικό επίπεδο, είναι η περίοδος των νέων αναζητήσεων, των ανατροπών και κυρίως της πιο προσωπικής έκφρασης. Οι δυο πρώτες δεκαετίες του αιώνα χαρακτηρίζονται από μια γνήσια ζωγραφική της υπαίθρου με ελεύθερη πινελιά και καθαρά χρώματα, που εκτοπίζει την ακαδημαϊκή ζωγραφική της σχολής του Μονάχου. Η προοπτική εγκαταλείπεται και κύριο ζωγραφικό στοιχείο καθίσταται το φως και η υποδήλωσή του μέσω του χρώματος, αποτέλεσμα των επιρροών του ιμπρεσιονισμού…

…Το σημαντικότερο όμως κίνημα, που αναδεικνύεται στη δυτική Ευρώπη, μέσα από όλες τις αναζητήσεις και εκφράζεται στην Ελλάδα μέσα από το έργο των ζωγράφων, που κατά συνθήκη ονομάζουμε «γενιά του ‘30», είναι ο “μοντερνισμός». Θα μπορούσαμε να συνοψίσουμε την αρχή που τον διέπει με τη φράση το τοπικό είναι και παγκόσμιο. Η κλασσική αγγειογραφία, τα ελληνιστικά πορτραίτα, η βυζαντινή αγιογραφία, η λαϊκή ζωγραφική, αλλά και η αναγέννηση, το μπαρόκ, οι ανατολικές τέχνες, συνδυάζονται με τον κυβισμό, το φωβισμό, το συμβολισμό και τη μεταφυσική ζωγραφική. Στα χρόνια που ακολουθούν και κυρίως μετά το 1950, κάνει την εμφάνισή της η “αφαίρεση”, που παίρνει ένα γενικό χαρακτήρα αντιπαράθεσης με τη ζωγραφική του παρελθόντος και σημαίνει την προοδευτική αυτονόμηση του ζωγράφου από τα εξωτερικά ερεθίσματα και τη δημιουργία ενός νέου οπτικού κόσμου πάνω στον πίνακα. Πρόκειται για έργα των ζωγράφων Σ.Βασιλείου, Δ.Γαλάνη, Γ.Γουναρόπουλου, Γ.Ιακωβίδη, Α.Κοντόπουλου, Ν.Κουνελάκη, Ν.Λύτρα, Τ.Μάρθα, Κ.Μαλέα, Κ.Μαλάμου, Γ.Μαυροΐδη, Γ.Μπουζιάνη, Π.Τέτση, Γ.Τσαρούχη, Θ.Τσίγκου, Β.Χατζή κ.ά.

Τα έργα χαρακτικής, που συγκαταλέγονται ανάμεσα στα εκθέματα της Δημοτικής Πινακοθήκης σκιαγραφούν την πορεία της στην Ελλάδα από τις αρχές του 20ου αι. οπότε και αρχίζει το αυτόνομο ταξίδι της. Οι χαράκτες Λ.Κογεβίνας, Δ.Γαλάνης, Κ. Γραμματόπουλος, Α.Κορογιαννάκης, Α.Τάσσος, Β.Κατράκη, Π.Γράββαλος και οι εξ Ιωαννίνων Χ.Δαγκλής, Β. Καζάκος, δίνουν με το έργο τους, τις επιρροές τους και τις αναζητήσεις τους, την φυσιογνωμία της Ελληνικής χαρακτικής.

Η έκθεση περιλαμβάνει εκτός των σχεδίων των Ν.Γύζη, Κ.Παρθένη και Ε.Ιωαννίδη και 13 σχέδια της Θάλειας Φλωρά-Καραβία που αποτύπωσε εκ του φυσικού τη διαδρομή του Ελληνικού Στρατού στην Ήπειρο, μέχρι την Απελευθέρωση των Ιωαννίνων το Φεβρουάριο του 1913. Η επιλογή των θεμάτων από απλά περιγραφική λαμβάνει δραματικό χαρακτήρα με την απεικόνιση των τραυματιών και των προσφύγων και δοξαστικό με τη νικηφόρα επέλαση.

Τέλος περιλαμβάνονται και επτά γλυπτά των Μ.Τόμπρου, Θ.Απάρτη, Τ.Χρυσοχοϊδου, Α.Μυλωνά, καθώς και των Ηπειρωτών γλυπτών Θ.Παπαγιάννη, Κ.Ρόκκου και Π.Βρέλλη».

Η έκθεση αποτυπώνεται σε δίγλωσση έκδοση που περιλαμβάνει τα έργα Τέχνης, το εκτενές κείμενο του επιμελητή Ιωάννη Λιούγκου και τα προλογικά σημειώματα του Δημάρχου Πατρέων Ανδρέα Φούρα, του Δημάρχου Ιωαννίνων Νικολάου Γκόντα, του Αντιδημάρχου Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων Αλέξη Σκαρμέα, της Προέδρου της ΔΕΠΑΠ Ελένης Δάσιου, καθώς και του Ιστορικού Τέχνης και Επιστημονικού Συμβούλου της Δημοτικής Πινακοθήκης Πατρών Αντρέα Ιωαννίδη.

H έκθεση αυτή αποτελεί μια ευοίωνη προοπτική για την απαρχή συνεργασιών μεταξύ των δύο Πινακοθηκών και θα δοθεί η δυνατότητα επίσκεψης και ξενάγησης των μαθητών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τετάρτη 06/01

Θέατρο

«Σταχομαζώχτρα»

Πολιτεία, 20.00

Το εορταστικό μας πρόγραμμα ολοκληρώνεται με τη σκηνική ανάγνωση του υπέροχου διηγήματος «Η σταχομαζώχτρα», του χαρακτηριζόμενου και ως Αγίου των γραμμάτων μας, Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Αφηγείται ο Διονύσης Βούλτσος, με ζωντανή μουσική από τον Ευγένιο Βούλγαρη και τραγούδι από τη Δώρα Πετρίδη.

Οι παραστάσεις , για λόγους υγείας, μετατίθενται από το τριήμερο των Χριστουγέννων, όπως έχει προανακοινωθεί, ανήμερα, την επομένη και την μεθεπομένη των Φώτων (6, 7 και 8 Ιανουαρίου 2010), στις 8.00 το βράδυ.

Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Σταχομαζώχτρα» λογοτεχνία στη σκηνή

Σκηνοθεσία: Διονύσης Βούλτσος

Ηθοποιός: Διονύσης Βούλτσος

Παραδοσιακά όργανα: Ευγένιος Βούλγαρης

Τραγούδι: Δώρα Πετρίδη

Συμπαραγωγή : «Θεατρική σκηνή Πολυχώρου Πολιτεία» – «Ιόνιο Θέατρο»

«Έφυγε» η Γαλάτεια Σαράντη

«Έφυγε», πλήρης έργου και πλήρης ημερών, η λογοτέχνης και ακαδημαϊκός Γαλάτεια Σαράντη, η οποία, εκτός από το μεγάλο συγγραφικό της έργο, ήταν η πρώτη γυναίκα που εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, το 1997, στην έδρα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Γεννήθηκε στην Πάτρα στις 8 Νοεμβρίου του 1920, αποφοίτησε από το Αρσάκειο Λύκειο Πατρών και κατόπιν η οικογένειά της εγκαταστάθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, από την οποία, ωστόσο, δεν αποφοίτησε, καθώς αφοσιώθηκε από νωρίς στη συγγραφή.

«Η δουλειά του γραφιά δίνει ελπίδα, χαρές, πίκρες αβάσταχτες, διέξοδο -μήπως προλάβει κανείς να γράψει κάτι πρωτότυπο στα τόσα που γράφονται…» έλεγε η ίδια με αφορμή μια συνάντησή της με μαθητές μερικά χρόνια πριν, κλείνοντας σ’ αυτή την ολιγόλογη φράση όλη την αγωνία του δημιουργού. Η ίδια είχε γευτεί όλα αυτά τα συναισθήματα στη μακρά συγγραφική της διαδρομή.

Η πρώτη της εμφάνιση στο χώρο της λογοτεχνίας έγινε το 1945 με το διήγημα «Το κάστρο», το οποίο δημοσιεύτηκε στη «Νέα Εστία». Ακολούθησαν νουβέλες, μυθιστορήματα, διηγήματα και βιβλία για παιδιά. Έργα της μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες.

Το μυθιστόρημά της «Επιστροφή» τιμήθηκε το 1953 με το Βραβείο των Δώδεκα. Δύο άλλα βιβλία της απέσπασαν βραβεία: «Το παλιό μας σπίτι», το 1969, απέσπασε το β’ Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος και το «Να θυμάσαι τη Βίλνα», το 1979, το α’ Κρατικό Βραβείο Διηγήματος, ενώ η Ακαδημία Αθηνών τής είχε απονείμει το 1979 το Βραβείο Ουράνη για το μυθιστόρημα «Ρωγμές».

Κατά καιρούς συνεργάστηκε με την κρατική ραδιοφωνία σε λογοτεχνικές εκπομπές, καθώς και με αρκετά λογοτεχνικά περιοδικά.

«Ένας αιώνας στην υπηρεσία του αναγνώστη»

Αρχίζουν οι εκδηλώσεις «Ένας αιώνας στην υπηρεσία του αναγνώστη»

για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την ίδρυση και λειτουργία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών, η οποία είναι η παλαιότερη Δημοτική Βιβλιοθήκη της χώρας.

Στις 28 Ιουνίου 1910 έγινε ένα μεγάλο βήμα προόδου για την Πάτρα. Επί Δημαρχίας Δ. Βότση, έγιναν τα εγκαίνια της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών με ομιλητή τον καθηγητή Σπυρίδωνα Λάμπρου.

Αριθμεί σήμερα περίπου 200.000 τόμους βιβλίων και έχει περί τους 22.500 επισκέπτες κάθε χρόνο. Οι αριθμοί αυτοί μαρτυρούν και το μέγεθος, και τη σημασία αλλά και τη χρησιμότητά της.

Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης μας κληροδότησαν, μεταξύ άλλων, τις σπουδαίες ιδιωτικές τους βιβλιοθήκες προσωπικότητες όπως ο Δημήτριος Γούναρης, ο Ανδρέας Μιχαλακόπουλος και ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, ενώ κατέλειπε μια μεγάλη συλλογή έργων του ο ζωγράφος Επαμεινώνδας Θωμόπουλος. Η Δημοτική Βιβλιοθήκη της πόλης πλουτίστηκε και βοηθήθηκε όλα αυτά τα χρόνια χάρις στο γενναιόδωρο κληροδότημα των αδελφών Μιχαήλ και Φωκίωνος Κόλλα.

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη χρηματοδοτείται σχεδόν 100% από το Δήμο Πατρέων. Έχει πάνω από 200.000 τόμους βιβλίων, το αρχαιότερο των οποίων χρονολογείται από το 1552, είναι του Φίλωνος του Ιουδαίου και έχει τίτλο «Εις τα του Μωυσέως».

Εκτός από το Κεντρικό κτίριο, η Δημοτική Βιβλιοθήκη διαθέτει Παραρτήματα στη Φωκαίας, στο Αρκτικό και στο Νότιο Διαμέρισμα, καθώς και Παιδικό Τμήμα. Υπάρχει ένας διακτινισμός της στη πόλη, ενώ το κεντρικό της κτίριο διαθέτει πρόσβαση στα ΑΜΕΑ, καθώς και σύστημα μπράιγ (σύστημα ανάγνωσης για τυφλούς).

Πρόσφατα η Δημοτική Βιβλιοθήκη προχώρησε και στις εκδόσεις και έχει εκδώσει ήδη τέσσερα βιβλία.

Οι εκδηλώσεις που έχουν προγραμματισθεί, είναι οι εξής:

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ (12-01-2010) ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ: Έναρξη εκδηλώσεων. Παρουσίαση Επετειακού Λευκώματος για τα 100 χρόνια της Δημοτικής Βιβλιοθήκης με συμμετοχή του Δημοτικού Ωδείου. Θα τιμηθούν οι τρεις ζώντες πρώην Δήμαρχοι της Πάτρας, Θ. Άννινος, Α. Καράβολας. Ευ. Φλωράτος, στα πρόσωπα των οποίων τιμώνται όλοι οι διατελέσαντες Δήμαρχοι της Πάτρας.

ΜΑΡΤΙΟΣ. ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ: Έκθεση πολύτιμων – σπάνιων βιβλίων, χειρογράφων και πινάκων από τα ευρισκόμενα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη.

ΜΑΡΤΙΟΣ (21-03-2010): Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης, στα πλαίσια διημέρους με ΔΕΠΑΠ και συμμετοχή Δημοτικού Ωδείου.

ΑΠΡΙΛΙΟΣ (02-04-2010): Εβδομάδα εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου.

ΜΑΪΟΣ: Ημερίδα σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Βιβλιοθηκονόμων με θέμα «Το μέλλον του βιβλίου, έντυπου και ηλεκτρονικού» με τοπική, πανελλαδική και διεθνή συμμετοχή.

ΙΟΥΝΙΟΣ (28-06-2010) ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ: Κεντρική Εκδήλωση με ομιλητή διεθνούς κύρους και συναυλία της ορχήστρας Νυκτών Εγχόρδων».

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

Καλούνται τα μέλη του Οργανισμού στην Ετήσια Γενική Συνέλευση μας, που πραγματοποιείται την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010 και ώρα 18:15μμ στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Αχαΐας, Ρήγα Φεραίου 58, προς συζήτηση των κάτωθι θεμάτων:

Θέμα 1ον Εκλογή Προέδρου & Γραμματέα Συνέλευσης

Θέμα 2ον Έκθεση Δραστηριότητος 2009

Θέμα 3ον Οικονομικός Απολογισμός 2009

Θέμα 4ον Έκθεση Εξελεγκτικής Επιτροπής

Θέμα 5ον Έκθεση Προγραμματισμού 2010

Θέμα 6ον Έγκριση Προϋπολογισμού 2010

Θέμα 7ον Προτάσεις Δ.Σ. και Μελών

Θέμα 8ον Εκλογή 3 Μελών Εφορευτικής Επιτροπής

Θέμα 9ον Αρχαιρεσίες για την ανάδειξη Μελών του

Νέου Δ.Σ. & της Εξελεγκτικής Επιτροπής

Σε περίπτωση μη γενομένης απαρτίας η Γενική Συνέλευση επαναλαμβάνεται την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2010 την αυτή ώρα, στον ίδιο χώρο και με τα ίδια θέματα

Ο Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας

Α. ΑΝΔΡΙΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΛΙΟΠΗ ΚΑΝΙΣΤΡΑ

Έρευνα της DATA RC για το Πατρινό Καρναβάλι

Τα σημαντικά και μετρήσιμα οικονομικά οφέλη που προσφέρει στην πόλη το Πατρινό Καρναβάλι αλλά και η σταθερή πορεία ανάπτυξης και σταθερότητας αναλύονται μέσα από την μελέτη εκτίμησης των άμεσων οικονομικών οφελών και του οικονομικού αντίκτυπου του Πατρινού Καρναβαλιού του 2009, που πραγματοποιήθηκε από την DATA RC και παρουσιάστηκε από τον υπεύθυνο της εταιρίας Θεόδωρο Λουλούδη.

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Αλέξης Σκαρμέας «από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα την αντιδημαρχία Πολιτισμού είχα βάλει έναν στόχο: οι αλλαγές να είναι ουσιαστικές και όχι πυροτεχνήματα». Με αυτόν τον γνώμονα πέρυσι η ΔΕΠΑΠ ανέθεσε στην DATA RC τη διεξαγωγή έρευνας που να αναφέρεται σε ένα γενικό πλαίσιο όσον αφορά το Πατρινό Καρναβάλι. Η μελέτη θα παραδοθεί στον Οργανισμό του Καρναβαλιού, θέμα που πρόκειται να συζητηθεί στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο κατά πάσα πιθανότητα μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα και θα τεθεί προς ψήφιση. Στόχος της αντιδημαρχίας Πολιτισμού όπως σημείωσε ο κ. Σκαρμέας, είναι η δημιουργία ενός Οργανισμού απαλλαγμένου από προηγούμενες οφειλές, με δικό του κεφάλαιο και μέσω του οποίου να γίνεται πράξη αυτό που κάθε χρονιά λέγεται: με την ολοκλήρωση μίας διοργάνωσης, την αμέσως επόμενη ημέρα να γίνεται ο σχεδιασμός του επόμενου Καρναβαλιού.

Από την πλευρά της η πρόεδρος της ΔΕΠΑΠ Ελένη Δάσιου επεσήμανε πως είναι λογικό να υπάρχει ανυπομονησία για το πότε θα ολοκληρωθεί ο Οργανισμός του Πατρινού Καρναβαλιού, όμως πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα της πόλης και τώρα επιτέλους γίνεται πράξη με τις καλύτερες συνθήκες.

«Ποτέ πριν δεν είχε αξιολογηθεί η λειτουργία αλλά και το πώς επιδρά στην πόλη το Πατρινό Καρναβάλι» επεσήμανε χαρακτηριστικά ο Θεόδωρος Λουλούδης σημειώνοντας πως η πορεία ανάπτυξής του είναι σταθερή και αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της ζωής της πόλης. Το πρώτο μέρος της έρευνας αφορά τη μελέτη εκτίμησης των άμεσων οικονομικών οφελών του θεσμού και το δεύτερο είναι η οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας για την ίδρυση της νέας Δημοτικής Επιχείρησης με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση – Πατρινό Καρναβάλι».

Το ερευνητικό σχέδιο περιελάμβανε πέντε είδη ερευνών και μία μελέτη: έρευνα σε 503 δημότες της ευρύτερης περιοχής της Πάτρας, ηλικίας 15 έως 64 ετών συμμετέχοντες και μη στο Πατρινό Καρναβάλι με τηλεφωνικές συνεντεύξεις, έρευνα σε 286 επισκέπτες του Πατρινού Καρναβαλιού κατά το τελευταίο τριήμερο, ποσοτική έρευνα σε 60 τοπικές επιχειρήσεις, χορηγούς και πιθανούς χορηγούς, διερεύνηση των απόψεων των αρχηγών γκρουπ (ποσοτική και ποιοτική) –μελών ΔΕΠΑΠ– υπευθύνων επιχειρηματικών Φορέων, πανελλαδική έρευνα σε 502 μη επισκέπτες του Πατρινού Καρναβαλιού ηλικίας 18 έως 54 ετών και μελέτη εκτίμησης του οικονομικού αντίκτυπου του θεσμού.

Όσον αφορά το βαθμό ενασχόλησης με το Καρναβάλι, το 18,1% (περίπου 27.000 δημότες) δηλώνουν αδιάφοροι μη έχοντας κανένα ενδιαφέρον για τον θεσμό καθώς δεν αισθάνονται ότι τους εκφράζει, δεν το παρακολουθούν και δεν συμμετέχουν, το 52,7% (περίπου 78.000 δημότες) είναι περιστασιακά εμπλεκόμενοι έχοντας συμμετάσχει κατά το παρελθόν και το 29,2% (περίπου 43.000 δημότες) είναι πιστοί θιασώτες. Το 18,3% συμμετείχε φέτος σε κάποιο πλήρωμα εκ των οποίων η πλειοψηφία (64,1%) αποτελείται από πιστούς θιασώτες. Παράλληλα, το 81,7% δεν συμμετείχαν σε κάποιο πλήρωμα.

Αναφορικά με τους λόγους μη συμμετοχής στο Καρναβάλι των περιστασιακά εμπλεκομένων ή των πιστών θιασωτών, είναι σημαντικό να δει κανείς ότι οι λόγοι που τους οδήγησαν εκεί είναι περισσότερο προσωπικοί και όχι οργανωτικού χαρακτήρα. Ως σημαντικότερους λόγους πρόβαλλαν την έλλειψη διάθεσης και ενθουσιασμού (17,5%) και τις επαγγελματικές υποχρεώσεις (11,3%). Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι ποσοστό 11,3% των δημοτών που δηλώνουν περιστασιακά εμπλεκόμενοι ή πιστοί θιασώτες αναφέρουν ότι δεν τους αρέσει να συμμετέχουν σε γκρουπ.

Η συμμετοχή στην μεγάλη παρέλαση του Καρναβαλιού έφτασε στις 38.000 ποσό ιδιαίτερα μεγάλο, ενώ όσον αφορά τον βαθμό πιστότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία το 16,5% των δημοτών (περίπου 24.500 άτομα) είναι φανατικοί υποστηρικτές του Πατρινού Καρναβαλιού, το 22,7% (περίπου 33.800 άτομα) διασκεδάζουν σε εκδηλώσεις αλλά δεν συμμετέχουν σε γκρουπ, το 40,9% (περίπου 88.000 άτομα) είναι περιστασιακοί υποστηρικτές του Πατρινού Καρναβαλιού και το 13,9% (περίπου 20.700 άτομα) είναι αδιάφοροι.

Σημαντικό είναι να δούμε και ποιοι συμμετέχουν σε πληρώματα. Έτσι το 42,5% είναι νέοι και φοιτητές (18 και άνω), το 37,5% κυρίως οικογένειες με παιδιά και το 20% οικογένειες με παιδιά και νέοι/φοιτητές (18 και άνω). Αύξηση παρουσιάζεται και στον βαθμό συμμετοχής σε εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού, όσον αφορά τις παρελάσεις του Σαββάτου και της Κυριακής με τα ποσοστά να φτάνουν το 87% και το 89,1% αντίστοιχα (σε σχέση με το 1999 που σε ίδια έρευνα τα ποσοστά ήταν 78,4% και για τις δύο παρελάσεις). Μικρή αύξηση παρουσιάζεται και στη συμμετοχή στις τελετές έναρξης και λήξης, ενώ μείωση βλέπουμε στη συμμετοχή στις εκδηλώσεις της Τσικνοπέμπτης και του Κρυμμένου Θησαυρού. Καθολική είναι και η συμμετοχή των πληρωμάτων στις δύο παρελάσεις αλλά και στην έκθεση καρναβαλικών στολών.

Πρώτο σε αναγνωρισιμότητα

Τα σκήπτρα κρατά το Πατρινό Καρναβάλι όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα σε σχέση με τις υπόλοιπες διοργανώσεις συγκεντρώνοντας ποσοστό 98,4%, με την Ξάνθη να φτάνει το 52,8%, το Μοσχάτο στο 40%, το Ρέντη το 22,9%, τη Κοζάνη το 12% και το Ρέθυμνο το 9,6%. Μάλιστα, το 66% των ερωτηθέντων που γνωρίζει το Πατρινό Καρναβάλι, το αξιολογεί σαφώς ανώτερο από όλα τα άλλα.

Το Πατρινό Καρναβάλι προσελκύει κόσμο από πολλές περιοχές της Ελλάδος με τον κύριο όγκο των επισκεπτών σε ποσοστό 49,3% να προέρχονται από την Αθήνα. Παράλληλα, το 72,8% όσων δεν έχουν ακόμα επισκεφθεί την Πάτρα κατά τη διάρκεια του Καρναβαλιού, εκφράζεται θετικά στο να το κάνει σε κάποια μελλοντική στιγμή, ενώ πάνω από τους μισούς θεωρεί ως πιο πιθανό η επίσκεψη αυτή να γίνει είτε του χρόνου είτε τουλάχιστον μέσα στην επόμενη τριετία.

Αναπόσπαστο στοιχείο της πόλης

Σημαντικό είναι το γεγονός πως σε σχέση με την εικόνα της πόλης, όπως την βλέπουν οι κάτοικοι άλλων περιοχών που δεν έχουν επισκεφθεί το Πατρινό Καρναβάλι, το πρώτο χαρακτηριστικό που της προσδίδουν είναι το ότι διαθέτει μεγάλη καρναβαλική ιστορία, το ότι οι άνθρωποι ξέρουν να διασκεδάζουν στο καρναβάλι, διαθέτει σημαντική πολιτιστική δραστηριότητα, διαθέτει ευκαιρίες για συμμετοχή και διασκέδαση και ότι το καρναβάλι της είναι αυθεντικό. Παράλληλα, οι περισσότεροι δημότες απάντησαν πως το Καρναβάλι είναι ένα γεγονός που ο κόσμος το περιμένει ενώ δημιουργεί πολλές ευκαιρίες για να διασκεδάσει ο κόσμος. Ένα στοιχείο που δείχνει την επισκεψιμότητα είναι το ότι το 42,2% των νοικοκυριών της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής φιλοξένησαν κατά τη διάρκεια του Πατρινού Καρναβαλιού ξένο κόσμο, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 1999 ήταν 58,85%.

Το Πατρινό Καρναβάλι αποδεικνύεται και ένα στοιχείο που ενεργοποιεί επιχειρηματικά ένα ζωντανό τμήμα της τοπικής κοινωνίας, που δεν είναι άλλο από τους αρχηγούς των πληρωμάτων.

Οικονομικά οφέλη

Όσον αφορά τις οικονομικές επιδράσεις που έχει ο θεσμός και τις δαπάνες, αφορούν αυτές του Δήμου και της ΔΕΠΑΠ για τη διοργάνωση, αυτές των ξένων επισκεπτών το τελευταίο τριήμερο, τις δαπάνες των δημοτών και τις δαπάνες των αρχηγών πληρωμάτων. Η αύξηση καθεμίας εκ των δαπανών είναι αλληλένδετη με την αύξηση της συνολικής οικονομικής επίδρασης του θεσμού στην τοπική κοινωνία.

Οι συνολικές άμεσες δαπάνες του Καρναβαλιού του 2009 εκτιμήθηκαν σε 20.467.208 ευρώ, με τα 16.906,113 ευρώ να προέρχονται από επισκέπτες, τα 2.483,038 ευρώ από συμμετέχοντες σε παρελάσεις και το 1.078, 057 ευρώ από το Δήμο.

Σε σχέση με τους Φορείς που ωφελούνται από το Πατρινό Καρναβάλι, το μεγαλύτερο ποσοστό (3,72%) παρατηρείται στην κοπτική-ραπτική και το εμπόριο υφασμάτων (702.384) και ακολουθούν η ενοικίαση χώρων οργάνωσης πληρωμάτων, η αγορά εμπορίας υλικών, τα ηχητικά – φωτιστικά, οι καλλιτεχνικές και άλλες υπηρεσίες, η διαφήμιση και τα έντυπα υλικά, το λιανικό εμπόριο, η φιλοξενία (ξενοδοχεία), η εστίαση-καφετέριες, το εποχιακό εμπόριο, οι τοπικές μεταφορές, η έμμισθη εργασία κ.ά.

Σημαντικό όμως είναι το γεγονός πως χάρις στο Πατρινό Καρναβάλι συνδέεται κάθε χρονιά με τη δημιουργία τουλάχιστον 251 θέσεων εργασίας, το μεγαλύτερο ποσοστό των οποίων κατατάσσονται στην εποχική απασχόληση στις τοπικές επιχειρήσεις.

Το 2009, το Πατρινό Καρναβάλι δημιούργησε συναλλαγές οι οποίες απέφεραν στο δημόσιο έσοδα από Φ.Π.Α. ύψους 3.683.938 ευρώ και στο Δήμο 84.530,60 ευρώ. Ο ευρύτερος δημόσιος τομέας ωφελείται σημαντικά από την επένδυση που πραγματοποιεί η Δημοτική Αρχή για τη διοργάνωση του θεσμού. Η απόδοση της επένδυσης με τη μορφή φόρων και ίδια έσοδα εκτιμήθηκε στο 269,7%. Εάν η επιστροφή της επένδυσης εκτιμηθεί αυστηρώς με τη μορφή εσόδων για την ίδια την δημοτική Αρχή και τη ΔΕΠΑΠ, περιορίζεται στο 16,1% μετά και το πρόσφατο περιορισμό των δημοτικών τελών στο 0,5%.

Τα χρήματα αυτά διαχέονται αρχικώς σε συγκεκριμένους κλάδους της τοπικής οικονομίας, οι οποίοι και ωφελούνται κατά προτεραιότητα ως εξής: Εστίαση (58,65%), εποχικό εμπόριο (11,37%) και λιανικό εμπόριο (8,34%).

Το συνολικό οικονομικό αντίκτυπο του Πατρινού Καρναβαλιού του 2009, εκτιμήθηκε στο ποσό των 48.262,977 ευρώ γεγονός που τεκμηριώνει το σημαντικό ρόλο της εκδήλωσης στην τοπική οικονομία και ανάπτυξη. Η επίδραση του θεσμού σε κάθε νοικοκυριό της ευρύτερης περιοχής προσδιορίστηκε στα 750, 75%

Υψηλότερες προσδοκίες

Η ενίσχυση της προβολής και διαφήμισης του Πατρινού Καρναβαλιού θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική για την επιβίωση και ανάπτυξη του θεσμού ενώ εξίσου σημαντική θεωρείται και η επιβολή συγκεκριμένων αρχών και κανόνων που θα προστατεύουν το θεσμό από ακρότητες. Όσον αφορά τα προβλήματα, ως σημαντικότερα αξιολογούνται η ρύπανση, η δυσκολία στη στάθμευση αλλά και στην κίνηση των οχημάτων. Οι αρχηγοί των πληρωμάτων σημείωσαν πως σημαντικός παράγοντας για την εξέλιξη και περαιτέρω ανάπτυξη του θεσμού είναι η ανάγκη να αναδειχθεί το Πατρινό Καρναβάλι ως το πιο σημαντικό πολιτιστικό γεγονός αλλά και η προβολή του, ενώ στα θετικά συγκαταλέγουν το ότι αποτελεί ένα πολιτιστικό γεγονός που ο κόσμος το περιμένει και του προσφέρει διασκέδαση.

Κοινωφελής Δημοτική Επιχείρηση – Πατρινό Καρναβάλι

Η ΔΕΠΑΠ αυτή τη στιγμή έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες ανάπτυξης γιατί στερείται εξειδικευμένου προσωπικού δυναμικού σε διοικητικούς και τεχνικούς τομείς, δεν διαθέτει αφοσιωμένο προσωπικό που να απασχολείται σε 12μηνη βάση, παράγει σημαντικές δυσλειτουργίες που απορρέουν από αποσπασματική χρηματοδότηση, στερείται ουσιαστικής προβολής και επικοινωνίας σε εθνικό και διεθνές επίπεδο και αδυνατεί να δημιουργήσει τις απαιτούμενες προϋποθέσεις εναλλακτικών μορφών χρηματοδότησης. Οι σημαντικότερες ελλείψεις σε ειδικότητες εντοπίζονται στις δημόσιες σχέσεις και το γραφείο Τύπου, το μάρκετινγκ και την προβολή υπηρεσιών, την εξεύρεση πόρων και τα χορηγικά προϊόντα, την επικοινωνία και τη διαχείριση εθελοντών, το σχέδιο, τα γραφικά και τις εφαρμογές web και την επιστημονική στήριξη κατασκευών.

Η δημιουργία Οργανισμού κρίνεται αναγκαία καθώς το Πατρινό Καρναβάλι έχει ανάγκη της δημοτικής επιχορήγησης η οποία προβλέπεται μόνο στην περίπτωση Κοινωφελούς Επιχείρησης και όχι Ανώνυμης, δεν προσέλκυσε το ενδιαφέρον άλλων τοπικών Φορέων, εξαρτάται από την τακτική χρηματοδότηση της δημοτικής Αρχής κ.ά.

ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΠΑΤΡΑΣ

Γεμάτος δραστηριότητα, υπήρξε ο απερχόμενος χρόνος, για τον Οργανισμό της ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΠΑΤΡΑΣ [Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Μο Σταύρος Σολωμός], που για μία ακόμα φορά, απετέλεσε τον πολιτιστικό πρέσβη της πόλης μας, όχι μόνον εντός της Ελλάδας, αλλά και στο εξωτερικό.

Τρεις σοβαρές διεθνείς συμμετοχές απετέλεσαν την κορωνίδα των καλλιτεχνικών στόχων του Οργανισμού. Τον Απρίλιο ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΧΟΡΟΣ, προσκαλεσμένος του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και προσωπικά του Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου, έλαβε μέρος στην Πατριαρχική Θεία Λειτουργία, κατά την εορτή της Ζωοδόχου Πηγής, στην Ιερά Μονή Μπαλουκλή, όπως επίσης και σε συναυλία που δόθηκε προς τιμήν της ομογένειας της Κωνσταντινουπόλεως, στη Ζωγράφειο Σχολή.

Στα τέλη του Ιουλίου το ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΦΩΝΗΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ‘’ΕΜΜΕΛΕΙΑ’’, έλαβε μέρος, με εξαιρετική επιτυχία στο 12ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ ‘’Alta Pusteria’’, στο Τυρόλο της Βορείου Ιταλίας, μετέχοντας σε συναυλίες, σε διάφορες πόλεις της εξαίσιας αυτής περιοχής.

Τον Οκτώβριο τέλος, η ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ του Οργανισμού, έλαβε μέρος, στην 6η Διεθνή Συνάντηση Χορωδιών της αδελφοποιημένης με την Πάτρα, πρωτεύουσας της Σερβικής Δημοκρατίας της Βοσνίας- Ερζεγοβίνης, Μπάνια Λούκα, που οργάνωσε η τοπική χορωδία ‘’Jedinstvo’’, με την οποία ο Οργανισμός διατηρεί άριστες και φιλικές σχέσεις.

Πέραν αυτών των διεθνών επαφών, η ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ πραγματοποίησε 64 συναυλίες κατά τη διάρκεια του χρόνου, με πολλές συμμετοχές σε πολιτιστικά και κοινωνικά δρώμενα της πόλης μας και εκτός αυτής. Στα πλαίσια του καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Οργανισμού [αναγράφονται οι κυριότερες], η ΠΡΟΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ [Διεύθυνση: Κατερίνα Πολυμενάκου, πιάνο: Σοφία Μιχαηλίδη, Άρης Πιστόλας, βοηθός Διεύθυνσης: Ελένη Μουζάκη], έλαβε μέρος στη ‘’Μουσική Άνοιξη’’ του Δήμου Αιγίου, ενώ από κοινού με το ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΗΣ ‘’ΜΙΚΡΟΙ ΧΟΡΩΔΟΙ’’, παρουσίασαν ένα σπονδυλωτό θέαμα- ακρόαμα, στο Αμφιθέατρο των ΤΕΙ Πάτρας, τον περασμένο Ιούνιο, όπου έλαβε μέρος προσκαλεσμένη και η Παιδική Χορωδία του Δημοτικού Ωδείου Πατρών [Διεύθυνση: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου].

Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ [Διεύθυνση: Ελένη Παπαδοπούλου- Αραβαντινού, πιάνο: Λούση Χριστοδούλου, Μαρίνα Μυλωνά], έδωσε συναυλίες στο Φεστιβάλ Χορωδιών Φιλοθέης Αθηνών, προσκεκλημένη της οργανώτριας χορωδίας Επιστημόνων Φιλοθέης [Απρίλιος], αλλά και στο Ναύπλιο [Ιούλιος], προσκεκλημένη της τοπικής Χορωδίας, ενώ η ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ [Διεύθυνση: Σταύρος Σολωμός, πιάνο: Έφη Καββαδία- Ζέρβα, Μαρίνα Μυλωνά] συμμετείχε σε συναυλιακή εκδήλωση, που οργάνωσε το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Γαστούνης [Μάιος].

Ο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΧΟΡΟΣ[Διεύθυνση: Γιάννης Κόττορος], έλαβε μέρος, πέραν των άλλων, σε πολλές τοπικές συναυλίες, όπως στη Διακίδειο Σχολή Λαού, για την Κυριακή της Ορθοδοξίας, για την πτώση της Κωνσταντινουπόλεως και σε ομιλία του Σεβ. Μητροπολίτου Πατρών κ. κ. Χρυσοστόμου, στο ξενοδοχείο Patras Palace σε εκδήλωση για την Αγία Σοφία, στο ΤΕΙ για την 25η Μαρτίου και για τη γενοκτονία των Ποντίων και στο Δημοτικό Θέατρο σε συναυλία των Πρωτοκλητείων, από κοινού με τη Βυζαντινή Χορωδία ‘’Φωκαεύς’’.

Το ΑΧΑΪΚΟ ΩΔΕΙΟ [Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Ρόνα Ζορμπά], εκτός του πολυσχιδούς εκπαιδευτικού του έργου, παρουσίασε στο ευρύ κοινό [Ιούνιος], ρεσιτάλ των τελειοφοίτων σπουδαστριών της Μονωδίας: Έφης Φωτίου [δίπλωμα] και Λούσης Χριστοδούλου [πτυχίο], τάξεως Φωτεινής Σαμαρά, όπως επίσης επιδείξεις της τάξης ελεύθερου τραγουδιού [διδασκαλία: Κατερίνας Πολυμενάκου], αλλά και των υπολοίπων σχολών του Ωδείου.

Σημαντική επίσης υπήρξε η συμμετοχή του ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΥ ΦΩΝΗΤΙΚΟΥ ΣΧΗΜΑΤΟΣ ‘’ΕΜΜΕΛΕΙΑ’’ στο 25ο Διεθνές Χορωδιακό Φεστιβάλ του ΟΤΕ Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της πόλης [Νοέμβριος].

Τρία σημαντικά καλλιτεχνικά γεγονότα, όμως, χρήζουν ιδιαίτερης αναφοράς και τα οποία πραγματοποιήθηκαν στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών: Πρόκειται αρχικά, για τη συναυλία, που οργάνωσε τον Απρίλιο, ο Σύλλογος Οικογενειών για την ψυχική Υγεία[ΣΟΨΥ], στην οποία η ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗ έλαβε μέρος με 5 τμήματα της [ΠΡΟΠΑΙΔΙΚΗ, ΕΜΜΕΛΕΙΑ, ΑΧΑΙΚΟ ΩΔΕΙΟ, ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ, ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ], τα έσοδα της οποίας διετέθησαν εξ ολοκλήρου για τους κοινωνικούς σκοπούς του Συλλόγου.

Δεύτερο σημαντικό γεγονός είναι η συμμετοχή της ΠΑΙΔΙΚΗΣ και της ΜΙΚΤΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ του Οργανισμού, στην παρουσίαση του Ορατορίου ‘’Άγιος Ανδρέας’’ της Χρυσούλας Τσιμούρη [στίχοι:Ηλία Λιαμή], τον περασμένο Νοέμβριο, στα πλαίσια των φετινών Πρωτοκλητείων και με την ευκαιρία των 30 χρόνων του Εκκλησιαστικού Λυκείου Πατρών.

Τέλος, η τεράστια επιτυχία του Χριστουγεννιάτικου Κοντσέρτου του Οργανισμού [19 Δεκεμβρίου], με τη συνδιοργάνωση της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού και της ΔΕΠΑΠ και την εξαίσια συνεργασία της ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΠΑΤΡΩΝ [Διεύθυνση: Αρχιμουσικός Δημήτρης Μποτίνης] με την ΠΑΙΔΙΚΗ και τη ΜΙΚΤΗ ΧΟΡΩΔΙΑ του Οργανισμού, στο κατάμεστο ‘’Συνεδριακό’’. Στην προσυναυλιακή εκδήλωση του Κοντσέρτου, έλαβαν ακόμα μέρος η ΠΡΟΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ και η ‘’ΕΜΜΕΛΕΙΑ’’.

Ας σημειωθεί πως στα πλαίσια των δραστηριοτήτων του Οργανισμού, στελέχη του έλαβαν μέρος στις εργασίες του 17ου Πανελληνίου Συνεδρίου Χορωδιών, που πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο στο Ναύπλιο, με οργανώτρια την τοπική χορωδία, ενώ τον περασμένο Ιούνιο, πραγματοποιήθηκαν οι ανά τριετία αρχαιρεσίες, για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, που συνεστήθη με Πρόεδρο τον Λυκειάρχη, καθηγητή, πρωτοψάλτη και χοράρχη Γιάννη Κόττορο.

Πλείστες όσες δραστηριότητες έχουν ήδη δρομολογηθεί για το 2010 και για όλα τα τμήματα, με ιδιαίτερη έμφαση στις αποστολές του εξωτερικού [Παιδική Χορωδία: Ισπανία, Βυζαντινός Χορός: Σλοβακία, Μικτή Χορωδία: Ιταλία]. Αναλυτικά το πρόγραμμα θα δημοσιευτεί εντός του Ιανουαρίου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s