ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ 11/12 ΕΩΣ 17/12/2009 (επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

image ΠΟΥΠΟΥΛΑ

image

image

Παρασκευή 11/12

Σεμινάριο

Δημοτικό Ωδείο Ρίου

Βίνια Τσόπελα

Ως 13/13

Το Δημοτικό Ωδείο Ρίου (Μουσικός Τομέας της ΔΕΠΑΡίου) σε μια μεθοδική προσπάθειά του να διευρύνει το γνωστικό πεδίο των σπουδαστών μουσικής και να ανοίξει νέους δρόμους στη μουσική διαπαιδαγώγησή τους, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του φιλοξενεί μια μεγάλη πιανίστα διεθνούς φήμης και Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, την Βίνια Τσόπελα σε ένα μουσικό τριήμερο (από σήμερα μέχρι την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου) που περιλαμβάνει σεμινάριο και συναυλία πιάνου.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε σπουδαστές πιάνου επίπεδου σπουδών Κατωτέρας, Μέσης, Ανωτέρας, Πτυχίου ή Διπλώματος. Τα μαθήματα όπως και η συναυλία των συμμετεχόντων θα πραγματοποιηθούν αύριο στο χώρο του Δημοτικού Ωδείου Ρίου.

Συνδιοργανωτές αυτής της καλλιτεχνικής – εκπαιδευτικής δράσης του Δημοτικού Ωδείου Ρίου είναι η ΔΕΠΑΡίου και η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αχαΐας (πληροφορίες : 2610.994998, depar_r@otenet.gr).

Εγκαίνια

Γιώργος Μαραζιώτης

«Πέντε Εποχές»

Παλαιό Αρασάκειο

Ο Δήμος Πατρέων, η αντιδημαρχία Πολιτισμού και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας παρουσιάζουν τη νέα παραγωγή του Γιώργου Μαραζιώτη στο χώρο του παλαιού Αρσακείου Πατρών που θα εγκαινιαστεί την Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου.

Οι «Πέντε Εποχές» αποτελούν το δεύτερο προσωπικό project του νεαρού εικαστικού (μετά την ατομική του έκθεση «INSIDE» σε Πάτρα και Αθήνα) και είναι η πρώτη φορά που ασχολείται με εικαστικές εγκαταστάσεις (installations).

Με αφορμή τις τέσσερις εποχές και έχοντας κάνει έρευνα πάνω σε ζωγράφους (Τσαρούχης, Francis Bacon) και μοντέρνους εικαστικούς (Olafur Eliasson), αλλά κυρίως προσπαθώντας να δώσει τη δική του οπτική στη σημερινή -ελληνική κυρίως-πραγματικότητα, δημιουργεί πέντε διαφορετικές, μεγάλου μεγέθους εγκαταστάσεις.

Οι εγκαταστάσεις αυτές έχουν σχεδιαστεί για να παρουσιαστούν σε πέντε διαφορετικές αίθουσες, στον υπόγειο χώρο του πρώην Αρσακείου. Οι πρώτες τέσσερις αίθουσες περιλαμβάνουν στοιχεία από τις τέσσερις κλασικές εποχές «μπλεγμένα» με προσωπικά βιώματα και χαρακτηρίζονται από τολμηρή πολιτική χροιά. Μέσα από το συνδυασμό τρισδιάστατων αντικειμένων, φυσικών υλικών (όπως νερό, στάχτη, κάρβουνα), σημερινού ρουχισμού, τη σκηνοθεσία μιας ταινίας μικρού μήκους και τη χρησιμοποίηση ειδικά σχεδιασμένου θεατρικού φωτισμού, επιθυμεί να δημιουργήσει διαφορετικές ατμόσφαιρες και να προσδώσει μια νέα υπόσταση στον ιστορικό αυτό χώρο. Σκοπός του είναι να προβληματίσει τον θεατή δίνοντας όμως και τις δικές του προτάσεις/ λύσεις.

Η πέμπτη αίθουσα (που θα φιλοξενεί την πέμπτη εποχή) «εικονογραφεί» τη προσωπική ιδέα μιας-ουτοπικής- εποχής, ενός χώρου που ο θεατής/ επισκέπτης καλείται να αφεθεί στον εσωτερικό του κόσμο (και να συλλογιστεί με αφορμή την προηγούμενη πορεία του στις υπόλοιπες εποχές).

Τέλος, σε μια έκτη μικρότερη αίθουσα, θα εκτεθεί όλη η προπαρασκευαστική του δουλειά (προσχέδια, πίνακες, φωτογραφίες, videos και σημειώσεις) δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους επισκέπτες να γνωρίσουν όλη τη δημιουργική του διαδικασία και να εμβαθύνουν στο σύνολο των εγκαταστάσεων.

«Το πιο σημαντικό είναι ότι ο επισκέπτης πρέπει να έρθει να δει και να ανακαλύψει μόνος του. Η ιδέα προέκυψε από παλαιότερες εικόνες, ζωγραφιές και κολάζ που θέλησα να συνθέσω ώστε να γίνουν μια εγκατάσταση. Ιδιαίτερη ήταν η βοήθεια της Ευσταθίας Δρακονταειδή στους φωτισμούς», είπε ο Μαραζιώτης υπογραμμίζοντας ότι σημαντικό ρόλο παίζει το ίδιο το κτίριο με τις «διαβρωμένες» του αίθουσες.

Σε μια έκτη μικρότερη αίθουσα, θα εκτεθεί όλη η προπαρασκευαστική του δουλειά (προσχέδια, πίνακες, φωτογραφίες, videos και σημειώσεις) δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους επισκέπτες να γνωρίσουν όλη τη δημιουργική του διαδικασία και να εμβαθύνουν στο σύνολο των εγκαταστάσεων.

Ο Φάνης Δίπλας είναι ο ήρωας της ταινίας μικρού μήκους που θα προβάλλεται. Ο ίδιος σημείωσε ότι «η εγκατάσταση περιέχει ένα ζωντανό στοιχείο, βρίσκεται σε εξέλιξη και απευθύνεται σε αισθήσεις εκτός της όρασης». Ιδιαίτερη ήταν η αναφορά του στο χώρο που προσφέρεται «για να συμβούν σημαντικά πράγματα, παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει τη δυσκολία ότι δεν είναι εκθεσιακός».

Εγκαίνια

Έκθεση φωτογραφίας

Βασίλης Ζαβέρδας

«Circus»

Si Doux

Έκθεση φωτογραφίας του Βασίλη Ζαβέρδα με τίτλο «Circus» πραγματοποιείται από σήμερα στο καφέ «Si Doux» (Πατρέως 13-15).

Ο κόσμος του τσίρκο γίνεται η αφορμή για μια σειρά ασπρόμαυρων φωτογραφιών που προσπαθούν να αποδώσουν την ατμόσφαιρα ενός λαϊκού θεάματος που σιγά-σιγά σβήνει. Κλόουν και ακροβάτες, ζώα και θηριοδαμαστές, ζογκλέρ, αστραφτερές
πούλιες και πολύχρωμα κοστούμια, η λάμψη της σκηνής αλλά και το ημίφως στα παρασκήνια, το άσπρο και το μαύρο, η χαρά και η θλίψη, η πραγματικότητα και το όνειρο συνυπάρχουν, αναμειγνύονται αξεχώριστα, στροβιλίζονται. Έτσι το τσίρκο,
φορτωμένο με μνήμες παιδικές, φορτισμένο από κινηματογραφικες εικόνες, με ήχους από μουσικές θεσπέσιες μετατρέπεται σε σύμπαν μαγικό.

Όπως έχει γράψει και ο Τόμας Μαν: «Άντρες και γυναίκες στο τσίρκο, εκτελούν, με χαμόγελο και πεταχτά φιλιά, ένα πρόγραμμα φανταστικών κατορθωμάτων που αρχέτυπό τους είναι το σάλτο μορτάλε γιατί εκεί όλοι παίζουν με το θάνατο…».

Ο Βασίλης Ζαβέρδας γεννήθηκε στην Πάτρα όπου και ζει. Εργάζεται ως καθηγητής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ασχολείται με τη φωτογραφία από το
1993. Εχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις.

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

«Eλίνα – Σαν να μην ήμουν εκεί»

Παμμικρασιατικός, 21.00

Δύο ταινίες θα προβληθούν αυτήν την εβδομάδα στην Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου, κατ’ εξαίρεση, στο πλαίσιο ενός δίπτυχου κινηματογραφικού αφιερώματος στην εκπαίδευση.

Απόψε στις 9 θα προβληθεί η σουηδική ταινία «Eλίνα – Σαν να μην ήμουν εκεί», σε σκηνοθεσία Κλάους Χάρο. Η εννιάχρονη Ελίνα ζει με τη μητέρα της, τον μικρό αδελφό και την αδελφή της σε μια απομακρυσμένη περιοχή της βόρειας Σουηδίας στις αρχές της δεκαετίας του ’50. Η οικογένειά της ανήκει στην μειονότητα που μιλά Φινλανδικά, είναι φτωχή και έχει περιφρονητική αντιμετώπιση από το σουηδικό πληθυσμό. Η Ελίνα νοσταλγεί πολύ το νεκρό πατέρα της και αισθάνεται μόνη στη θλίψη της. Αποκτά μια νέα δασκάλα, την Τόρα Χολμ, η οποία θεωρεί τον εαυτό της λυτρωτή αυτού του ξεχασμένου τόπου. Στόχος της είναι να σώσει τα φτωχά, βρώμικα παιδιά από τη μίζερη ζωή τους και να τα εξαναγκάσει να μάθουν σουηδικά. Η δασκάλα τιμωρεί τον Αντόν, επειδή μιλά φινλανδικά και η Ελίνα αντιδρά. Όταν ο καινούργιος νεαρός δάσκαλος Έιναρ αναμιγνύεται στο θέμα και έχει την ασυγχώρητη «αυθάδεια» να πάρει την πλευρά του παιδιού, η Τόρα Χολμ εξαγριώνεται. Ξεσπά το θυμό της στην Ελίνα και σύντομα μαίνονται μάχες στο μικρό σχολείο. Η Ελίνα αρνείται να υποκύψει στην εξουσία της Τόρα Χολμ. Επαναστατεί με το μόνο τρόπο που μπορεί…

Οι προβολές γίνονται στην ανακαινισμένη αίθουσα του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου Πατρών και Περιχώρων, Φωκαίας26, στην πλατεία Ελευθερίας. Οι δύο ταινίες έχουν ενταχθεί και στο Πρόγραμμα Προβολών, που εδώ και δεκαπέντε χρόνια, διοργανώνει ο Μη Κερδοσκοπικός Σύλλογος Τέχνης και Πολιτισμού «Γυμνός Οφθαλμός» για τα Σχολεία (Δημοτικά,Γυμνάσια και Λύκεια) του Νομού Αχαΐας.

Συναυλία

Battleroar

Stone Bar, 22.00

Οι Battleroar, θα εμφανιστούν στο Stone Bar, ψηλά στην Ερμού. Το συγκρότημα θα εμφανιστεί με τον νέο του τραγουδιστή Γιάννη Παπανικολάου, γνωστό από τη συμμετοχή του στους «Παπαροκάδες» αλλά και από τη συμμετοχή του στο πρώτο άλμπουμ των Inner Wish με τίτλο «Waiting for a dawn», όπως επίσης και με τον Στέλιο Σόβολο στην κιθάρα.

Οι Battleroar είναι μια «παραδοσιακά» επική μπάντα, η οποία δημιουργήθηκε στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του 2000.

Το χρονικό διάστημα μέχρι σήμερα αποδείχτηκε ικανό και με το παραπάνω, ώστε να εκπληρωθούν όνειρα και φιλοδοξίες μίας παρέας οπαδών του επικού ήχου. Μέσα από υπόγεια υποτυπώδη προβάδικα και κατά φαντασία studios, θέριεψε ένα συγκρότημα ικανό να πρωταγωνιστεί σε Ελλάδα και λοιπή Ευρώπη, ακολουθούμενο πάντα από έναν «κλειστόμυαλο» αλλά και ολοένα αυξανόμενο πυρήνα οπαδών. Έχοντας δικαίως πλέον περάσει στην ελίτ του είδους παρέα με λοιπά μεγαθήρια, ορισμένα μάλιστα από τα οποία μέχρι πρότινος αποτελούσαν μονάχα είδωλα των μελών της μπάντας, δεν παύουν ν’ αναζητούν συνεχώς το κάτι παραπάνω.

Οι ρίζες της φτάνουν στις επικές μπάντες της δεκαετίας του ’80, όπως οι Heavy Load από στίχο των οποίων πάρθηκε και το όνομα του γκρουπ.

Το συγκρότημα έχει βρεθεί στην σκηνή με θρυλικά ονόματα της metal μουσικής, όπως οι Brocas Helm, Omen, οι Manilla Road, τους Jag Panzer κ.ά.

Τη συναυλία θα ανοίξει η Πατρινή μπάντα «Holly Oath», οι οποίοι αυτή τη στιγμή ολοκληρώνουν το πρώτο τους demo.

Οι πόρτες του Stone Bar θα ανοίξουν στις 10 το βράδυ, ενώ η είσοδος κοστίζει 15 ευρώ (με μπύρα). Σημειώνεται πως επόμενος σταθμός των Battleroar θα είναι η «Σφεντόνα» που θα εμφανιστούν την ερχόμενη Κυριακή 13 Δεκεμβρίου.

Συναυλία

Τζουμ

Ποικίλη στοά, 22.30

Οι ΤΖΟΥΜ είναι το αποτέλεσμα μιας φάσης στην οποία βρίσκονται ο καθένας ξεχωριστά και όλοι μαζί ταυτόχρονα τα τελευταία χρόνια.

Κύρια έμπνευση και επιρροή για τη μουσική μας είναι οι ήχοι που ακούγονται στα πανηγύρια της Τζουμαγιάς (Ηράκλειας Σερρών).

Οι ηλεκτρικές κιθάρες, το κοντραμπάσο και τα ντραμς αντικαθιστούν τους ζουρνάδες και τα νταούλια διατηρώντας τον ψυχεδελικό, αυτοσχεδιαστικό χαρακτήρα τους αλλά προσθέτοντας σε αυτόν και στοιχεία της σύγχρονης Δυτικής, Ελληνικής, Βαλκανικής και Ανατολικής μουσικής.

Σωτηρης Ντουβας (ντραμς)

Γιαννης Πουπουλης (κιθαρες.Loops)

Σάββατο 12/12

Σεμινάριο υποκριτικής

«επί δράσει»

«Χτίζοντας έναν ρόλο», Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Βυζαντινό

Ο χώρος έκφρασης «επί δράσει» διοργανώνει σεμινάριο υποκριτικής «Χτίζοντας έναν ρόλο» με εμψυχώτρια την ηθοποιό-θεατρολόγο Τζωρτζίνα Κακουδάκη,

Το σεμινάριο διάρκειας δώδεκα ωρών θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο «Βυζαντινό» (Ρ. Φεραίου 106 & Ασκληπιού, αίθουσα ημιώροφου) το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου (από 11 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι και από τις 5 το απόγευμα ως τις 10 το βράδυ) και την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου (από τις 11 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι και από τις 4 το απόγευμα ως τις 7 το βράδυ).

Στο εργαστήριο θα ασχοληθούν με τις βασικές αρχές της υποκριτικής μέσα από τα διάφορα θεατρικά συστήματα. Έμφαση θα δοθεί στον τρόπο που κατασκευάζουμε έναν ρόλο, στους τρόπους αξιοποίησης των σκηνικών αντικειμένων, την εισαγωγή εννοιών στη σκηνή και στην επινόηση του σκηνικού μας εαυτού. Επίσης, θα δοθεί ιδιαίτερη σημασία στους τρόπους δημιουργίας σκηνικού ύφους και υποκριτικού στυλ.

Απευθύνεται σε ενήλικους που τους ενδιαφέρει το θέατρο και έχουν τη διάθεση να πειραματιστούν πάνω στις εκδοχές του θεατρικού φαινομένου. Τα θέματα του εργαστηρίου, πέρα από την προσωπική ανάπτυξη και ψυχαγωγία, μπορούν να αξιοποιηθούν τόσο στη διαδικασία προετοιμασίας ενός έργου σε μια θεατρική ομάδα όσο και στην τάξη, ως αφορμή για τη διδασκαλία της θεατρικής αγωγής.

Η Τζωρτζίνα Κακουδάκη είναι θεατρολόγος και ηθοποιός. Απόφοιτη του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού τμήματος Θεατρικών Σπουδών Αθήνας και υποψήφια διδάκτωρ στο ίδιο τμήμα. Διδάσκει σε δραματικές σχολές (Θέατρο Εμπρός, Πρώτη Πράξη, Ωδείο Αθηνών, Πράξη Επτά κ.α.).

Έχει ασχοληθεί θεωρητικά και πρακτικά με το θέατρο και έχει διδάξει σε πλήθος σεμινάρια αρχές υποκριτικής, devised θέατρο, επινοητική γραφή και θεατρική εμψύχωση. Παίζει στο θέατρο και τον κινηματογράφο από το 1993 και συνεργάζεται ως δραματουργός σε παραστάσεις θεάτρου και χορού από το 2000. Τα τελευταία δύο χρόνια σκηνοθετεί παραστάσεις με έμφαση στην αξιοποίηση του βιωματικού υλικού των ερμηνευτών και τη δημιουργία εναλλακτικής φόρμας για την αισθητική της παράστασης.

Οι συμμετέχοντες καλούνται να φορούν άνετα ρούχα και κάλτσες. Στο τέλος του σεμιναρίου θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής. Πληροφορίες-δηλώσεις συμμετοχής: τηλ: 2610. 422 080 (υπεύθυνη διεύθυνσης: Γιούλη Δούβου).

Εργαστήρια Γραφής Θεατρικού Έργου με τον Δημήτρη Αβούρη

Το «Όναρ μέσω τέχνης για το άρρωστο παιδί» οργανώνει εργαστήριο συγγραφής θεατρικού έργου στην Πάτρα, που αρχίζει το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου με εισηγητή τον συγγραφέα και αφηγητή παραμυθιών Δημήτρη Αβούρη.

Το λαϊκό θέατρο, το παραμύθι, και η προφορική μας παράδοση συναντήθηκαν πολλές φορές προς τέρψιν του κοινού. Στοιχεία που πάντα συγκινούσαν τους θεατές. Έγιναν θέατρο. Μιλώντας στην γλώσσα τους, προσφέροντας θέαμα. Η σοφία αιώνων που μεταφέρουν δείχνει πάντα το δρόμο της αλήθειας.

Πόσο απαραίτητη είναι η γνώση αυτού του λαϊκού μας πλούτου για έναν συγγραφέα;

Πώς δημιουργείται ένα παραμύθι σ’ ένα θεατρικό κείμενο;

Ποια μπορεί να είναι η συμμετοχή των θεατών σε μια θεατρική παράσταση;

Το θέατρο,το λαϊκό θέατρο, το παραμύθι και ο λαϊκός προφορικός μας λόγος αγαπήθηκαν γιατί ενέπνευσαν .

Τι μπορεί να έχει στο μυαλό του ο συγγραφέας όταν φτιάχνει ένα θεατρικό κείμενο, και σε τελική ανάλυση υπάρχουν θεατρικά κείμενα γύρω μας μόνο από «θεατρικούς» συγγραφείς; Πώς φτιάχνει κανείς κάτι χωρίς να φαίνεται αυτός που το έφτιαξε;

Πώς γίνεται «να μην τα λέμε όλα» κι όμως να λέμε πολλά; Πώς κατορθώνεται η παραστασιμότητα ενός έργου;

Το κάθε μάθημα έχει πρακτική κατεύθυνση και αφορά τους τρόπους εξερεύνησης και δημιουργίας θεατρικών χαρακτήρων και κειμένου. Το εργαστήριο φιλοδοξεί να ανιχνεύσει τη δυνατότητα εξοικείωσης των συμμετεχόντων με τις πλέον σύγχρονες δραματουργικές αναζητήσεις. Τα μαθήματα απευθύνεται σε συγγραφείς, και σε όσους επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τη διαδικασία διαμόρφωσης θεατρικών σκηνών και ολοκληρωμένων έργων.

Στόχος είναι η παράσταση θεατρικού έργου, που θα γραφεί με την συμμετοχή των συγγραφέων.

Βιβλιοπαρουσίαση

Χάρης Βλαβιανός

«Διακοπές στην Πραγματικότητα»

Πολύεδρο, 13.00

Ο Χάρης Βλαβιανός, γνωστός και διακεκριμένος ποιητής, διευθυντής του περιοδικού «Ποιητική» με σημαντικό μεταφραστικό έργο και πολλά δοκίμια γύρω από τη λογοτεχνία, εξέδωσε πρόσφατα μια καινούργια ποιητική συλλογή με τίτλο «Διακοπές στην Πραγματικότητα» από τις εκδόσεις «Πατάκη». Ο ποιητής είναι προσκεκλημένος του βιβλιοπωλείου «Πολύεδρο» για να παρουσιάσει την τελευταία του ποιητική συλλογή και να συνομιλήσει με το κοινό για ζητήματα της σύγχρονης ποίησης (ελληνικής και ξένης) το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου, στη 1 το μεσημέρι.

Ο Βλαβιανός επί είκοσι και πλέον έτη, παρέχει ενδιαφέροντα δείγματα δημιουργικής γραφής, κυρίως στον τομέα της πρωτότυπης δημιουργίας (ποίηση), αλλά και στον τομέα της δημιουργικής μετάφρασης.

H ένατη συλλογή του αποτελείται από εξήντα εννέα κείμενα, οργανωμένα σε τρεις ενότητες, με τους ιδιαίτερους τίτλους: «Lacrimae amantis», «Πρόσωπα / Προσωπεία», «Η επιφάνεια των πραγμάτων», τη σειρά των οποίων εισάγει κείμενο με τον τίτλο «Φθινοπωρινό ρεφραίν». Οι «Διακοπές στην πραγματικότητα» διερευνούν τις συνήθεις θεματικές στην ποίηση του Βλαβιανού (έρωτας στη σύγχρονη εποχή, απώλεια αγαπημένων προσώπων, συναντήσεις και αποχωρισμοί, πορεία του διανοούμενου, σχέση πραγματικότητας – γλώσσας – αλήθειας). Τα πεδία, στα οποία θα τις ενθέσει και από τα οποία θα αντλήσει υλικό, είναι η Φιλοσοφία (κυρίως αισθητική), η Τέχνη (κυρίως ζωγραφική) και η Λογοτεχνία (κυρίως ποίηση).

Αν και η θεματική τους ποικίλλει, όπως αντίστοιχα και οι μορφικοί πειραματισμοί που επιχειρούνται, βασικός άξονας του βιβλίου παραμένει το ζήτημα της «πραγματικότητας»: η σχέση ανάμεσα στη μυθοπλασία και την πραγματικότητα τείνει όλο και περισσότερο να αντιστραφεί.

Ζούμε, όπως καθημερινά μας θυμίζουν οι τηλεοπτικές οθόνες, σε έναν κόσμο μυθοπλασιών. Επομένως, δεν έχει νόημα να κατασκευάζουμε realities. Το στοίχημα, αν όντως υφίσταται ακόμη, είναι να επινοήσουμε εκ νέου την πραγματικότητα και να μπορέσουμε μέσω της γλώσσας να τη νοηματοδοτήσουμε.

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

«Eλίνα – Σαν να μην ήμουν εκεί»

Παμμικρασιατικός, 21.00

Θα προβληθεί η γαλλική ασπρόμαυρη ταινία «Το Σκασιαρχείο» σε σκηνοθεσία Ζαν-Πολ λε Σανουά.


Κυριακή 13/12

Σεμινάριο υποκριτικής

«επί δράσει»

«Χτίζοντας έναν ρόλο», Τζωρτζίνα Κακουδάκη

Βυζαντινό

Συναυλία

Όναρ

Club di Oggi

Μία νέα συνεργασία θα «εγκαινιαστεί» λείαν συντόμως. Πρόκειται για αυτή του Stone Bar με το Club di Oggi, που στόχο έχει την φιλοξενία γνωστών ερμηνευτών από το ελληνικό πεντάγραμμο και όχι μόνο.

Σκοπός είναι η πραγματοποίηση στην Πάτρα live από αστέρες μεγαλύτερου βεληνεκούς. Η έναρξη της συνεργασίας γίνεται με τη συναυλία του αγαπημένου ελληνικού συγκροτήματος «Οναρ», οι οποίοι μετά την εμφάνισή τους στο Αγρίνιο το Σάββατο 12 Δεκεμβρίου στο «Oz rock stage», θα επισκεφθούν την Πάτρα την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου στο Club di Oggi.

Οι Όναρ, αποτελούμενοι από τον Λευτέρη Πλιάτσικα και την Πένυ Ραμαντάνη, εμφανίστηκαν στη μουσική δισκογραφία την άνοιξη του 1998 με τον δίσκο «Το έργο που παίζουν τα μάτια σου»… Τα τραγούδια ήταν του Λευτέρη Πλιάτσικα και η παραγωγή του Φίλιππου Πλιάτσικα. Ο δίσκος σημείωσε μεγάλη επιτυχία με τα τραγούδια «Με τρομάζεις», «Χάρτινα φανάρια», «Γαλάζιες ερωμένες», «Ποτέ δεν σε πίστεψα» όπου έγινε και χρυσός. Παράλληλα ταξίδεψαν και έκαναν συναυλίες σε όλη την Ελλάδα.

Το 1999 ακολούθησε ο δεύτερός τους δίσκος με τίτλο «Μην πετάς θα σε δουν» στον οποίο συμμετείχε και η Teressa Salgueiro των Madredeus στο τραγούδι «Η μπαλάντα του νερού της θάλασσας» σε ποίηση του Federico Garcia Lorca. Και αυτός ο δίσκος σημείωσε μεγάλες πωλήσεις και συνέχισαν τις συναυλίες τους παρέα πλέον με τα νέα τραγούδια τους όπως το «Δυο λεπτά», «Τα φώτα της ντροπής», «Μέρα καλοκαιριού» και άλλα.

Μετά από περίπου ενάμισι χρόνο κυκλοφόρησε ο δίσκος «Αλαντίν, τελειώσαν οι ευχές σου» στον οποίο συμμετείχε ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου στο τραγούδι «Δεν χρωστάω σε κανένα» και έτσι συνέχισαν την επιτυχημένη πορεία τους με τραγούδια όπως «Βροχή από χρυσό», «Ιστορία μου» που διασκεύασαν σ’ αυτό το δίσκο.

Το 2003 κυκλοφόρησαν τον δίσκο «Στην άκρη της γης» όπου ξεχώρισαν τα τραγούδια «Κύματα του Αιγαίου», «Μαχαίρια τώρα τα φιλιά σου», «Κόκκινο εγώ».

Στις αρχές του 2006 κυκλοφόρησε ο πέμπτος κατά σειρά δίσκος τους «Που ταξιδεύεις;» με ανανεωμένο ήχο και φρέσκια διάθεση που απ’ τις πρώτες κιόλας μέρες κέρδισε τις πιο θετικές εντυπώσεις του κοινού.

Στο πρόγραμμα θα τραγουδήσουν και κομμάτια από το νέο τους δίσκο, με τίτλο «Δε μπορώ να χαραμίσω άλλη ανάσα».

Την συναυλία θα ανοίξουν οι Black Humor Stone Band. Οι πόρτες θα ανοίξουν στις 9 το βράδυ και το εισιτήριο κοστίζει 15 ευρώ το κανονικό και 10 ευρώ το φοιτητικό (με μπύρα).

Δευτέρα 14/12

Βιβλιοπαρουσίαση

Αλέξης Γκλαβάς

«Πυρίμαχον σκεύος»

Πανηπειρωτικός, 19.30

Ο Πανηπειρωτικός Σύλλογος Πατρών, οι εκδόσεις «Διαπολιτισμός», το ηλεκτρονικό περιοδικό «Διαπολιτισμός» και οι εκδόσεις «Νεφέλη» τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, στις 7.30 μ.μ., θα παρουσιάσουν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Πανηπειρωτικού Συλλόγου Πατρών (Μουρούζη 14 και Καρόλου, κοντά στην πλατεία Νόρμαν) το βιβλίο του Αλέξη Γκλαβά «Πυρίμαχον σκεύος». Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι φιλόλογοι Μαρία Φωτίου και Γιάννης Δημογιάννης. Την εκδήλωση θα συντονίσει ο πρόεδρος των φιλολόγων Πατρών, Γιάννης Η. Παππάς.

Δεκατέσσερις ιστορίες, μικρές, μεγαλύτερες, ή ακόμα πιο μεγάλες. Ιστορίες για τον

έρωτα και το θάνατο, δηλαδή μονοθεματικές, μια και «ο έρωτας κι ο θάνατος ίδια

σπαθιά κρατούνε». Σπαράγματα από το παρελθόν επιμελώς περισυλλεγμένα «ανασταίνουν» πρόσωπα και με αφορμή -ή και ως πρόσχημα- αυτό, ζωντανεύουν το αφηγηματικό του δρομολόγιο. Αναδεικνύεται σε χαρισματικό αφηγητή που μπορεί με άνεση να τυλίγει και να ξετυλίγει -και μαζί μ’ αυτόν ο πατρογονικός του κόσμος- την κόκκινη κλωστή στην ανέμη της φαντασίας του, μέσα από ασκήσεις ύφους και μνήμης. Μετέωρες αποσπασματικές εικόνες, πλαγίως φωτισμένες από μεταγενέστερες αναγνώσεις, φτιάχνουν το μύθο σαν imagines agentes λειτουργώντας συμβολικά και πρακτικά σα «σταθεροποιητές» του λόγου. Χωρίς στεγανά χρόνου, η αφήγηση πηγαινοέρχεται συνειρμικά με κεντρικό πεδίο να παραμένει η γενέθλια πόλη του και με τη μορφή της «εικονογραφικής» γραφής που υφαίνεται με στίχους από μοιρολόγια, χαράσσεται σε κυπαρισσόξυλα αλλά και ως μοναδικά αντικείμενα – «πυρίμαχα σκεύη» που αντιστοιχούν σε μια φράση ή μια παροιμία και την «παγιδεύουν» σα συσκευές μνήμης.

Ιστορίες για «ανώνυμους» απλούς ανθρώπους, τον Γιώργο, την Ελένη, τον Θοδωρή, τον Κωστή, την Κατερίνα, τον Γρηγόρη… Ανθρώπους της διπλανής πόρτας, ανθρώπους της καθημερινότητας, της ζωής, ανθρώπους οικείους, που όμως είναι αυτοί που αποτελούν το «άλας της γης».

Ιστορίες για δασκάλους και σκύλους, για ηθοποιούς και σκηνοθέτες, για δικηγόρους και μουσικούς, για τελειωμένους έρωτες και ατελείωτες αγάπες. Ιστορίες κομματάκι παλιομοδίτικες, που όμως κουβαλούν μαζί τους το άρωμα της παλιάς κασέλας, που μέσα της οι γιαγιάδες στοίβαζαν τα λινά και τ’ ασπρόρουχα με κλαράκια λεβάντας και πότιζε το ξύλο της προκαλώντας συναγερμό σ’ όλες εκείνες τις απολήξεις των νευρικών μας κυττάρων στον ρινικό βλεννογόνο… Με μόνο το άνοιγμά της.

Και μαζί τους, μια σειρά από κλικ μιας φωτογραφικής μηχανής, ένα φλας που άστραψε και φώτισε μία και μοναδική εικόνα κι αυτή στοίχειωσε για μια στιγμή τη μνήμη και εξακολουθεί να παραμένει αναλλοίωτη στο πέρασμα του χρόνου. Κι ανάμεσά τους η μουσική. Να αιωρείται πανταχού παρούσα, παντεπόπτρια και παντοδύναμη.

Είναι η πρώτη του απόπειρα στην πεζογραφία. Το βιβλίο το αφιερώνει στη μνήμη του Γιάννη Δουβίτσα και του «γέροντα» Παναγιώτη Στ. Φωτίου. Στις σελίδες του υπάρχουν τέσσερα προσχέδια για το γλυπτό «Το τσέλο» του λιθοξόου Διονύση Γερολυμάτου.

Ο Αλέξης Γκλαβάς γεννήθηκε στην Πάτρα τις μέρες που ο προηγούμενος αιώνας ισορροπούσε στο ψηλότερο σημείο του (30 Οκτώβρη 1950)
Περάτωσε τας «εγκυκλίους σπουδάς» στη γενέτειρα πόλη, υπηρέτησε τη μητέρα πατρίδα (21μήνες σύνορα) και επέστρεψε για να ενταχθεί στις παραγωγικές και φορολογούμενες δυνάμεις της χώρας.
Ασχολήθηκε παράλληλα με το θέατρο συμμετέχοντας σε θεατρικές ομάδες της πόλης (Καλλιτεχνικό Εργαστήρι, Εταιρεία Θεάτρου& Τέχνης, Ομάδα Πρόταση κ.ά.), με τη φωτογραφία και τη μουσική (παίζει θαυμάσια πικ απ, μαγνητόφωνο και cd player, εσχάτως δε και Η.Υ.).
Φωτογραφίες του έχουν φιλοξενηθεί στα βιβλία Σάββατα δίχως μύθο του Κώστα Λογαρά (εκδ. Ρόπτρον) και Μακεδονία της Λουκίας Θεοδώρου (εκδ. Καλειδοσκόπιο), στα περιοδικά ΦΩΤΟγράφος (portfolio «Πατρινό Καρναβάλι»), Κορφές (1ο βραβείο Πανελλήνιου διαγωνισμού φύσης), Μετρό (έπαινος στον Πανελλήνιο διαγωνισμό του περιοδικού). Συνεργάστηκε με τα περιοδικά Αντί, Ερευνητές και Έλατος, όπου δημοσίευσε κείμενα και φωτογραφίες.
Άρθρα και σχόλιά του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά της Πάτρας, ενώ συνεργάστηκε και με ραδιοφωνικούς σταθμούς της πόλης σε μουσικές εκπομπές και εκπομπές λόγου καθώς και με τους «902 Αριστερά στα FM», «Μελωδία FM» και «Στο Κόκκινο 105,5».
Στα γεράματα (1996-2000) φοίτησε αξιοπρεπώς και στη σχολή θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών.
Έχει εκδοθεί άπαξ με κάτι σαν ποίηση (Σπαράγματα, Αχαϊκές εκδόσεις 1994). Το Πυρίμαχον σκεύος είναι η πρώτη του απόπειρα στην πεζογραφία.

Βιβλιοπαρουσίαση

Ξενοφών Παπαευθυμίου

«Ανδρέας Χ. Παπανδρέου: Το όραμα και οι διεκδικήσεις για την Πάτρα»

Εμπορικός, 19.30

Ο Εμπορικός και Εισαγωγικός Σύλλογος Πατρών παρουσιάζει τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου, στις 7.30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εμπορικού Συλλόγου (πλ. Γεωργίου 27), το βιβλίο «Ανδρέας Χ. Παπανδρέου: Το όραμα και οι διεκδικήσεις για την Πάτρα» που είναι αφιερωμένο στον αείμνηστο πρόεδρο του συλλόγου Ανδρέα Παπανδρέου και στους σπουδαίους αγώνες του για την Πάτρα.

Για το βιβλίο θα μιλήσουν ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών Σταύρος Κουμπιάς, ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πατρών Αθανάσιος Μανθόπουλος, ο αντιδήμαρχος του Δήμου Πατρέων Νικόλαος Τζανάκος και ο συγγραφέας του βιβλίου Ξενοφώντα Παπαευθυμίου.

Την εκδήλωση συνδιοργανώνουν ο Εμπορικός Σύλλογος, ο Δήμος Πατρέων, το Πανεπιστήμιο Πατρών και οι εκδόσεις «ΤΟ ΔΟΝΤΙ».

Ο Ανδρέας Χ. Παπανδρέου είχε κεντρικό ρόλο σε όλα όσα διεμείφθηκαν τις δεκαετίες του `50 και `60 και καθόρισε σε σημαντικό βαθμό τη θετική τους εξέλιξη καθώς βρισκόταν στην προεδρία ενός ιστορικού, επαγγελματικού σωματείου αλλά και επειδή συγκέντρωνε ως προσωπικότητα όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που του επέτρεπαν να ολοκληρώνει και να πετυχαίνει τους στόχους που έβαζε.

«Η δεκαετής και πλέον δράση του και η συνεργασία του με συνδικαλιστικούς, κοινωνικούς και πολιτειακούς φορείς αποτελεί σημαντική παρακαταθήκη, η οποία είναι καταγεγραμμένη σε έγγραφα, ιδιόχειρες σημειώσεις του, μαρτυρίες ανθρώπων που βρέθηκαν κοντά του, δημοσιεύματα στον Τύπο, φωτογραφικά και γραπτά τεκμήρια, πολλά από τα οποία προέρχονται από το αρχείο του Εμπορικού Συλλόγου καθώς και από το οικογενειακό του και αποτελούν το υλικό αυτού του βιβλίου, το οποίο δεν έχει την πρόθεση να βιογραφήσει, αλλά να αναδείξει το πώς ένας πολίτης που διαθέτει όραμα και αποφασιστικότητα μπορεί με το σωστό σχεδιασμό και τις κατάλληλες συνεργασίες να πετύχει μακροπρόθεσμα οφέλη για το κοινωνικό σύνολο», σημειώνει στο προλογικό του σημείωμα ο Ξενοφών Παπαευθυμίου.

Τετάρτη 16/12

Συναυλία

Αλκίνοος Ιωαννίδης

ΑΚΤΗ ΔΥΜΑΙΩΝ, 22.30

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ταξιδεύει στη Ελλάδα για μια σειρά παραστάσεων.

Ο ξεχωριστός ερμηνευτής και δημιουργός με την ιδιαίτερη αύρα, μετά από τις δεκάδες συναυλίες που έδωσε σε όλη την Ελλάδα κατά τη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού, τις παραστάσεις που έδωσε στη Γερμανία και τη Γαλλία αλλά και την μοναδική συναυλία στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, με την Συμφωνική Ορχήστρα της πόλης, επιστρέφει στη Ελλάδα για να αποχαιρετήσει το 2009 με μια σειρά παραστάσεων.

Κάθε δημιουργία του Αλκίνοου Ιωαννίδη είναι μία εσωτερική διαδρομή και μία ξεχωριστή ιστορία. Στα έξι χρόνια που πέρασαν από τον προηγούμενο του δίσκο, δημιούργησε την πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα δουλειά του, με τίτλο «Νεροποντή».

Το πρόγραμμα που θα παρουσιάσει αποτελείται κυρίως από τραγούδια της προσωπικής του δισκογραφίας. Η ενορχήστρωση κάποιων τραγουδιών πλησιάζει την πρώτη εκτέλεση, ενώ στα περισσότερα διαφοροποιείται πολύ, επιτρέποντας τον αυτοσχεδιασμό και μια μουσική ελευθερία με αποτέλεσμα το κοινό να απολαμβάνει μία μοναδική μουσική εμπειρία από ένα σχήμα ιδιαιτέρως ταλαντούχων και ευφάνταστων μουσικών. Ο κύκλος εμφανίσεων αυτής της τόσο δεμένης μουσικής ομάδας θα ολοκληρωθεί πριν τα Χριστούγεννα.

Πιο συγκεκριμένα, συνοδοιπόροι του είναι οι:

Σωτήρης Λεμονίδης (πιάνο, πλήκτρα)

Γιώργος Καλούδης (βιολοντσέλο, κρητική λύρα)

Μιχάλης Καπηλίδης (τύμπανα)

Την επιμέλεια ήχου έχει ο Βαγγέλης Λάππας ενώ τους φωτισμούς επιμελείται ο Κωνσταντίνος Αλεξίου.

Ώρα έναρξης: 10.30 μ.μ.

Πέμπτη 17/12

Αφιέρωμα

Αστερίξ & Οβελίξ

Παπασωτηρίου

Το βιβλιοπωλείο Παπασωτηρίου και η Γαλλική Ακαδημία Πατρών διοργανώνουν εορταστικό τριήμερο (Πέμπτη 17, Παρασκευή 18 και Σάββατο 19 Δεκεμβρίου, στο χώρο του βιβλιοπωλείου, για τα Γενέθλια των Αστερίξ & Οβελίξ.

Ο Αστερίξ γεννήθηκε το 1959 στο Παρίσι από τους Rene Goscinny και Albert Uderzo μετά από επίμονη δημιουργική προσπάθεια που δεν προμήνυε το λαμπρό μέλλον του ήρωα τους. Πρωτοεμφανίστηκε στο γαλλικό περιοδικό Pilote και πολύ σύντομα το ζευγάρι των δύο ηρώων από τη Γαλατία απέκτησε το δικό του τεύχος. Ο Αστερίξ είχε μια εκρηκτική πορεία και διάδοση με πωλήσεις που ήταν πρωτόγνωρες για την εποχή του. Οι ιστορίες περιστρέφονται γύρω από την Γαλατία το 50 πΧ όπου υποτίθεται ότι όλη η Γαλατία έχει καταληφθεί από τον Καίσαρα εκτός από ένα μικρό χωριό κάπου στην Αρμορική. Οι κάτοικοι του θέλουν να ζουν ήσυχοι και αμέριμνοι τη ζωή τους, αλλά έρχονται συχνά σε συμπλοκή με τους Ρωμαίους που στρατοπεδεύουν εκεί κοντά. Κεντρική φιγούρα είναι φυσικά ο Αστερίξ αλλά και ο φίλος του ο Οβελίξ, ο δρυίδης Πανοραμίξ και ο αρχηγός του χωριού ο Μαζεστίξ. Η σειρά συνεχίστηκε με μεγάλη επιτυχία και παρόλο που το 1977 ο Rene Goscinny έφυγε από τη ζωή , εντούτοις δεν διεκόπη αλλά νέα τεύχη έκαναν την εμφάνιση τους από τον Albert Uderzo.Εικοσιπέντε τεύχη δημιουργήθηκαν από τους Rene Goscinny και Albert Uderzo ενώ άλλα εννέα από τον Uderzo μόνο ανεβάζοντας τον αριθμό των τευχών σε 34. Επίσης έχουν κυκλοφορήσει και τεύχη εκτός σειράς, αλλά και τεύχη σε ελληνικές διαλέκτους -ποντιακά, κρητικά, κυπριακά- καθώς επίσης και σε αρχαία ελληνικά.

//////////////////

Το Χριστουγεννιάτικο Κοντσέρτο της Πολυφωνικής

Άρχισε η προπώληση των εισιτηρίων του Χριστουγεννιάτικου Κοντσέρτου της Πολυφωνικής, που -όπως πάντοτε- αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον από το φιλόμουσο κοινό της πόλης μας.

Η Χριστουγεννιάτικη αυτή συναυλία του Οργανισμού, θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 19 Δεκεμβρίου, στις 8.30 μ. μ. (ακριβώς), στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, με τη συνδιοργάνωση της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και τη συνεργασία της Στέγης Ελληνικών Χορωδιών.

Θα μετάσχουν η Ορχήστρα Πατρών, διευρυμένη σε Συμφωνική Ορχήστρα (διεύθυνση: Αρχιμουσικός, Δημήτρης Μποτίνης), η Μικτή Χορωδία (διεύθυνση: Μο Σταύρος Σολωμός, πιάνο: Έφη Καββαδία- Ζέρβα) και η Παιδική Χορωδία του Οργανισμού (διεύθυνση: Ελένη Παπαδοπούλου- Αραβαντινού, πιάνο: Λούση Χριστοδούλου), που πέραν των μεμονωμένων μουσικών προγραμμάτων τους, θα παρουσιάσουν και από κοινού, υπέροχες μελωδίες και κάλαντα των Χριστουγέννων, ειδικά ενορχηστρωμένα για το Χριστουγεννιάτικο Κονσέρτο της Πολυφωνικής, από το συνθέτη Βασίλη Τενίδη.

Στην προσυναυλιακή εκδήλωση του κοντσέρτου, στις 8.00 μ. μ., στο φουαγιέ του Συνεδριακού Κέντρου, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά, θα λάβουν μέρος το Γυναικείο Φωνητικό Σχήμα «Εμμέλεια» (διεύθυνση: Δήμητρα Πίτσου- Διαμαντοπούλου, πιάνο: Αλμπένα Πένκοβα) και η Προπαιδική Χορωδία (διεύθυνση: Κατερίνα Πολυμενάκου, βοηθός Δ/νσης: Ελένη Μουζάκη, πιάνο: Άρης Πιστόλας)του Οργανισμού.

Η νέα αυτή παραγωγή-συνεργασία της Πολυφωνικής και της Ορχήστρας Πατρών, φιλοδοξεί να αναδείξει στην Πατραϊκή Κοινωνία και πάλι, τις δυνατότητες των τοπικών καλλιτεχνικών φορέων, αφ’ ενός, αφ’ ετέρου να καταθέσει με το δικό της τρόπο το μήνυμα της Γεννήσεως του Θεανθρώπου, μέσα από τις διαχρονικές μελωδίες των συνθετών.

Μεγάλοι χορηγοί της συναυλίας θα είναι το Επιμελητήριο Αχαΐας και ο Όμιλος Εταιρειών «Αντζουλάτος». Χορηγικά συνδράμουν: η Εμπορική Τράπεζα, οι Μινωικές Γραμμές, ο Τιτάν, η Ξυλεμπορική Πατρών, η εταιρεία Bath+Tiles Ηλίας Αραβαντινός, το διαγνωστικό Κέντρο Γεωργίου Πατριαρχέα κ.ά. Στο τέλος της συναυλίας θα παρατεθεί μικρή δεξίωση που θα προσφέρουν επιχειρήσεις της πόλης μας. H συναυλία θα μεταδοθεί απ’ ευθείας από την ΕΡΑ Πάτρας.

Η προπώληση των εισιτηρίων (γενική είσοδος 20 ευρώ), θα πραγματοποιηθεί από τα δισκοπωλεία «Musical» και «Discover», αλλά και από τα γραφεία της Πολυφωνικής, Κορίνθου 280 και Γούναρη, καθημερινά 10-1 π. μ. και 6-9 μ. μ. τηλ. 2610 279.679 και 2610 222.248.

ΘΕΑΤΡΟ

Τη θεατρική παράσταση «Πούπουλα» παρουσιάζει το Ερασιτεχνικό Σχήμα «Ρεφενέ» (ως τις 20 Δεκεμβρίου), στο θέατρο «Λιθογραφείον».

image

Πρόκειται για μια γλυκόπικρη μαύρη κωμωδία για τους ανθρώπους της διπλανής πόρτας, τη χώρα και την εποχή που ζούμε, την προχειρότητα και την ελαφρότητα που μας διέπει. Ένα αστυνομικό μυστήριο γύρω από σκοτεινά μυστικά, ηλεκτρονικά αρχεία, σεξ, θάνατο και… φασολάκια.

Όπως τόνισε σε χθεσινή συνέντευξη ο αντιπρόεδρος Φώτης Λουριδάς, πρόκειται για τη 15η παραγωγή που ανεβάζει το σχήμα στη δεύτερη φετινή του παραγωγή -συμπληρώνοντας δέκα χρόνια από τη σύστασή του. «Το έργο ακολουθεί τη φιλοσοφία του «Ρεφενέ» να παρουσιάζει νέα είδη, καλλιτεχνικούς πειραματισμούς. Έτσι κι αυτό είναι διαφορετικό απ’ όσα έργα έχουμε ανεβάσει μέχρι σήμερα», είπε, τονίζοντας ότι είναι ένα σύγχρονο έργο που διατηρεί τα αστυνομικά, κοινωνικά και κωμικά στοιχεία αν και περνά μηνύματα και προβληματισμούς. Εξάλλου, εγκαινιάζεται η συνεργασία με το θέατρο «Λιθογραφείον», ενώ πρόκειται για την πρώτη παράσταση που προετοιμάστηκε στο νέο στέκι του «Ρεφενέ» στα Υψηλά Αλώνια.

image

Από την πλευρά της η πρόεδρος του σχήματος Μαρία Αλανιάδη τόνισε ότι η παραγωγή προετοιμάστηκε στο νέο στέκι (Υψηλών Αλωνίων 3-5) που στόχο έχει τη δημιουργία ενός χώρου στον οποίο θα μπορούν να γίνονται συναντήσεις με το κοινό. Σε ό,τι αφορά το έργο ανέφερε ότι πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια του «Ρεφενέ» να ανεβάσει ένα έργο ρεαλιστικό, σύγχρονο, σημερινό που απευθύνεται στους νέους.

Το κείμενο και η σκηνοθεσία είναι του Τηλέμαχου Τσαρδάκα, ο οποίος ανέφερε ότι ξεκίνησε «με την πρόθεση να είναι μια κωμωδία, είναι πιο κοντά στη μαύρη κωμωδία. Μαζί με το κωμικό υπάρχει και το πιο σοβαρό. Άλλωστε η ίδια η πραγματικότητα επιβάλει αυτό». Έτσι συνυπάρχουν το γλυκό με το πικρό, το σκληρό με το τρυφερό, όπως στην καθημερινότητά μας».

Έτσι ανακατεύονται δέκα με δεκαπέντε διαφορετικοί χαρακτήρες, φαινομενικά άσχετοι που έρχονται στην πορεία σε επαφή. Πάντως η προετοιμασία του έργου είχε μια δόση… θρίλερ, καθώς υπήρξαν ατυχήματα, τραυματισμοί, τρακαρίσματα, φωτιές κ.ά. Πάνωτε, όπως και ο ίδιος είπε: «Η αγάπη στο τέλος νικά»…

Ο Τσαρδάκας ήταν ιδιαίτερα «απαιτητικός» καθώς «είναι πιο δύσκολο να προσεγγίσεις αληθινούς χαρακτήρες παρά κάτι καρικατουρίστικο. Όσο πλησιάζεις στο ρεαλισμό τόσο πιο δύσκολο γίνεται».

Από την πλευρά της η Λίνα Μπακλέση σημείωσε ότι τη δυσκολία να προσεγγίσουν τους ρόλους, αλλά όπως είπε: «Κάθε μέρα προσπαθούσαμε να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό, με τους χαρακτήρες που είχαμε φτιάξει στο μυαλό μας ώστε να μη φανούμε ψεύτικοι».

Τη μουσική έγραψε ο Χρήστος Σωτηρόπουλος, τα σκηνικά είναι των Μαρίας Αλανιάδη, Νατάσας Ντότσικα και οι φωτισμοί της Ευσταθίας Δρακονταειδή.

Παίζουν οι: Ακριβή Μεϊντανά, Λίλα Μπακλέση, Γιώργος Λογαράς, Ιωάννα Κανελλόπουλου, Κατερίνα Λειβαδά, Χρήστος Αβραντινής, Παναγιώτης Γεωργαντόπουλος, Δήμος Χριστόπουλος, Νίκος Πραγιάννης, Πέτρος Ψωμάς, Μιλτιάδης Παπλάς, Γιώργος Φλογεράς, Θεόδωρος Στεφανίδης, Γιάννης Γεωργακάκης, Ευάγγελος Μιχάλης.

Η παράσταση δεν είναι κατάλληλη για παιδιά κάτω των 16.

Σατυρική κωμωδία

«Τίποτα»

«Ακτή Δυμαίων»

Ένα από τα ιστορικά και ωραιότερα κτίρια της πόλης μας, το παλαιό «Πτωχοκομείο», έχει μετατραπεί σε μια υπερσύγχρονα εξοπλισμένη σκηνή και μετά από μια σειρά επιτυχημένων μουσικών εκδηλώσεων προετοιμάζει την πρώτη μεγάλη θεατρική του παραγωγή. Ένα σύγχρονο νεοελληνικό έργο, το «Τίποτα» του Ευδόκιμου Τσολακίδη, θα παρουσιαστεί στη σκηνή του θεάτρου «Ακτή Δυμαίων» κάνει πρεμιέρα απόψε στις 9 (θα παρουσιάζεται κάθε Παρασκευή και Σάββατο).

Το «Τίποτα» ξεκινάει ως άηχη, ακίνητη σκηνική εικόνα για να καταλήξει σε μια εκκωφαντική παράσταση ζωής. Το έργο στήνει με χιούμορ ένα ευφυές, παιγνιώδες δίχτυ, όπου το θέατρο σατιρίζει με τα ίδια του τα μέσα το θέατρο, χωρίς να ξεχνά τη ζωή. Ένας άντρας και τρεις γυναίκες σε συνεχείς ανατροπές, αιφνιδιασμούς και αποκαλύψεις θα διασκεδάσουν το τίποτα της σκηνής.

Σε σκηνοθεσία Νίκου Κατή. Τους τέσσερις βασικούς χαρακτήρες του έργου κρατούν οι: Μιχάλης Ιατρόπουλος, Μαρία Αντουλινάκη, Ειρήνη Ευαγγελάτου και Μαρίνα Παντελάκη. Τα σκηνικά και τα κοστούμια της παράστασης επιμελείται ο Μάρκελλος Μαυρομμάτης, τους φωτισμούς ο Νίκος Μπάτσικας. Βοηθοί σκηνοθέτη είναι η Άντζελα Κουστένη και η Γιώτα Μήτση. Την οργάνωση παραγωγής έχει το ΧΑΡΑΜΑ.

Μαθήματα θεάτρου

από τον «Κάνθαρο»

Ο «Κάνθαρος» άρχισε μαθήματα θεάτρου στο θέατρο «act». Τα μαθήματα απευθύνονται σε ενήλικες, ενώ δεν είναι απαραίτητη προηγούμενη εμπειρία στο θέατρο. Ο θεματικός κορμός τους είναι η κατασκευή χαρακτήρων μέσα από μεθόδους σωματικού θεάτρου. Τα μαθήματα θα ολοκληρωθούν με τη δημιουργία μιας παράστασης (στην οποία η συμμετοχή είναι προαιρετική). Θα διδάσκει ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Αγγελόπουλος.

Τα μαθήματα γίνονται κάθε Τρίτη στις 9.00 το βράδυ και κάθε Τετάρτη στις 4.00 το απόγευμα στο θέατρο «act» (σκάλες Γεροκωστοπούλου 65β) και θα διαρκούν τρεις ώρες. Το κόστος των μαθημάτων είναι 40 ευρώ (σαράντα ευρώ) μηνιαίως.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο τηλέφωνο 6984 072341 κάθε μέρα από τις 18.30 ως τις 20.30, καθώς και στα email info@kantharos.gr και kantharos.theatre@gmail.com.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Πανελλήνια Έκθεση Αρχιτεκτονικού Έργου

«WALLS»

Λαδόπουλος

Ως 20/12

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Νομού Αχαΐας, συνεχίζοντας την ιστορία του θεσμού που ξεκίνησε από το 1994 σε συνεργασία με το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ)
διοργανώνει την 6η Πανελλήνια Έκθεση Αρχιτεκτονικού Έργου με τίτλο «WALLS» στον εκθεσιακό χώρο του Λαδόπουλου μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου.

Σκοπός της έκθεσης είναι να προβληθεί το αρχιτεκτονικό έργο που παράγεται στην Ελλάδα σήμερα, στους ειδικούς αλλά και στο ευρύ κοινό. Μέσα από ένα πλήθος παραδειγμάτων τόσο στην έκθεση όσο και στον καλαίσθητο οδηγό διαφαίνεται ο τρόπος με τον οποίο συγκεκριμένα αρχιτεκτονικά έργα αντιμετωπίζουν τέτοιες σχέσεις. Το όριο, ως έννοια που συνδέει τα έργα που εκτίθενται, αλλού πρόδηλα και αλλού με την πλήρη απουσία του, αναδεικνύει τους προβληματισμούς στους οποίους η αρχιτεκτονική προσπαθεί να απαντήσει.

«Είναι κανείς ανοιχτός σαν άνθρωπος αν το σπίτι του είναι κλειστό; Έχει κανείς περιβαλλοντική συνείδηση αν ο ακάλυπτος της πολυκατοικίας του δεν έχει ούτε ένα δέντρο; Είναι κανείς κοινωνικός, αν το διαμέρισμά του δεν έχει επαφή με ευχάριστους κοινόχρηστους χώρους των άλλων διαμερισμάτων; Η κατοικία δεν είναι απλώς ένα κτίριο, αλλά ένας τρόπος να ορίζει κανείς το χώρο της καθημερινότητάς του και μαζί με αυτόν να προσδιορίζει ένα συγκεκριμένο τρόπο ζωής που επιλέγει να υποστηρίξει», σημειώνει στο προλογικό σημείωμα του εξαιρετικού λευκώματος η Μυρτώ Κιούρτη προσθέτοντας ότι η «αρχιτεκτονική της κατοικίας μπορεί τότε να γίνει εκείνη η δημιουργική διαδικασία που θα μας επιτρέψει να υλοποιήσουμε τις προσωπικές μας επαναστάσεις ξεκινώντας από το πιο απλό: το πώς θα φτιάξουμε το σπίτι μας».

Στο πλαίσιο της αναζήτησης και διαχείρισης του ορίου, θα πραγματοποιηθούν ξεναγήσεις στο χώρο της έκθεσης, από τους ίδιους τους επιμελητές (12-13/12 και 19-20/12).

Έκθεση ζωγραφικής

Παναγιώτης Καρώνης

Ποικίλη Στοά

Ως 13/12

Με μεγάλη συμμετοχή συμπολιτών και φίλων του καλλιτέχνη εγκαινιάστηκε η πρώτη ατομική έκθεση του Παναγιώτη Καρώνη την περασμένη Παρασκευή στο φιλόξενο χώρο της Ποικίλης Στοάς (Παντανάσσης & Ρήγα Φεραίου).

Η έκθεση που περιλαμβάνει ελαιογραφίες και ακουαρέλες με θέματα, ανθρώπινη μορφή, τοπίο και νεκρή φύση είναι το αποτέλεσμα μιας ενδελεχούς παρατήρησης των αντίστοιχων φυσικών μορφών, που μέσα από την καλλιτεχνική διαδικασία ο ζωγράφος εντάσσει στο τελάρο του, δημιουργώντας έναν εν δυνάμει χώρο. Αυτή η προσωπική θέαση των πραγμάτων που αποτυπώνεται στον καμβά δημιουργεί σύγχρονα παραστατικά έργα.

Ο Παναγιώτης Καρώνης γεννήθηκε στην Αρχαία Μαντινεία της Αρκαδίας. Σπούδασε στην Πάτρα όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία 20 χρόνια. Πέρα από την προσωπική του ενασχόληση με τη ζωγραφική έχει παρακολουθήσει ένα πενταετή κύκλο μαθημάτων στο εικαστικό εργαστήρι του Δήμου της Πάτρας με δασκάλους το Θ. Μακρή, την Κ. Δίγκα, το Σ. Ανδρουτσάκη και τον Η. Αηδονίδη.

Τα εγκαίνια της έκθεσης τίμησαν με την παρουσία τους η βραβευμένη Πατρινή συγγραφέας ΄Ερση Σωτηροπούλου, οι ζωγράφοι Στάθης Ανδρουτσάκης και Ηλίας Αηδονίδης οι οποίοι ήταν και δάσκαλοι του καλλιτέχνη, ο εικαστικός Σταύρος Μπονάτσος, η Ιωάννα Παπαιωάννου υπεύθυνη του γραφείου Περιβαλλοντικής της Β/θμιας, η αρχαιολόγος Σεβαστή Σημαντήρη, ο διακοσμητής Χάρης Κανελλακόπουλος, η Βάσω Μαρτίνη και Γιώτα Βάθη καθηγήτριες στο ΑΤΕΙ Μεσολογγίου, ο φωτογράφος Κων/νος Κάνιστρας, ο Γιώργος Καρώνης Αντιδήμαρχος Δήμου Μαντινείας, ο Γιώργος Κανέλλης στέλεχος των Οικολόγων Πράσινων, η Μαρία Σαραντάκη εκπαιδευτικός στα ΑΕΙ Πάτρας και πολλά μέλη και φίλοι της Κοινο_Τοπίας.

Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή καθημερινά και Σαββατοκύριακα 10 το πρωί με 10 το βράδυ μέχρι και την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου και πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εταιρίας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ.

Βασίλης Ξάνθης

Οι νεράιδες

Παλαιό Δημοτικό Νοσοκομείο

Ως 15/12

Η τέχνη μεταμορφώνει την αίθουσα Hansen του Παλαιού Δημοτικού Νοσοκομείου σε έναν κόσμο με ξωτικά και νεράιδες. Την περασμένη Παρασκευή εγκαινιάστηκε η ατομική αναδρομική έκθεση του Βασίλη Ξάνθη, που περιλαμβάνει μια σειρά από έργα ζωγραφικής και illustration με θέμα τη γυναικεία μορφή.

Ο κόσμος της πραγματικότητας μπλέκεται με τον κόσμο των κόμικς. Οι σύγχρονες γυναίκες συναντούν φανταστικά πλάσματα. Η αθωότητα προκύπτει μαζί με τη σαγήνη. Οι δύο όψεις της γυναίκας αφορούν τον κόσμο στον οποίο τη συναντάμε. Ο αληθινός κόσμος και ο κόσμος της φαντασίας. Όμως τελικά η φαντασία είναι εκείνη που κάνει την τελική τοποθέτηση και η γυναικεία μορφή περνάει από τον ένα κόσμο στον άλλο μέσα από λεπτομέρειες στην έκφραση. Λεπτομέρειες που τονίζονται από την τεχνική του καλλιτέχνη τόσο στα ζωγραφικά έργα όσο και στις illustration απεικονίσεις.

Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα που χρονολογούνται από το 1996 μέχρι σήμερα δίνοντας μια άλλη διάσταση σχετικά με την αντίληψη της γυναικείας μορφής, μια διάσταση που έχει να κάνει με την έννοια του χρόνου.

Στο χώρο της έκθεσης που έχει διάρκεια ως τις 15 Δεκεμβρίου γίνεται και ηλεκτρονικά η προβολή κάποιων από τα έργα (ώρες λειτουργίας: καθημερινά 10.00-13.00 και 18.00-20.00, Σάββατα και Κυριακές 11.00-14.00, Δευτέρα κλειστά).

ΜΟΥΣΙΚΗ

«Vintage» από τον Βασιλικό

Ο Βασιλικός, δημιουργός και ερμηνευτής του συγκροτήματος των Raining Pleasure δημιούργησε το «Vintage Songs I Wish I’d Written Vol. 1», (Παλιά τραγούδια που θα ’θελα να ’χω γράψει), ένα αριστουργηματικό μουσικό project με μοναδικές επανεκτελέσεις κλασικών και αγαπημένων τραγουδιών που κάτι θυμίζουν στον καθένα μας, τραγούδια περασμένων δεκαετιών και αξεπέραστων αναμνήσεων της αγγλόφωνης μουσικής σκηνής.

Έπειτα από έξι δίσκους, αρκετές μεγάλες επιτυχίες –«Fake», «Capricorn», «Love Me Love Me Love Me»- πολλές εμφανίσεις και περιοδείες αλλά και μια εξαιρετική νέα ανάγνωση του «Reflections» του Μάνου Χατζιδάκι, o 33χρονος μουσικός νιώθει την ανάγκη να «αναμετρηθεί» με τον εαυτό του εκτός Raining Pleasure. Βρέθηκε στο στούντιο Original Meister Tonestudio, στο Έσσεν της Γερμανίας, με τον παραγωγό Κλάιβ Μάρτιν (συνεργάτη των «Queen», του Πίτερ Γκάμπριελ, των Puressence μεταξύ άλλων), για να κάνει την ενορχήστρωση όλων των τραγουδιών, να ηχογραφεί, παίζοντας ο ίδιος όλα τα όργανα, που ακούγονται.

Όπως ο ίδιος τόνισε πρόσφατα σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή», «διάλεξα πολύ ωραίες συνθέσεις και ήθελα να δω πώς θα τις χειριζόμουν εγώ αν ήταν δικές μου. Αυτός ο δίσκος είναι ο Βασιλικός. Θα ήθελα πολύ να γράψω τέτοια τραγούδια. Δεν ξέρω αν μπορώ, δεν νομίζω ότι το έχω κάνει μέχρι τώρα, αλλά ποτέ δεν ξέρεις».

Τα 13 τραγούδια του δίσκου είναι:


1. Across the Universe (δημιουργία – ερμηνεία: Beatles – 1969)
2. Dream A Little Dream Of Me (δημιουργία: Fabian Andre, Wilbur Schwandt – 1931, η πιο γνωστή ερμηνεία: The Mamas & Papas – 1968)
3. The Windmills Of Your Mind (Les moulins de mon cœur, δημιουργία: Michel Legrand – 1968, η πιο γνωστή ερμηνεία: Dusty Springfield – 1969)
4. Nature Boy (δημιουργία: eden ahbez – 1947, η πιο γνωστή ερμηνεία: Nat King Cole – 1948)
5. Famous Blue Raincoat (δημιουργία – ερμηνεία: Leonard Cohen – 1971)
6. All Tomorrow’s Parties (δημιουργία – ερμηνεία: Velvet Underground – 1967)
7. You Are My Destiny (δημιουργία – ερμηνεία: Paul Anka – 1958)
8. I Who Have Nothing (δημιουργία – ερμηνεία: Ben E. King – 1963)
9. The Look Of Love (δημιουργία: Burt Bacharach – 1967 , η πιο γνωστή ερμηνεία: Dusty Springfield – 1967)
10. The Man I Love (δημιουργία: George Gershwin – 1927, η πιο γνωστή ερμηνεία: Kate Bush & Larry Adler – 1994)
11. If You Go Away («Ne Me Quitte Pas» δημιουργία: Jacques Brel – 1959, η πιο γνωστή ερμηνεία: Frank Sinatra)
12. Sealed With A Kiss (δημιουργία: Peter Udell & Gary Geld – 1960, η πρώτη ερμηνεία: The Four Voices – 1960, η πιο γνωστή ερμηνεία: Jason Donovan – 1989)
13. Moon River (δημιουργία: Johnny Mercer (στίχοι), Henry Mancini (μουσική) – 1961, η πρώτη ερμηνεία: Audrey Hepburn – 1961)
Ο δίσκος του Βασιλικού κυκλοφορεί στις 14 Δεκεμβρίου. Θα διατίθεται και στο Ιντερνετ, μέσω iTunes όπου θα υπάρχουν και δύο έξτρα κομμάτια.

Αρχίζουν οι αιτήσεις

για το Καρναβάλι

Αρχίζει από σήμερα η κατάθεση αιτήσεων συμμετοχής των πληρωμάτων στις εκδηλώσεις του Πατρινού Καρναβαλιού 2010. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν τις αιτήσεις συμμετοχής τους στο καρναβαλικό γραφείο (Ακτή Δυμαίων 50 – πρώην Λαδόπουλου) τις εργάσιμες ημέρες και ώρες 10.00 έως 13.00.

Όσοι εκπρόσωποι επιθυμούν να κρατήσουν τον περσινό αριθμό του πληρώματός τους, θα πρέπει να καταθέσουν την αίτηση συμμετοχής από σήμερα έως και τις 8 Ιανουαρίου 2010.

* Πληροφορίες στο τηλέφωνο 2610. 390925, 390.911 (κ. Γρηγοροπούλου Γιώτα, κ. Σταμίρη Ράνια).

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s