ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ 4/12 ΕΩΣ 10/12/2009 (επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

image

image

image

Παρασκευή 4/5

Εγκαίνια

Έκθεση ζωγραφικής

Γεωργίας Καραχάλιου

«Ανθρώπων θάλασσες»

περί τεχνών, 20.00

Εγκαινιάζεται απόψε στις 8 στην αίθουσα τέχνης «περί τεχνών» έκθεση ζωγραφικής της Γεωργίας Καραχάλιου με τίτλο  «Ανθρώπων θάλασσες». Η έκθεση, όπως μαρτυρά και ο τίτλος της, είναι αφιερωμένη «στα ταξίδια που κάναμε ή σε αυτά που δεν καταφέραμε να κάνουμε». Κινητήριος δύναμη και έμπνευση της ζωγράφου είναι «η αναγκαιότητα της έκφρασης, των συναισθημάτων μέσω της ζωγραφικής, τα μικρά περάσματα για το αλλού, τα μεγάλα ταξίδια μέσα μας».

Η έκθεση χωρίζεται  σε δύο ενότητες: από τη μια παρουσιάζονται έργα προηγούμενων χρόνων, που εκπροσωπούν  τη ρεαλιστική, νατουραλιστική φάση τής  ζωγραφικής της, και από την άλλη η ενότητα έργων «Ανθρώπων  θάλασσες», τα οποία αναφέρονται  «στους ανθρώπους που αγαπήσαμε, αγκαλιάσαμε, αποχαιρετήσαμε. Σε όλους αυτούς που ονειρεύονται και ελπίζουν».

Το ύφος της  είναι μοντέρνο και προσωπικό  και σε αυτό κεντρικό ρόλο παίζουν  οι ανθρώπινες φιγούρες της, που αν και δεν διαθέτουν ιδιαίτερα  προσωπικά χαρακτηριστικά, λόγω του σαφούς τους περιγράμματος καταφέρνουν να αυτονομηθούν. Πρόθεση τής ζωγράφου είναι κάθε θεατής να σταθεί απέναντι από το έργο της ατομικά, να «συνδιαλλαγεί» μαζί του και να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα. Ελπίδα της είναι να μεταδώσει την αισιοδοξία της για τη ζωή. Άλλωστε, «οι αφoρμές πάντα διαφέρουν αλλά τα κίνητρα για ζωή πάντα θα υπάρχουν». Η έκθεση θα έχει διάρκεια μέχρι τις 12 Δεκεμβρίου (ώρες λειτουργίας: 10 το πρωί ως 1.30 το μεσημέρι και τις 6 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ).

Αφιέρωμα

50ό Φεστιβάλ  Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ideal

Ο δήμος Πατρέων-αντιδημαρχία Πολιτισμού, η ΔΕΠΑΠ και η Κινηματογραφική  Λέσχη Πάτρας συνδιοργανώνουν στην αίθουσα του πολυχώρου «Ideal», στο  πλαίσιο των περιφερειακών εκδηλώσεων του 50ού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, διήμερο αφιέρωμα στη φετινή διοργάνωση, με αφορμή τη συμπλήρωση μισού αιώνα ζωής και δημιουργικής προσφοράς στην 7η Τέχνη του σημαντικότερου κινηματογραφικού φεστιβάλ της χώρας μας.

Το αποψινό  πρόγραμμα έχει ως εξής:

– 8.30: «Σφεντόνα» του Μπριγιάντε Μεντόζα (Φιλιππίνες) Διάρκεια: 86’

Ένα μήνα μετά τη Μεγάλη Εβδομάδα πρόκειται να γίνουν εθνικές εκλογές. Πώς θα επηρεάσει  το γεγονός αυτό μια ετερόκλητη παρέα tiradors –κλεφτρόνια στην τοπική διάλεκτο–  των οποίων η καθημερινή επιβίωση εξαρτάται απ’ την ταχύτητα των χεριών τους και ετήσια εξιλέωση που ζητούν στη θεία χάρη; Η ταινία απέσπασε Βραβείο Kaligari Φεστιβάλ Βερολίνου 2008,Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ Μαρακές 2007 και Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Netpac στο Φεστιβάλ Σινγκαπούρης 2008.

-10.30: «Το γάλα  της θλίψης» της Κλαούντια  Γιόσα(Ισπανία-Περού)  Διάρκεια: 94′

Η Φαούστα πάσχει από μια ασθένεια που της μεταδόθηκε απ’ το μητρικό γάλα, ασθένεια γνωστή ως «το γάλα της θλίψης».Η ταινία μιλά για την αναζήτηση γιατρειάς και για το ταξίδι απ’ το φόβο προς την ελευθερία. Χρυσή Άρκτος, βραβείο Fipresci Φεστιβάλ Βερολίνου 2009, Βραβείο Καλύτερης Ιβηροαμερικανικής Ταινίας και Βραβείο Καλύτερης Ηθοποιού(Magaly Solier) στο Φεστιβάλ Γκουανταλαχάρα 2009.

Εγκαίνια

Ελαιογραφίες  και ακουαρέλες με το βλέμμα του  καλλιτέχνη Παναγιώτη Καρώνη

Ποικίλη Στοά, 21.00

«Όταν γράφουμε για μια αντίληψη καθαρά οπτική είναι  σα να γράφουμε μια πρόταση που  στερείται νοήματος», έλεγε ο  Σάμουελ Μπέκετ, άλλωστε δεν πρόκειται ουδόλως για συνειδητοποίηση αλλά εντέλει για θέαση, για εικόνα.

Η έκφραση του  ανθρώπου μέσα από την τέχνη χρονολογείται  γύρω στο 30000 π.Χ. σε μια πολύ μακρινή  από εμάς περίοδο. Τι είναι όμως αυτό που σπρώχνει τον άνθρωπο να θέλει  να εκφράσει αυτό που τον πλημμυρίζει και το αποτυπώνει στον τοίχο μιας σπηλιάς; Ίσως είναι η αντίληψη της διαφορετικότητάς του, μέσα στην ολότητα.

Την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009 στις 9μμ στο φιλόξενο χώρο της Ποικίλης Στοάς (Παντανάσσης & Ρήγα Φεραίου) θα γίνουν τα εγκαίνια της ατομικής έκθεσης ζωγραφικής του Παναγιώτη Καρώνη. Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά και Σαββατοκύριακα 10:00-22:00 μέχρι και την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009 πραγματοποιείται δε με την υποστήριξη της Εταιρίας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ.

Η έκθεση  που περιλαμβάνει σπουδές στην  ανδρική μορφή, τοπία και νεκρή  φύση, είναι το αποτέλεσμα μιας  άσκησης επίμονης παρατήρησης  των φυσικών μορφών, που μέσα  από την καλλιτεχνική διαδικασία  ο ζωγράφος, μετουσιώνει δημιουργώντας  ένα χώρο που τίποτα δεν είναι οριστικό, αλλά όλα βρίσκονται εν δυνάμει. Αυτή η προσωπική θέαση των πραγμάτων που αποτυπώνεται στον καμβά είναι θα λέγαμε το δικαίωμα του ζωγράφου να βλέπει τον κόσμο με το δικό του βλέμμα λειτουργώντας έτσι ως μεσίτης εκείνου το οποίο δε μπορεί να εκφράσει αλλιώς.

«Η τέχνη είναι  η πνευματική διαμαρτυρία μας, είναι  μια θαρραλέα απόπειρα να υποδείξει  κανείς στη ζωή το σωστό δρόμο.»  είχε πει ο Οσκαρ Ουάιλντ. Εξάλλου το βλέμμα δεν είναι το μάτι είναι η ματιά, είναι αυτό που δε φαίνεται στον καθρέφτη και που χάνεται στο άπειρο.

Ο Παναγιώτης Καρώνης  γεννήθηκε στην Αρχαία Μαντινεία  της Αρκαδίας. Σπούδασε στην Πάτρα  όπου ζει και εργάζεται τα τελευταία 20 χρόνια. Πέρα από την προσωπική  του ενασχόληση με τη ζωγραφική έχει παρακολουθήσει ένα πενταετή κύκλο μαθημάτων στο εικαστικό εργαστήρι του Δήμου της Πάτρας με δασκάλους το Θ. Μακρή, την Κ. Δίγκα, το Σ. Ανδρουτσάκη και τον Η. Αηδονίδη. Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις. Έργα του βρίσκονται σε εκθεσιακούς χώρους της Πάτρας, της Αθήνας και της Μυκόνου καθώς και σε ιδιωτικές συλλογές. Αυτή είναι η πρώτη του ατομική έκθεση.

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

«Xιόνι», Αΐντα  Μπέγκιτς

Παμμικρασιατικός

Η Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου συνεχίζει τις προβολές της με μια ακόμα ξεχωριστή ταινία: το «Xιόνι»  την πρώτη μεγάλου
μήκους ταινία της Βόσνιας Αΐντα Μπέγκιτς
με τους Ζάνα Μαργιάνοβιτς, Γιάσνα Μπερί

Υπόθεση: Βοσνία 1997. Στο κατεστραμμένο από τον  πόλεμο χωριό Σλάβνο ζουν τέσσερις νέες και δύο ηλικιωμένες γυναίκες, τέσσερα μικρά κορίτσια, ένας ηλικιωμένος άντρας κι ένα μικρό αγόρι. Τα μέλη των οικογενειών τους έχουν σκοτωθεί και οι σοροί τους δεν έχουν βρεθεί. Ζώντας με τις αναμνήσεις των αγαπημένων τους προσώπων, οι γυναίκες δημιούργησαν έναν ιδιαίτερο κόσμο, μέσα στον οποίο οι απόντες είναι εντούτοις παρόντες. Προσπαθώντας να κρατηθούν στη ζωή και να κρατήσουν ζωντανές τις αναμνήσεις και τα όνειρά τους, έπλασαν έναν ονειρικό τόπο, έξω από το χωριό τους, χωρίς καν να το συνειδητοποιήσουν.

Οι δύο προβολές της ταινίας αποτελούν κατά κάποιο τρόπο εξόφληση ενός κινηματογραφικού γραμματίου, αφού οι προγραμματισμένες για την περασμένη κινηματογραφική περίοδο προβολές ανεβλήθησαν λόγω τεχνικού προβλήματος.
Το «Χιόνι» το νοιώθουμε λίγο-πολύ σαν δικό μας παιδί, όχι λόγω της Βαλκανικής του καταγωγής, αλλά, κυρίως, γιατί αποφασιστικό ρόλο στο να περάσει από την μορφή του χαρτιού ( σενάριο), σε αυτήν του σελλυλόιντ ( ταινία), διαδραμάτισε ο σημαντικότατος θεσμός του Διεθνούς Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ‘Balkan Found» .
Ήταν το 2004 στην Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια του Balkan Found, όταν το «Xιόνι» επιλέγεται σαν ένα από τα τέσσερα
καλύτερα σενάρια και χρηματοδοτείται με το ποσό των 10000 ευρώ.(  Κι όταν πιά έχει γίνει ταινία είναι στην Θεσσαλονίκη, τον Νοέμβριο του 2008, όπου θα αποσπάσει, διόλου τυχαία, το Ειδικό Βραβείο «Γυναίκα και Ισότητα Ευκαιριών».’Εχει προηγηθεί τον Μάιο του 2008 το Μεγάλο Βραβείο στην Εβδομάδα Κριτικής στις Κάννες.

Σημείωση της  σκηνοθέτιδας

Ο πόλεμος είναι  από τις πιο τραγικές καταστάσεις  που μπορεί κάποιος να βιώσει, λόγω της συνεχούς εγγύτητας του θανάτου. Αν ο θάνατος είναι παρών και κατά τη διάρκεια της ειρήνης, τότε η ειρήνη συνεχίζει να είναι το ίδιο τραγική με τον πόλεμο. Μάλιστα, μερικές φορές τις περιόδους που επικρατεί ειρήνη, οι καταστάσεις είναι πιο περίπλοκες. Ο ματεριαλισμός πολύ γρήγορα παίρνει τα ηνία και αρχίζουμε να ξεχνάμε τις ουσιαστικές αλήθειες που μας δίδαξε ο πόλεμος. Κι όμως, το παρελθόν δεν μπορεί να ξεχαστεί και το μέλλον δεν μπορεί να εξαγνίσει το παρελθόν. Το να ζει ένας λαός μέσα σε μια αυταπάτη, δε τον βοηθάει να εισέλθει στην ενωμένη Ευρώπη, γιατί το ψέμα εξαπλώνεται και κατασπαράζει οτιδήποτε ζωντανό.
Η σχέση ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, την ειρήνη και τον πόλεμο, το παρελθόν και το παρόν δημιουργεί παραλογισμούς στη ζωή των ανθρώπων της χώρας μου. Εγείρει πολλά ερωτήματα, αλλά δεν προσφέρει καμιά απάντηση. Ο πόνος κι η χαρά, η αγάπη και το μίσος, η φιλοσοφία της ανατολής και της δύσης συνυπάρχουν και πολλές φορές αλληλοσυγκρούονται. Όλα αυτά καθιστούν τη χώρα μου και τους ανθρώπους της πολύ ιδιαίτερους, αλλά δεν είναι πάντα εύκολο να βρουν μια διέξοδο από την μεταπολεμική σύγχυση και αδικία. Δεν είναι εύκολο να κάνουν όνειρα και να πιστέψουν ότι μπορούν να πραγματοποιηθούν.
Οι κάτοικοι του Σλάβνο βρίσκουν τη δύναμη να αντισταθούν και να ονειρευτούν, ακόμα κι αν πολλές φορές τα όνειρά τους είναι εφιάλτες. Η ελευθερία είναι μια επιλογή και θα παλέψουν γι’ αυτή! Αν φανταστούμε ένα ερειπωμένο χωριό γεμάτο όμορφα λουλούδια, λαχταριστά φρούτα και καθαρό νερό, τότε θα καταλάβουμε την ουσία της αισθητικής αρμονίας, που καταδεικνύει ότι η σύνθεση είναι πολύ πιο ισχυρή από την αποσύνθεση.
Σήμερα, ακούγεται ρομαντικό ότι αξίζει να αγωνιζόμαστε για την αλήθεια και την ελευθερία. Αλλά ίσως θα έπρεπε να θυμηθούμε ξανά αυτές τις αξίες. Κι αν η τέχνη δεν είναι εκεί για να μας το θυμίζει, τότε ποιος θα το κάνει;
Αΐντα Μπέγκιτς

Βιογραφία της  Μπέγκιτς

Η Αΐντα Μπέγκιτς γεννήθηκε στο Σαράγεβο το 1976. Αποφοίτησε από το τμήμα σκηνοθεσίας της  Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών του  Σαράγεβο το 2000. Η πτυχιακή της ταινία με τίτλο «First death experience» προβλήθηκε στο Cinefondation Official Selection του Φεστιβάλ των Καννών το 2001 και κέρδισε πολυάριθμα βραβεία σε φεστιβάλ σ’ όλο τον κόσμο. Το 2003 σκηνοθέτησε τη δεύτερη μικρού μήκους ταινία «North went mad». Η Αΐντα Μπέγκιτς διδάσκει σκηνοθεσία στην Ακαδημία Παραστατικών Τεχνών του Σαράγεβο και έχει σκηνοθετήσει πολλά διαφημιστικά, βίντεο και εταιρικές ταινίες. To 2004 ίδρυσε τη δική της ανεξάρτητη εταιρία παραγωγής Mamafilm, μαζί με τη συνάδελφό της Έλμα Τατάρατζιτς. Το «Χιόνι» είναι η πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία.
Φιλμογραφία
1995 «Autobiography», ντοκιμαντέρ, 10’
1997 «Triumph of the will», ντοκιμαντέρ, 16’
2001 «First death experience», μικρού μήκους, 26’
2003 «North went mad», μικρού μήκους, 19’
2008 «Snow», μεγάλου μήκους, 99’

Θέατρο

«Τσιγαράκι;»

Λιθογραφείον, 22.00

Μία διαφορετική  παράσταση παρουσιάζεται στο  θέατρο Λιθογραφείον, στις 22:00. Το «Τσιγαράκι;»  είναι μία περφόρμανς κίνησης, μουσικής και ποίησης από την Πέρρυ  Ανδριοπούλου. Το σώμα που πονάει, σκέφτεται  και μιλάει. Το τσιγάρο που καίγεται διαρκώς κλέβοντας κάτι από το σώμα. Μια ιδιαίτερη σχέση με το τσιγάρο, σκόρπιες σκέψεις δοσμένες μέσα από ποιητική φόρμα και ζωντανή μουσική επί σκηνής που «ανασαίνει» μαζί με το ίδιο το σώμα. Ο Άκης Δαούτης συνοδεύει σκηνικά, παίζοντας ζωντανά μουσική.

Πέμπτη 3 & Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου, 22:00

Είσοδος: 10 ευρώ

Πληροφορίες: 2610 328394

Σάββατο 05/12

Ημερίδα

«Η πορεία ενός διπλωματούχου Μηχανικού Η/Υ και  Πληροφορικής διδάσκει. Από το 1989 μέχρι  σήμερα και από το μάθημα στην πράξη»

Συνεδριακό ΑΕΙ, 10.00 – 16.00

Ημερίδα: «Η πορεία ενός διπλωματούχου Μηχανικού Η/Υ  και Πληροφορικής διδάσκει. Από το 1989 μέχρι σήμερα και από το μάθημα στην πράξη»,  που διοργανώνει  το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και  Πληροφορικής του Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με τον σύλλογο αποφοίτων του Τμήματος. Η ημερίδα διαρκεί από τις 10.00 έως τις 16.00 και έχει δύο βασικές θεματικές ενότητες: «Από το Πανεπιστήμιο στην ελληνική πραγματικότητα» και «Καριέρα μηχανικού Πληροφορικής στο εξωτερικό». Πληροφορίες στο τηλ.: 2610- 996949 (κ. Άρης Ηλίας).

Όψεις της ελληνικής  πεζογραφίας τον 19ο αιώνα

Το Ιστορικό μυθιστόρημα του ελληνικού ρομαντισμού

(1830-1880)

Πολύεδρο 13.00

Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας. Το πρόγραμμά σας περιήγησης μπορεί να μην υποστηρίζει την προβολή αυτής της εικόνας.

Ο κύκλος  εκδηλώσεων :  Όψεις της ελληνικής πεζογραφίας τον 19ο αιώνα

συνεχίζεται με αφιέρωμα στο Ιστορικό μυθιστόρημα του ελληνικού ρομαντισμού

το  Σάββατο 5.12.2009, ώρα 1 μ.μ. στο χώρο του Πολύεδρου.

Η Σοφία Ντενίση , Επίκουρη καθηγήτρια στην ΑΣΚΤ

θα μιλήσει  για τους : Στέφανο Ξένο (1821-1894)

Κωνσταντίνο Ράμφο (1776-1878)

Αλέξανδρο Ρίζο Ραγκαβή (1809-1892)

Τα τελευταία  χρόνια η εικόνα που είχαμε για  την πεζογραφία των πρώτων πενήντα  χρόνων (1830-1880 ρομαντική περίοδος) του  ελληνικού κράτους έχει αλλάξει.

Η ανακάλυψη  λησμονημένων ή άγνωστων έργων και  η προσεκτικότερη μελέτη τών γνωστών  πεζογραφημάτων έδειξαν ότι η  περιγραφή και ο χαρακτηρισμός  της πεζογραφικής παραγωγής της  περιόδου, λίγο ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα. Ο αριθμός των έργων δεν  ήταν ισχνός, όπως πιστευόταν, αλλά πολύ μεγαλύτερος.

Και σε αυτό το μεγαλύτερο σύνολο έργων περιλαμβάνονται και  έργα αξιόλογα, τα οποία, προφανώς επειδή ήταν γραμμένα στην καθαρεύουσα, περιέπεσαν κατά τη διάρκεια του δημοτικιστικού αγώνα σε λήθη και παρέμειναν ξεχασμένα.

Αλλά και ορισμένα  από τα έργα αυτής της περιόδου που δεν είχαν ξεχαστεί, είναι  σημαντικότερα απ’ ότι τα παρουσίαζε η δημοτικιστικών προκαταλήψεων  κριτική.

Τα πλέον αξιόλογα έργα της περιόδου είχαν διαμορφώσει  για τους αναγνώστες της εποχής μια πεζογραφική παράδοση, την οποία θα πρέπει να μελετήσουμε, αν θέλουμε να καταλάβουμε καλύτερα τη λογοτεχνία εκείνης της εποχής.

Ο κύκλος των  ομιλιών αυτών θα μας βοηθήσει να κατανοήσουμε καλύτερα την πεζογραφία των δύο τελευταίων δεκαετιών  του 19ου αιώνα (Γ. Βιζυηνός , Μιχ. Μητσάκης, Αλεξ. Παπαδιαμάντης, Εμμ. Ροΐδης κλπ)· διότι αν και μετά το 1880, με την εμφάνιση νέων συγγραφέων, η πεζογραφία μας πορεύεται σε νέες κατευθύνσεις, θα ήταν λάθος να πιστεύουμε ότι δε συνδέεται με την προηγούμενη πεζογραφική παραγωγή. Οι ομιλητές –αυτού του κύκλου εκδηλώσεων- είναι όλοι μελετητές της πεζογραφίας του 19ου αιώνα και οι ομιλίες τους στηρίζονται σε ερευνητικά δεδομένα.

Ο Στέφανος Ξένος  γεννήθηκε στη Σμύρνη. Γόνος οικογένειας  αγωνιστών της Επανάστασης. Σπούδασε στη Ευαγγελική σχολή της Σμύρνης και μετά στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων στη Ελλάδα. Το 1847 εγκαταστάθηκε στο Λονδίνο όπου έζησε 30 περίπου χρόνια. Επέστρεψε στην Αθήνα και επιδόθηκε στη συγγραφή. Ο Ξένος διείδε την ανάγκη εκσυγχρονισμού της ελληνικής κοινωνίας και άσκησε έντονη κριτική στα κακώς κείμενα της οργάνωσης του νεοϊδρυθέντος τότε ελληνικού κράτους, επενέβη κριτικά και στην αγγλική πολιτική, ιδιαίτερα σε ο, τι αφορούσε το ανατολικό ζήτημα. Στο λογοτεχνικό του έργο συνδύασε την ιστορική θεματολογία με τον σύγχρονό του κοινωνικό προβληματισμό, την καθαρεύουσα με τη δημοτική γλώσσα, το παρελθόν του ελληνικού έθνους με το παρόν και το μέλλον του. Πέθανε το 1894 στην Αθήνα, μόνος και σε άθλια οικονομική κατάσταση.

Έργα του:

Πεζογραφία:  Η Ηρωίς της Ελληνικής Επαναστάσεως · ήτοι Σκηναί εν Ελλάδι από του έτους 1821 – 1828, 1861-    Ο Διάβολος εν Τουρκία·ήτοι Σκηναί εν Κωνσταντινουπόλει. 1862-    Απομνημονεύματα ενός δυστυχούς · ήτοι βίος των νόθων τέκνων 1883/1890

Θέατρο: Η καταστροφή των γενίτσαρων. 1862-   Οι Χρυσοκάνθαροι και η Οικουμενική Σύνοδος των διαβόλων της Ελλάδος και της Τουρκίας · Ιλαροτραγωδία του Ανατολικού Ζητήματος, 1887

Ο Κωνσταντίνος Ράμφος γεννήθηκε στη Χίο. Ασχολήθηκε με το εμπόριο. Μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Όταν εξερράγη η Ελληνική Επανάσταση μπήκε στον αγώνα, Επί Καποδίστρια διορίσθηκε δικαστής και διοικητής των φρουρίων Μεσσηνίας (1828-1830) και το 1831 διοικητής Πόρου. Επί Όθωνος χρημάτισε πρόξενος σε Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Σάμο. Στο έργο του συνδυάζονται η ηθική και πατριωτική προβληματική με μια απόπειρα ιστορικής και πολιτικής σκέψης, ο ρομαντισμός με στοιχεία ρεαλισμού, η νοσταλγία του βιωμένου από τον ίδιο ηρωικού παρελθόντος με την προσπάθεια νουθεσίας της νέας γενιάς.

Πεζογραφία: Το Μόναχον · κατά τον περιηγητήν του υποκόμητος Δαρλινκούρ. 1856-   Ο Κατσαντώνης · Κλέφτικον επεισόδιον ή Ελληνικόν μυθιστόρημα. 1862-  Αι τελευταίαι ημέραι του Αλή Πασά. 1862- Η Δέσπω της Ηπείρου · και η Απροσδόκητος συνάντησις. 1864-  Ο Χαλέτ Εφέντης 1867-1869-   Η Κόμισσα Ποτόσκη. 1879-   Ο απροσδόκητος γάμος. Αθήνα, 1869.

Θέατρο: Το παπί του οικονομολόγου (κωμωδία). 1866-  Ο θρίαμβος της αθωότητος (δράμα). 1866.

Ο Αλέξανδρος Ρίζος  Ραγκαβής γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Ήταν φαναριώτης λόγιος, ρομαντικός ποιητής της Α’ Αθηναϊκής Σχολής, πεζογράφος, καθηγητής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διπλωμάτης. Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε στο Βουκουρέστι, την Οδησσό της Ρωσίας και στο Μόναχο από το 1825, όπου φοίτησε στη Στρατιωτική Σχολή της Βαυαρίας. Στην Ελλάδα (Ναύπλιο) εγκαταστάθηκε το 1829. Στην πνευματική ζωή της χώρας συμμετέχει ενεργά αμέσως μετά την άφιξή του στην Ελλάδα. Το οικογενειακό του περιβάλλον ήταν περιβάλλον λογίων: αδερφός της μητέρας του ήταν ο Ιάκωβος Ρίζος Νερουλός και ξαδέρφια του οι λογοτέχνες Αλέξανδρος και Παναγιώτης Σούτσος. Στην αυλή του ηγεμόνα Αλέξανδρου Σούτσου στο Βουκουρέστι, όπου έζησε από το 1813 ως το 1821 ήρθε σε επαφή με την ευρωπαϊκή λογοτεχνία. Πέθανε στην Αθήνα το 1892.

Έργα του:

Ποίηση:  Δήμος  και Ελένη, 1831-    Διάφορα  ποιήματα, 1837,   Διονύσου πλους, 1864 – Γοργός ιέραξ, 1871

Λυρική ποίηση, 1874 – Δραματική και διηγηματική  ποίηση, 1874- Δραματική ποίηση, 1871

Πεζογραφία:  Διάφορα Διηγήματα 1855-1859    Ο  Αυθέντης του Μορέως, ιστορικό μυθιστόρημα, 1850

Άλλα  έργα: Μεταφράσεις αρχαίων δραμάτων, Δάντη, Σαίξπηρ, Γκαίτε, Σίλλερ   Αρχαιολογικές μελέτες 1885-1889 Απομνημονεύματα 1894-1930

Ιστορία της  Νεοελληνικής Λογοτεχνίας 1877 στα Γαλλικά  και 1882 στα Γερμανικά-    Περίληψις  Ιστορίας της Νεοελληνικής Φιλολογίας 1887

Κυριακή 06/12

Επιθεώρηση

«ΠΑΣΟΚολλητό»

Πάνθεον, 19.00, 22.00

Απολαύστε δύο μεγάλους κωμικούς, τον Στάθη Ψάλτη και τον Βασίλη Τσιβιλίκα που… επιστρέφουν –μετά την μεγάλη ανταπόκριση του θεατρόφιλου κοινού– στο «Πάνθεον», την Κυριακή και τη Δευτέρα Δεκεμβρίου (7.00 και 10.00 μ.μ.).

Σε μια μετεκλογική  Ελλάδα όπου ο Βασίλης (Τσιβιλίκας), επιστρέφει από την Ιαπωνία που είχε πάει για να κάνει εκπαίδευση στο χαρακίρι –λόγω χρεών–, αντικρίζει μια Ελλάδα διαφορετική και αναρωτιέται: «Τι γίνεται, ρε παιδιά;». Ο Στάθης Σταθερός (Στάθης Ψάλτης), είναι ο μόνος που έχει παραμείνει πιστός στον Καραμανλή μετά τη μεγάλη ήττα και τον μοιρολογεί. Ο αστυφύλακας της ομάδας ΔΕΛΤΑ (Τόνυ Άντονυ) χαμένος ανάμεσα στο καθήκον και το αλαλούμ της Ελληνικής πραγματικότητας προσπαθεί να βρει άκρη. Δεν θα μπορούσε να λείψει από την παράσταση και η Ντόρα (Κώστας Ευριπιώτης) που με τις οδηγίες του πατέρα της –δεν μπορεί να τον βγάλει από μέσα της– παρουσιάζει το πρόγραμμά της. Τον κακό καιρό της Ελλάδας τον παρουσιάζει η Πετρούλα (Στάθης Ψάλτης) ως Νουδούλα που μόλις τελείωσε.

Όταν η πολυκατοικία κατοικείται μόνο από αλλοδαπούς και ο διαχειριστής (Βασίλης Zωνόρoς) προσπαθεί να μαζέψει τα κοινόχρηστα και ένας αγρότης μόνος ψάχνει (Ντίνος Σπυρόπουλος), μια τουρίστρια (Χριστίνα Ψάλτη) θαυμάζει το μεγαλείο της χώρας μας που έχει πάει πενήντα χρόνια πίσω.

Παίζουν ακόμη η Τίσσα Βασιλάκη και η Εύα Γαλάνη. Σε μουσική Τόλη Kετσελίδη, σκηνικά Ελπίδας Γαδ, χορογραφίες – σκηνοθεσία Δώρας Σωτήρχου.

Δευτέρα 07/12

Απογεύματα Ιστορίας της Τέχνης

Ποικίλη Στοά, 19.30

Τι είναι τέχνη; Σύγχρονες προσεγγίσεις του ορισμού της τέχνης.  ΩΡΑ: 19:30…

Η Ποικίλη Στοά με σκοπό  να  μυήσει το κοινό της στον κόσμο της τέχνης από μια θεωρητική σκοπιά και να εμπλουτίσει τις οπτικές μας προσλαμβάνουσες με κάποια από τα σημαντικότερα αλλά και τα πιο αμφιλεγόμενα έργα τέχνης, εγκαινιάζει τα απογεύματα Ιστορίας της Τέχνης. Οι θεματικές ενότητες του πρώτου κύκλου των απογευμάτων αρχίζουν από την εποχή του Ιμπρεσσιονισμού και παρακολουθούν όλη την εικαστικη περιπέτεια προς την Αφαίρεση και την Πρωτοπορία. Θα γίνει έτσι μια προσπάθεια προσέγγισης των έργων τέχνης μέσα από την ιστορία τους, με slideshow, διαβάζοντας κείμενα των ίδιων των καλλιτεχνών ή των θεωρητικών που τους ενέπνευσαν.

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ

Νίκος Εγγονόπουλος

Συνεδριακό ΑΕΙ, 20.00

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ

“ΜΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΜΑΤΙΑ

ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ”

(Μια νέα μελέτη  του δημοτικού τραγουδιού και  δεκαπέντε σημαντικών ποιητών  μας)

Πολιτιστικό και  Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών

(Δευτέρα 9 Μαρτίου  – Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009, ώρα  20.00, ανά δεκαπενθήμερο)

Οι εκδηλώσεις θα περιλαμβάνουν μία ημίωρη εισήγηση από ειδικούς κατά ποιητή

μελετητές, με παρουσίαση και μικρής ανθολόγησης του ποιητή (που θα ετοιμάσει ο

εισηγητής), και  ημίωρη περίπου ουσιαστική συζήτηση.

Η όλη εκδήλωση θα έχει το χαρακτήρα της υπεύθυνης έναρξης μιας νέας μελέτης του

ποιητή υπό  το φως και την ανάγκη των σύγχρονων  πολιτισμικών πραγμάτων.

Το Πανεπιστήμιο, με το πέρας του Σεμιναρίου, θα χορηγήσει  πιστοποιητικό

παρακολούθησης  και θα εκδώσει σε τόμο τις εισηγήσεις.

Η συμμετοχή  στο Σεμινάριο θα είναι ελεύθερη και κατ’ αρχήν με προεγγραφές (κ. Γιώτα

Παπακωνσταντίνου, τηλ.: 2610 969890/6992224527).

Το Σεμινάριο  θα πραγματοποιείται στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, στο

Ρίο, ανά δεκαπενθήμερο, ημέρα Δευτέρα και ώρα 20.00.

Το Σεμινάριο Ποίησης του Πανεπιστημίου Πατρών συνεχίζεται τη Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου, στις 8 μ.μ., στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο με την αναφορά στο έργο του Νίκου Εγγονόπουλου.

Ο Νίκος Εγγονόπουλος, από τους πρώτους και βασικότερους εκπροσώπους του υπερρεαλισμού στην Ελλάδα, δημιούργησε μια κρυπτική ποίηση που «διαβάζοντας» δυναμικά την ελληνική παράδοση μέσα από την οπτική του υπερρεαλισμού στόχευε στην ανανέωση του ποιητικού λόγου και στην ανάδειξη του επαναστατικού του ρόλου στον τρόπο αντίληψης του κόσμου.

Ο πρωτοποριακός  της χαρακτήρας ξένισε και  προκάλεσε  σφοδρές αντιδράσεις όταν πρωτοεμφανίστηκε στο συντηρητικό κλίμα της Ελλάδας του μεσοπολέμου. Σήμερα οι επιδράσεις της αναγνωρίζονται ευρέως στη νεοελληνική ποίηση και πλήθος μελέτες προσπαθούν να ανιχνεύσουν τις καταβολές της και να αποκωδικοποιήσουν το γλωσσικό της ιδίωμα.

Για την ποίηση του Εγγονόπουλου θα μιλήσει η  Ξένη Σκαρτσή.

Η Ξένη Σκαρτσή  γεννήθηκε στην Πάτρα το 1963 και  ζει στην Αθήνα. Σπούδασε φιλολογία  στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, του οποίου είναι και διδάκτορας. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση,

στο Πανεπιστήμιο Πατρών (με συμβάσεις) και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στου οποίου τις εκδόσεις είχε κεντρικό οργανωτικό ρόλο. Η πρώτη της ποιητική συλλογή

δημοσιεύτηκε  στα εννιά της χρόνια. Έχει παρουσιάσει τέσσερις ποιητικές συλλογές, τέσσερα βιβλία μεταφράσεων, έχει δημοσιεύσει σε διάφορα επιστημονικά και λογοτεχνικά

περιοδικά και  πρακτικά συνεδρίων άρθρα, μελέτες  και μεταφράσεις, έχει επιμεληθεί την  έκδοση πρακτικών του Συμποσίου  Ποίησης και έχει οργανώσει φιλολογικά αφιερώματα.

Σήμερα διδάσκει στο Δεύτερο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών, και είναι μέλος της  Οργανωτικής Επιτροπής του Συμποσίου  Ποίησης και της Συντακτικής  Επιτροπής του περιοδικού «Μανδραγόρας».

ΠΟΙΗΤΕΣ, ΕΙΣΗΓΗΤΕΣ  ΚΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ

Β. ΚΥΚΛΟΣ

ΝΙΚΟΣ ΕΓΓΟΝΟΠΟΥΛΟΣ: Ξένη Σκαρτσή, 7 Δεκεμβρίου

ΜΙΛΤΟΣ ΣΑΧΤΟΥΡΗΣ: Νίκος Λάζαρης, 14 Δεκεμβρίου

ΤΑΚΗΣ ΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ: Χρίστος Ρουμελιωτάκης, 21 Δεκεμβρίου

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

1. Σταύρος Κουμπιάς, Πρύτανης Πανεπιστημίου Πατρών  και μέλος της Ο.Ε. του

Συμποσίου Ποίησης.

2. Δημήτριος  Δουγένης, Αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου  Πατρών, και τα μέλη της

Ο.Ε. του Συμποσίου  Ποίησης.

3. Σωτήρης Βαρνάβας

4. Ξενοφών Βερύκιος

5. Αλέξης Λυκουργιώτης

Καθηγητές του  Πανεπιστημίου Πατρών

6. Σωκράτης Λ.  Σκαρτσής, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Για οποιαδήποτε  πληροφορία παρακαλούμε να επικοινωνήσετε με τους :

‐ κ. Γιώτα Παπακωνσταντίνου, τηλ.: 2610 969890/6992224527, papacons@upatras.gr

‐ κ. Δημήτριο Δουγένη, τηλ.: 2610 996605

‐ κ. Σ. Λ. Σκαρτσή, τηλ. 6973334779

Το Δημοτικό Ωδείο Πατρών στο πλαίσιο δράσεως  της Αντιδημαρχίας Πολιτισμού  παρουσιάζει  την τελευταία εκδήλωση της ενότητας «Το Ωδείο παρουσιάζει…»  με την συνεργασία της θεατρικής  σκηνής του πολυχώρου «Πολιτεία» στο θεατράκι της «Πολιτείας»  την Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου  και ώρα 21.00.

Η εκδήλωση αυτή είναι ένα ρεσιτάλ της Nima Ben David  υπό το τίτλο  «Ο Βασιλιάς Ήλιος  στην Ανατολή» , «Παραλλαγές για  Βιόλα ντα γκάμπα και Γυαλί  Ταμπούρ», με την συμμετοχή του  Ευγένιου Βούλγαρη καθηγητή της Ορχήστρας Παραδοσιακών Οργάνων του Δημοτικού Ωδείου και του Σέργιου Βούλγαρη στα κρουστά.

Η Nima Ben David διηγείται:

¨Όταν άκουσα για  πρώτη φορά το Γιαιλί Ταμπούρ, ερωτεύτηκα τον ήχο του μουσικού αυτού  οργάνου.

Η ομοιότητα  με την βιόλα ντα γκάμπα μου φάνηκε προφανής, ο ίδιος τρόπος αναπνοής  με το δοξάρι, αναφορά στην απαλότητα της ανθρώπινης φωνής.

Τον 18ο  αιώνα  ο βασιλιάς Λουδοβίκος ο 14ος  δέχτηκε  τον Σουλτάνο και τους μουσικούς  του στην βασιλική αυλή στο Σεν  Ζερμεν ον Λαι ( Saint Germain en Laye), αυτό αποτέλεσε μια πηγή έμπνευσης και δημιουργίας για τους γάλλους συνθέτες  όπως ο Φρανσουά Κουπερέν (Francois Couperin), ο Μαρέν Μαρέ ( Marin Marais) και ο Ζαν Φιλίπ   Ραμώ (Jean Philippe Rameau).

Και σήμερα ακόμα  αυτές οι συναντήσεις ανάμεσα στην Ανατολή και την Δύση συνεχίζουν να είναι μια πηγή έμπνευσης. Από μία τέτοια  ανταλλαγή γεννήθηκε  η συναυλία  της σημερινής  βραδιάς.

Τρίτη 08/12

Μαθήματα θεάτρου

Κάνθαρος

Act

Από τις 8 Δεκεμβρίου 2009 ο κάνθαρος θα ξεκινήσει μαθήματα θεάτρου.

Τα μαθήματα απευθύνονται σε ενήλικες ενώ δεν  είναι απαραίτητη προηγούμενη εμπειρία στο θέατρο. Ο θεματικός κορμός τους είναι η κατασκευή χαρακτήρων μέσα από μεθόδους σωματικού θεάτρου. Τα μαθήματα θα ολοκληρωθούν με τη δημιουργία μιας παράστασης (στην οποία η συμμετοχή είναι προαιρετική). Θα διδάσκει ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Γιώργος Αγγελόπουλος.

Θα γίνονται κάθε Τρίτη στις 21:00 και κάθε Τετάρτη  στις 16:00 στο θέατρο act (σκάλες Γεροκωστοπούλου 65β) και θα διαρκούν τρεις ώρες. Το κόστος των μαθημάτων είναι 40€ (σαράντα ευρώ) μηνιαίως.

Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε στο  τηλέφωνο 6984 072341 κάθε μέρα από τις 18:30 ως τις 20:30 καθώς και στα email info@kantharos.gr και kantharos.theatre@gmail.com.

Τετάρτη 09/12

ΔΕΠΑΡίου

«Ο συγγραφέας συναντά τους αναγνώστες»

«Ο συγγραφέας συναντά τους αναγνώστες» είναι  ο τίτλος της νέας θεματικής ενότητας εκδηλώσεων που διοργανώνει η ΔΕΠΑΡίου.

Στο πλαίσιο  της  ενότητας, που ξεκινά στις 9 Δεκεμβρίου, θα φιλοξενηθούν γνωστοί συγγραφείς που θα συναντούν αναγνώστες και  θα απαντούν στα ερωτήματα που  γεννούν τα βιβλία ή τα κείμενα  τους.

Ο Κώστας Λογαράς  είναι ο συγγραφέας που θα ανοίξει  τον κύκλο αυτής της ενότητας. Την Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου θα συναντήσει τους αναγνώστες του στις 8 το βράδυ  στη αίθουσα συναυλιών του  Δημοτικού Ωδείου Ρίου στο Κάτω Καστρίτσι.

Κείμενα του  γνωστού  συγγραφέα θα διαβάσουν ο Δημήτρης Καρανάσιος –  φιλόλογος, ο Θοδωρής Σκούρτας – ηθοποιός καθώς και  μέλη του Θεατρικού Εργαστηρίου της ΔΕΠΑΡίου, παράλληλα θα θέσουν τις δικές τους ερωτήσεις στον Κώστα Λογαρά.

Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν με μουσική οι καθηγητές  του Δημοτικού Ωδείου Ρίου, Τίμος Γενάτος, Γιάννης Γερογιάννης, Μαρία Γούτου, Ανδρέας Ζαφειρόπουλος και Γιώργος Μπουρδόπουλος.

Πέμπτη 10/12

Βιβλιοπαρουσίαση

Γιάννη Παπαγιάννη

Πρωτοπορία, 20.30

Το βιβλιοπωλείο Πρωτοπορία και οι εκδόσεις Άγκυρα
σας προσκαλούν την Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου στις 8.30 μμ,
στην παρουσίαση του νέου βιβλίου
του Γιάννη Παπαγιάννη με τίτλο
«Η ασθένεια της πεταλούδας»
Για το βιβλίο θα μιλήσει ο ποιητής Θωμάς Παπαστεργίου.
Αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσουν
ο ηθοποιός Γιάννης Τραμπίδης και η θεατρολόγος Όλγα Κυριακού

Εννέα πρόσωπα βρίσκονται παγιδευμένα σε μια παράξενη και χωρίς διέξοδο ιστορία. Κάποιοι θα χάσουν το παιχνίδι, άλλοι θα χτίσουν νέους κανόνες. Το θέμα που πραγματεύεται ο Γιάννης Παπαγιάννης στο τέταρτο μυθιστόρημά του είναι η ανθρώπινη επικοινωνία. Στο βιβλίο, μια από τις ηρωίδες, η Ελένη, αναπολεί την εποχή που ήταν ακόμη ερωτευμένη με τον σύζυγό της, τον Γιώργο, και γοητευμένη με την προσωπικότητά του. «Είναι αλήθεια (το είχε ξεχάσει) ότι αυτός ο άντρας, που τώρα τον βλέπει κακομοίρη, την είχε (κάποτε) εντυπωσιάσει», γράφει στο πρώτο μέρος του βιβλίου του.

Γιάννης Παπαγιάννης

Ένας συγγραφέας που συνθέτει το βιβλίο στο οποίο  πρωταγωνιστεί. Ένα πιστόλι που  ζει σε συρτάρι. Ένας αυταρχικός συλλέκτης  ήχων. Μια θλιμμένη γερόντισσα. Μια  προβληματική κόρη. Ένας προαναγγελθείς θάνατος κι ένας πραγματικός φόνος. Εννέα πρόσωπα σε μια παράξενη, εφιαλτική αλλά όχι αδιέξοδη ιστορία. Άνθρωποι που χάνουν το παιχνίδι και άνθρωποι που χτίζουν νέους κανόνες. Μυθιστόρημα ψυχολογικό, αστυνομικό, υπαρξιακό ή ίσως και τα τρία μαζί. Που γελάει κι εκπλήσσει. Πονάει αλλά και ανακουφίζει. Αγγίζει το συναίσθημα αλλά και τη σκέψη. Παίζει με τον χρόνο, δημιουργεί ερωτήματα, ανατρέπει. Πραγματεύεται την ανθρώπινη επικοινωνία μέσα από ένα λεπτό αστυνομικό τέχνασμα κι αποδεικνύει ότι το μυθιστόρημα δεν έχει ιδιοκτήτη, αλλά κάθε αναγνώστης είναι ιδιοκτήτης.

/////////////

ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΤΟ ΡΙΟ

Ξεκίνησε την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου, ο κύκλος διαλέξεων Ιστορίας της Τέχνης που διοργανώνει το Εικαστικό Εργαστήριο της ΔΕΠΑΡίου.

Οι διαλέξεις αυτές θα πραγματοποιούνται την πρώτη Τετάρτη κάθε μήνα, στις 19.30 από την Geraldine Georget Κυπριανού, Ιστορικό Τέχνης και πρώην συνεργάτη του Μουσείου του Λούβρου.

Η εναρκτήρια διάλεξη  θα γίνει στις 2 Δεκεμβρίου, ημέρα  Τετάρτη με θέμα: «Θέτοντας το ερώτημα τι είναι τέχνη». Πρόκειται για μια εισαγωγική προσέγγιση που έχει ως σκοπό να αναδείξει τις ποικίλες εκφάνσεις και τα πολλαπλά πρόσωπα της τέχνης στις διάφορες εποχές και πολιτισμικά πλαίσια. Η ποικιλία στην εικαστική έκφραση υποδηλώνει ότι το ερώτημα «τι είναι τέχνη» τέθηκε και απαντήθηκε κατά καιρούς με διαφορετικούς τρόπους, καθώς η τέχνη αντανακλά τις ποικίλες στάσεις του ανθρώπου απέναντι στον εαυτό του και τον κόσμο. Και αυτό ακριβώς είναι που κάνει την περιπλάνηση στο χώρο της τέχνης συναρπαστική.

Θα ακολουθήσουν οι διαλέξεις,

«Η αρχαία Ελληνική τέχνη- Από την γεωμετρική εποχή  στους κλασικούς χρόνους» Τετάρτη, 3 Φεβρουαρίου 2010

«Η περίοδος της αναγέννησης – Στροφή στα  ανθρωπιστικά ιδεώδη» Τετάρτη,3 Μαρτίου 2010

«Νεοκλασικισμός και Νεορομαντισμός – Σπουδή στο έργο των καλλιτεχνών Νταβίντ και Ντελακρουά», Τετάρτη 5 Μαίου 2010

Ο κύκλος διαλέξεων  θα φιλοξενηθεί στις εγκαταστάσεις  του Κέντρου Τεχνών της ΔΕΠΑΡίου στα Αραχωβίτικα. Αξίζει να σημειωθεί  πως οι διαλέξεις είναι δωρεάν και ανοικτές για όλους όσους επιθυμούν να τις παρακολουθήσουν.

Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2610 991125

Μουσικό τριήμερο

Το Δημοτικό Ωδείο Ρίου (Μουσικός Τομέας της  ΔΕΠΑΡίου) σε μια μεθοδική προσπάθειά του να διευρύνει το γνωστικό πεδίο  των σπουδαστών μουσικής και να ανοίξει νέους δρόμους στη μουσική διαπαιδαγώγησή τους διοργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα.

Στο πλαίσιο  αυτών των προγραμμάτων φιλοξενεί  μια μεγάλη πιανίστα διεθνούς φήμης  και Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου  Μακεδονίας στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης & Τέχνης, την κ.Βίνια Τσόπελα σε ένα μουσικό τριήμερο (11, 12 & 13 Δεκεμβρίου 2009) που περιλαμβάνει Σεμινάριο Πιάνου και Συναυλία Πιάνου.

Το Σεμινάριο  απευθύνεται σε σπουδαστές πιάνου επίπεδου σπουδών Κατωτέρας,  Μέσης, Ανωτέρας, Πτυχίου ή Διπλώματος. Τα μαθήματα όπως και η συναυλία των συμμετεχόντων (Σάββατο 12 Δεκεμβρίου) θα πραγματοποιηθούν στο χώρο του Δημοτικού Ωδείου Ρίου. (Πληροφορίες : 2610.994998, depar_r@otenet.gr)

Η δράση θα πραγματοποιηθεί  υπό την αιγίδα της Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Αχαΐας.

ΒΙΝΙΑ ΤΣΟΠΕΛΑ

Η Βίνια Τσόπελα  γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε στο  Ωδείο Αθηνών από όπου αποφοίτησε με δίπλωμα και Α΄ Βραβείο παμψηφεί. Συνέχισε τις σπουδές της στο  Παρίσι με την Yvonne Lefèbure με υποτροφία  της γαλλικής κυβέρνησης και τη Nadia Boulanger στη Διεθνή Θερινή Μουσική Ακαδημία στο Estoril της Πορτογαλίας. Αργότερα σπούδασε στην Juilliard School στη Νέα Υόρκη με τους Ilona Kabos, Adele Marcus, Guido Agosti και στην τάξη της Nadia Reisenberg. Συνδέθηκε για πολλά χρόνια με βαθύτατο καλλιτεχνικό και φιλικό δεσμό με την Gina Bachauer και μελέτησε μαζί της στην Αθήνα και στη Νέα Υόρκη. To 1979 κέρδισε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό για διακεκριμένους νέους πιανίστες, που διοργάνωσε η Dallas Symphony Orchestra στη μνήμη της Τζίνας Μπαχάουερ.

Έχει κάνει  εκτεταμένες περιοδείες στις ΗΠΑ, εμφανιζόμενη ως σολίστ με μεγάλες ορχήστρες, όπως: Philadelphia, Dallas, St. Louis, Sacramento, Phoenix, Santa Barbara και έχει δώσει ρεσιτάλ στο Lincoln Center στη Νέα Υόρκη, στο Ambassador Auditorium στο Los Angeles, στο De Young Museum και Masonic Auditorium στο San Francisco και στην National Gallery στην Washington DC. Έχει επίσης εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ και συναυλίες μουσικής δωματίου στην Αγγλία, Γερμανία, Βιέννη, Δανία, Βέλγιο και Ισραήλ. Στην Ελλάδα έχει παίξει επανειλημμένα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Βέροιας και σε πολλές άλλες πόλεις.

Έχει διδάξει  σε διεθνή σεμινάρια Master Classes σε Πανεπιστήμια όπως The University of Texas, Southern Methodist University, Duke University, Sacramento State University, Arizona State University, Randolph Macon College for Women, College of William and Mary, the Tel-Hai International Piano Master Classes Festival in Israel, the Real Conservatorio de Madrid in Spain, και στο Institut Ludwig van Beethoven – Universität für Musik und darstellende Kunst στη Βιέννη.

Η κ. Τσόπελα  έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές για τις ερμηνείες της. «Ποιητική πρέσβειρα της Ελλάδος» την αποκάλεσε γερμανική εφημερίδα.

Έχει βραβευθεί  μεταξύ άλλων από το Ίδρυμα Fulbright και το Ίδρυμα Rockefeller Fund for Music ενώ  έχει τιμηθεί με ειδική διάκριση από  τη Βουλή της Πολιτείας της  Καλιφόρνιας για την εξαιρετική καλλιτεχνική συμβολή της στα πολιτιστικά.

Έχει προσκληθεί ως μέλος κριτικής επιτροπής στους  διεθνείς διαγωνισμούς πιάνου Gina Bachauer International Piano Competition Salt Lake City, Utah; Jaén International Piano Competition στη Ισπανία, Concurso International de Piano Compositores de Espaňa, στην Ισπανία και σε πολλούς διαγωνισμούς στην Ελλάδα.

Η κ. Τσόπελα  υπήρξε η πρώτη Πρόεδρος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του  Πανεπιστημίου Μακεδονίας, όπου εξελέγη  και διατελεί Καθηγήτρια από το 2001.

Βιβλιοπαρουσίαση

Το Βιβλιοπωλείο «Παπασωτηρίου» και οι εκδόσεις «Τάλως Φ», με ιδιαίτερη χαρά, σας προσκαλούν στην παρουσίαση της  επανέκδοσης του Εγκυκλοπαιδικού  Λεξικού του Ηλίου, που θα λάβει  χώρα το Σάββατο 19/12/09 και ώρα 7 μ.μ., στην αίθουσα του ξενοδοχείου «Βυζαντινό», στην Πάτρα.

Θα μιλήσουν:

Χρήστος Γούδης – Καθηγητής Αστροφυσικής

Παντελής Γιαννουλάκης – Εκδότης

Γιάννης Γιαννάτος – Δικηγόρος

Τάλως Φουράκης – Εκδότης

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s