ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ 27/11 ΕΩΣ 3/12/2009 (επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

image

image

image

Παρασκευή 27/11

image

Βιβλιοπαρουσίαση

Σόνια Ζαχαράτου

«Τρεις νύχτες του Αυγούστου (και μία ημέρα)»

image

Το βιβλιοπωλείο Πρωτοπορία και οι εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα

σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου

της Σόνιας Ζαχαράτου

«Τρεις νύχτες του Αυγούστου

(και μία ημέρα)»

την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου

στις 8.30 μ.μ.

στο χώρο του βιβλιοπωλείου, Γεροκωστοπούλου 31

Για το βιβλίο θα μιλήσουν:

Αθηνά Ραπίτου, δημοσιογράφος

Διονύσης Καρατζάς, ποιητής

Αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσει

η Αλίκη Καγιαλόγλου

Συντονισμός :  Ζέττα Ζάχου,

σύμβουλος επικοινωνίας

Μια γυναίκα, μια προφητεία. Μια γυναίκα, δύο φόνοι.

Η Ανέζα λεηλατεί την ψυχή της, παίρνει τους δρόμους του φεγγαριού, ερωτεύεται, ποθεί, πονά, ματώνει, καταστρέφει και καταστρέφεται, ελευθερώνει τα πλέον ζοφερά ένστικτά της. Επιλέγει την πιο ιδιότυπη «αποχώρηση» και συμπαρασύρει τον αγαπημένο της, κλείνοντας τον κύκλο της προφητείας.

Άραγε, τιμωρεί τους νεκρούς της προσφέροντας θυσίες, αυτοτιμωρείται ή εξορκίζει το θάνατο; Τι την οδηγεί στο σκοτεινό ταξίδι και στην προσωπική της κόλαση; Πώς μπορεί να εξαγνισθεί και να κερδίσει την παντοτινή αγάπη;

Όλα συμβαίνουν στα μέσα του Αυγούστου, σε τρεις νύχτες και μία ημέρα. Πώς χάνονται όμως από τη ζωή της οι ενδιάμεσες δύο ημέρες;

Μια νουβέλα, ένα θρίλερ με ψυχολογικές προεκτάσεις.

Όλα συμβαίνουν στα μέσα Αυγούστου και στη διάρκεια τριών νυχτών και μίας ημέρας.

Τι απέγιναν, όμως, οι ενδιάμεσες δύο ημέρες; Πώς χάνονται από τη ζωή της;

Έγραψαν για το βιβλίο:

Πραγματεία πάνω στην ερωτική μάσκα, σκληρή αφήγηση ψυχικών μεταμορφώσεων και συνάμα σκοτεινή σύλληψη της σαρκικής συνεύρεσης, η γραφή της Ζαχαράτου αρνείται εξαρχής τις δεδομένες λύσεις – ήτοι τον απλό ερωτικό ρεαλισμό, τη συναισθηματική ανάλυση ή την ορθόδοξη εξατομίκευση του πάθους. Αυτό που την ελκύει, πάνω από την πρωτογενή σύγκρουση των δύο φύλων, είναι η τελετουργική δραματικότητα των εραστών που ανακαλύπτουν μέσα τους, θέλοντας και μη, ένα αδήλωτο θυσιαστικό ρεύμα – πολύ κοντά στο αίμα και στον αυτοεκμηδενισμό. Μπορεί η δείνωση των καταστάσεων να ξεπερνά την αντοχή του αναγνώστη, πλην όμως η εξομολογουμένη και αυτοτιμωρούμενη αφηγήτρια έχει συλλάβει πειστικά τον κόμπο που δένει την παρθενικότητα με την εκπόρνευση και το ζεύγος με την τελετουργική παράδοση στο πλήθος. Η προφητεία, το δαχτυλίδι, η ιερουργία που διαβάζονται σε κάθε αναβαθμό, ουσιαστικά προσδίδουν ακαταμάχητη ροπή προς την πηγή του θρήνου, προς τον μοιραίο υμέναιο που για τη μικρή Αννέζα γεννάει τέρατα.

Κωστής Παπαγιώργης, Αθηνόραμα, 23.7.2009

Πολλά συγκλονιστικά διαδραματίζονται στην πολυτάραχη και περίεργη ζωή της Ανέζας – άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου-, της ηρωίδας του βιβλίου της δημοσιογράφου και συγγραφέως Σόνιας Ζαχαράτου.

[…] Πρόκειται για μια νουβέλα-θρίλερ με ψυχολογικές προεκτάσεις, αναπάντεχη εξέλιξη στην υπόθεσή της, ανατροπές και απρόσμενο τέλος. Το βιβλίο είναι ενδιαφέρον και δεν κουράζει τον αναγνώστη. Αντίθετα, το γλαφυρό και παραστατικό γράψιμο της Σόνιας Ζαχαράτου και η σωστή επιλογή των λέξεων που κεντρίζουν το ενδιαφέρον ώστε να το διαβάσει όλο μεμιάς.

Τίνα Σγουροπούλου, Φιλολογική Βραδυνή, 25.04.09

[…] Στο βιβλίο, που γοητεύει με το ύφος και τη γλώσσα του – όπου ο πεζός λόγος συναντά την ποίηση και η ρυθμολογία του κρατάει άλλοτε τον ρυθμό των χτύπων της καρδιάς κι άλλοτε επιμηκύνεται για να επιτρέψει στη σελήνη το «αργό» της ταξίδι στον ουρανό-, αποκαλύπτεται η ουσιαστική και αφομοιωμένη γνώση της συγγραφέως, που φέρνει σαν σε όνειρο μορφές της αρχαιοελληνικής γραμματείας αλλά και στιγμές μοναδικής επαφής με την λαϊκή παράδοση (εκεί που η Ανέζα καταριέται στον τάφο και η επιθυμία της να ξεράσει ο Άδης όλους τους πεθαμένους, φέρνει στο νου τη μάνα από την παραλογή «Του νεκρού Αδελφού»). Τόσο πρωτόγονο και τόσο ανθρώπινο. Οι λεπτομέρειες στις στιγμές ζωντανεύουν το κείμενο.

Οι εικόνες έχουν τεράστια δύναμη με τις έντονες εναλλαγές κιαρο-σκούρο. Αδρές πινελιές κι ένα παλίμψηστο χρωμάτων…χρωμάτων (;) ή μάλλον διαβαθμίσεων του μαύρου. Κι όμως το βιβλίο δεν είναι «μαύρο», παρά την έντονα νουάρ διάθεσή του.

Το βιβλίο είναι μια απόφαση ότι όλα μπορούν να συμβούν. Όλα μπορούμε να τα ανατρέψουμε. Κυρίως είναι ένα βιβλίο που ξεσκεπάζει την αλήθεια της ψυχής, εκεί που συνυπάρχουν η ομορφιά αλλά και η βία.

Τέα Βασιλειάδου, Ημερησία, 25-26.04.09

Τάνγκο

Centro Cultural Patras Tango Academia

Στις 30 Νοεμβρίου γιορτάζεται ετησίως, στο Buenos Aires, η Εθνική Ημέρα του Tango, στο πλαίσιο αυτής της γιορτινής ημέρας, και φέτος το Centro Cultural Patras Tango Academia, ανοίγει τις πόρτες του την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου (6-10) και προσφέρει δωρεάν μαθήματα σε όποιον ενδιαφέρεται να γνωρίσει την μαγεία αυτού του χορού.

Τα μαθήματα απευθύνονται σε αρχάριους και προχωρημένους, και θα πραγματοποιηθούν στον χώρο του Centro Cultural Patras Tango Academia,  Παντανάσσης 20 & Ρήγα Φεραίου. Αμέσως μετά θα ακολουθήσει βραδιά χορού.

Για την συμμετοχή σας, παρακαλούμε επικοινωνήστε: 2610221510, 6944520207.

Πρεμιέρα

«Θέατρο του Νέου Κόσμου»

«Εχθροί εξ αίματος»

Δημοτικό Θέατρο, 21.00

Πρεμιέρα κάνει στις 9  στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων», το πρώτο θεατρικό έργο του Αρκά, με τίτλο «Εχθροί εξ αίματος», από το «Θέατρο του Νέου Κόσμου» σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου.

Ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού Αλέξης Σκαρμέας  αναφέρθηκε στους στόχους του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, ένας από τους οποίους είναι οι μετακλήσεις. Εξέφρασε, παράλληλα, την εμπιστοσύνη του στο «Θέατρο Νέου Κόσμου». Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Θεάτρου Βαγγέλης Πολίτης  σημείωσε πως αν και οι δουλειές που παρουσιάζονται είναι πρωτοποριακές, ωστόσο αγγίζουν το πλατύ κοινό.

Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος θυμήθηκε την πρώτη παρουσία του στην Πάτρα, με τους «Δύο Θεούς» στο «Επίκεντρο». Έκανε ειδική μνεία στο θέμα των συμπαραγωγών, επισημαίνοντας πως άποψή του είναι ότι ένα θέατρο δεν θα πρέπει να είναι αθηνοκεντρικό. «Ευτυχώς τελικά, ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από φίρμες», επεσήμανε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως στόχος του Θεάτρου Νέου Κόσμου είναι να προβάλει νέους δημιουργούς.

Αναφερόμενος στην παράσταση, υπογράμμισε ότι πρόκειται να απολαύσουμε το χιούμορ του Αρκά σε θεατρική μορφή, κάτι που προκάλεσε αρκετές δυσκολίες. Και αυτό γιατί έπρεπε να βρεθεί η χρυσή τομή αντιμετώπισης των ηρώων, στον «πόλεμο» μεταξύ «ευγενών» και «δεύτερων» οργάνων! «Πρόκειται ουσιαστικά για μια μικρογραφία της κοινωνίας με τα διάφορα παιχνίδια και τις ίντριγκες που υπάρχουν», είπε. Τέλος, εξέφρασε τη χαρά του για το νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας Γιάννη Βόγλη, με τον οποίο μοιράστηκε το ίδιο σανίδι όταν πρωτοβγήκε στο θέατρο, εξαίροντας παράλληλα το ήθος, την εργατικότητά του αλλά και την «όρεξη εφήβου» που τον χαρακτηρίζει.

Στο νοσοκομείο, ύστερα από ένα τροχαίο ατύχημα, ο οργανισμός βρίσκεται σε κώμα. Το Παχύ και το Λεπτό Έντερο προσπαθούν να εκτιμήσουν την κατάσταση, από την οποία εξαρτάται άμεσα και η δική τους επιβίωση. Το Δεξί Νεφρό τούς παρέχει πληροφορίες, δεν ξέρουν όμως αν πρέπει να το εμπιστευθούν. Οι θεωρίες συνωμοσίας δίνουν και παίρνουν, όπως και τα σατανικά σχέδια εκδίκησης…

Τρεις ηθοποιοί παίζουν σε συνθήκη… εντατικής. Ο Λαέρτης Μαλκότσης που χαρακτήρισε το ρόλο του ως έναν «γλυκούλη βοθρατζή», ο Χρήστος Μαλάκης -ο οποίος κάνει λόγο για μία κωμωδία που περιέχει αρκετές «σπόντες» για την πολιτική- και ο Θύμιος Κούκιος -η δυνατότητα που έχει για μεταμόσχευση τον καθιστά αντιπαθητικό απέναντι από τα υπόλοιπα όργανα!- θα ερμηνεύσουν, αντίστοιχα, τους γκραν γκινιόλ ρόλους Παχύ Έντερο, Λεπτό Έντερο και Δεξί Νεφρό. Την επιμέλεια της κίνησης ανέλαβε η Αγγελική Στελλάτου, η Μαγιού Τρικεριώτη τα σκηνικά και τα κοστούμια και ο Λαέρτης Μαλκότσης τη μουσική.

Το έργο θα παίζεται καθημερινά εκτός Δευτέρας και Τρίτης έως τις 27 Δεκεμβρίου.

Κυριακή 29/12

Συναυλία

Δημήτρης Ζερβουδάκης

Λιθογραφείον, 20.00

Ο Δημήτρης Ζερβουδάκης έρχεται για πρώτη φορά στην Πάτρα, στο θέατρο «Λιθογραφείον», την Κυριακή 29 Νοεμβρίου, στις 8 το βράδυ.

Ο σημαντικός βορειοελλαδίτης τραγουδοποιός φιλοδοξεί να παρουσιάσει μία μουσική παράσταση που να περιδιαβαίνει το σύνολο της διαδρομής του στο ελληνικό τραγούδι. Από την εποχή των «Νέων Επιβατών» μέχρι και τα τραγούδια του νέου του δίσκου, που αναμένεται να κυκλοφορήσει γύρω στα Χριστούγεννα, ο Δημήτρης Ζερβουδάκης ξεδιπλώνει επί σκηνής… το χάρτη της μέχρι τώρα πορείας του, σε μια ξεχωριστή μουσική παράσταση.
Μαζί του, η νέα τραγουδοποιός και ερμηνεύτρια Σοφία Γεωργαντζή αναλαμβάνει το τραγούδι, παίζει κιθάρα και κρουστά, ελίσσεται ανάμεσα σε ερμηνευτικά στυλ και συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα. Ο Ευριπίδης Μπέκος, με τον οποίο συνεργάστηκε στον ενδιαφέροντα δίσκο «Περί μπάζων και λοιπών απορριμάτων», παίζει πιάνο και «συμμαζεύει» μουσικά τους υπόλοιπους. Τέλος, η Μερόπη Βλαχογιάννη στο ακορντεόν. Λιτή, ευέλικτη μπάντα, που υπόσχεται συναισθηματική απόδοση των τραγουδιών και μουσικές ακροβασίες.

Ο Θεσσαλονικιός τραγουδοποιός κατατάσσεται σ’ εκείνους που αναζήτησαν το προσωπικό ύφος τους εκεί που το έντεχνο φλερτάρει με το καθαρό λαϊκό, χωρίς να αποκλείει και το «ηλεκτρικό» στοιχείο. Και τραγουδιστής με καθαρό και ωραίο ηχόχρωμα και συνεργασίες από τον Μαρκόπουλο και τον Ζήκα, έως τον Καζαντζή, τον Λιάκο και τον Γαλιάτσο. Δεν είναι, όμως, μόνο αυτό ο Δημήτρης Ζερβουδάκης. Είναι και ένας άνθρωπος που δεν μασάει τα λόγια του, ούτε περιορίζεται σ’ αυτά. Όσο για τα τραγούδια; Ο ίδιος λέει: «Είναι το μήνυμα, το συναίσθημα, είναι η αντίληψη του δημιουργού για τον κόσμο. Δεν μπορεί ο δημιουργός να ζει σε ένα ροζ συννεφάκι. Οπότε εν αρχή ην ο λόγος. Κι όταν έχουμε να κάνουμε με ένα μέγεθος που λέγεται ελληνική γλώσσα, τα πράγματα γίνονται, τουλάχιστον για μένα, πιο περιπετειώδη και ιδιαίτερα όμορφα, υψηλής αισθητικής και -το λέω με πολύ σοβαρή χροιά- ενός οικουμενικού πολιτισμού, που κακώς τον παρατάμε τόσο εύκολα, για να καταφύγουμε σε ξενόγλωσσες λύσεις».

Τρίτη 01/12

Εγκαίνια Έκθεσης

Στράτος Στασινός

«Τα μέσα μου Τοπία»

Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, 19.30

image

Την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου, στις 7.30 μ.μ., θα πραγματοποιηθούν στα Παλαιά Λουτρά (Γούναρη και Νικήτα) τα εγκαίνια της έκθεσης του Στράτου Στασινού «Τα μέσα μου Τοπία». Την έκθεση οργανώνουν ο Πανηπειρωτικός Σύλλογος Πατρών, η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και η ΔΕΠΑΠ.

Από τις τρεις ιδιότητες (σκηνοθέτης του κινηματογράφου, στυλοβάτης του κινουμένου σχεδίου στην Ελλάδα, ζωγράφος), ο Στράτος Στασινός στράφηκε τα τελευταία χρόνια, όλο και περισσότερο, στα εικαστικά. Έμπνευση, καταφύγιο και διαφυγή η ζωγραφική, βρήκε την πληρέστερη έκφρασή της στην ατομική έκθεση που ετοίμαζε να παρουσιάσει στην Πάτρα. Μέχρι και τις τελευταίες ώρες της ζωής μιλούσε γι’ αυτήν την έκθεση, όμως, το όνειρο αυτό το πήρε μαζί του. Έψαχνε «πίσω από την εικόνα και τη βιτρίνα», την ψυχή του τόπου. Της Άρτας, της Ηπείρου, από την οποία δεν απομακρύνθηκε επί της ουσίας ποτέ. Εκεί και «επέστρεψε» ο σκηνοθέτης Στράτος Στασινός, σε ηλικία 64 ετών.

«Ήταν που γύρευες τις μεγάλες εξόδους και τοπία και πέτρες παλιές και μυλόπετρες, για να διαβάσεις εκεί και ν’ ακούσει η ψυχή σου τα’ ανερμήνευτα λόγια του βυθού και του μύθου. Και φορές – φορές κατηφόριζες σε λίμνες, ποτάμια και κόλπους. Κι αναδύονταν μπρος στα μάτια σου ξωτικά και νεράιδες και μάγισσες. Κι εσύ, ένα αγόρι των άλλων καιρών, έπιανες μαζί τους κουβέντα και ριχνόσουν αδέσποτος σε κυνήγια, ταξίδια κι ερημικά καταφύγια. Κι άλλοτε, πάλι, έπαιρνες τις πλαγιές των βουνών και στις ράχες τους έσπερνες λίγο άνεμο και λίγο προζύμι απ’ τα μέσα τοπία τού άλλοτε και του τώρα», σημειώνει ο Δημήτρης Χ. Βλαχοπάνος.

Πηγή έμπνευσης ένα κυπαρίσσι, ένα λιοτρίβι, οι φωτοσκιάσεις μιας αγέρωχης ελιάς, η μυρωδιά από το κόκκινο χώμα, το χάραμα στη λίμνη… τα μέσα του τοπία. Έργα με μολυβοκάρβουνο σε χειροποίητο χαρτί, επικαλυμμένο σε κόντρα πλακέ θαλάσσης.

Τα έργα αποτελούν αποτέλεσμα των οδοιπορικών του στην Ήπειρο για τις ανάγκες των κινηματογραφικών του αναζητήσεων. Παράλληλα, στον επάνω όροφο του κτιρίου θα προβάλλεται η ταινία «Του κολυμπητή», ενώ θα εκτίθενται τα σχέδια και οι κούκλες από την ταινία, καθώς και τα σχέδια από μια ταινία που δεν ολοκληρώθηκε με τίτλο «Χορευτής».

Ώρες λειτουργίας 10 π.μ. – 2μ.μ. και 6-9 μ.μ., πλην Δευτέρας. Σάββατο και Κυριακή: 10 π.μ. -2 μ.μ.

Ο Στράτος Στασινός γεννήθηκε το 1945 στη Γραμμενίτσα της Αρτας, σπούδασε κινούμενο σχέδιο και κινηματογράφο στο Παρίσι. Ηταν ιδρυτικό μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης Κινουμένου Σχεδίου (Cartoon). Παράλληλα με όλες τις άλλες ασχολίες του (γύρισε συνολικά περισσότερες από 45 παραγωγές, ξεχώρισε με το ποιητικό ανιμέισον «Του κολυμβητή», 1985), ζωγράφιζε, επιλέγοντας την τεχνική του ξυλοκάρβουνου. Ηθελε να κάνει ταινία τον «Ερωτόκριτο» με κινούμενες κούκλες αλλά η πρόθεσή του έμεινε ανολοκλήρωτη λόγω του υψηλού κοστολογίου. Αυτός ήταν εξάλλου και ο λόγος που δεν μπορούσε να ασχοληθεί όσο ήθελε με το ανιμέισον, περιοριζόμενος στη διδασκαλία του στην ιδιωτική και δημόσια εκπαίδευση. «Κουβαλώ την περιέργεια του παιδιού που αν δεν βάλει το χέρι του στη φωτιά δεν καταλαβαίνει ότι καίγεται», ισχυριζόταν και δοκίμαζε, σχεδίαζε, επέμενε. Ως το τέλος που «κάτι ετοίμαζε αλλά δεν ήθελε να πει»…

Ο Στρ. Στασινός είχε παντρευτεί την Ελένη Τριανταφυλλίδη και είχε μια κόρη.

«Βρίσκομαι σε μια διαρκή αναζήτηση…»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΤΙΝΟΣ ΓΙΩΤΗΣ

Από το animation και το ντοκιμαντέρ στο fiction. Τί σας οδήγησε εκεί;

Όλη μου τη ζωή βρίσκομαι σε μια διαρκή αναζήτηση ενδιαφερόντων, από τα πολύ μικρά μέχρι και τα μεγάλα. Τούτο ίσως να οφείλεται και στο ότι από παιδί ξενιτεύτηκα, επιβίωσα με τελείως διαφορετικές και ετερόκλητες ενασχολήσεις κι έτσι φτάνοντας στη θύρα του κόσμου της δημιουργικής τέχνης, μπήκα για λίγο στο χώρο του σκίτσου και της ζωγραφικής, συνέχισα στα ντοκιμαντέρ και τώρα δοκιμάζω και δοκιμάζομαι στη μυθοπλασία. Αυτό, βεβαίως, δεν σημαίνει ότι «μονιμοποιήθηκα» διότι αύριο μπορεί να μεταπηδήσω σε κάτι άλλο. Σ’ ένα παρόμοιο ερώτημα μιάς συνέντευξης για το περιοδικό του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης απάντησα μ’ έναν «ολίγον» πλάγιο τρόπο. Είπα δηλαδή, ότι μια ζωή μένω σε νοικιασμένα σπίτια, αλλάζοντας γειτονιές, πολυκατοικίες και διαμερίσματα έτσι, λοιπόν, δεν ξέρω αν θα μείνω στον κινηματογράφο μυθοπλασίας, διότι υπάρχουν και μικρά πέτρινα σπίτια μακρυά από την πρωτεύουσα, όπου μπορεί κανείς να γράψει, να ζωγραφίσει, ή, απλώς να περάσει καλά.

Πόσο δύσκολο είναι να ξεφύγετε από τον γενέθλιο τόπο;


Δεν θέλησα ποτέ να «ξεφύγω» από τον γενέθλιο τόπο και ούτε ποτέ αισθάνθηκα την ανάγκη να το κάνω. Το αντίθετο θα έλεγα ότι μου συνέβαινε κι απ΄ ό,τι θυμάμαι για τα μέχρι τώρα του βίου μου, όποτε βρισκόμουν στην ανάγκη της ψυχικής στήριξης, νοερώς επέστρεφα για ν’ αντλήσω δύναμη και παρηγορία. Αυτό ίσως να ερμηνεύει μέχρι ενός σημείου, το ότι ο γενέθλιος τόπος αποτελεί πηγή έμπνευσης και υλοποίησης του μέχρι σήμερα έργου μου και αναφέρομαι στο γνωστό και δημοσιοποιημένο κομμάτι του, διότι έχω ασχοληθεί και με άλλα πράγματα τα οποία ουδεμία σχέση έχουν μ’ αυτόν.


Η ζωή μας είναι μία «διαρκής επιστροφή» όπως σημείωσε ο Ρολάν Μπάρτ και «η μόνη μας πατρίδα είναι η παιδική ηλικία»;

Στην ανθρώπινη φύση υπάρχει η ανάγκη επιστροφής στα παιδικά βιώματα. Τούτο πιστεύω ότι προκύπτει, από μιάν, ασυνήθιστη ίσως, αξιολόγηση της ζωής που βιώνουμε ως ενήλικες και τις τεράστιες διαφορές του «τότε» και του «τώρα».  «Τότε», στην παιδική μας ηλικία, η ψυχή μας βιώνοντας το ασυνείδητο για τον γύρω κόσμο, ήταν παρορμητικά αγνή, ασυναίσθητα άγρια και κυρίως αμόλυντη από τοξικά ανθρώπινα δηλητήρια. «Τώρα», μεγάλοι πλέον και με πλήρη συνείδηση του τι σημαίνει, όχι μόνον οφθαλμός αντί οφθαλμού, αλλά, άνθρωπος εναντίον ανθρώπων, αναζητούμε λίγη από εκείνη τη χαμένη αθωότητά μας.

Σε παλαιότερη συνέντευξή σας εκφράσατε το παράπονό σας για την «απουσία» των τοπικών αρχών από τα γυρίσματα της ταινίας σας. Εκτιμάτε ότι «ουδείς προφήτης στον τόπο του»;


Δεν εξέφρασα κανένα παράπονο διότι δεν το συνηθίζω, μια απορία όμως ήταν, κι αυτό το αισθάνθηκα όταν το άκουσα, κι έτσι συνειδητοποίησα το μέγεθός του, από τους συνεργάτες μου. Μού είπαν, λοιπόν, ότι σε όποια πόλη της Ελλάδας κι αν βρέθηκαν, πάντα οι τοπικές αρχές τους καλούσαν για έναν καφέ, μιλούσαν φιλικά μαζί τους και προσπαθούσαν να τους διευκολύνουν σε όποια, ενδεχομένως, προβλήματα προέκυπταν. Τώρα το ομολογώ, αισθάνθηκα ντροπή σαν Αρτινός απένανι σε τόσους ξένους, και αισθάνθηκα ντροπή για λογαριασμό των διαχειριστών της ντόπιας εξουσίας, πιστά αντίγραφα κι αυτοί της, όποιας, ανά τον κόσμο «εξουσίας».
Ως προς το «ουδείς προφήτης στον τόπο του», θα έλεγα πως δεν συμβαίνει στη δική μου περίπτωση, καθώς είμαι πλήρως ικανοποιημένος από την εκτίμηση που μου τρέφουν, οι λίγοι και πολύτιμοι πνευματικοί άνθρωποι και φίλοι και βεβαίως, είναι αμοιβαία τα αισθήματα.

Τί σας αρέσει από την Άρτα;


Δεν θα πω, σαν τουρίστας, το Γεφύρι! Μου αρέσει και το Γεφύρι, και η Παρηγορίτισσα και η Αγία Θεοδώρα και το πέτρινο κτίριο του Γυμνασίου, για τους δικούς μου, όμως, λόγους. Αυτό όμως που θα ξεχώριζα είναι το χρώμα της μικρής πόλης, της μικρής κοινωνίας, ενός μεγάλου χωριού θα έλεγα, που όσο κι αν η εισβολή του μοντέρνου στοιχείου της αλλοιώνει την όψη, αυτή διατηρεί την ατμόσφαιρα του οικείου. Μιά βόλτα να κάνει κανείς, στον πεζόδρομο της οδού Σκουφά, θα ανταλλάξει δέκα «καλημέρες» με γνωστούς.

Τι δεν σας αρέσει από την Άρτα;

Δεν μου αρέσει το κάστρο (για το μαύρο χάλι του), δεν μου αρέσει το ποτάμι (που δεν διαρρέει την πόλη και είναι σκουπιδότοπος) και δεν μου αρέσει το επίπεδο του πολιτισμού (διότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον για τον πολιτισμό).

Πώς κρίνετε, με δυό λόγια, το ελληνικό σινεμά σήμερα;

Ψάχνεται ακόμη! (Απάντησα ακριβώς, με δυό λόγια!).

Γιατί το σύνολο σχεδόν των Ελλήνων σκηνοθετών δεν χρησιμοποιεί σεναριογράφους για την ταινία τους;

Πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στην έλλειψη επαγγελματισμού, σε όλο το φάσμα της ελληνικής κινηματογραφικής δημιουργίας. Από τη στιγμή που ο ελληνικός κινηματογράφος απογαλακίστηκε από τον παλιό ελληνικό κινηματογράφο, απέκτησε μια μορφή περίεργη, ούτε ερασιτεχνικός ούτε επαγγελματικός, κάτι ανάμεσα στα δύο. Στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο, με τους επαγγελματικούς κανόνες, παρόντες υπήρχαν κατ’ αρχήν οι σεναριογράφοι, μετά οι σκηνοθέτες και πάει λέγοντας. Από τη δικτατορία και μετά αφέθηκε στην τύχη του, αποκόπηκε από το παρελθόν του, ενώ θα έπρεπε να αποτελέσει μία φυσική συνέχειά του, μπολιάστηκε με διαφορετικές νοοτροπίες κι έτσι δεν απέκτησε ποτέ τη δική του οντότητα με στέρεες βάσεις και δικούς του κανόνες. Αξίζει όμως, να αναφερθεί κανείς και στη βασικώτερη έλλειψη, που είναι μια Ανώτερη Κινηματογραφική Σχολή, η περίφημη Ακαδημία, που χρόνια τώρα ακούμε ότι θα ιδρυθεί. Αυτή η Σχολή θα διαμόρφωνε το επαγγελματικό πλαίσιο και θα έβαζε, στους νέους κινηματογραφιστές, τις βάσεις αυτονόμησης της κάθε ειδικότητας.

Συναυλία

Δημήτρης Παπαδημητρίου

«Ο άνθρωπος που τού κλεψαν τον ίσκιο»

Συνεδριακό ΑΕΙ, 21.30

Η εμπνευσμένη μουσική του Δημήτρη Παπαδημητρίου πάνω σε ποίηση του Γιώργου Σεφέρη κυριαρχεί στη συναυλία που διοργανώνει η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και η ΔΕΠΑΠ τη Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου στις 9.30 μ.μ.  στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών.

Ο γνωστός και καταξιωμένος συνθέτης θα παρουσιάσει στο πρώτο μέρος τον κύκλο τραγουδιών του, πάνω σε ποίηση  Γ. Σεφέρη με τον τίτλο «Ο άνθρωπος που τού κλεψαν τον ίσκιο» και στο δεύτερο τραγούδια από το γενικότερο ρεπερτόριό του, διασκευασμένα για ορχήστρα εγχόρδων.

Το έργο θα ερμηνεύσει η Ορχήστρα Πατρών υπό τη διεύθυνση του Δημήτρη Παπαδημητρίου, με σολίστ την Φωτεινή Δάρρα. Συμμετέχουν ο Ανδρέας Σμυρνάκης, το Duo Fina και η χορωδία «Εν Φωναίς» με μαέστρο τον Αλέξανδρο Στουπάκη.

Στο δεύτερο μέρος ο Δημήτρης Παπαδημητρίου θα μας ενώσει με το έργο του και όλο το φάσμα του ελληνικού τραγουδιού που χάραξε τη μνήμη μας. Θα παρουσιαστούν 12 τραγούδια, όπως λαϊκά, έντεχνα, θεατρικά, που συναντούν ομοειδή τραγούδια, είτε από το παρελθόν είτε από το παρόν, καθώς και μελωδίες που έγιναν γνωστές μέσα από δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές. Τα τραγούδια θα αποδώσει η Ορχήστρα Πατρών και θα ερμηνεύσουν η Φωτεινή Δάρρα και ο Ανδρέας Σμυρνάκης.

Ο κύκλος αυτός των τραγουδιών του Δ. Παπαδημητρίου πάνω σε ποίηση Γ. Σεφέρη είναι ένα ακόμη βήμα πάνω στην προσπάθεια του συνθέτη να δημιουργήσει μια λόγια, «κλασική», ελληνική μουσική που να έχει όμως τις μελωδικές της ρίζες στο έντεχνο ελληνικό τραγούδι.

Ο ίδιος σημειώνει: «Αν και πρόκειται για πολύ πιο σύνθετο είδος από το ίδιο το έντεχνο τραγούδι, αφού και σαν φόρμα και σαν μουσική δομή κινείται στον ευρωπαϊκό λόγιο χώρο, μελωδικά στηρίζεται στο ελληνικό μουσικό άρωμα που μας παρέδωσε η έντεχνη τραγουδιστική παράδοση, δηλαδή στον -απαλλαγμένο πια από το φολκλόρ του δημοτικού ή του λαϊκού ιδιώματος – σύγχρονο ελληνικό μουσικό ήχο.

Ο στόχος είναι, (όπως και στην περίπτωση των έργων του συνθέτη  «Κ.Π.Καβάφης…που γι’ Αλεξανδρινό γράφει Αλεξανδρινός…», στο «Όνομα της Ελένης»  και την όπερα «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» ) η δημιουργία λόγιου ελληνικού τραγουδιού που να τιμά τον τόπο και τον χρόνο της σύνθεσής του και να μπορεί, σαν μουσική γλώσσα,  να γίνεται αντιληπτό από το ελληνικό μουσικό ακροατήριο συνολικά, χωρίς προαπαίτηση «εκμάθησης» ξένων μουσικών ιδιωμάτων από πλευράς ακροατηρίου. Γιατί η μεν μουσική είναι μία, οι μουσικές όμως γλώσσες είναι όσες και οι λαοί. Μια μουσική που να προέρχεται από την ελληνική τραγουδιστική παράδοση ως το επόμενο βήμα της και να συνενώνει τα ακροατήρια κλασικής και ελληνικής μουσικής ιδανικά στο ίδιο επίπεδο συμμετοχής».

Προπώληση εισιτηρίων:

Γραφεία ΔΕΠΑΠ: Από 9 π.μ. έως 2 μ.μ. (Δευτέρα – Παρασκευή)

Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων»: Από 10 π.μ. έως 2 μ.μ και 6 μ.μ. έως 9 μ.μ. (Δευτέρα – Παρασκευή) και Σάββατο από 10 π.μ. -2 μ.μ

Οπτικά Καραμούζης: Ώρες  καταστημάτων

Τετάρτη 02/12

Βιβλιοπαρουσίαση

Νίκος Χιδίρογλου

«ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΗ»

Βυζαντινό, 20.00

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του ξενοδοχείου «Βυζαντινό», Ρήγα Φεραίου 106, Πάτρα στις 2 Δεκεμβρίου, ημέρα Τετάρτη και ώρα 8:00 μ.μ.


Το βιβλίο θα παρουσιάσουν οι


-Νίκος Νικολόπουλος, βουλευτής ΝΔ
-Χρίστος Γούδης, καθηγητής πανεπιστημίου
-Νίκος Μπογονικολός, επιχειρηματίας

Θα συντονίσει η δημοσιογράφος Νίκη Ζορμπά.


Μόνο οι «μαύροι» είχαν όνειρα και δεν ήταν κατσούφηδες. Στις τάξεις τους είχαν βρει καταφύγιο όσοι επέμεναν στους παλιούς τρόπους. Επρόκειτο για νέους που προέρχονταν κυρίως από οικογένειες προσηλωμένων ορθόδοξων χριστιανών, δεξιών εθνικιστών αλλά και πατριωτών γενικότερα και παλαιών κομμουνιστών. Οι περισσότερες από τις οικογένειες αυτές είχαν προϊστορία ακτιβισμού, δεξιού ή αριστερού, που συνέχιζαν με ενθουσιασμό και αυταπάρνηση οι νεαροί γόνοι τους, στα σχολεία, στα πανεπιστήμια, στους εργασιακούς χώρους. Τα σαμποτάζ σε πολυεθνικές εταιρίες που συνεργάζονταν με την κυβέρνηση ήταν συνεχή και ιδιαίτερα καταστροφικά, ενώ οι προκηρύξεις της «Μάχης» κυκλοφορούσαν με ταχύτητα από χέρι σε χέρι.

Ο Νίκος Χιδίρογλου γεννήθηκε στη Γερμανία το 1969 και είναι γιος του εμπειρογνώμονα του ΥΠΕΞ και πρώην καθηγητή Τουρκολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου Παύλου Χιδίρογλου και της Πορτογαλίδας μεταφράστριας λογοτεχνίας Μαρίας Ντε Τζέσους Φερρέιρα.
Ολοκλήρωσε τις εγκύκλιες σπουδές του στο 1ο Λύκειο Παλαιού Φαλήρου και σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο πανεπιστήμιο του Έσσεξ στη Μεγάλη Βρετανία.
Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος στην «Ακρόπολη», το «Metrorama», το ραδιόφωνο του ΑΝΤ1, τις Επικοινωνίες ΑΕ, το Μακεδονία TV και το TV Πειραιάς. Είναι στέλεχος της ΝΔ από το 1984, ενώ το 2000 διετέλεσε τομεάρχης Οργανωτικού του κόμματος.
Είναι παντρεμένος με την Αντιγόνη Στάμου και έχουν αποκτήσει δυο γιούς.

Πέμπτη 03/12

Σεμινάρια ΙστορικοΦιλοσοφικού Λόγου

Απόστολος Πιερρής

«Το μέλλον του Παρελθόντος: Ιστορία και Ελληνισμός»

Μέγαρο Λόγου και Τέχνης, 20.30

Στο πλαίσιο του ΚΑ΄Κύκλου των Σεμιναρίων Ιστορικοφιλοσοφικού Λόγου με γενικό τίτλο «Το μέλλον του Παρελθόντος: Ιστορία και Ελληνισμός», που διοργανώνει το Ινστιτούτο Φιλοσοφικών Ερευνών, την Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου στις 8.30 μ.μ. στην Αίθουσα Διαλέξεων του Μεγάρου Λόγου και Τέχνης (2ος όροφος) θα μιλήσει ο διευθυντής του Ινστιτούτου Απόστολος Πιερρής θα μιλήσει με θέμα «Γεωπολιτική Διαχρονική Πύκνωση: Το Πολυδύναμο Βαλκανομικρασιατικό Πεδίο».

Συναυλία

Puressence

Πολιτεία, 21.00

Το αγαπημένο συγκρότημα των Ελλήνων, οι Puressence, με αφορμή την κυκλοφορία του «Sharpen Up The Knives», της συλλογής με τα καλύτερα τραγούδια τους, δέχτηκαν να πραγματοποιήσουν την πρώτη περιοδεία τους στην Ελλάδα!  Την

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου θα βρεθούν στη μουσική σκηνή της «Πολιτείας»!

Οι επιτυχίες των Puressence ακούγονται σε κάθε μπαράκι, σε κάθε dj set και σε κάθε ραδιόφωνο του είδους στη χώρας μας. Φυσικό είναι, λοιπόν, να αποτελεί είδηση η κυκλοφορία μιας συλλογής με όλες αυτές τις επιτυχίες! Το «Sharpen Up The Knives» περιέχει τραγούδια που όλοι αγαπήσαμε από το «I Suppose» του 1995 μέχρι τα «India» και «It Doesn’t Matter Anymore» καθώς και τα τέσσερα τοπ 50 singles τους: «How Does It Feel», «This Feeling», «All I Want» και «Walking Dead». Ακόμα θα βρείτε μια νέα ηχογράφηση του «Traffic Jam In Memory Lane» καθώς και τρία νέα τραγούδια, το νέο single, «Raise Me To The Ground», το «Our Numbers Oracle» –μια επιστροφή στα πρώτα χρόνια της μπάντας– και το «Che» της Judie Collins με πιάνο και τη φωνή του James.

Το τετραμελές συγκρότημα από το Manchester, αναγνωρίζοντας την αγάπη του ελληνικού κοινού φροντίζει πάντα να δίνει το «παρών» στη χώρα μας και να πραγματοποιεί κάποια από τα καλύτερα live της πορείας του. To set της συναυλίας αποτελείται από όλες τις επιτυχίες τους, στο ραδιόφωνο, στα Βρετανικά και Ελληνικά charts και… στις καρδιές μας αλλά και τα νέα τους τραγούδια!

Μη χάσετε αυτή τη μοναδική συναυλία! Και… μοναδική έγνοια που πρέπει να έχετε είναι να προλάβετε τα περιορισμένα εισιτήρια στην προπώληση!

/////////////////

ΘΕΑΤΡΟ

«Δεν είναι ΑΛΗΘΕΙΑ»

Mια συμπαραγωγή του Κάνθαρου και της ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ

Ένα μέρος της παράστασης παρουσιάστηκε το Μάιο με τον τίτλο «ΜΟΝΟΙ». Το κείμενο  γράφτηκε πριν, μετά και κατά τη διάρκεια κάθε πρόβας από τον Τηλέμαχο Τσαρδάκα, τη Γιάννα Ροϊλού, τον Γιώργο Αγγελόπουλο και τον Φάνη Δίπλα.

Η σκηνοθεσία είναι  του Γιώργου Αγγελόπουλου, η σκηνογραφία της Νόρας Πορτέκη, η ενδυματολογική επιμέλεια της Κατερίνας Δίπλα και οι φωτισμοί της Ευσταθίας Δρακονταειδή.

Παίζουν ο Φάνης Δίπλας, η Φένια Σχοινά και η Βάλια Γιάνναρου.

Η παράσταση θα παίζεται

Πέμπτη, Παρασκευή στις 21:30 και Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα στις 20:30 στο act.

Η πρώτη παράσταση  είναι την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2009.

Τα εισιτήρια  στοιχίζουν 13€ και 9€ το μειωμένο.

Σας υπενθυμίζουμε  πως όσοι είδαν την παράσταση  «ΜΟΝΟΙ» με την παράδοση του αποκόμματος  του εισιτηρίου εκείνης της παράστασης θα έχουν έκπτωση 4€ από την τιμή του τωρινού εισιτηρίου.

Κρατήσεις μπορείτε να κάνετε από την Τρίτη 10 Νοεμβρίου  και μετά στα τηλέφωνα 2610 272037 και 6984 072341 και στο email info@kantharos.gr.

Θεατρική Σκηνή Πολιτείας

«Πεντάμορφη και το Τέρας»

Από αυτή την Κυριακή και μέχρι και τις γιορτές, διπλές θα είναι οι παραστάσεις του παιδικού έργου «Πεντάμορφη και το Τέρας» που ανεβαίνει στην σκηνή της «Πολιτείας» σε σκηνοθεσία Διονύση Βούλτσου. Οι παραστάσεις της Κυριακής είναι για το κοινό, και θα δίνονται στις 11.30 το πρωί και στις 5.30 το απόγευμα.

Η ιστορία της όμορφης κοπέλας, που την ερωτεύεται ένας τερατόμορφος τύπος με λεπτή κι ευαίσθητη καρδιά, κάνοντάς την να τον αγαπήσει κι αυτή, οπότε, ω του θαύματος, ξε-τερατώνεται αυτός, παρουσιάζεται εδώ με ωραιότατα κοστούμια και σκηνικά, με μουσικές και ατμόσφαιρες, με μια ομάδα άξιων νέων ηθοποιών και κυρίως με πρωταγωνιστή ένα πανέξυπνο κείμενο της Καλογεροπούλου και του Θωμά Μοσχόπουλου. Γνωρίζοντας καλά μέσα από την πολυετή πείρα της τα παιδιά, η Καλογεροπούλου μετέφερε στη σκηνή την αγαπημένη από μικρούς και μεγάλους ιστορία, με τρυφερότητα και μεράκι δημιουργώντας μια μαγική παράσταση γεμάτη ευαισθησία και πολλές εκπλήξεις.

Το αδιάλειπτο ενδιαφέρον μας για την άρτια ψυχαγωγική κάλυψη των παιδιών μας καθρεφτίζεται στη καλλιτεχνική επιλογή του έργου και των συντελεστών της παράστασης. Ο Κορνήλιος ζει σε ένα χωριό με τις τρεις κόρες του και την παραμάνα τους. Μια μέρα βρίσκει σε ένα στοιχειωμένο πύργο, όπου κατοικεί το Τέρας, τους κλεμμένους θησαυρούς του που τού τους προσφέρει. Όταν, όμως, ο Κορνήλιος κόβει ένα άσπρο τριαντάφυλλο για να το πάει στην Άννα, τη μικρή του κόρη, το Τέρας το θεωρεί μεγάλη ασέβεια και τον αναγκάζει γι’ αυτό να του προσφέρει την Άννα για γυναίκα του. Η πεντάμορφη Άννα μένει φυλακισμένη στον πύργο, όταν όμως το Τέρας την ελευθερώνει, δεν μπορεί να ζήσει μακριά του και επιστρέφει κοντά του. Εκεί βρίσκει στη θέση του ένα πανέμορφο παλικάρι βγαλμένο από τα μαγικά παραμύθια. Η συνύπαρξη με το «διαφορετικό», με το άγνωστο και η συμβίωση μαζί του, θα οδηγήσουν την μικρή κόρη στο δρόμο της αποδοχής, της συμβίωσης και της κατανόησης, στη συνάντηση με τον ίδιο τον εαυτό της, που τώρα πια προσεγγίζει την ουσία και όχι την επιφάνεια, το «είναι» και όχι το «φαίνεσθε».

Τη σκηνοθεσία και τα video της παράστασης υπογράφει ο Διονύσης Βούλτσος, τη μουσική ο Γιώργης Χριστοδούλου, τους φωτισμούς ο Νίκος Σωτηρόπουλος, τα σκηνικά ο Neritan Delibashi , τα κοστούμια η Αθηνά Μακρυγιάννη, τις χορογραφίες η Λίλα Μιαούλη, τις μάσκες ο Βασίλης Λιακόπουλος με τη Χριστίνα Παπαζαχαροπούλου και βοηθός σκηνοθέτη είναι η Κατερίνα Τασσύ.

Η διανομή των ρόλων της παράστασης έχει ως εξής: Στέλιος Σοφός (Κορνήλιος, στο ρόλο του πατέρα), Λίλα Μιαούλη (Νένα, στο ρόλο της παραμάνας), Μάριος Ντερντές (ναυτικός), Μαρία Γκλαβά (Άννα, πεντάμορφη), Εύη Κουλαμά (Ρωξάνη η αδελφή της), Πέννυ Ζήκου (Φλώρα η αδελφή της), Γεράσιμος Ντάβαρης (Τέρας).

Ατομική έκθεση ζωγραφικής του Παναγιώτη Καρώνη στην Ποικίλη Στοά

Από την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009 και για 10 μέρες στο φιλόξενο χώρο της Ποικίλης Στοάς

(Παντανάσσης & Ρήγα Φεραίου) θα εκτίθενται τα έργα ζωγραφικής του Παναγιώτη Καρώνη.

Τα θέματα της έκθεσης είναι το γυμνό ανθρώπινο σώμα, νεκρές φύσεις αλλά και τοπία. Κύριο χαρακτηριστικό που αποπνέεται μέσα από τα έργα είναι η εμμονή της παρατήρησης του φαινομένου, όπου ο ζωγράφος μέσα από την καλλιτεχνική διαδικασία δίνει τη δική του εκδοχή για το πως αντιλαμβάνεται όγκους, σχήματα, φόρμες και χρώματα, καλώντας μας να γίνουμε συνθεατές στην προσωπική θέασή του. Αυτό δηλαδή που αποτυπώνεται στον καμβά είτε πρόκειται για εκφάνσεις της ανθρώπινης φιγούρας είτε για τοπιογραφία είτε για νεκρή φύση, είναι το βλέμμα του ζωγράφου που μετουσιώνει το ορατό αντικείμενο σε εικόνα.

‘‘Η ιστορία της ζωγραφικής είναι η ιστορία των σχέσεών της με το αντικείμενό της οι οποίες εξελίσσονται αναγκαστικά, πρώτον κατά την έννοια του πλάτους, κατόπιν κατά την έννοια της διείσδυσης’’, έλεγε ο Σάμουελ  Μπέκετ

Η έκθεση περιλαμβάνει ελαιογραφίες και ακουαρέλες, έργα της τελευταίας δημιουργικής περιόδου του καλλιτέχνη.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Εταιρίας Κοινωνικής Δράσης και Πολιτισμού ΚΟΙΝΟ_ΤΟΠΙΑ

Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά (και Σαβ-Κυρ)  10:00-22:00

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2009 στις 21:00

Διάρκεια έκθεσης: Παρασκευή 4 – Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2009

Θέατρο στην Εκπαίδευση: «Προτάσεις και εφαρμογές

για μια σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική»

ετήσια επιστημονική φθινοπωρινή Ημερίδα

από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

09.45-14.30

Θέατρο Τέχνης, Φρυνίχου 14, Πλάκα

Το Γραφείο Αθήνας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 27 Νοεμβρίου 2009, οργανώνει την ετήσια επιστημονική φθινοπωρινή Ημερίδα του με τίτλο: Θέατρο στην Εκπαίδευση: «Προτάσεις και εφαρμογές για μια σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική»

Στην Hμερίδα θα γίνει παρουσίαση προγραμμάτων και εφαρμογών που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται στο χώρο της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επικέντρωση σε κρίσιμα εκπαιδευτικά και κοινωνικά ερωτήματα, θεωρητική ευρύτητα και πρωτοποριακή μεθοδολογία αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά των προγραμμάτων που θα παρουσιαστούν και στα οποία θα εστιάσει η φετινή ημερίδα.

Στόχος της Hμερίδας είναι να έρθουν σε επαφή εκπαιδευτικοί, σπουδαστές , θεατρολόγοι, καλλιτέχνες με τις πλέον σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές που αξιοποιούν την τέχνη του θεάτρου και να ενθαρρυνθεί η υλοποίηση δημιουργικών δραστηριοτήτων μέσα και έξω από την τάξη.

Στην Ημερίδα θα παρουσιαστούν:

•           Προγράμματα που υλοποιήθηκαν σχετικά με ζητήματα ταυτότητας και διαφορετικότητας σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο

•           Η θεατροπαιδαγωγική στη Γερμανία και παραδείγματα εφαρμογών στο Γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα

•           Προγράμματα που ενεργοποιούν τους νέους μέσα από τη συλλογική θεατρική δημιουργία σε ζητήματα που σχετίζονται με ανθρώπινα δικαιώματα και τη φύση της έννοιας της ελευθερίας

•           Πορεία και προτάσεις δράσεων από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Επίσης θα παρουσιαστεί δρώμενο, μέρος της δουλειάς της ομάδας των νέων που πήρε μέρος στο πρόγραμμα «Νεανικές Θεατρικές Φωνές – Δημοκρατία και Συλλογική Θεατρική Δημιουργία», που οργάνωσε το Πανελλήνιο  Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (IDEA) και τη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς στις Σπέτσες.

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Hμέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση θα πραγματοποιηθεί  δεκάωρο βιωματικό εργαστήριο με θέμα :“Απελευθερώνοντας την πολιτική φωνή μέσω του θεάτρου” με τον Brendon Burns, σκηνοθέτη, καλλιτεχνικό διευθυντή του Foundation for Citizen Arts (Ίδρυμα για τις Τέχνες και τον Ενεργό Πολίτη) της Μεγάλης Βρετανίας Πέμπτη, 26 και Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2009.

Πληροφορίες εκδήλωσης

Είδος: Επιστημονική ημερίδα

Διοργανωτής: Γραφείο Γραφείο Αθήνας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Ημερομηνία: Σάββατο, 28 Νοεμβρίου 2009

Ώρες: 09:45- 14.30

Χώρος: Θέατρο Τέχνης, Φρυνίχου 14, Πλάκα

Απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, θεατρολόγους, καθώς και σε καλλιτέχνες, σπουδαστές και επαγγελματίες που ενδιαφέρονται ενεργά για τις παραστατικές τέχνες και την εκπαίδευση

Για περισσότερες πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr, info@theatroedu.gr

Η είσοδος στην Ημερίδα είναι ελεύθερη.

Θέατρο στην Εκπαίδευση: «Προτάσεις και εφαρμογές

για μια σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική»

ετήσια επιστημονική φθινοπωρινή Ημερίδα

από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

09:00- 15.00

στο Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ, Πλατεία Αριστοτέλους 10

Το Γραφείο Βόρειας Ελλάδας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 27 Νοεμβρίου 2009, οργανώνει την ετήσια επιστημονική φθινοπωρινή Ημερίδα του με τίτλο: Θέατρο στην Εκπαίδευση: «Προτάσεις και εφαρμογές για μια σύγχρονη παιδαγωγική πρακτική»

Στην Ημερίδα θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και άλλους φορείς (Foundation for Citizen Arts του Λονδίνου, Κ.Θ.Β.Ε., Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Παντομίμας και Κουκλοθεάτρου Κιλκίς, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και Λαογραφικό και Εθνολογικό Μουσείο Μακεδονίας-Θράκης).

Στόχος της ημερίδας είναι η επαφή εκπαιδευτικών και μαθητών με την τέχνη του θεάτρου, των παραστατικών τεχνών και του κινηματογράφου, έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί η υλοποίηση δημιουργικών δραστηριοτήτων μέσα και έξω από την τάξη.

Στο πλαίσιο της Ημερίδας θα πραγματοποιηθεί ένα δεκάωρο βιωματικό εργαστήριο με θέμα: «Απελευθερώνοντας την πολιτική φωνή μέσω του θεάτρου» με τον Brendon Burns, σκηνοθέτη, καλλιτεχνικό διευθυντή του Foundation for Citizen Arts (Ίδρυμα για τις Τέχνες και τον Ενεργό Πολίτη) του Λονδίνου.

Πληροφορίες εκδήλωσης

Είδος: Επιστημονική ημερίδα

Διοργανωτής: Γραφείο Βόρειας Ελλάδας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου

Ημερομηνία: Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009

Ώρες: 09:00- 15.00

Χώρος: στο Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ, Πλατεία Αριστοτέλους 10

Απευθύνεται σε: εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, θεατρολόγους, καθώς και σε καλλιτέχνες, σπουδαστές και επαγγελματίες που ενδιαφέρονται ενεργά για τις παραστατικές τέχνες και την εκπαίδευση

Για περισσότερες πληροφορίες: www.TheatroEdu.gr, info@theatroedu.gr

Η είσοδος στην Ημερίδα είναι ελεύθερη.

Άρτεμις Στασινοπούλου – Φρυζή

«Ο Αγνοούμενος»

Οι «Εκδόσεις Κ. Μ. ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ» σας προσκαλούν στην παρουσίαση του νέου βιβλίου  της Αρτέμιδος Στασινοπούλου – Φρυζή «Ο Αγνοούμενος» την Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2009 και ώρα 19.30,  στην αίθουσα “ΠΕΡΙ ΤΕΧΝΩΝ” (Κανακάρη 65 & Αράτου – Πάτρα, Τηλ. 02610 625257).

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

Μαρία Καρέλα, Συγγραφέας, Ζωγράφος

Γιώργος Ντελόπουλος, Ιστορικός, Γλωσσολόγος, Ερευνητής Ακαδημίας Αθηνών

Αποσπάσματα από το βιβλίο θα διαβάσει η συγγραφέας.

Την εκδήλωση θα συντονίσει:

ο Βασίλης Μάστορης, Φιλόλογος – DEA Φιλοσοφίας Πανεπ. Σορβόνης

Ο Αγνοούμενος είναι ή έντονη διαμαρτυρία κάθε καταδιωκόμενου αδίκως από τους ισχυρούς της Γης. Ο Αγνοούμενος της Κύπρου, που πολέμησε το ’74 με ένα ηχηρό όνομα στον ώμο του, σώζεται αρχικά από τους ίδιους εχθρούς-φίλους του, αλλά εξαναγκάζεται να περιπλανάται στην Ασία απειλούμενος από τα αμφίσημα δάχτυλα της Εσχάτης, και τείνοντας συνεχώς την πορεία του προς την Ανατολή, όπου εναλλάσσεται η Ιστορία και η πραγματικότητα, με το μύθο, καθώς παρελθόν, παρόν και μέλλον δουλεύουν αντάμα στο εσωτερικό τοπίο του ήρωα, λοξοδρομώντας από τον πραγματικό χώρο και χρόνο με τη βοήθεια της Σελήνης, της μαγείας και της

αφηγήτριας. Στην περιδιάβασή του αυτή, το όνομα του Μεγαλέξαντρου παίρνει βαφτιστικές ανθρώπινες διαστάσεις σε κράτη που έχουν αλλάξει ονομασία και

σύνορα. Ένα απ’ αυτά στέκεται πάνω από τη χώρα μας αινιγματικά και δηλώνεται ως: «Aποριστάν», ή «Αν». Τέλος, προδομένος ο Αγνοούμενος φθάνει στο Λονδίνο. `Ενα λεκτικό ράπισμα ηχεί στ’ αφτιά του: There is nobody lost…

Τι θα συμβεί άραγε στην ψυχή του, όταν η ζωή του δηλώνεται σαν ανυπαρξία;

H Άρτεμις Στασινοπούλου-Φρυζή γεννήθηκε στην Πάτρα, όπου και τελείωσε τις γυμνασιακές της σπουδές. Είναι

απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ως Φιλόλογος δίδαξε σε ιδιωτικά και κοινοτικά σχολεία.

Δημοσίευσε ποιήματα και πεζογραφήματα σε περιοδικά και εφημερίδες και είναι μέλος της Εθνικής Εταιρείας Ελλήνων

Λογοτεχνών.Έχει εκδόσει τις ποιητικές συλλογές: Tων Κρίνων η Χαρά και η Οδύνη, Αυτόμολοι στους Κόκκκινους Καιρούς,

Το τραγούδι της Περιφέρειεας και Το υστερόγραφο από τον εκδοτικό οίκο «Γκοβόστη». Επίσης, τρία βιβλία με

πεζογραφήματα από τις «Αχαϊκές Εκδόσεις»: Οι Άνθρωποι του Μαρκάτου, Οι Θεοί της Πάτρας, και Ένα κολάρο στην

εξοχή, Το 2006 εκδόθηκε, από την «Κούριερ εκδοτική» το ιστορικό μυθιστόρημα: Έρις-έρως, Αίμα-Άμμος, Μια Ιστορία, μια

ζωή για το Μαρδοχαίο Φριζή, όπου μαζί με το έργο της Ένα κολάρο στην εξοχή, δόθηκε για τους `Ελληνες και

Ελληνομαθείς φοιτητές της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το Πανεπιστήμιο Mons Halnaut των Βρυξελών, και τη βιβλιοθήκη του

Πανεπιστημίου του Michigan. Με το νέο της μυθιστόρημα, Ο Αγνοούμενος συμπληρώνει όλες τις φιλοσοφικές και ιστορικές

αναζητήσεις της για το ύψιστο αγαθό: την ελευθερία, μέσα σε έναν κόσμο που διαρκώς μεταλλάσσεται…

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s