ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΠΗΤΤΑ 27/6 ΕΩΣ 15/7/2009 ΣΤΟ ΚΑΦΕ CAMINO REAL (Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 5, ΠΑΡΑΛΙΑ ΡΙΟΥ) ΜΕ ΤΙΤΛΟ «MARLEN, IDOL DEEP STOP».

image

MARLEN..

«IDOL,DEEP STOP»

Το θέμα της έκθεσης «IDOL, DEEP STOP,MARLEN είναι ένα σχόλιο πάνω στην ζωγραφική ,στην φωτογραφία, και στον κινηματογράφο, και κυρίως στην αισθητική αλληλεπίδρασης μεταξύ αυτών των τεχνών με αφορμή την μοιραία εικόνα της Γερμανίδας ηθοποιού.

Η αλληλεπίδραση περιέχει την εμπλοκή ,επιρροή και διαχείριση από την πλευρά και των τριών τεχνών στη συνολική λειτουργία του προσώπου –ηθοποιού, και πως σημειολογικά μπορεί να προσεγγιστεί η εικόνα-φωτογραφία ενός καλλιτέχνη, εδώ παρουσιάζεται η Μ. Ντήτριχ.

Το θέμα εστιάζεται στο «κεντράρισμα» και στο πρόσωπο της ηθοποιού,VAMP του μεσοπολέμου, Μάρλεν Ντήτριχ , μούσας πολλών σπουδαίων σκηνοθετών. Στην συγκεκριμένη έκθεση το υλικό το οποίο επεξεργάστηκε η καλλιτέχνης (ΜΙΚΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ (ΧΡΩΜΑ ΑΚΡΥΛΙΚΟ, ΚΟΛΛΑΖ, ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΠΑΝΩ ΣΕ ΜΟΥΣΑΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ) προέρχεται από δύο ταινίες, η μία είναι ο περίφημος «Γαλάζιος Άγγελος» του Γ.Φ.Στέρνμπεργκ, και η άλλη του Α.Χίτσκοκ «ο δολοφόνος έρχεται κάθε βράδυ».

Γίνεται μία παρουσίαση εναλλασσόμενων ασπρόμαυρων-έγχρωμων εικόνων – πορτραίτων της ηθοποιού, με πρόθεση να σχολιαστεί η αισθητική, αλλά και το πόσο κατασκευασμένη μπορεί να είναι η εικόνα ενός ηθοποιού και πως η τέχνη και γενικότερα τα Μ.Μ.Ε «δημιουργούν» αυτήν την μοιραία εικόνα.

Η ηθοποιός Μ. Ντήτριχ αποτελεί το πιο γοητευτικό κατασκεύασμα του κινη)κου συστήματος, και συνεχίζει να ζει για τους λάτρεις της 7ης τέχνης σαν η μεγαλύτερη VAMP στην κινι)φικη ιστορία . Η μορφή της συγκεκριμένης ηθοποιού επιλέχτηκε για πολλούς λόγους. Ο κυριότερος μάλλον είναι πως η υποφαινόμενη ασχολήθηκε με την 7η τέχνη και από πολύ νωρίς συμπαρατάχθηκε με τους σινεφιλ κυρίως του Ευρωπαϊκού κινι)φου και ειδικότερα, του γερμανικού εξπρεσιονισμού άρα επόμενο να σταθεί στην «εικόνα», της εν λόγω ηθοποιού και της ομιχλώδους αύρας που την περιέβαλλε. Δεύτερον γιατί η εικόνας της ΜΑΡΛΕΝ ήταν «κατασκευασμένη» σύμφωνα με τον Ευρωπαικό και Αμερικάνικο κινηματογραφικό πρότυπο-μύθο σχετικά με την μορφή του μοιραίου προσώπου και των αισθητικών συμβόλων του που χαρακτήριζαν εκείνη την εποχή, ακολουθώντας τα μέχρι σήμερα.

ΑΝΝΑ ΠΗΤΤΑ.

Η ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΑΝΝΑ ΠΗΤΤΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ 9Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΚΑΦΕ CAMINO REAL (Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 5, ΠΑΡΑΛΙΑ ΡΙΟΥ) ΜΕ ΤΙΤΛΟ «MARLEN, IDOL DEEP STOP».

H ANNA ΠHTTΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΡΙΟΝ ΠΑΤΡΩΝ ΚΑΙ ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.

ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟ ΚΕΣΣΑΝΛΗ, ΚΑΘΩΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑ, ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΤΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ.

ΕΧΕΙ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ, ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΥΛΛΟΓΕΣ ΣΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ.

ΣΤΗΝ 9Η ΑΤΟΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΕΤΑΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΕΠΙΡΡΟΗΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ ΚΑΙ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ.

Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ, ΣΑΝ ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΑΥΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΗΘΟΠΟΙΟ ΜΑΡΛΕΝ ΝΤΗΤΡΙΧ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΕΒΔΟΜΗ ΤΕΧΝΗ.

ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΜΙΚΤΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ (ΧΡΩΜΑ ΑΚΡΥΛΙΚΟ, ΚΟΛΛΑΖ, ΚΑΡΒΟΥΝΟ ) ΠΑΝΩ ΣΕ ΜΟΥΣΑΜΑ ΚΑΙ ΕΠΙΖΩΓΡΑΦΙΣΜΕΝΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥ Μ. ΝΤΗΤΡΙΧ.

ΕΣΤΙΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΕΙ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΕΚΦΡΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΤΟ ΒΑΘΥΤΕΡΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ «ΕΙΚΟΝΑΣ» ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ Η 7Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ «ΜΟΙΡΑΙΑ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΤΙΚΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ VAMB TOY MEΣΟΠΟΛΕΜΟΥ.

ΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΙΣ 27 ΙΟΥΝΙΟΥ ΗΜΕΡΑ ΣΑΒΒΑΤΟ ΚΑΙ ΩΡΑ 9.30 ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΣΤΟ ΚΑΦΕ –ΒAR “CAMINO REAL” M.ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ 5, ΠΑΡΑΛΙΑ ΡΙΟΥ.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΚΘΕΣΗΣ, 27-06-09 ΕΩΣ 5-07-09.

ΩΡΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 7.30 μ.μ-12.ΟΟμ.μ ΤΟ ΒΡΑΔΥ.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

H ΑΝΝΑ ΠΗΤΤΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΣΤΟ ΡΙΟΝ ΠΑΤΡΩΝ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΝΕΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ KAI ΔΙΔΑΣΚΕΙ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.

ΣΠΟΥΔΕΣ

1.ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΓΙΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ, ΚΑΙ ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ.

2. ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝ)ΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.

3.MASTER ΣΤΟ ΠΑΝ)ΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ. ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ,ΘΕΜΑ, «Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΟΥ 19ΟΥ-20ΟΥ ΑΙ.»

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ

1996, ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ «ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ ’96» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΣΚΑΚΙ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΕΙΑ Η 7Η ΣΦΡΑΓΙΔΑ».

1997 ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΙΘ. «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» ΘΕΜΑ «ΜΙΑ ΠΑΡΤΙΔΑ ΣΚΑΚΙ», ΑΘΗΝΑ.

1998 ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΕΧΝΗΣ ΕΠΑΣΚΤ, ΘΕΜΑ «LET’S PLAY CHESS I ,»ΤΟ ΣΚΑΚΙ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΕΙΑ Η 7Η ΣΦΡΑΓΙΔΑ». ΠΛΑΚΑ-ΑΘΗΝΑ.

2000 ΑΙΘ. ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΖΕΡΒΑ , ΘΕΜΑ «LET’S PLAY CHESS I I».¨ΡΙΟΝ.

2002 ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ Π. Σ. ΠΑΤΡΩΝ, ΘΕΜΑ «M.M.E – MARLEN NTHTRIX». ΠΑΤΡΑ.

2003 ΑΙΘ. ΤΕΧΝΗΣ MILLENIUM ΘΕΜΑ , «ΤΟ ΣΩΜΑ» ΠΑΤΡΑ.

2003 ΑΙΘ. ΤΕΧΝΗΣ MILLENIUM VIDEO ART –FILM 13/ SEC. ΤΙΤΛΟΣ «Η ΩΡΑΙΑ ΠΟΥ ΚΟΙΜΑΤΑΙ» ΔΙΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ «Η ΩΡΑΙΑ ΚΟΙΜΩΜΕΝΗ». ΠΑΤΡΑ.

2003, ΑΙΘ.ΤΕΧΝΗΣ ΖΕΡΒΑ, VIDEO ART –FILM 9/ CEC. ΘΕΜΑ «MARLEN , IDOL DEEP STOP» ΠΑΤΡΑ.

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ.

1988 ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ. ΑΘΗΝΑ.

1993 ΔΗΜΟΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ «ΑΙΣΧΥΛΕΙΑ 93’».

1995 «ART HEINEKEN» ΑΘΗΝΑ, ΑΙΘΟΥΣΑ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

1995 ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, ΑΣΚΤ, ΑΘΗΝΑ

1997 «ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ» –ΝΕΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ-Ν. ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ-ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ.

1997 ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ, ΔΗΜΟΣ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ.

1998-1999 ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΘΕΣ/ΝΙΚΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΘΕΜΑ «ΣΚΑΚΙ»

2000 ΔΗΜΟΣ ΡΙΟΥ «ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ» ΚΑΣΤΡΟ ΡΙΟΥ.

2001 ΑΙΘ. ΜILLENNIUM , ΠΑΤΡΑ.

2001 ΑΙΘ. HANSEN, ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΣΙΣ, ΠΑΤΡΑ.

2002 AIΘ.AENAON, ΟΜΑΔΑ ΘΕΑΣΙΣ,ΑΘΗΝΑ.

2008 ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΜΟΝΗ ΛΑΖΑΡΙΣΤΩΝ)-«ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ[V1] »VIDEO-ART-ΘΕΜΑ, IDOL, DEEP STOP, MARLEN».


Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s