Το DigitalWave 03, η τρίτη διοργάνωση του ψηφιακού τμήματος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, ταξιδεύει στην Πάτρα 8-9-10 Μαϊου. Οργάνωση: Καλλιτεχνική Διάδραση και Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με την συνεργασία της ΔΕΠΑΠ.

imageΕδώ και 3 χρόνια το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης θέλοντας να βαδίζει παράλληλα με τις σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογικές εξελίξεις που επηρέασαν καθοριστικά τον τομέα της παραγωγής μιας ταινίας και θα επηρεάζουν όλο και περισσότερο τον τομέα της διανομής και προβολής της, προχώρησε στην ίδρυση ενός παράλληλου ψηφιακού τμήματος ονόματι DigitalWave. Αυτή την τρίτη διοργάνωση για πρώτη φορά θα έχουμε την δυνατότητα να δούμε και στην Πάτρα.

image

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

ΟΙ ΑΙΤΙΕΣ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ του Γιώργου Σερβετά 86min

Μια ταινία για την εποχή που σοβαροί άνθρωποι πηγαίνουν σε συνεντεύξεις για να βρουν μια δουλειά, που οι εταιρείες επιβραβεύουν τις συναλλαγές μας και φροντίζουν για το περιβάλλον, που αξιοπρεπείς πολίτες μαζεύουν πασχαλίτσες, αστεράκια, πόντους ή ό,τι άλλο σκατολοΐδι δίνει κάποιο σουπερμάρκετ για να κερδίσουν έκπτωση στα σκατά. Όλα θα ήταν καλύτερα πάντως αν η Ελένη και ο Νίκος μπορούσαν, «με τρεις λέξεις το πολύ», να πουν τι έκαναν όταν τους αδίκησαν. Υ.Γ.: Πόσες μύγες πρέπει να μαζέψει κανείς στο μπουκάλι για να φύγει τριήμερο;

image

Σκηνοθεσία:
Γιώργος Σερβετάς

Σενάριο:
Γιώργος Σερβετάς

Διεύθυνση Φωτογραφίας:
Λίνα Δαμουλά, Νανώ Μπόμπορη

Μοντάζ:
Γιώργος Σερβετάς

Ήχος:
Βαγγέλης Νάνος

Ηθοποιοί:
Μαρίνα Συμεού (Ελένη), Γιώργος Σερβετάς (Νίκος), Μαρία Βογιατζή (Μαρία), Γιάννης Δρακόπουλος (Στέργιος), Ειρήνη Αδάμου (Όλγα), Πέτρος Ρούσσος (Στέλιος), Μαρίνα Μανδαλά (βοηθός σκηνοθέτη)

Παγκόσμια εκμετάλλευση:
Γιώργος Σερβετάς T. +30 210 5129111 servetg@ceid.upatras.gr

Παραγωγός:
Γιώργος Σερβετάς

Χώρα Παραγωγής:
Ελλάδα

Τύπος:
DVD Έγχρωμο

Διάρκεια:
85′

Έτος Παραγωγής:
2008

ECCE MOMO! του Ανέστη Χαραλαμπίδη 116min

image

Ούτε Βορράς, ούτε Ανατολή… Είναι πάνω απ’ τη Γη». Τι εννοούσε ο Μόμο; Και που βρισκόταν όλη αυτήν την ώρα;

«Ποτέ ένας άνθρωπος δεν είχε καταφέρει να διηγηθεί τόσα πολλά. Ποτέ δεν είχε καταφέρει να  αγαπήσει τον εαυτό του τόσο δυνατά και ολόψυχα. Τόσο τρυφερά και τόσο αφοσιωμένα. Τόσο δυνατά και τόσο απόλυτα. Τόσο παράφορα. Ποτέ ο άνθρωπος δεν είχε πιστέψει στην αθανασία του με τόση αφέλεια και τόλμη», εξηγεί για την ταινία του ο Ανέστης Χαραλαμπίδης.

XARALABIDHS Ο Ανέστης Χαραλαμπίδης σπούδασε στο Πανρωσικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου (VGIK). Έχει κάνει 3 ταινίες μικρού μήκους στη Ρωσία και στην Ελλάδα. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων το Φεστιβάλ Καννών, απ’ το οποίο υπήρξε υπότροφος το διάστημα 2002-2003. Έχει εργαστεί ως Α’ Βοηθός σκηνοθέτης του ρώσου Αλεξέι Γκέρμαν του πρεσβύτερου.

ΣΑΒΒΑΤΟ

image

UNITAS του Κώστα Μπασογιάννη 75min

Στο λιμάνι της Unitas ζει ο Κρις το βαποράκι και η Λίλυ η πόρνη. Η Λίλυ θέλει να φύγουν απ’ τη μιζέρια και να πετάξουν μακριά. Ο Κρις φοβάται. Η Λίλυ επιμένει. Αυτή γίνεται κωμική κι εκείνος βίαιος. Η Λίλυ τον εγκαταλείπει. Ο Κρις δεν μπορεί χωρίς τη Λίλυ. «ΟΚ, θα πετάξουμε»! Τώρα όμως φοβάται η Λίλυ. Πού είναι τα φτερά; Στο λιμάνι της Unitas ο Κρις και η Λίλυ τρέχουν να πετάξουν, τρέχουν να σωθούν.

image

Σκηνοθεσία:
Κωστής Μπασογιάννης

Σενάριο:
Κωστής Μπασογιάννης, Σπύρος Ανδρέας Παπαδάτος

Διεύθυνση Φωτογραφίας:
Κωστής Μπασογιάννης

Μοντάζ:
Κωστής Μπασογιάννης

Ήχος:
Θοδωρής Μπαμπούρης

Μουσική:
Άκης Θεοτοκάτος

Σκηνικά:
Σπύρος Ανδρέας Παπαδάτος

Κοστούμια:
Κατερίνα Προκοπάκη

Μακιγιάζ:
Μαρία Παπαγεωργίου

Ηθοποιοί:

image Κατερίνα Σαβράνη (Λίλυ), Σπύρος Ανδρέας Παπαδάτος (Κρις), Ρένος Μάντης (Νίκο), Πάνος Γαρμπής (Ντέιβ), Λαρίσα Βέργου (γυναίκα Νίκο), Ευγενία Δελιαλή (ερωμένη Νίκο)

Παγκόσμια εκμετάλλευση:
Kostis Bassogiannis T. +30 210 6464475 bascos@otenet.gr

Παραγωγός:
Κωστής Μπασογιάννης

Χώρα Παραγωγής:
Ελλάδα

Τύπος:
Digibeta Έγχρωμο

Διάρκεια:
75′

Έτος Παραγωγής:
2008

TO SYNDROMO THS XIONATIS

ΤΟ ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΧΙΟΝΑΤΗΣ του Άγγελου Σπαρτάλη  75min

Ο πραγματικός αρχηγός της τρομοκρατικής οργάνωσης 17Ν ζει ελεύθερος ανάμεσά μας σχεδιάζοντας το επόμενο χτύπημα. Την ίδια στιγμή, η τελευταία εκτελέστρια της οργάνωσης ερωτεύεται τον μυστικό πράκτορα που την καταδιώκει, γνωρίζοντας ότι είναι αστυνομικός αλλά όχι ότι είναι και ο αδελφός της. Όλα αυτά, σε μία ταινία κόμικς.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ
Ο Άγγελος Σπάρταλης (1973) είναι ζωγράφος. Μεγάλωσε στην Κρήτη και στo Düsseldorf της Γερμανίας. Είναι απόφοιτος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Μηχανολογία- Αεροναυπηγική).

Ζει στην Αθήνα και στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης.

image

Κασσιανή & Γιάννης 2007, 120 x 90 εκ.

Το μάτι της Στέλλας 2008, 23 x 18 εκ.

Ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής (επιλογή)

2008 Kozas Gallery, Ρόδος


2007 Λίμνη Αγίου Νικολάου, Κρήτη (installation)


2004       Pnyk-Art Foundation, Αθήνα


2003       Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης, Ρόδος


2002 Art Cities in Europe, Βερολίνο (performance)

Κινηματογραφικά βραβεία και διακρίσεις

2008       Ψηφιακός Αλέξανδρος, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσ/νίκης


2008       Βραβείο Κοινού, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσ/νίκης


2008       Βραβείο Κοινού, φεστιβάλ Ecofilms


2007       Εύφημος Μνεία, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσ/νίκης

90 sec Trailer of the film “The Abduction of Europe” by Angelos Spartalis, 2006, 75 min, fiction.

Φιλμογραφία (επιλογή)

2008       Το σύνδρομο της Χιονάτης


2007       Το μήλο μέσα στο κεφάλι σου


2006       Η αρπαγή της Ευρώπης


2005       Ένας κόσμος φτιαγμένος από δάκρυα (ντοκ.)

90 sec Trailer of the film “A World made of Tears” by Angelos Spartalis, 2005, 60 min, fiction.

2005       Ευχές (ντοκ.)


2004       Το δίχτυ (μμ)

56 sec Trailer of the film “The Net” by Angelos Spartalis, 2004, 35 min, fiction.

Θέατρο

2008 «Το τέλος του κόσμου», Athens Video Art Festival


2004       «Σκέψεις», Πειραματική Σκηνή ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ρόδου


2002       «Στρογγυλό το ποτάμι», Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης

Κριτικές για το έργο του Άγγελου Σπάρταλη


2007 Νίκος Κούνδουρος


2006       Μάνος Στεφανίδης


2006       Μάνος Δούκας


2005       Νίνος Φενέκ Μικελίδης


2003       Μάνος Στεφανίδης


2002       Πόλυ Χατζημάρκου

ΚΥΡΙΑΚΗ

DREAMING TO CHANGE του Κώστα Καρύδα 34min

image

Το ταξίδι ενός φοιτητή στην προσπάθειά του ν’αλλάξει και να γίνει καλύτερος άνθρωπος μέσα από το να ονειρεύεται το πώς θα ήταν η ζωή του εάν άλλαζε. Έτσι, ακολουθούμε κι εμείς το κάθε όνειρό του, από το πιο απλό ως το πιο παράξενο, σουρεαλιστικό και πολύπλοκο. Τον βλέπουμε να αγαπάει, να γίνεται σούπερ ήρωας, να παλεύει, να λυπάται, να γίνεται καρτούν. Και όλα αυτά γιατί δεν μπορεί να κάνει κι αλλιώς, τα ίδια του τα όνειρα του το επιβάλλουν. Φτάνει, όμως, να ονειρεύεσαι για ν’αλλάξεις;

Dreaming to Change

Σκηνοθεσία

Κώστας Καρύδας

image

Φιλμογραφία
2007 Εδώ τελειώνει (μμ)
2007 Κουνγκ φου-Καράτε (μμ)
2007 Βάρος (μμ)
2007 Εδώ τελειώνει 2 (μμ)
2007 Imagine If (μμ)
2008 Definition Love (μμ)
2008 Lie (μμ)
2008 Εδώ τελειώνει 3 (μμ)
2008 Dramatic Scene (μμ)
2008 Birthday Present (μμ)
2008 Oops! (μμ)
2008 Dreaming to Change


Βιογραφία

Είναι φοιτητής του τμήματος κινηματογράφου του ΑΠΘ. Tο 2008-09 μπαίνει στο τρίτο έτος. Από μικρό τον ενδιέφερε πολύ ο τομέας του κινηματογράφου και από την πρώτη στιγμή που έπιασε κάμερα άρχισε να κάνει ταινίες μικρού μήκους αλλά και κινούμενα σχέδια.

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ του Νίκου Κορνήλιου 105min

H_MELVDIA_TON_PROSOPON1

Μια καλοκουρδισμένη συλλογή από δυναμικές ιστορίες. Καταιγιστικά ακίνητη δράση, μυστήριο, αγωνία, έρωτες, φιλίες, πάθη, βία με φόντο 24 πρόσωπα που όλα μαζί συμπληρώνουν μια ατέρμονη μουσική των προσώπων. Το ιπτάμενο τρόλεϊ, το βογκητό της απόλαυσης, το κάψιμο της σημαίας, ένα πιάτο μακαρόνια σε τροχιά, η γλυκιά γεύση του μίσους σερβιρισμένη με αγάπη, τούβλα, τσιμεντόλιθοι και φιλάκια, το άρωμα της πατάτας, ένα ταξίδι στο Ούντινε, οι γαλαρίες του Μπράλου, μια πρες κοφερανς στο κρεβάτι, η Ντίβα και ο Σπύρος στα πατώματα, τα μαύρα πρόβατα της πόλης, ένα φλερτ των 300E, το απαγορευμένο άγγιγμα του κουρέα, η μεζονέτα της ευτυχίας, η μύτη του κλόουν, ο βρώμικος πόλεμος των εραστών, το φάντασμα της Τράπεζας και το χαμένο μπόνους. Ένας ανοιχτόκαρδος συναρπαστικός εγωισμός για αμφίδρομες απολαύσεις.

KORNHLIOS
Σημείωμα σκηνοθέτη

Με το χρόνο γίνεται όλο και πιο ισχυρή η επιθυμία μου – ο ενθουσιασμός – να κινηματογραφώ τα πρόσωπα, να χάνομαι στο τοπίο τους. Όχι κάθε πρόσωπο – αυτά που με επιλέγουν με το βλέμμα τους. Τα πρόσωπα των ηθοποιών μου. Τελευταία, χάρη στη ψηφιακή τεχνολογία και παίρνοντας την κάμερα στο χέρι, η σχέση αυτή εξελίσσεται σε καθαρά ηδονική. Η ταινία είναι μια πολυφωνία προσώπων που μιλούν για τη ζωή σήμερα. Φιλοδοξεί ταυτόχρονα να είναι το πιο απλό κινηματογραφικό αντικείμενο.
Συνέντευξη στην εφημερίδα του 49ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης «Πρώτο Πλάνο», δημοσιογράφος Βαγγέλης Ρήτας.

• Πως εμπνευστήκατε την ταινία; Ήταν οι ίδιοι οι ηθοποιοί ή κάτι άλλο;

Τα πρόσωπα δεν έπαψαν ποτέ να με συναρπάζουν. Αντίθετα, στο πέρασμα του χρόνου γίνεται όλο και πιο έντονη η επιθυμία μου να τα κινηματογραφώ. Κάθε πρόσωπο είναι ένα απέραντο τοπίο με ανοιχτό ορίζοντα. Θέλησα έτσι να φτιάξω μια ταινία μόνο με πρόσωπα, σαν ένα ψηφιδωτό του καιρού μας. Και παράλληλα σαν ένα στοίχημα κινηματογράφου του ελάχιστου.

• Πως έγινε η επιλογή των ηθοποιών και πόσο κράτησε αυτό το κομμάτι της προετοιμασίας της ταινίας;

Δεν επέλεξα τους ηθοποιούς μου, με επέλεξαν. Είναι όλοι παλιοί και νεότεροι μαθητές μου. Μέσα από σεμινάρια και εργαστήρια, όπου δουλεύαμε μαζί εκείνη την εποχή, προέκυψε με φυσικό τρόπο και η δημιουργία των χαρακτήρων της ταινίας. Η διαδικασία ξεκινάει από πολύ μακριά, από τη πρώτη συνάντηση, και συνεχίζεται μέσα από σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης και εμπιστοσύνης – απαραίτητη προϋπόθεση για μια τέτοια ταινία. Έχω την αίσθηση ότι δεν υπάρχει πραγματική αρχή για αυτήν τη δουλειά και ότι το τέλος παραμένει ανοιχτό – ένα έργο σε εξέλιξη.

• Πολλοί από τους σκηνοθέτες του τμήματος είναι πρωτοεμφανιζόμενοι κι εκμεταλλεύονται την ευκολία του ψηφιακού μέσου για να γυρίσουν την πρώτη τους ταινία. Εσείς έχετε κάνει κι άλλες ταινίες με φιλμ. Ποιες είναι για σας οι διαφορές και γιατί επιλέξατε το ψηφιακό μέσο γι’ αυτήν την ταινία σας;

Η ψηφιακή τεχνολογία μου έδωσε τη δυνατότητα να βρεθώ μόνος με τον κάθε ηθοποιό μου, να κρατήσω την κάμερα και να αφήσω το συναίσθημα να υπάρξει ακέραιο, αδιατάρακτο, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Θέλω η κάθε μου ταινία να είναι σαν πρώτη, να ανακαλύπτω τα πράγματα από την αρχή – τον κόσμο και τον τρόπο να μιλήσω για τον κόσμο. Η ψηφιακή τεχνολογία ήταν σημαντική επίσης για να στηθεί στο μοντάζ μια πολυφωνική παρτιτούρα από 24 φωνές, όσες τα πρόσωπα, Και εδώ ήταν καθοριστική η συνάντηση και η συνεργασία μου με τον Μιχάλη Μοάτσο και την Machine Off όπως και με τους παλιούς φίλους και συνεργάτες του Studio 19 στον ήχο.

Ένα blog για την «Μουσική των Προσώπων»,
[αντιγραμμένο από το blog] του Ευθύμιου Παπαδημητρίου.

…Να πω την αλήθεια δεν με γοήτευσε η περιγραφή, αλλά έτσι κι αλλιώς χωρίς επιλογές η απόφαση είναι εύκολη. Και να’μαι μετά από καιρό στο διαγωνιστικό ελληνικό τμήμα με την ταινία του Νίκου Κορνήλιου ” Η μουσική των προσώπων”.
Και πράγματι τα πρόσωπα είναι οι πρωταγωνιστές όπως φαίνεται και από το σχετικό βίντεο. Απουσιάζει σκηνογραφικά η πραγματικότητα, καθώς αντικαθίσταται από την έκφραση της μέσα από τα βιώματα των ηθοποιών. Η μοναξιά, ο φόβος, το μίσος, η αγάπη, η λύπη, ο πόνος, ο θυμός, η οργή, η εκδίκηση, αρχίζουν να χορεύουν μπροστά μας το δικό τους βαλς απαντώντας καθώς προχωρά η ταινία στο αρχικό ερώτημα. Μη μου πεις πως έτσι θα πάει ως το τέλος; Πρόσωπα ομιλούντα να εναλλάσσονται ; Παρά το γεγονός πως η δράση είναι ανύπαρκτη, το αμάλγαμα των συναισθημάτων και οι ανακλήσεις της πραγματικότητας που κάνει ο κάθε θεατής στη νοητή συζήτηση με την ταινία και τους πρωταγωνιστές της δημιουργούν μια ενδιαφέρουσα, γοητευτική, παράξενη, ελκυστική συνομιλία. Η οποία αποτυπώνει την πραγματικότητα αδρά, σκληρά. Οι μετανάστες, η επαφή με τη φύση, οι αδιέξοδες ανούσιες σχέσεις, το επαγγελματικό κενό, η αποστροφή από τη σύγχρονη εκδοχή μιας πατρίδας που τιμά (επιφανειακά) τα σύμβολα αλλά αποστρέφεται τους ανθρώπους της, κάνουν την εμφάνισή τους δημιουργώντας μια συνολική εικόνα, ρεαλιστική, αληθινή.

Και εδώ είναι που αρχίζει η νοητή συζήτηση:

Τι χρειάζεται για να κάνεις κινηματογράφο;

Απάντηση του σκηνοθέτη: Μια κάμερα, τα κείμενα, 24 ηθοποιοί και ένας καλός μοντέρ (Μιχάλης Μοάτσος). Είναι σημαντικό να συγκρίνεις αυτή την προσέγγιση με τις παραγωγές που κατακλύζουν τα center και mall. Για μένα “η μουσική των προσώπων” με οδήγησε στις αρχές της καλλιτεχνικής δημιουργίας, στο πρωτογενές της υλικό, τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τα βιώματα των ανθρώπων.

Κάνεις δηλαδή ένα ντοκιμαντέρ, μια ρεαλιστική καταγραφή της καθημερινότητας;

Όχι δεν το είδα ως ντοκιμαντέρ. Κάθε πρόσωπο είναι ένα απέραντο τοπίο με ανοιχτό ορίζοντα. Θέλησα έτσι να φτιάξω μια ταινία μόνο με πρόσωπα, σαν ένα ψηφιδωτό του καιρού μας. Και παράλληλα ως ένα στοίχημα κινηματογράφου του ελάχιστου.

Το κέρδισε το στοίχημα, όμως κάτι που ανέφερε στην παρουσίαση μετά το τέλος της ταινίας με έβαλε σε σκέψεις ”

Δούλεψα μόνο με επαγγελματίες ηθοποιούς. Είχα και ερασιτέχνες, αλλά στο μοντάζ έκοψα τις σκηνές τους

Με ποιο δικαίωμα; Το δικαίωμα του κινηματογραφικού δημιουργού, “θεού” που σχεδιάζει και δημιουργεί αποφασίζοντας πως ο κινηματογράφος του ελάχιστου δεν μπορεί να περιλαμβάνει αυθεντικές, αυθόρμητες, μη προσχεδιασμένες εκφορές λόγου.

Και η αλήθεια του κειμένου;

Κάνω μυθοπλασία μας απαντά και επιτείνει περισσότερο τον προβληματισμό μου.
Βγαίνοντας στο πολύβουο καλντερίμι του λιμανιού με τις μουσικές της συναυλίας που δινόταν στην Αποθήκη Γ να μας κυκλώνουν ευχάριστα είχα την αίσθηση πως συναντήθηκα με κάτι ουσιαστικό, ζωντανό, φρέσκο, δημιουργικό, που ανοίγει συζήτηση με το θεατή, συνομιλεί μαζί του γεννώντας ερωτήματα και όχι απαντήσεις.

ΜΕ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΙΑ

  • Δημοσιογραφικού συγκροτήματος επιχειρήσεων Καμπέρου
  • Δ.Ε.Π.Α.Π.
  • Νομαρχιακής Επιτροπής Πολιτισμού – Παιδείας – Νεολαίας Αχαΐας

ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

Εφ. ΗΜΕΡΑ, Ράδιο Γάμμα 94 FM, Ημέρα FM 90.4

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s