ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΑΤΖΕΝΤΑ ΠΑΤΡΑΣ ΑΠΟ 3/4/ ΕΩΣ 9/4/2009 (Επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

image image

image Παρασκευή 03/04

Εκπαιδευτικό Σεμινάριο

«Εξελίξεις στην Ογκολογία»

Συνεδριακό ΑΕΙ

Διοργανώνεται από το Ογκολογικό Τμήμα της Παθολογικής Κλινικής Παν/μιου Πατρών (υπεύθυνος: Αν. Καθηγ. Χ. Καλοφωνος). To εκπαιδευτικό Σεμινάριο έχει στόχο τη σφαιρική και αντικειμενική παρουσίαση των σύγχρονων εξελίξεων στην Ογκολογία και την υπεύθυνη ενημέρωση, και επιθυμεί να συμβάλει στις προσπάθειες για τη βελτίωση της αντιμετώπισης του ογκολογικού ασθενή. Πληροφορίες στη γραμματεία του Συνεδρίου, τηλ. 2610-995698.

Σεμινάριο Συμποσίου Ποίησης

«ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ»,

Συνεδριακό ΑΕΙ, 20.00

Με εισηγητή τον Κων/νο Κασίνη, που εντάσσεται στο πλαίσιο των ετήσιων σεμιναρίων που διοργανώνονται από το Συμπόσιο Ποίησης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών, με σκοπό μια νέα μελέτη των ποιητών υπό το φως και την ανάγκη των σύγχρονων πολιτισμικών πραγμάτων. Τα σεμινάρια περιλαμβάνουν μία ημίωρη εισήγηση από ειδικούς κατά ποιητή μελετητές, με παρουσίαση και μιας μικρής ανθολόγησης του εκάστοτε ποιητή, ενώ ακολουθεί συζήτηση. Το Πανεπιστήμιο, με το πέρας  του Σεμιναρίου, θα χορηγήσει  πιστοποιητικό παρακολούθησης και θα εκδώσει σε τόμο τις εισηγήσεις. Η συμμετοχή είναι ελεύθερη. Πληροφορίες κ. Γ. Παπακωνσταντίνου, τηλ.: 2610 969890.

Εγκαίνια

Έλλη Μπαρμπαγιάννη

«Παιχνίδι στα άκρα»

Παλαιά Δημοτικά Λουτρά, 21.00

Η Έλλη Μπαρμπαγιάννη γεννήθηκε το 1969 στη Ναύπακτο και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε παιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο Πατρών και ζωγραφική στην ΑΣΚΤ Αθήνας (εργαστήριο Τ. Πατρασκίδη). Παράλληλα, παρακολούθησε μαθήματα σκηνογραφίας με το Γ. Ζιάκα και ψηφιδωτού με τον Ι. Βαλαβανίδη.

Διακρίθηκε με το 2ο βραβείο ζωγραφικής στο διαγωνισμό «2η Συνάντηση Νέων Δημιουργών». Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις όπως: «Καμμένη Γη» Κέντρο Τεχνών Δήμου Ρίου (2008), «Συνάντηση» δροσερικό, Πάτρα (2006), «ΑΝΤΙΣΩΜΑ εκφάνσεις του σώματος στη σύγχρονη τέχνη» Artower, Αθήνα (2003), «Bazaar», Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Θεσσαλονίκη, (2003, 2002), «Έκθεση Νέων Καλλιτεχνών», Τεχνόπολις, Αθήνα (2002), «Μήνας εικαστικών τεχνών», Τεχνόπολις, Αθήνα (2001), «Έξι Νέοι Καλλιτέχνες», Αποκάλυψη, Λευκωσία (2000), «Απόφοιτοι ’98-’99», Εργοστάσιο, Αθήνα (1999), «2η Συνάντηση Νέων Δημιουργών», εκθεσιακός χώρος Σχολής Βακαλό, Αθήνα, (1999).

Από το 2005, ζει και εργάζεται στην Πάτρα ως καθηγήτρια στη Β΄βάθμια εκπαίδευση, ενώ συνεργάζεται με τη ΔΕΠΑ Ρίου.

Χαρακτηριστικό το σημείωμα του Χρήστου Μπουλιώτη για το έργο της ζωγράφου:

«Την εικαστική δουλειά της Έλλης Μπαρμπαγιάννη δεν μπορεί να την προσεγγίσει κανείς παρά με όρους της ποίησης. Μιας λυρικής ποίησης που δρα παρήγορη στο ζοφερό τοπίο των ημερών μας. Που αποδρά χωρίς να εγκαταλείπει. Που ενώ έχει μεταμοντέρνα την φωνή, ξέρει μέσα από τα ιδιόλεκτά της να αποτίει φόρο τιμής ευθέως ή διαθλασμένα σε Ντύρερ, Πικάσο, Έγκον Σίλε. Αποσπασματική και συνεκτική συνάμα γεννά, στην πολύπτυχη θεματική της όσο και με τις τεχνικές έκφρασης, την αίσθηση πως κατεβαίνει από έναν γυάλινο κόσμο, εύθραυστο, με διάφανες ποιότητες κι ευαίσθητες ισορροπίες, αρθρώνοντας λόγο πότε ερωτικό, πότε συγκρατημένα λυγμικό, κι άλλοτε πάλι ψελλίζοντας γρίφους και παιχνιδίσματα -έτοιμα, θαρρείς, όλα να διαλυθούν μες στην αβεβαιότητά τους. Από εδώ εν πολλοίς και η όποια ερμητικότητα, που στην ουσία είναι ένας από τους τρόπους να εκτεθεί το βίωμα συμβολοποιημένο, κρυπτικά, όχι όμως και απροσπέλαστα. Γιατί, σε μεγάλο βαθμό, η Έλλη Μπαρμπαγιάννη βιογραφεί αγωνίες, τραύματα και οράματα που είναι και δικά μας.

Από όποια μεριά κι αν ιδωθούν τα έργα της, δεσπόζων στο εικαστικό συμβάν είναι ο Χρόνος, η διαβρωτική του επενέργεια, που πάει χέρι χέρι με το εφήμερο, το φευγαλέο. Μια απαισιοδοξία αισιόδοξη, με έντονο το στοιχείο της συγκατάβασης που δεν γίνεται όμως παθητικότητα και αποδοχή.

Πίσω από τον «Επιτύμβιο» και από τη «Συλλέκτρια των δακρύων» με την όρθια νεαρή γυναίκα, εράσμια στην ολική γυμνότητά της και φασματικά ροϊκή, έχει κανείς την αίσθηση πως ηχούν τα λόγια που ο ρομαντικός ποιητής Τζον Κητς ζήτησε να χαράξουν στην ταφόπλακά του: «Εδώ κείτεται ένας άνθρωπος που θέλησε να γράψει το όνομά του στο νερό». Σε ανάλογα πεδία παραπέμπει και το άδειο φουστάνι, εκρηκτικά ανθοστόλιστο, κάτι σαν νυφικό, που ντύνοντας το απόν σώμα, την μυρωδιά και την ανάμνησή του, σχολιάζει και πληγώνει μεταφυσικά -το άνθος και το αγκάθι. Την αγκαθωτή αλήθεια της ματαιότητας αντισταθμίζει όμως η Μπαρμπαγιάννη τόσο με τη σειρά «Γενεαλογία», που μέσα από μικρές, στιγμιότυπες μυθολογίες ευαγγελίζεται βιολογική συνέχεια, όσο και με τους «Ανθοφόρους οφθαλμούς» και τις «Γραφές σωμάτων», που υμνωδούν το αρχέγονα ιμερόληπτο, το γονιμικό, το ανθοβόλο.

Περισσότερο ίσως και από την ίδια τη θεματική, η διαβρωτική επενέργεια του Χρόνου εκφράζεται εδώ με τη λεπτουργημένη τεχνική που τόσο επιδέξια κινεί κεντημένες κλωστές, άφατης λυρικότητας, πάνω σε τούλι και κάμποτο -υλικά δηλαδή εξ ορισμού φθαρτά, ανυπεράσπιστα στις ορέξεις του μακρού Χρόνου.

Το μικρό κορίτσι με την κλωστή στο χέρι, των έργων «Στα άκρα Ι και ΙΙ», κεντάει ή ξηλώνει τον Λαβύρινθο; Ή μήπως κρατώντας το υφάδι αυτό, τον μίτο, θα αποτολμήσει μια διείσδυση στο δαιδαλώδες σκότος του φοβικού μυθικού κτίσματος που τόσο αλληγορικό του υποσυνείδητου; Πάντως, Λαβύρινθος και μίτος μοιάζουν να συμπλέκονται αμφίσημα, σε βαθμό που ο Λαβύρινθος να γίνεται ο μίτος και ο μίτος Λαβύρινθος. Με κλωστή σχεδιασμένα και τα γυμνά σώματα, έτσι, για να τα συμπαρασύρει ευκολότερα στη δίνη του ο άνεμος του Χρόνου. Κλωστές, εκτός των άλλων, και οι γραφισμοί που, στις πολλαπλές εκδοχές τους, μοιάζουν πότε απόηχοι μιας ακατάληπτης γραφής και πότε παρτιτούρες μιας μουσικής χαμένης. Κι όταν οι γραφισμοί διαλύονται σε στίγματα και μουτζούρες, η λήθη φαίνεται να έχει πλέον επιτελέσει το έργο της. Πάνω όμως στο παλίμψηστο του πνεύματος, που είναι η μοίρα του ανθρώπου, θα επικαθίσει νέα μνήμη.

Η Έλλη Μπαρμπαγιάννη ξέρει να εκπλήσσει και να εκπλήσσεται σαν νεόκοπη στον κόσμο, αλλά με φορτισμένη την ματιά από αιώνες. Παρεμβαίνοντας, διαμεσολαβεί ανάμεσα στην θαυμαστική απορία και την διαχείριση ή την άρση της, χωρίς να βολεύεται στην ευκολία της προσποίησης. Γιατί είναι ταγμένη στην αμιγή ποίηση, με ορυκτή την συγκίνηση από κοιτάσματα βαθιά».

Η έκθεση θα έχει διάρκεια ως τις 12 Απριλίου (ώρες λειτουργίας: 10.00-14.00 και 18.00-21.00, εκτός απογ. Κυριακής).

Συναυλία

Σωκτράτης Μάλαμας

Ακτή Δυμαίων, 22.30

Είναι από τις μουσικές παραστάσεις του χειμώνα που πάντα αναμένονται με αγωνία. Και φέτος, ο Σωκράτης Μάλαμας ανανεώνει το ραντεβού του και ετοιμάζεται για την εμφάνιση του στην «Ακτή Δυμαίων» την Παρασκευή 3 Απριλίου. Ξεφεύγοντας από τα γνωστά μονοπάτια, καταφέρνει κάθε φορά να μαγνητίσει το κοινό που έχει δημιουργήσει όλα τα χρόνια παρουσίας του στα μουσικά δρώμενα της χώρας.

Συμπράττει με τους μουσικούς που εμπιστεύεται και οι οποίοι γνωρίζουν πως να απογειώνουν τα πολυαγαπημένα τραγούδια του, υλοποιώντας ένα μουσικό πρόγραμμα εφ’ όλης της ύλης. Τραγούδια από τις «Ασπρόμαυρες Ιστορίες» του 1989 μέχρι και τους «Δρόμους» του 2008, τραγούδια που όλοι έχουν τραγουδήσει, σιγοψιθυρίσει, αγαπήσει, με φρέσκιες ενορχηστρώσεις από έναν τραγουδοποιό που ξέρει να κερδίζει κάθε λογής κοινό.

Κουρδίζει την κιθάρα του και υπόσχεται να ενθουσιάσει με τις χειμερινές εμφανίσεις του, που θα έχουν αυτή την ιδιαίτερη διάσταση επικοινωνιακής έκρηξης με σχόλια, τραγούδια, φωνές, γέλια και συγκίνηση από τη μεριά όλων.

Ώρα έναρξης: 10.30 το βράδυ και τηλ. κρατήσεων: 2610.318180 και 2610.312979.

Μαζί του οι: Μαρίνα Δακανάλη: (τραγούδι), Φώτης Σιώτας: (βιολί, βιόλα), Γιάννης Παπατριανταφύλλου: (κοντραμπάσο), Νίκος Παραουλάκης: (νέι, κιθάρα), Κυριάκος Ταπάκης: (μπουζούκι, λαούτο), Κλέων Αντωνίου: (ηλεκτρικές κιθάρες), Θάνος Μιχαηλίδης: (τύμπανα), Τίτος Καριωτάκης, Χρήστος Χαρμπίλας: (Ηχοληψία), Μαρία Βενετάκη: (Φωτισμοί) και Δημήτρης Κατέβας: (Υπεύθυνος Σκηνής).

Σάββατο 04/04

Νοτιοβαλκανική συνάντηση φοιτητικού οργανισμού BEST,

Συνεδριακό ΑΕΙ

Διοργανώνεται από τον Φοιτητικό Σύλλογο BEST Πάτρας.

Συναυλία

Μηδενιστής

Πολιτεία, 20.30

Στο πλαίσιο του Ρίμα για Χρήμα Tour, που έχει σαν σκοπό να προωθήσει την καινούρια δισκογραφική δουλεία του Τάκι Τσάν Ρίμα για Χρήμα 2009 που θα κυκλοφορήσει από γνωστή δισκογραφική εταιρία στο τέλη του έτους, ο πρώτος σταθμός που ανακοίνωσε ο καλλιτέχνης είναι η Πάτρα και ο συναυλιακός χώρος της Πολιτείας (Ακτή Δυμαίων 84). Στο Live αυτό θα τον συνοδεύσει ο Μηδενιστής, άλλο ένα αστέρι της ελληνικής Hip Hop Σκηνής που αυτόν τον καιρό γνωρίζει την αποθέωση από το κοινό του λόγω της κυκλοφορίας του τελευταίου του δίσκου 50/50 από τη Μinos-EMI τον περασμένο Δεκέμβριο. Μαζί τους, ερχόμενος από τη Θεσσαλονίκη, ο πλέον πολυσυζητημένος “Αρχηγός του Boρρά”, Mικρός Κλέφτης που εδώ και μερικά χρόνια μαζί με το συγκρότημα του “Boρρεια Αστέρια” αποτελεί έναν από τους πιο βασικούς συντελεστές, θέτοντας τα θεμέλια σε αυτό που λέμε Νέα Σχολή στην Ελληνική Hip Hop σκηνή μετά το 2000. Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η κυκλοφορία του τελευταίου του δίσκου Aμεση Επέμβαση” λίγες μόλις εβδομάδες μετά την κυκλοφορία του έχει γίνει ανάρπαστο στους ακροατές της εν λόγω μουσικής σε όλη την Ελλάδα. Μαζί τους φυσικά, όπως και σε κάθε Live, θα είναι ο Τρεις Φορές Πρωταθλητής του Ελληνικού Διαγωνισμού Δεξιοτεχνίας στη χρήση του Πικ Απ DMC, DJ The Boy, που για τρεις συνεχόμενες χρονιές έχει εκπροσωπήσει τη χώρα μας στον διεθνή διαγωνισμό DMC, όπου αντιμέτωπος με τους κορυφαίους του είδους, διατήρησε τη θέση του στην τελική 12αδα. Την «παρέα» ολοκληρώνει το νέο της όνομα, DieZeL, ο οποίος θα παρουσιάσει και αθτός με την σειρά του κομμάτια από τον επερχόμενο δίσκο του “H Πρώτη Μάχη”.

Πάτρα: Σάββατο 4 Απριλίου @ Πολιτεία

Tickets: €12 presale (Musical & Discover), €15 on spot

Doors open: 20.30

Χορός

Ακαδημία Χορού

Λίμνη των Κύκνων, 20.00

Η Ακαδημία Χορού, μετά από την μεγάλη επιτυχία των κλασικών έργων «Καρυοθραύστης» & « Coppelia », παρουσιάζει τη «Λίμνη των Κύκνων», το Σάββατο 4 & την Κυριακή 5 Απριλίου 2009, στο συνεδριακό αμφιθέατρο του ΑΤΕΙ Πάτρας.

Πολύ λίγα στοιχεία έχουν μείνει από την πρώτη παράσταση του πιο διάσημου κλασικού έργου σε όλο τον κόσμο. Αυτό που την χαρακτήρισε ήταν η αποτυχία και η απογοήτευση του Tchaikovsky γιατί η μουσική του χαρακτηρίστηκε υπερβολικά «συμφωνική» και εντελώς ακατάλληλη για χορό!

Η αλήθεια είναι ότι η μουσική ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της και η «Λίμνη των Κύκνων» που γνωρίζουμε σήμερα είναι ένα μέρος της παράστασης που έγινε το 1894 στην Αγία Πετρούπολη, στη μνήμη του Tchaikovsky.

Το μπαλέτο έστεψε με επιτυχία την συνεργασία δύο μεγάλων χορογράφων, του Marius Petipa που χορογράφησε τις πιο λαμπερές και «εξωστρεφείς» πράξεις και του Lev Ivanov που ανέλαβε να αποδώσει την κίνηση των κύκνων, το μυθικό μέρος, τις περίφημες «λευκές πράξεις».

Τις αυθεντικές χορογραφίες έχει επιμεληθεί η Ελένη Μπαλαφούτη-Μαρτσέκη

σύμφωνα με την απόδοση του Vladimir Bourmeister, τα σκηνικά υπογράφει ο Γιάννης Ζαχιώτης ενώ τον ήχο, τους φωτισμούς και τα εφφέ έχει αναλάβει η Zorba Sound.

Η «Λίμνη των Κύκνων» ανήκει στην κατηγορία των έργων που χωρίς την μουσική τους θα είχαν χαθεί από την ιστορία του χορού. Πολλές αλλαγές έγιναν στο libretto και στη δομή του έργου. Αυτή όμως που έχει μείνει αναλλοίωτη μέσα στους αιώνες είναι η 2η πράξη, η λίμνη, ένα θαύμα κίνησης και αίσθησης, η ισορροπία ανάμεσα στην απλότητα της κίνησης και στην απαιτητική τεχνική, ο συνδυασμός ατομικής και ομαδικής πειθαρχίας που προκάλεσε δέος από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε στη Ευρώπη και συγκεκριμένα το 1910 στο Λονδίνο.

Η 2η πράξη ανέδειξε μπαλαρίνες, έκανε ομάδες χορού διάσημες, γέννησε την επιθυμία του χορού σε πολλούς χορευτές και χορογράφους , έγραψε με λίγα λόγια την ιστορία του κλασικού χορού.

Κυριακή 05/04

Χορός

Ακαδημία Χορού

Λίμνη των Κύκνων, 11.00 & 20.00

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

ΑΠΡΙΛΙΟΥ

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΙΔΙΚΟΥ & ΕΦΗΒΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

31 Μαρτίου έως 8 Απριλίου 2009

Τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ) το 1966.

Με αφορμή τον εορτασμό αυτό το ΠΟΛΥΕΔΡΟ οργανώνει και φέτος για 14η χρονιά το Φεστιβάλ Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου με πολλές εκδηλώσεις για τους μικρούς του φίλους, στην Πάτρα και τη γύρω περιοχή

από Τρίτη 31 μέχρι την επόμενη Τετάρτη 8 Απριλίου.

Στην Πάτρα ανθίζει και γιορτάζει η παιδική λογοτεχνία

Φέτος η γιορτή εστιάζει στους δημιουργούς παιδικού βιβλίου της Πάτρας και της ευρύτερης περιοχής..

Οι συγγραφείς που δημιουργούν στο κέντρο έχουν πάντοτε τη δυνατότητα να πάνε στην περιφέρεια. Αντίθετα, οι συγγραφείς της περιφέρειας έχουν δυσκολία ακόμα και να εκδόσουν τα έργα τους. Στόχος είναι η ανάδειξη και η αναγνώρισή της παιδικής λογοτεχνίας καθώς και το να δοθεί κίνητρο για περαιτέρω ερεθισμό και ενεργοποίηση των δημιουργών με μια ελπίδα να πολλαπλασιαστεί η λογοτεχνική περιουσία της περιοχής στο χώρο της παιδικής λογοτεχνίας.

Θα συμμετέχουν οι συγγραφείς:

Δενδρινού Άννα, Ευσταθίου Αναστασία, Θάλεια, Μανωλάκου Μαρία,

Σμυρλή Παναγιώτα, Τασάκου Τζέμη, Τσιάλτα Ελένη, Ζορμπά-Ραμμοπούλου Βησαρία

Έχουν προηγηθεί εκδηλώσεις με τις συγγραφείς Σοφία Μαντουβάλου στο 58ο και 66ο Δημ. Σχολεία και Αγγελική Βαρελλά στο 18ο Γυμνάσιο Αρόης.

Στις εκδηλώσεις που θα γίνονται καθημερινά στο Πολύεδρο, στην Αχάϊα Κλάους,

σε σχολεία και βιβλιοθήκες της περιοχής, θα συμμετέχουν επίσης πολλοί εκπαιδευτικοί, εικαστικοί καλλιτέχνες, εμψυχωτές θεατρικού παιχνιδιού, ηθοποιοί και μουσικοί.

Ως Τρίτη 8 Απριλίου

Κάθε πρωί:

·    Επισκέψεις συγγραφέων σε σχολεία

  • Επισκέψεις σχολείων στην Αχάια Κλάους ή στο ΠΟΛΥΕΔΡΟ όπου θα γίνονται εκπαιδευτικά προγράμματα.

Κυριακή 5 Απριλίου

Η μεγάλη γιορτή παιδικού – εφηβικού βιβλίου στην Αχάια Κλάους

από τις 10 το πρωί μέχρι 2 το μεσημέρι

ü Μια γιορτή για μικρά και μεγάλα παιδιά με βιβλιοπαιχνίδια και βιβλιοδράσεις.

Παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί και εμψυχωτές, συγγραφείς και εικονογράφοι, κουκλοπαίκτες και ηθοποιοί, όλοι μαζί, παίζουν και δημιουργούν με θέματα από τα βιβλία.

ü Οι μικροί βιβλιόφιλοι συζητούν με τους αγαπημένους τους συγγραφείς που πρόθυμα υπογράφουν βιβλία τους.

ü Βιβλιοδράσεις, βιβλιοπαιχνίδια

Δραματοποίηση παραμυθιών – Δημιουργική γραφή – Βιβλιοκουίζ – Μηνύματα για το βιβλίο -συζητήσεις και συνεντεύξεις με τους συγγραφείς – θεατρικό και εικαστικό παιχνίδι – κουκλοθέατρο – σχέδιο, ζωγραφική και δημιουργία χειροποίητου χαρτιού και βιβλίων.

ü Εκθέσεις

·        Μεγάλη έκθεση παιδικού – εφηβικού βιβλίου με παλιά και νέα

βιβλία από όλους τους εκδοτικούς οίκους

·        Έκθεση με βιβλία , σχολικές εφημερίδες, περιοδικά και έντυπα που έχουν κατασκευάσει τα παιδιά

·        2η Έκθεση φωτογραφίας με θέμα «διαβάζοντας…»

· Έκθεση εικονογράφησης με έργα από επαγγελματίες εικονογράφους αλλά και των παιδιών.

ü Μερικές από τις εκδηλώσεις που θα γίνουν στην Αχάια Κλάους την Κυριακή

· Δραματοποίηση του παραμυθιού της Παναγιώτας Σμυρλή που μόλις κυκλοφόρησε με εκπαιδευτική δράση «Η Σφυρίχτρα της Στέφης» από τις εκδόσεις Εμπειρία. Ένα βιβλίο που βοηθάει τα παιδιά να αποκτήσουν κυκλοφοριακή αγωγή.

Συζήτηση

Φιλαρμονική για τα ΑμεΑ

Αγορά, 17.00

Το «Όναρ μέσω τέχνης για το άρρωστο παιδί» διοργανώνει την Κυριακή 5 Απριλίου στις 5.30μ.μ. στο Θέατρο Αγορά συνάντηση-συζήτηση με θέμα τη δημιουργία Φιλαρμονικής για ΑμεΑ στην Πάτρα. Είσοδος ελεύθερη. Για πληροφορίες:210-7750653, 6976-330933

Θεατρική Παράσταση: Ο «ΠΛΟΥΤΟΣ» του Αριστοφάνη, που διοργανώνει ο εθελοντικός σύλλογος «ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ» (Παράρτημα Πάτρας). Πρόκειται για μια παράσταση της εθελοντικής θεατρικής ομάδας του συλλόγου στην Πάτρα, με μαθητές από το 6ο Γυμνάσιο Πατρών. Η θεατρική παράσταση αποτελεί μια από τις δεκάδες δράσεις του συλλόγου, που σκοπό έχει τη φροντίδα και προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας καθώς και την ασφάλεια χιλιάδων παιδιών στην Ελλάδα που κινδυνεύουν. Ώρα έναρξης παράστασης: 19.00, τιμή πρόσκλησης 7,00 ευρώ. Πληροφορίες στο τηλέφωνο 2610 332499 (κα. Ε. Μαλαμάκη).

Συνεδριακό ΑΕΙ

Διάλεξη: “Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων”, που διοργανώνεται από την Αστρονομική Εταιρεία Πάτρας «Ωρίων», στα πλαίσια των εκδηλώσεων για το Παγκόσμιο Έτος Αστρονομίας. Στη διάλεξη θα μιλήσουν δύο εξέχοντα μέλη της ερευνητικής ομάδας που μελετούν το μηχανισμό: o κ. Ιωάννης Σειραδάκης, καθηγητής αστροφυσικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και ο κ. Ξενοφών Μουσάς, αναπληρωτής Καθηγητής Φυσικής του Διαστήματος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, θα λειτουργεί από 5 έως 8 Απριλίου 2008, στην αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Συνεδριακού και Πολιτιστικού Κέντρου, έκθεση για τον περίφημο Μηχανισμό των Αντικυθήρων. Στην έκθεση θα περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα τελευταία ομοιώματα του μηχανισμού που έχουν κατασκευαστεί και αναπαριστούν τη λειτουργία του. Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων ανακαλύφθηκε σε ναυάγιο το 1900 στα ανοιχτά του νησιού των Αντικυθήρων και είναι ένα από τα σπουδαιότερα αρχαιολογικά ευρήματα της ιστορίας. Πρόκειται για μια συσκευή ιδιαίτερα μεγάλης πολυπλοκότητας για την εποχή του (περίπου 100 π.Χ.) που αποτελείται από περισσότερα από 30 γρανάζια ο συνδυασμός των οποίων επέτρεπε στο χειριστή του να υπολογίζει και να προβλέπει διάφορα αστρονομικά φαινόμενα. Συσκευές ανάλογης πολυπλοκότητας δεν εμφανίστηκαν για τουλάχιστον χίλια χρόνια από την εποχή του μηχανισμού αυτού. Η είσοδος στην έκθεση είναι ελεύθερη. Πληροφορίες, τηλ.: 2610- 996905 και www.orionas.gr.

Συναυλία

«Εμείς πάντα ας χαίρουμες…»

Σκέντζος, 22.30

Ένα μοναδικό μουσικό ταξίδι στη Μαύρη Θάλασσα, με σκοπούς και τραγούδια του Μικρασιατικού Πόντου προτείνει αυτήν την Κυριακή, στις 10.30 μ.μ., ο μουσικός χώρος «Σκέντζος», στο πλαίσιο των μουσικών αφιερωμάτων με τη διοργανωτική φροντίδα του Σπύρου Δελέγκου.

Η Δώρα Πετρίδη (τραγούδι), ο Ζαφείρης Ευθυμιάδης (λύρα, αγγείον, γαβάλ, τραγούδι), ο Κώστας Τσαρούχης (ούτι) και ο Γιάννης Τσεντούρος (κρουστά), δημιουργοί της πόλης μας με πίστη στην παράδοση και τις αξίες της, προετοίμασαν μια αγκαλιά τραγούδια και μουσικές για να μας ταξιδέψουν στις διηγήσεις των παλιών, στους μακρινούς αντίλαλους των ιστορικών γεγονότων που πλουτίστηκαν με τη φαντασία για να διατυπώσουν τους πόθους και τις προσδοκίες ενός ολόκληρου λαού.

Γη των ακριτών και προπύργιο του ελληνισμού, ο Πόντος από τη Σινώπη ως το Καρς και από το Ακ-Νταγ Ματέν ως την Καππαδοκία, αναπτύσσει ενδιαφέρουσα μουσική παράδοση, η οποία διατηρείται ακμαία ακόμη και σήμερα. Τραγούδια –από τα πιο εξαίρετα μνημεία του ελληνικού λόγου– που κινούν την ψυχή τόσο του καλλιτέχνη, όσο και του ακροατή. Έτσι, δεν είναι νοητό ποντιακό γλέντι, συνάντηση Ποντίων, όπου δεν ακούονται και δεν χορεύονται ποντιακοί σκοποί και τραγούδια.

Ο λυράρης, ποιητής μαζί και μελοποιός, ιδίως των ερωτικών διστίχων, είναι ο κύριος εμψυχωτής των χορευτών, μπροστά από τους οποίους περνά διαδοχικά έως ότου φθάσει να τους συνεπάρει και να τους οδηγήσει σ’ ένα μεθύσι διονυσιακό…

Κι όταν η Σαπφώ παρομοιάζει τον έρωτα με καταιγίδα, ο Πόντιος θα τραγουδήσει «φουρτούναν έχω σο κιφάλ κι άψιμον σην καρδία μ». Ο Σοφοκλής λέει «έρως ανίκατε μάχαν», τον βαπτίζει ανίκητο στη μάχη και ο Πόντιος ποιητής θα ψάλλει όταν ο νέος μαθαίνει ότι κινδυνεύει η καλή του «έσειξεν τ’ αβρασίονας ατ, Εκόπαν τ’ αλυσσίδας σίλιους έμπρατ εσκότωσαν και μύριους απ’ οπίσ ατ». Κι ο Ευριπίδης λέγει «Τα βλέμματά του φλέγουν ως πύριναι ακτίνες», ο Πόντιος θα τραγουδήσει «Τ’ ομμάτια τς βγάλνει άψιμον και η καρδία τς βρούλαν».

Σε δρόμους παραδοσιακούς προσεγγίζουν αυτές τις έντεχνες δημιουργίες που προέρχονται από κάθε γωνιά του Πόντου, ιδωμένα με μια πιο προσωπική ματιά. Είναι επιλογές που αρέσουν στους ίδιους, ιδιαίτερα στο λυράρη Ζαφείρη Ευθυμιάδη, διαλεγμένα όχι τόσο στη βάση του τι ακούει ο κόσμος, αλλά κομμάτια ιδιαίτερα που ακούγονται σε γλέντια, σε ιδιαίτερες στιγμές. Παρουσιάζονται με έναν ιδιαίτερο τρόπο γι’ αυτήν τη βραδιά, για να μπορούν να τα απολαύσουν όσοι δεν έχουν ποντιακή καταγωγή αλλά και να χορέψουν και ευχαριστηθούν όσοι γνωρίζουν ποντιακούς χορούς.

Συνεδριακό ΑΕΙ

Δευτέρα 06/04

Συναυλία

Δημοτικό Ωδείο Πατρών

Πασχαλινή Συναυλία

Συνεδριακό ΑΕΙ

Τη Δευτέρα 6 Απριλίου στις 9μ.μ. στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου, το Δημοτικό Ωδείο Πατρών σε συνεργασία με το Ροταριανό Όμιλο Πατρών θα πραγματοποιήσει την «Πασχαλινή Συναυλία» στο πνεύμα των ημερών όπου θα ακουστούν έργα του Arvo Part – Γεράσιμου Βουτσινά και W.A. Mozart. Tα έσοδα της συναυλίας αυτής θα διατεθούν στην κίνηση «Πρόταση» και στο Σύλλογο «Μαχητές».

Στο πρώτο μέρος του προγράμματος το κοινό θα παρακολουθήσει τη «Χορωδία Δωματίου» του Ωδείου, το Quintetto Πατρών και τη σολίστ Eva Bodrogi να αποδίδουν τα έργα του Arvo Part – «Da pacem Domine» και «Ein wallfahrtslied» και το έργο του Γεράσιμου Βουτσινά «Canticum pro Defunctis (in memoriam)».

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας η Ορχήστρα και η Χορωδία Δωματίου του Δημοτικού Ωδείου σε συνεργασία με τη χορωδία Ambitus θα αποδώσουν το «Requiem» του Wolfgang A. Mozart.

Την «Ορχήστρα Δωματίου» διδάσκει ο Γιάννης Μαυρίδης, τη «Χορωδία Δωματίου» ο Α. Γεωργακάτος και τη Χορωδία «Ambitus» η Κατερίνα Βασιλικού.

Στη μουσική διεύθυνση των συνόλων ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος.

Εγκαίνια

Beauty of Suffering

Οπτικές Απολαύσεις στους Δρόμους των Δεσμών και του Περιορισμού

(Urban Gothic Fairy Tales)

Ποικίλη Στοά

Στο παράδοξο αντάμωμα της Κυριαρχίας και της υποταγής:

Εκεί που το δέρμα σβήνει και ξαναγράφει τα σύνορά του σε κάθε κόμπο με νέο τρόπο.

Εκεί που ακόρεστα βλέμματα ψηλαφίζουνε το σώμα με τους βολβούς των ματιών τους.

Εκεί που το σώμα μπορεί να ρέει πέρα από κάθε φυσικό του όριο και κάθε κοινωνικός ενδοιασμός πάει στον αγύριστο.

Εκεί που διασταυρώνεται η κομμένη ανάσα με την ερωτική επιθυμία, με απώτερο σκοπό την ψυχοσωματική γαλήνη.

Σε ένα κόσμο όπου η ερωτική επιθυμία παίρνει δολοφονικές αποχρώσεις και η αθωότητα βιάζεται, αλλά ενδόμυχα το απολαμβάνει.

Σε ένα κόσμο όπου ο ερωτισμός αναγνωρίζει θύτες και θύματα με σταθερούς ή και εναλλασσόμενους ρόλους.

Σε ένα κόσμο όπου το σώμα επιτρέπεται να είναι αντικείμενο και τα μαρτύριά του μπορούν να είναι λυτρωτικά.

Στις παράδοξες αυτές συναντήσεις μας προ(σ)καλεί ο δημιουργός Χρήστος Τσάκαλος την Δευτέρα 6 Απριλίου στις στην Ποικίλη Στοά. Ο ίδιος, πάντα παρών στα οπτικά ταξίδια-ερεθίσματα, τόσο πίσω από το φακό, όσο και μέσα από τις καμπύλες, τις γωνίες και τις τεθλασμένες των δεσμών και του “υπό περιορισμού” σώματος των μοντέλων του, μας επιτρέπει να κρυφοκοιτάξουμε τις φευγαλέες στιγμές όπου η ύλη μετατρέπεται σε μέσο και δρόμο της ύπαρξης του.

Παρακαλώ προσ-δεθείτε, η πτήση είναι έτοιμη για αναχώρηση!

Χαλκίδου Άσπα

Προβολή

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

Παμμικρασιατικός, 20.00 & 22.00

ΣΤΟ ΙΝΤΕΑΛ

» Το Φεστιβάλ Δράμας ταξιδεύει»

Δευτέρα 6.4.2009
ΤΙΤΛΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ Διάρκεια
ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΩΡΑ 8.00
1. When the fish fly Βίλκα Τζούρα 35΄
2. Οδηγίες Χρήσεως Κων/νος Γιαλουρίδης 26΄
3. Γάλα Αλέξ. Σιπσίδης Κ.Φραγκούλης
4. Αποχαιρετισμός στα όπλα Νάνσυ Σπετσιώτη
5. Υπέρβαση Κ. Κακογιάννης Π. Κουζάλης 20΄
6. Την Καλύτερη Νύφη Νεριτάν Ζινζίρια 13΄
ΣΥΝΟΛΟ 106΄
ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΩΡΑ 10.30
1. Nebraska Αχιλλέας Κυριακίδης 20΄
2. Rosmarinus Officinalis Ή Δεντρολίβανος ο Φαρμακευτής Ανδρέας Σιαδήμας 21΄
3. Χήρα Στρατηγού Δημήτρης Κανελλόπουλος 20΄
4. Οδομαχία Χρήστος Κανάκης 13΄
5. Η Συνάντηση Τάσος Γουδέλης 14΄
6. Partners Ιωσηφίνα Μαρκαριάν 19΄
ΣΥΝΟΛΟ 107΄

Τρίτη 07/04

Βραδιά σύγχρονου

έντεχνου τραγουδιού

Σκέντζος, 23.00

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΑΙΝΙΑ «LA COPIE DE CORALIE»

ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ «ΑΠΟΛΛΩΝ»

Η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και η ΔΕΠΑΠ σε συνεργασία με τον Γαλλικό Ινστιτούτο Πατρών, διοργανώνουν την Τρίτη 7 Απριλίου και ώρα 20.00 στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» προβολή της μικρού μήκους ταινίας του Γάλλου σκηνοθέτη Nicolas Engel «La Copie de Coralie».

Στην προβολή της ταινίας, θα παραβρεθεί και ο ίδιος ο Nicolas Engel, ο οποίος θα δεχθεί μετά το τέλος της ταινίας ερωτήσεις από το κοινό.

Ο Nicolas Engel μεγαλώνει στο Χονγκ – Κονγκ και στο Λονδίνο, όπου αρχίζει να γεννιέται το ενδιαφέρον του για το μιούζικαλ. Το 2005 γυρίζει την πρώτη μικρού μήκους μουσική ταινία του με τον τίτλο «Les Voiliers du Luxembourg». Με την ταινία του «La Copie de Coralie» εμβαθύνει με την δουλειά του, στο είδος ταινία μυθοπλασίας, όπου η ήρωες του τραγουδούν. Αυτή την περίοδο ο Nicolas Engel ετοιμάζει μια Τρίτη μουσική ταινία.

«La Copie de Coralie»

Υπόθεση:

Ο κύριος Conforme, υπεύθυνος του φωτοτυπικού κέντρου Copie Conforme, τα τελευταία τριάντα χρόνια ζει με την ανάμνηση μια γυναίκας που έχει εξαφανιστεί. Η Virginie, η νεαρή βοηθός του, αποφασίζει να πάρει την κατάσταση στα χέρια της και τοιχοκολλά μέσα στην πόλη που ζουν και εργάζονται μια αγγελία για την αναζήτησή της.

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Nicolas Engel

Φωτογραφία: Lionel Perrin

Μοντάζ: Nassim Gordji

Ήχος: Claire – Anne Largeron

Ηθοποιοί: Serge Riaboukine, Jeanne Cherhal και Juliette Laurent

Παραγωγή: Crescendo Films

Παραγωγός: Anne Grange

* Η διάρκεια της ταινίας είναι 22 λεπτά και η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό.

Τετάρτη 08/04

«Δεξιά- BLOG- Αριστερά. Ελπίδα, εμείς οι ίδιοι»

Ο πολυχώρος «Πολιτεία», οι εκδόσεις Μίλητος και το Πολύεδρο

σας προσκαλούν στην παρουσίαση του βιβλίου του ανεξάρτητου βουλευτή Αρκαδίας

Πέτρου Τατούλη

Την Τετάρτη 8 Απριλίου και ώρα 7:30 το βράδυ στον πολυχώρο «Πολιτεία»

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι:

Ανδρέας Καράβολας, πρώην Δήμαρχος,

Λάζαρος Κολώνας, Επ. Γεν. Διευθυντής Αρχαιοτήτων Υπ. Πολιτισμού

Παύλος Μαρινάκης, δικηγόρος και ο

συγγραφέας Πέτρος Τατούλης.

Από το οπισθόφυλλο της έκδοσης προκύπτει και μια περιεκτική σύνοψη του περιεχομένου της. Πρόκειται για μια συλλογή άρθρων, σκέψεων και παρεμβάσεων του βουλευτή, η οποία αφενός καταγράφει χαρακτηριστικά την πολιτική του εικοσαετή του διαδρομή και αφετέρου επιχειρεί να δώσει ένα νέο, προσωπικό, ανοιχτό περιεχόμενο στην έννοια της αλλαγής.

«Είναι εφικτή μια “άλλη Ελλάδα”; Προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθεί η χώρα; Ποιο είναι το αληθινό, ουσιαστικό περιεχόμενο της φιλελεύθερης, ρεαλιστικής πολιτικής για την ελληνική οικονομία; Ποια είναι τα βήματα που θα μας

εξασφαλίσουν λιγότερη διαφθορά; Πώς θα επανιδρύσουμε τα κόμματα μας, προκειμένου στη συνέχεια να επανιδρύσουμε το Κράτος μας; Πώς θα θωρακίσουμε τους θεσμούς προκειμένου να εξασφαλίσουμε κανόνες και νόμους που θα ισχύουν για όλους; Ποιοι φοβούνται και γιατί πολεμούν τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις; Ποιος είναι ο ρόλος του σύγχρονου πολιτικού και πώς θα εκδημοκρατισθεί το αγκυλωμένο πολιτικό μας σύστημα; Πώς θα κερδίσουμε περισσότερη δημοκρατία; Πώς αποδομείται στην ίδια την κοινωνία το ψευτοδίλημμα “Δεξιά- Αριστερά”; Ποια είναι η επανάσταση που φέρνουν στην επικοινωνία τα new media και ποιες δυνάμεις απελευθερώνονται μαζί τους;». Αυτά είναι ορισμένα από τα κρίσιμα ζητήματα, στα οποία παίρνει θέσεις και καταθέτει προτάσεις ο κ. Πέτρος Τατούλης.

H πορεία προς τη διαγραφή. Μια διαδρομή που ξεκινά από το Σεπτέμβριο του 2003 και την τοποθέτησή του σχετικά «με τον ρόλο του σύγχρονου πολιτικού στην Ελλάδα του αύριο» έως τις θέσεις που εξέφρασε λίγο μετά τη διαγραφή του, τον Νοέμβριο του 2007. Εμβόλιμα μια από τις περιβόητες επιστολές του κ. Τατούλη στο Μαξίμου για τα έργα και τις ημέρες του παρ’ ολίγον αυτόχειρα πρώην γενικού γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού, με κοινοποίηση στο πρωθυπουργικό γραφείο…Αυτό είναι το περιεχόμενο τις πρώτης ενότητας του βιβλίου, με τίτλο «Αναζητώντας την υπέρβαση. Η διαγραφή!»

Η δεύτερη ενότητα καταπιάνεται με ζητήματα που άπτονται της δημόσιας διακυβέρνησης: «Ποιοι είμαστε», το εκλογικό σύστημα και τα εκλογομαγειρέματα , οι μεταρρυθμίσεις και ο συντηρητισμός, «Ποια επανίδρυση;» , «προς μια “ακομματίκ” αυτοδιοίκηση, «η δαιμονοποίηση του άρθρου 16» επιχειρούν να καταγράψουν τις παθογένειες του ελληνικού κράτους και του κομματικού συστήματος και να προτείνουν ασφαλώς ρεαλιστικές λύσεις για το αύριο. Σειρά έχουν οι παθογένειες πολιτικού τύπου, στις οποίες διασταλτικά προστίθενται το σαράκι της διαφθοράς, η τρομοκρατία , η γκρίζα πραγματικότητα των ΜΜΕ και το καινούριο που έρχεται μέσα από την ευρυχωρία των new media. Το προτελευταίο κεφάλαιο του βιβλίου είναι αφιερωμένο στις ρεαλιστικές πολιτικές. Ο πολιτισμός και οι κρατικές πολιτικές. Οι περιβαλλοντικές πολιτικές, ιδωμένες υπό το πρίσμα της επένδυσης για το μέλλον. Η εξωτερική πολιτική, μικροψυχία και μεγαλοϊδεατισμός. Και για το τέλος η οικονομία, υπό το «Κλιντον-ικής» έμπνευσης δόγμα «It’s the economy, stupid!»

Στην ακροτελεύτια ενότητα τεκμηριώνεται ο τίτλος της έκδοσης: «Οι κοινωνίες γεννούν το μέλλον τους και βρίσκουν τους ηγέτες που το εκφράζουν. Κανέναν μεσσία δεν χρειαζόμαστε πια. Η ελπίδα μας είμαστε εμείς. Εμείς οι ίδιοι». Με αυτήν την φράση ανοίγει και κλείνει η έκδοση «Δεξιά- BLOG- Αριστερά, ελπίδα εμείς οι ίδιοι» του ανεξάρτητου βουλευτή Αρκαδίας κ. Πέτρου Τατούλη, ο οποίος καλεί τους «πολίτες να τινάξουν από πάνω τους το βόλεμα της συνήθειας, να τολμήσουν, να εμπιστευθούν το καινούριο, να πετάξουν πίσω στην εξουσία το κοκαλάκι της συνενοχής. Τι θα κερδίσουν; Θα πάρουν τη ζωή στα χέρια τους».

Την Τετάρτη 8 Απριλίου 2009, στις 7.30 μ.μ. και στο βιβλιοπωλείο «ΠΑΠΑΣΩΤΗΡΙΟΥ», ο φιλόσοφος Απόστολος Πιερρής, Διευθυντής του Ινστιτούτου Φιλοσοφικών Ερευνών, θα παρουσιάσει το μείζον θέμα και ερευνητικό έργο γύρω από τον ΠΑΠΥΡΟ ΤΟΥ ΔΕΡΒΕΝΙΟΥ.

Ο Πάπυρος του Δερβενιού είναι ο παλαιότερος πάπυρος με ελληνικό κείμενο στον κόσμο και βρέθηκε κοντά στη Θεσσαλονίκη. Θεωρήθηκε ως και το σπουδαιότερο φιλολογικό εύρημα του 20ου αιώνα. Περιλαμβάνει φιλοσοφική κοσμογονική ανάλυση Ορφικού θεογονικού ποιήματος. Η ιστορία του από το 1962 (οπότε βρέθηκε σε σωστική ανασκαφή τάφου της αρχαίας Λητής) αποτελεί πρώτου μεγέθους επιστημονικό σκάνδαλο, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ακόμα σήμερα μια κριτική επιστημονική βαση για την μελέτη ενος τέτοιας σημασίας κειμένου. Έχει υποστεί βαρύτατη βλάβη από ερασιτεχνικούς χειρισμούς πριν τρεις δεκαετίες.

Ο Απόστολος Πιερρής ασχολείται συστηματικά με τον Πάπυρο από το 2005, με προσωπική ενδελεχή αυτοψία και έρευνα και διεθνείς συνεργασίες όπως η εφαρμογή τεχνολογίας αιχμής στη μελέτη του παπύρου από την ομάδα Πολυφασματικής Ψηφιακής Απεικόνισης του Πανεπιστημίου Brigham Young των ΗΠΑ.

Στην εκδήλωση θα παρουσιάσει τα συμπεράσματά του για τον Πάπυρο, την ιστορία του και το περιεχόμενό του. Θα προβληθούν ανέκδοτες ερευνητικές εικόνες του παπύρου και θα εξηγηθεί η πολυφασματική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε, ενώ θα καταδειχθεί και η μοναδική αποτελεσματικότητά της.

Αφιέρωμα στο 11ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ

της Θεσσαλονίκης

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου αιώνα, με τη διοργανωτική φροντίδα της Κινηματογραφικής Λέσχης Πάτρας θα επισκεφθεί την Πάτρα, δίνοντας την ευκαιρία στο σινεφίλ κοινό της πόλης να συμμετάσχει στη μεγάλη γιορτή του ντοκιμαντέρ, μιας τέχνης που διερευνά τα πολλαπλά πρόσωπα της ανθρώπινης πραγματικότητας του νέου αιώνα. Στο πρώτο του ραντεβού θα δώσει απόψε δυναμικό «παρών» στην κινηματογραφική αίθουσα του πολυχώρου «Ιντεάλ» (με δωρεάν είσοδο για τα μέλη της Λέσχης με κάρτα διαρκείας), με μια ενδεικτική επιλογή από το φετινό του πρόγραμμα.

Ντοκιμαντέρ που σκιαγραφούν το σύγχρονο παγκόσμιο κοινωνικοπολιτικό τοπίο, καταγγέλλουν την κατάφορη καταπάτηση των ανθρώπινων δικαιωμάτων και αξιών, αφηγούνται οικουμενικές ανθρώπινες ιστορίες, αγωνιούν για το μέλλον του πλανήτη μας, αποκαλύπτουν όσα κρύβονται κάτω από τους πηχυαίους τίτλους των δελτίων ειδήσεων. Με άλλα λόγια, προτρέπουν το θεατή να προβληματιστεί, να ενεργοποιηθεί, να δράσει.

Η Κινηματογραφική Λέσχη δίνει την ευκαιρία στους φίλους του ντοκιμαντέρ για δύο διαδοχικές Τετάρτες να πάρουν μια γεύση από το φετινό πολυπρισματικό πρόγραμμα του 11ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Ταινίες από την Κίνα, τις ΗΠΑ, την Μ. Βρετανία, τον Καναδά, την Νότιο Αφρική, την Γαλλία, την Ινδία, το Βέλγιο, το Μεξικό, τη Γερμανία και φυσικά ένα χαρακτηριστικό πορτρέτο της εγχώριας παραγωγής ντοκιμαντέρ, καλούν τους θεατές να περιηγηθούν στα απρόβλεπτα μονοπάτια της ανήσυχης τέχνης του ντοκιμαντέρ.

Αρχικά, υπάρχει η κοινωνική διάσταση του έργου τους, είτε ως μορφή δημιουργίας είτε ως μέσο ενημέρωσης, το ντοκιμαντέρ προϋποθέτει κοινωνική ευαισθησία και ένα φεστιβάλ αφιερωμένο αποκλειστικά στο είδος επιτελεί ως ένα βαθμό κοινωνικό έργο. Στις αρχές, ωστόσο, του 21ου αιώνα, εικόνες που ντροπιάζουν την ανθρωπότητα κάνουν καθημερινά τον γύρο του κόσμου, υπενθυμίζοντάς μας πως τα ανθρώπινα δικαιώματα δεν είναι πολυτέλεια λίγων, αλλά υπόθεση όλων μας. Η ελευθερία, η ισότητα και η δικαιοσύνη, αγαθά στο βωμό των οποίων θυσίασαν τη ζωή τους εκατομμύρια άνθρωποι, απειλούνται. Σε πολλές περιπτώσεις, η νέα χιλιετία μοιάζει να επιστρέφει στον Μεσαίωνα. Σ’ αυτά ακριβώς τα οικουμενικά αγαθά αποτίνει φόρο τιμής, η καθιερωμένη πλέον ενότητα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα, «Ανθρώπινα Δικαιώματα», η οποία πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Διεθνή Αμνηστία. Οι ταινίες του τμήματος ρίχνουν φως στη βάναυση καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εγείρουν ερωτήματα που αφορούν σε μείζονα θέματα, όπως η ελευθερία του λόγου, o πόλεμος, η θέση της γυναίκας στο σύγχρονο κόσμο, το δικαίωμα σε διαφορετικές πολιτικές και θρησκευτικές πεποιθήσεις κ.ά.

Πρώτη Προβολή Ώρα 8.30 μ.μ.

Bombing Άγγελος Αθανασόπουλος, Δημήτρης Νικολόπουλος /Ελλάδα / 2008 /28΄

«Μας αρέσει το bombing, το παράνομο». Τέσσερα παιδιά περπατάνε στο δρόμο, τραγουδάνε… είναι η ιστορία τους. Μία παρέα κάνει γκράφιτι… είναι η ιστορία της παρέας. Περνάνε δίπλα σας, σβέλτα όπως τα λόγια τους. Χάνονται μέσα στην πόλη· την πόλη τους. Το ντοκιμαντέρ δρόμου Bombing αποτυπώνει στιγμές από την καθημερινή ζωή των Jef8 ,Mr Phaz, Eversor and JK- (Θοδωρή, Βαγγέλη, Θωμά και Γιάννη), hip hop και γκράφιτι καλλιτεχνών και «ανταποκριτών των γεγονότων». Στην πόλη που εγκλωβίζει τους νέους, εκείνοι βρίσκουν διέξοδο, ξορκίζουν την ασχήμια της με γκράφιτι, ενισχυτές ήχου, πολυκάναλα και μπογιές. Ο λόγος τους, «βαρύς για να ξυπνήσει», αφουγκράζεται ένα ανόθευτο εφηβικό beat και εκφράζει τη διάθεσή τους για ανατροπή. Μια ταινία για την ιστορία μιας παρέας αλλά και για την περιπέτεια μιας γενιάς.

Kreuzberg 36 Αγγελική Αριστομενοπούλου /Ελλάδα / 2008 / 52΄

Η μουσική χιπ χοπ συχνά θεωρείται ότι συμβάλλει στη μείωση της αστικής βίας στις γειτονιές, αφού στη θέση της φέρνει το χορό breakdance, την τέχνη του γκράφιτι και τη μουσική ραπ. Σ’αυτό το ντοκιμαντέρ, που διαδραματίζεται στη συνοικία Κρόιτσμπεργκ του Βερολίνου, βλέπουμε πώς η κουλτούρα της χιπ χοπ έχει ενσωματωθεί στη ζωή των μεταναστών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να εκφραστούν ενώ παράλληλα τους κρατά μακριά από τις συμμορίες.

Δεύτερη Προβολή Ώρα 10.30 μ.μ.

Schoolwave on the Rocks (Αλέξανδρος Γραμματόπουλος / Ελλάδα / 2008 / 43΄)

Ένα μοναδικό στον κόσμο φεστιβάλ γίνεται εδώ και 4 χρόνια στην Αθήνα. Μαθητικά συγκροτήματα από την Ελλάδα και την Ευρώπη έρχονται για να παίξουν τη μουσική τους πάνω σε μια τεράστια σκηνή μπροστά σε χιλιάδες συμμαθητές τους. Το Schoolwave 2008 έγινε στο Θέατρο Βράχων του Δήμου Βύρωνα. Οι κάμερες καταγράφουν το σπινταρισμένο ρυθμό των παιδιών πάνω στη σκηνή, την αγωνία πριν και τη χαρά μετά. Για τρεις μέρες ήταν οι πρωταγωνιστές σ’ ένα έργο που γράψανε οι ίδιοι και όχι οι μεγάλοι γι’ αυτούς.

Katrina music (James Brook, Χρόνης Πεχλιβανίδης/Ελλάδα /2008 /58΄)

Τι έχει η Νέα Ορλεάνη και το πνεύμα των κατοίκων της ώστε να γεννήσει μια μυθολογία, μια ψυχή, κάτι το πανανθρώπινο που άγγιξε ολόκληρο τον πλανήτη; Το ιδανικό μέρος για ν’ ακούσει κανείς την αληθινή μουσική της Νέας Ορλεάνης είναι ένα music club, όπου η μουσική ανατέλλει κάθε νύχτα και δε σταματά ποτέ. Τζαζ, ρέγκε, γκόσπελ, χιπ χοπ, r&b, zydeco, ροκ και μπλουζ. Η πόλη έχει παίξει αμέτρητες φορές καταλυτικό ρόλο στην αμερικάνικη μουσική, καθώς οι ήχοι που ξεκίνησαν στους δρόμους της Νέας Ορλεάνης έφτασαν σε κάθε άκρη της γης με τη μορφή της τζαζ, του ροκ εν ρολ και του ριδμ εντ μπλουζ. Στα τραγούδια συναντάμε την ένταση αλλά και την αμοιβαία γοητεία που υφίσταται μεταξύ κοινωνικών τάξεων και πολιτισμών – Αφρική, Ευρώπη, Καραϊβική, Αυτόχθονες Αμερικανοί, πλούσιοι και φτωχοί – καθώς και κάποιες από τις καλύτερες μουσικές του κόσμου.

Συναυλία

Ορχήστρα Πατρών & Χορωδία του Καθολικού Ι. Ν. Αγίου Ανδρέου

Καθολική Εκκλησία Πατρών, 21.00

Στο πνεύμα των ημερών είναι εναρμονισμένη η συναυλία της Ορχήστρας Πατρών και της Χορωδίας του Καθολικού Ι. Ν. Αγίου Ανδρέου, που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 8 Απριλίου στις 9.30μ.μ. στην Καθολική Εκκλησία Πατρών.

Την ορχήστρα θα διευθύνει ο Δημήτρης Μποτίνης και τη χορωδία ο Νίκος Σινιγάλιας. Στο πιάνο η Ροζμαρί Μπουχάγιερ, ενώ ως σολίστ θα εμφανιστούν οι Μαρίνα Ρετσκάλοβα, Αλίκη Ζαφείρη, Νίκος Παπακώστας, Νίκος Βιτάλης, Αλεξία Μαράτου, Λένα Σουρμελή.

Το ρεπερτόριο της Πασχαλινής συναυλίας περιλαμβάνει τα ακόλουθα έργα:

Josef Haydn (1732-1809)

-Συμφωνία αρ. 49 – La passione (1768)

Gioacchino Rossini (1792-1868)

-Mose (1818)

Giuseppe Verdi (1813-1901)

-I Lombardi (1843)

Eduardo Volpi

-Miserere

Leo Delibes (1836-1891)

-Mise breve (Kyrie, Gloria, Sanctus, O salutaris hostia, Agnus dei)

Πέμπτη 09/04

ΕΚΔΗΛΩΣΗ

«Κανένα παιδί χωρίς μολύβι και χαρτί!»

Συνεδριακό ΑΕΙ, 20.30

Με σύνθημα: «Κανένα παιδί χωρίς μολύβι και χαρτί!» πραγματοποιείται στο Συνεδριακό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών, στις 8.30 μ.μ., εκδήλωση – θεατρική παράσταση με τη συμμετοχή μαθητών από Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κωφών – Βαρηκόων Πάτρας, το 2ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών (Στρούμπειο), το Δημοτικό Σχολείο Ρίου και το Δημοτικό Σχολείο Κ. Καστριτσίου.

Στο πλαίσιο των δράσεων της ActionAid για την Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση, προέκυψε η συνεργασία των τεσσάρων σχολείων. Σχολεία διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά με κοινό στόχο να θέτουν τις βάσεις για τη δημιουργία υπεύθυνων πολιτών με άποψη για τη ζωή.

Δάσκαλοι και μαθητές συστρατεύονται με την Actionaid σε μια παγκόσμια εκστρατεία για το μη αποκλεισμό των νέων και των ενηλίκων από την εκπαίδευση. Αποκαλύπτουν την ευαισθησία των μαθητών τη συνεργασία, τη συμμετοχή, την ανάληψη ευθύνης και θέσης.

Σ’ αυτή τη δράση 85 μαθητές από τα σχολεία προσθέτουν τη φωνή τους στη φωνή των παιδιών όλου του κόσμου: η εκπαίδευση δυναμώνει, η εκπαίδευση σώζει ζωές, η εκπαίδευση χτίζει το μέλλον. Στόχος η αφύπνιση και η ενεργοποίηση όλων.

Σεμινάρια ΙστορικοΦιλοσοφικού Λόγου

Απόστολος Πιερρής

Μέγαρο Λόγου & Τέχνης, 20.30

ΘΕΑΤΡΟ

ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

«Το τάβλι» Δημήτρη Κεχαΐδη

Δημοτικό Θέατρο, 21.00

Θεατρική σκηνή «Πολιτείας»

«Μπαλαντέρ», Μαρκ Καμολέτι

Πολιτεία

Τετάρτη, 19.30

Παρασκευή & Σάββατο, 21.15

Παιδική Θεατρική Σκηνή

Πολυχώρου Πολιτεία

«Τα Καινούρια Ρούχα του Βασιλιά» Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Πολιτεία, πρωινές παραστάσεις & κάθε Κυριακή, 17.30

Θέατρο

Μηχανή Τέχνης

«Mud»

Λιθογραφείον, 21.00

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθεση ζωγραφικής

«Νέα αποκτήματα – Παραστατική Τέχνη, από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης»

Δημοτική Πινακοθήκη

Ως 07/04

Έκθεση φωτογραφίας

Ισμήνης Πολυκανδριώτη

Ideal

Ως 07/04

Έκθεση

Ηλιάδας Μπλάτσιου

Σκούφοι

Ως 05/04

Έκθεση

Βασιλική Κασπίρη

«Οι φεγγάραρηδες στο ΝΟΤΟΣ Jazz Bar»

ΝΟΤΟΣ Jazz Bar

Ως 20/04

Έκθεση ζωγραφικής

Χρήστος Κουτσούκης

«Η μορφή και η πόλη»

PORT ART gallery

Παράταση έως και τις 11 Απριλίου για τις θεατρικές παραστάσεις «Μπαλαντέρ» του Μαρκ Καμολετί, σε μετάφραση του Γιώργου Θεοδοσιάδη και σκηνοθεσία Σπύρου Κουβαρδά και «Τα Καινούργια Ρούχα του Βασιλιά» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, σε διασκευή του Γιάννη Καλατζόπουλου και σκηνοθεσία Σπύρου Κουβαρδά, στην Θεατρική Σκηνή του Πολυχώρου Πολιτεία.

«Μπαλαντέρ»

Παρασκευή και Σάββατο 21.15 Τετάρτη Λαϊκή Απογευματινή 19.30

Τιμή εισιτηρίου 18 ευρώ, ισχύουν φοιτητικά και εργατικής εστίας

«Τα Καινούργια Ρούχα του Βασιλιά»

Κυριακή 17.00

Τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ

Κυκλοφορεί το 210ο τεύχος
του Φυσιολατρικού Κόσμου

Με επώνυμες υπογραφές και πλούσια θεματολογία κυκλοφορεί το νέο τεύχος Απριλίου- Μαίου- Ιουνίου 2009, του περιοδικού «Φυσιολατρικός Κόσμος», το οποίο εκδίδει και διανέμει δωρεάν ο Φυσιολατρικός Σύνδεσμος Πατρών.

Στο νέο τεύχος ανάμεσα σε άλλους έχουν γράψει ενδιαφέροντα θέματα, οι λογοτέχνες Θεοδώρα Μαρούδα- Ανεστοπούλου, Φώτης Δημητρόπουλος, Σταύρος Ιντζεγιάννης, Γεώργιος Σιμιτζής κ.ά.
Επίσης ειδικές στήλες υπογράφουν οι ιατροί Σπύρος Παπουτσάκης και Ελένη Τσιάκου, ο επίτιμος πρόεδρος του Φυσιολατρικού, Κίμων Ρηγόπουλος, ενώ υπάρχει και ένα εκτενές αφιέρωμα στα «Μαρούδεια» 2009, που φέτος διοργάνωσαν για πρώτη φορά η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και η ΔΕΠΑΠ, με την συνεργασία του Φυσιολατρικού Συνδέσμου Πατρών.
Επίσης παρουσιάζεται ένα ενδεικτικό φωτογραφικό αφιέρωμα στις ποίκιλλες εκδηλώσεις του Συνδέσμου, κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Ας σημειωθεί, ότι το περιοδικό «Φυσιολατρικός Κόσμος», είναι τριμηνιαίο και αποστέλλεται σε συνολικά 2.500 συνδρομητές.
Διανέμεται δωρεάν σε όσους το επιθυμούν, από τα γραφεία του Φυσιολατρικού Συνδέσμου Πάτρας (Βότση 42, τηλ. 2610- 274.356, 226. 159, 273.309) ή μέσω της επίσημης σελίδας του Φυσιολατρικού στο διαδίκτυο (
www.fysiolatrikos.gr).

Σχετικό αίτημα μπορεί να υποβάλλει ο κάθε ενδιαφερόμενος, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Φυσιολατρικού, στην διεύθυνση fysiolatrikos@gmail.com

Το τρίτο μέρος από τα «καμώματα του νου» του Τάκη Σούρα με τίτλο «Τελευταία παράσταση για το καλοκαίρι» ολοκληρώνει την τριλογία, ενώ ο ζωγράφος κατευθύνεται σε πιο αφηρημένους εικαστικούς δρόμους, καταργώντας ακόμη περισσότερο τη σαφήνεια στο σχέδιο και δίνοντας χώρο στο φανταστικό «προσωπικό του κόσμο». Η έκθεση φιλοξενείται στον μέχρι και τις 10 Απριλίου.

«Ζωγραφίζοντας με τα μάτια κλειστά» ο Τάκης Σούρας ξεδιπλώνει αλλεπάλληλες εκφάνσεις της εσωτερικής του διαδρομής.

Ακόμη, στην τελευταία αυτή ενότητα από «Τα καμώματα του νου» δεν λείπει η φιγούρα του Καραγκιόζη, που κυριάρχησε σε αρκετούς πίνακες του ζωγράφου και στις δύο προηγούμενες ενότητες της τριλογίας, αλλά τώρα «ο Καραγκιόζης του Τάκη Σούρα» αναδεικνύει μια νέα ενότητα πινάκων που έχουν χαρακτήρα γελοιογραφίας, σηματοδοτώντας μια νέα επιπρόσθετη προσπάθεια του ζωγράφου στην κατεύθυνση της κοινωνικής και πολιτικής γελοιογραφίας και σκιτσογραφίας.

Επίσης, ο τίτλος της έκθεσης «Τελευταία παράσταση για το καλοκαίρι» αναφέρεται σε ομότιτλο διήγημα του νέου υπό έκδοση βιβλίου της συγγραφέως Λιλίκας Σωτηροπούλου, επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό έναν ιδιόμορφο αντιδανεισμό ανάμεσα στη λογοτεχνία και τη ζωγραφική.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s