Πολιτιστική Ατζέντα Πάτρας από 6/3 έως 12/3/2009 (επιμέλεια: Ισίδωρος Σιδερόπουλος)

image image

image

Παρασκευή 06/03

Εργαστήριο

Ι. Μουρτζόπουλος

Σεμινάρια ηχοληψίας

Συνεδριακό ΑΕΙ, 12.00

Σεμινάρια Ηχοληψίας, που διοργανώνονται από το Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές κυρίως της Πολυτεχνικής Σχολής και της Σχολής Θετικών Επιστημών και πραγματοποιούνται με την επίβλεψη της Ομάδας Τεχνολογίας Ήχου και Ακουστικής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Τ/Υ (Υπεύθυνος: Καθηγ. Ι. Μουρτζόπουλος). Πληροφορίες στη γραμματεία του ΣΠΚ, τηλ.: 2610 993 999.

Διήμερο Θεματικό Σεμινάριο

Αγγελική Βαρελά, Παπαδάτος Ιωάννης & Τσιάλτα Έλένη

Κ.Π.Ε. Κλειτορίας

«Άνθρωποι, Θεοί και Φύση, το Παιχνίδι να Αρχινήσει»

Κ.Π.Ε. Κλειτορίας

Το Κ.Π.Ε. Κλειτορίας, στα πλαίσια των φετινών προγραμματισμένων δραστηριοτήτων του, διοργανώνει διήμερο Θεματικό Σεμινάριο για 44 εκπαιδευτικούς Α/θμιας Εκπ/σης των νομών Α΄Αθήνας, Β’ Αθήνας, Γ΄Αθήνας, Δ΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Δυτ. Αττικής, Εύβοιας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Αχαΐας, Πειραιώς. Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί από 6 έως και 7 Μαρτίου 2009 στο ΚΠΕ Κλειτορίας με θέμα:

«Άνθρωποι, Θεοί και Φύση, το Παιχνίδι να Αρχινήσει»

Σκοπός του είναι η ευαισθητοποίηση προς το περιβάλλον μέσα από τον κόσμο του βιβλίου. Θα ακολουθήσει βιωματική προσέγγιση του θέματος σε εργαστήρια με βιωματικό χαρακτήρα. Εισηγητές και Συντονιστές των ομάδων εργασίας και των Εργαστηρίων θα είναι οι: Αγγελική Βαρελά συγγραφέας παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου, Παπαδάτος Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος – Κριτικός Λογοτεχνίας και Τσιάλτα Έλένη συγγραφέας παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου.

ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ : Ζωδιάτου Έλενα. Αν. Υπευθύνου ΚΠΕ Κλειτορίας, Πασσά Μαριάννα μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κλειτορίας Αγγελική Βαρελά συγγραφέας παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου, Παπαδάτος Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος – Κριτικός Λογοτεχνίας και Τσιάλτα Έλένη συγγραφέας παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου

Βασικοί εισηγητές και Συντονισμό των ομάδων εργασίας και των Εργαστηρίων: Ζωδιάτου Έλενα. Αν. Υπευθύνου ΚΠΕ Κλειτορίας, Πασσά Μαριάννα μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κλειτορίας, Τσιλίκα Χρυσούλα μέλος Π.Ο. ΚΠΕ Κλειτορίας, Αγγελική Βαρελά συγγραφέας παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου, Παπαδάτος Ιωάννης Σχολικός Σύμβουλος – Κριτικός Λογοτεχνίας και Τσιάλτα Έλένη συγγραφέας παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου.

Οι δαπάνες του Σεμιναρίου θα καλυφθούν από το Τεχνικό Δελτίο Έργου/Υποέργου του ΚΠΕ Κλειτορίας

Προβολή

image

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

«Έλα να δεις» Έλεμ Κλίμοφ

Παμμικρασιατικός, 20.00 & 22.30

Συνεχίζονται αυτή την εβδομάδα οι προβολές της Παμμικρασιατικής Λέσχης Κινηματογράφου, που πραγματοποιούνται στον Παμμικρασιαστικό Σύνδεσμο Πατρών και Περιχώρων.

Την Παρασκευή 6 Μαρτίου θα προβληθούν το «Χιόνι» στις 8μμ και το «Dealer» στις 10μμ.

Το Σάββατο 7 Μαρτίου θα προβληθούν το «Χιόνι» στις 6μμ και στις 10μμ και το «Έλα να δεις» στις 8μμ.

Το «Χιόνι» της Aida Begic διαδραματίζεται στη Βοσνία το 1997. στο κατεστραμμένο από τον πόλεμο χωριό Σλάβνο ζουν τέσσερις νέες και δύο ηλικιωμένες γυναίκες, τέσσερα μικρά κορίτσια, ένας ηλικιωμένος άντρας και ένα μικρό αγόρι. Δύο επιχειρηματίες επισκέπτονται ξαφνικά το Σλάβνο και προσφέρουν στους ντόπιους χρηματική αμοιβή για να το εγκαταλείψουν οριστικά.

Το «Dealer» του Ούγγρου Benedek Fliegauf είναι μια ταινία όχι για τα ναρκωτικά, αλλά για την προσωπική τραγωδία: πόσο, τελικά, διαμορφώνουμε την μοίρα μας; Φαντασματικές φιγούρες, ηθικά παρακμασμένος άνθρωπος, σε στάδιο προχωρημένης κατάθλιψης.

Συνεχίζονται οι προβολές με το συγκλονιστικό, αντιπολεμικό δράμα του Έλεμ Κλίμοφ «Έλα να δεις».

Οι πόρτες κλείνουν. Πίσω τους βρίσκονται εγκλωβισμένοι 149 άνθρωποι από τους οποίους 75 παιδιά. Κλειδωμένοι από τις ομάδες τιμωρίας των ναζιστών οι οποίοι είχαν εισβάλει στη Σοβιετική Ένωση, καίγονται ζωντανοί. Στις 22 Μαρτίου 1943, το οι κάτοικοι του χωριού Κατίν στη Λευκορωσία, πέφτουν θύματα της ναζιστικής θηριωδίας, αλλά δεν είναι οι μόνοι. Την ίδια μοίρα με το Κατίν είχαν 618 χωριά της περιοχής, από τα οποία τα 185 χάθηκαν οριστικά από το χάρτη. Το 1985 ο Έλεμ Κλίμοφ με αφορμή το τραγικό αυτό γεγονός, γύρισε την ταινία «Έλα να δεις», μια συγκλονιστική καταγραφή μέσα από τα μάτια ενός 12χρονου παιδιού.

Εγκαίνια

Φωτεινή Καλαβεσίου, Παναγιώτης Καρώνης,

Εύα Πανίτσα & Καλλιρρόη Τσιλιμάγκου

«4 βλέμματα στο χώρο»

Ποικίλη Στοά, 21.00

Από την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009 και για 10 μέρες στην Ποικίλη Στοά (Παντανάσσης & Ρήγα Φεραίου) θα εκτίθενται τα ζωγραφικά έργα 4 νέων καλλιτεχνών της πόλης μας. Πρόκειται για τους Φωτεινή Καλαβεσίου, Παναγιώτη Καρώνη, Εύα Πανίτσα και Καλλιρρόη Τσιλιμάγκου.

«Όταν γράφουμε για μια αντίληψη καθαρά οπτική είναι σα να γράφουμε μια πρόταση που στερείται νοήματος. Διότι κάθε φορά που θέλουμε να αναθέσουμε στις λέξεις μια πραγματική εργασία μεταφόρτωσης, κάθε φορά που θέλουμε να τις κάνουμε να εκφράσουν κάτι άλλο πέρα από λέξεις, παρατάσσονται κατά τέτοιο τρόπο έτσι ώστε αλληλοαναιρούνται,» έλεγε ο Σάμουελ Μπέκετ. Άλλωστε δεν πρόκειται ουδόλως για συνειδητοποίηση αλλά εντέλει για θέαση, για εικόνα. Εξάλλου το βλέμμα δεν είναι το μάτι είναι η ματιά, είναι αυτό που δε φαίνεται στον καθρέφτη και που χάνεται στο άπειρο.

Η έκθεση περιλαμβάνει σπουδές στην ανδρική και γυναικεία μορφή στο τοπίο και τη νεκρή φύση. Οι 4 εκθέτοντες μέσα από τη θέαση των φυσικών μορφών, με κοινό παρανομαστή τη ζωγραφική και τα μέσα που αυτή παρέχει, καταλήγουν από διαφορετική οδό ο καθένας σε προσωπική θέαση του κόσμου. Αυτό αποτυπώνετε στον καμβά είτε πρόκειται για εκφάνσεις της ανθρώπινης φιγούρας είτε για τοπιογραφία είτε για νεκρή φύση.

Όλες οι σπουδές που παρουσιάζονται είναι αποτέλεσμα της επίμονης και ενδελεχούς παρατήρησης πάνω στο πραγματικό αντικείμενο που αποτελεί το ερέθισμα για τη συνομιλία του καλλιτέχνη με αυτό και την εντέλει μεταφορά της εικόνας του σε ένα νέο χώρο, ένα χώρο που πάλλεται κάτω από το προσωπικό βλέμμα του κάθε καλλιτέχνη-μεσολαβητή. Έτσι το καθαρό αντικείμενο, ορατό μέσα στο χώρο του υπό τη θέαση του δημιουργού του, αναζητά συνομιλία με το βλέμμα μας.

Η έκθεση θα είναι ανοικτή καθημερινά (και Σαβ-Κυρ) 10:00-22:00

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν την Παρασκευή 6 Μαρτίου 2009 στις 21:00

Διάρκεια έκθεσης: 6-15 Μαρτίου 2009

Πρεμιέρα

ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας

«Το τάβλι» Δημήτρη Κεχαΐδη

Καλάβρυτα, Κέντρο Φιλοξενίας Νέων

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής δραματουργίας, «Το τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη παρουσιάζει το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, σε σκηνοθεσία Παντελή Παπαδόπουλου, με τους Θοδωρή Σκούρτα και Γιώργο Ψυχογιό, απόψε στα Καλάβρυτα (στο κέντρο Φιλοξενίας Νέων). Στη συνέχεια η παραγωγή θα περιοδεύσει σε άλλες πόλεις της Αχαΐας και της Ηλείας για να φτάσει στις 19 Μαρτίου στην Πάτρα, στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων».

Έργο προφητικό –και γι’ αυτό πάντα επίκαιρο– πραγματεύεται την πορεία των κοινωνικών πραγμάτων της Ελλάδας αλλά και την αλλαγή των ίδιων των Ελλήνων. Δύο μεσήλικες θέλουν να βρουν διέξοδο από τη μιζέρια και τη μικροαστική τους ζωή. Ο Κόλια ονειρεύεται να εκδώσει ένα βιβλίο για την αντιστασιακή του δράση στην κατοχή, ο Φώντας καταφεύγει σε έναν πιο άμεσο και προσοδοφόρο τρόπο: την απάτη. Θα τον οδηγήσει άραγε στον πολυπόθητο στόχο του;

Η παραμικρή λεπτομέρεια είναι κι ένα κομμάτι από το κοντινό παρελθόν μας. Κινήσεις και συμπεριφορές ιχνηλατούν με οξυδέρκεια τα χαρακτηριστικά του Νεοέλληνα στη μεταπολεμική πραγματικότητα της Ελλάδας. Το νεοελληνικό όνειρο πλάθεται από ευτελή υλικά. Τα δύο πρόσωπα του έργου καθηλωμένα στην αυλή του σπιτιού τους ονειρεύονται να «πιάσουν την καλή» μέσα από πονηριές. Δύο κομπιναδόροι που φλυαρούν και ονειρεύονται. Παίζουν τάβλι και φλυαρούν και ξαναπιάνουν το τάβλι σε μια αέναη φυγή από την πραγματικότητα. Το χιούμορ του Κεχαΐδη μέσα από τον δεξιοτεχνικό, ανάλαφρο διάλογο αποκτά βάρος με τις σιωπές που κρύβονται στα κενά. Μια «αγαπησιάρικη» σχέση με το όνειρο.

Ιδιοφυές «με υπαρξιακή διάσταση, θεατρική πυκνότητα με βάθος και ουσία», χαρακτηρίζει το έργο ο σκηνοθέτης της παράστασης, Παντελής Παπαδόπουλος. Ενώ είναι ένας «επινοημένος λόγος, είναι άμεσος και καθημερινός που αγγίζει τον θεατή». Όλη η νεοελληνική φιλοσοφία σε τυχαίες ζαριές. Αντιφατικά όνειρα και πονηριές σε αυτοσχεδιαστικό οίστρο. Η πραγματικότητα απομακρύνεται ή μάλλον καραδοκεί, μέχρι να ακυρωθεί το «όνειρο».

Τα σκηνικά-κοστούμια φιλοτέχνησε η Μαρία Αλανιάδη. Το έργο θα παίζεται μέχρι και την Κυριακή 12 Απριλίου.

Πάρτυ

Muzine

Nostalgia 77 & Robert Luis

Μέγαρο Γαλανόπουλου, 22.30

Το Muzine, λίγο πριν την κυκλοφορία του 7ου τεύχους του, και με την ευκαιρία των δέκα χρόνων από την ίδρυση της «Tru Thoughts Recordings», σας περιμένει στο πάρτι του, απόψε στις 10.30 , στο Μέγαρο Γαλανόπουλου, με καλεσμένους τον Nostalgia 77 και τον συνιδρυτή της εταιρίας Robert Luis, σε ένα μοναδικό dj set.

Το μουσικό περιοδικό με έδρα την Πάτρα έκλεισε ήδη τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, φέρνοντας –και μέσα από τις σελίδες του περιοδικού–τους Limousine, μαζί με τους Vello Leaf και τους Plumerai.

Με τους M Hulot, Άγγελο Κ., Χρήστο Καρρά, Παναγιώτη Κονδύλη, Νεκτάριο Λαμπρόπουλο, Ελένη Μητσιάκη (elafini), Βασιλική Παναγιώτου, Γιάννη Παπαϊωάννου (iON), Μάκη Παπασημακόπουλο, Μαρία Παππά, Μάρκο Φράγκο, στο κόμικ τους Βασίλη Κωλέττη και Σταύρο Ντίλιο, στις καρικατούρες των συντακτών τον Μανόλη Ζουλάκη (Manolo) και στο cd digital mastering τον Σπύρο Πολυχρονόπουλο. Καλή συνέχεια!

Σάββατο 07/03

Επιμορφωτικό σεμινάριο

θεατρικής παιδείας

«Από το κείμενο στο δρώμενο»

Παμμικρασιατικός, 10.00 – 17.00

Το Γραφείο Αχαΐας του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση διοργανώνει στην Πάτρα επιμορφωτικό σεμινάριο θεατρικής παιδείας διάρκειας 45 διδακτικών ωρών με θέμα: «Από το κείμενο στο δρώμενο» από τις 7 Μαρτίου έως τις 22 Μαρτίου στην αίθουσα του Παμμικρασιατικού Συνδέσμου Πατρών, (Φωκαίας 26,Πλατεία Ελευθερίας).

Στο σεμινάριο εξετάζεται η δραματοποίηση λογοτεχνικών κειμένων από σχολικά βιβλία, καθώς και η δραματοποίηση επιλεγμένων κειμένων ενός συγγραφέα.

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με τεχνικές που αναδεικνύουν τη θεατρικότητα του λογοτεχνικού κειμένου και η διερεύνηση των δρόμων μέσα από τους οποίους το κείμενο αποκτά θεατρική μορφή.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, θεατρολόγους, ηθοποιούς και εμψυχωτές θεατρικών ομάδων που εργάζονται σε σχολεία.

Το σεμινάριο θα δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να προσεγγίσουν το λογοτεχνικό κείμενο μέσα από ποικίλες θεατρικές τεχνικές, μέσα από τη συνεργασία τους με τρεις εμψυχωτές: τον Martin Scharnhorst, σκηνοθέτη θεάτρου, την Κλειώ Φανουράκη, θεατρολόγο, θεατροπαιδαγωγό, διδάσκουσα στο τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών και την Τζωρτζίνα Κακουδάκη, δραματουργό, ηθοποιό.

Το σεμινάριο του Martin Scharnhorst θα γίνει το Σαββατοκύριακο 7 και 8 Μαρτίου, το σεμινάριο της Κ. Φανουράκη στις 4 και 15 Μαρτίου και το σεμινάριο της Τ. Κακουδάκη στις 21 και 22 Μαρτίου. Και στα τρία σεμινάρια οι ώρες είναι 10-5μμ με δύο εργαστήρια που διακόπτονται από ωριαία μεσημεριανή διακοπή από τις 1.30 έως τις 2.30 μμ.

Αναλυτικό πρόγραμμα

Σάββατο 7/3/2009, 09.45-10.00, Προσέλευση-εγγραφές
Σάββατο 7/3/2009 (M. Scharnhorst)
Κυριακή  8/3/2009 (M. Scharnhorst)
Σάββατο 14/3/2009 (Κ. Φανουράκη)
Κυριακή  15/3/2009 (Κ.Φανουράκη)
Σάββατο 21 /3/2009 (Τ. Κακουδάκη)
Κυριακή 22/3/2009, (Τ. Κακουδάκη)

Ωράριο:
10.00-13.30 Εργαστήριο
13.30-14.30 Μεσημεριανή διακοπή
14.30-17.00 Εργαστήριο
*Ένα τέταρτο πριν από την έναρξη των πρωινών και απογευματινών εργαστηρίων θα προσφέρεται καφές.

Προβολή

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

«Έλα να δεις» Έλεμ Κλίμοφ

Παμμικρασιατικός, 17.30, 20.00 & 22.30

Κυριακή 08/03

Επιμορφωτικό σεμινάριο

θεατρικής παιδείας

«Από το κείμενο στο δρώμενο»

Παμμικρασιατικός, 10.00 – 17.00

Προβολή

Παμμικρασιατική Λέσχη Κινηματογράφου

«Έλα να δεις» Έλεμ Κλίμοφ

Παμμικρασιατικός, 20.00 & 22.30

Θέατρο

Θεατρική ομάδα δημοσιογράφων Ηρακλείου

Δημοτικό Θέατρο, 21.00


Στην Πάτρα θα βρεθεί η θεατρική ομάδα δημοσιογράφων του Ηρακλείου Κρήτης προκειμένου να παρουσιάσουν σε μια και μοναδική παράσταση τη δουλειά τους.

Η ειδική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Μαρτίου, στις 9 το βράδυ στο δημοτικό θέατρο «Απόλλων».

Θα παρουσιαστούν 5 μονόπρακτα των: Ζαν Κοκτώ, Μ. Μπρέχτ, Ντάριο Φο, Φράνκα Ράμε και Αντ. Τσέχωφ.

Η είσοδος θα είναι ελεύθερη για το κοινό της Πάτρας, καθώς επιθυμία του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Πελοποννήσου-Ηπείρου-Νήσων (ΕΣΗΕΠΗΝ) είναι να παρακολουθήσουν οι συμπολίτες τις δραστηριότητες και τις ανησυχίες που εκφράζει ο δημοσιογραφικός κόσμος , πέραν της καθημερινής ενασχόλησής του με την ειδησεογραφία και την ενημέρωση των πολιτών.

Δευτέρα 09/03

2η Επιστημονική Αθλητική Ημερίδα

«Ο αθλητισμός ως εργαλείο τοπικής ανάπτυξης»

Γυμναστήριο Πανεπιστημίου Πατρών, 16.00-22.00

2η Αθλητική Επιστημονική Ημερίδα «Ο αθλητισμός ως εργαλείο τοπικής ανάπτυξης», που διοργανώνεται από το Γυμναστήριο του Πανεπιστημίου Πατρών, σε συνεργασία με τον Οργανισμό Νεολαίας & Άθλησης (ΟΝΑΠ) του Δήμου Πατρέων και με την υποστήριξη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αχαΐας και του Δήμου Ρίου. Στην ημερίδα θα μιλήσουν επιστήμονες του αθλητισμού και εκπρόσωποι φορέων που δραστηριοποιούνται στην αθλητική οργάνωση και διοίκηση. Βασικοί στόχοι της ημερίδας είναι να προβάλει τις νέες δυνατότητες και ευκαιρίες που παρέχει ο αθλητισμός ως εργαλείο ανάπτυξης των σύγχρονων Δήμων, να αναδείξει την ανάγκη ανάπτυξης ενός νέου μοντέλου αθλητικής ανάπτυξης με επίκεντρο τον δημότη, να προβάλει την ανάγκη δικτύωσης και συνεργασίας των αθλητικών φορέων της πόλης, κ.ά. Ώρες διεξαγωγής: 17.00-21.00. Πληροφορίες στο τηλ.: 2610 993 055.

Φιλολογικά βραδινά

Λεωνίδας Μαργαρίτης

«Παρουσίαση του έργου του Δημήτρη Μπογδανόπουλου “Φιλική Εταιρεία”»

Δημοτική Βιβλιοθήκη, 19.30

Στο πλαίσιο των Φιλολογικών Βραδινών της Εταιρείας Λογοτεχνών της Νοτιοδυτικής Ελλάδος, στις 7.30 μ.μ. στην αίθουσα του Αναγνωστηρίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης θα γίνει παρουσίαση του βιβλίου του μέλους της Εταιρείας, Επιτίμου Δικηγόρου και Συγγραφέα Δημήτρη Μπογδανόπουλου με τίτλο «Η Φιλική Εταιρεία, το χρονικό της και ο πρωτοφιλικός Παναγιώτης Αναγνωστόπουλος» (Γ Έκδοση). Το βιβλίο θα παρουσιάσει ο Πρόεδρος της Εταιρείας Λογοτεχνών Λεωνίδας Μαργαρίτης.

Σεμινάριο μελέτης

Σωκράτης Σκαρτσής

«Μελέτη και ενεργοποίηση της ποιητικής μας παράδοσης»

Συνεδριακό ΑΕΙ, 20.00

Σεμινάριο μελέτης και ενεργοποίησης της ποιητικής μας παράδοσης διοργανώνει για το 2009 το Πανεπιστήμιο Πατρών με τη συνεργασία του Συμποσίου Ποίησης στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών.

Η όλη φιλοσοφία αυτού του σεμιναρίου ποίησης αποβλέπει στην ενεργοποίηση της ποιητικής μας παράδοσης ως βασικής πολιτισμικής και παιδευτικής μας αξίας. Επιλέχτηκαν 15 τουλάχιστον για τους περισσότερους από αυτούς, να υπονοεί την πρόταση ενός κανόνα. Η έναρξη θα γίνει με το δημοτικό μας τραγούδι στις 8 μ.μ.

Το σεμινάριο αποσκοπεί στην αναθέρμανση της μελέτης της ποίησης, στη συγκριτική, από μια σύγχρονη σκοπιά, εκτίμηση των ποιητικών ποιοτήτων και στην προσπάθεια μιας ριζικής μελέτης και πνευματικής αξιοποίησης των ποιητών μας.

Οι εκδηλώσεις θα περιλαμβάνουν μια ημίωρη εισήγηση από ειδικούς κατά ποιητή μελετητές με παρουσίαση και μικρή ανθολόγηση του ποιητή (που θα ετοιμάσει ο εισηγητής) και ημίωρη περίπου ουσιαστική εισήγηση.

Το Πανεπιστήμιο με το πέρας του σεμιναρίου θα χορηγήσει πιστοποιητικά παρακολούθησης, και θα εκδώσει σε τόμο τις εισηγήσεις. Η συμμετοχή στο σεμινάριο θα είναι ελεύθερη και κατ’ αρχήν με προεγγραφές (κ. Γιώτα Παπακωνσταντίνου, τηλ: 2610 969890 (6992224527).

Το σεμινάριο θα πραγματοποιείται ανά δεκαπενθήμερο.

Ο Α’ Κύκλος του σεμιναρίου θ’ αρχίσει σήμερα με εισηγητή τον ομότιμο Καθηγητή Πανεπιστημίου Πατρών Σωκράτη Σκαρτσή για το δημοτικό τραγούδι.

Εκδήλωση

Πλήρωμα 94, Αντιδημαρχία Πολιτισμού & ΔΕΠΑΠ

Ημέρα Άλκη Στέα

«Ευτυχείτε!»

Δημοτικό Θέατρο, 20.30

Ο Άλκης Στέας ταυτίστηκε όσο κανένας άλλος με το Πατρινό Καρναβάλι και ιδιαίτερα με την περίoδο του Κρυμμένου Θησαυρού. Συμμετείχε στο πρώτο κυνήγι του 1966 και από την επόμενη χρονιά διοργάνωνε το παιχνίδι, παρουσίαζε τις φάσεις του και διεκπεραίωνε την τηλεοπτική μετάδοση, μέχρι και τη χρονιά του θανάτου του, το 1999. Πέθανε στις 9 Μαρτίου 1999.

Στις 9 Μαρτίου πέρυσι, μέρα της μεγάλης παρέλασης, το «Πλήρωμα 94» πρότεινε την καθιέρωση της «Ημέρας Άλκη Στέα» και τον εορτασμό της στις 9 Μαρτίου κάθε χρόνου. Η πρόταση κατατέθηκε καρναβαλικά, στους δρόμους και τα καφέ της Πάτρας, τυπωμένη σε stick ζάχαρης! Η ζάχαρη συνδυαζόταν μεν με τον περυσινό τίτλο του 94 («Την περνάμε ζάχαρη»), ταυτόχρονα όμως σηματοδοτούσε τη λογική του πληρώματος: «μια γλυκιά ανάμνηση είναι για μας ο Στέας, με χαρά τον θυμόμαστε πάντοτε και η μέρα μνήμης που εισηγούμαστε κάθε άλλο παρά τη λογική μνημόσυνου έχει, αντιθέτως προτείνουμε χαρμόσυνη αναπόληση».

Φέτος, στις 9 Μαρτίου, ημέρα Δευτέρα, μετά το Καρναβάλι, στη συμπλήρωση 10 χρόνων από το θάνατό του, το Πλήρωμα 94, η Αντιδημαρχία Πολιτισμού και η ΔΕΠΑΠ θα συνδιοργανώσουν μια εκδήλωση για τον Άλκη Στέα, στο πλαίσιο του εορτασμού της «Ημέρας Άλκη Στέα», με τον τίτλο «Ευτυχείτε!», λέξη που τον χαρακτήριζε και την χρησιμοποιούσε συχνά και μοναδικά.

Η εκδήλωση θα γίνει στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» και στόχος της είναι η παρουσίαση της πολύπλευρης προσωπικότητας του Στέα, μέσα από σύντομες ομιλίες και προβολή οπτικο-ακουστικού υλικού. Γιατί ο Στέας για τους Πατρινούς συνεπάγεται Καρναβάλι, όσο ζούσε, όμως, ταυτίστηκε επίσης με μια σειρά από δράσεις: Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης, Ελληνική Ραδιοφωνία και Τηλεόραση, Διαφήμιση, Ελληνικός Κινηματογράφος.

Οι διοργανωτές ετοιμάζουν μια σεμνή εκδήλωση που στοχεύει να έχει την ποιότητα και το ήθος που ταιριάζει στον σπουδαίο άνθρωπο που θα τιμηθεί. Αισιοδοξούν δε να φέρουν στην Πάτρα, με την ευκαιρία, τη σύζυγό του, Νέλλη Μάνου και το γιο του Κωνσταντίνο.

Αν και η καταγωγή του ήταν από την Ήπειρο, γεννήθηκε στη Σύρο το 1930 και σπούδασε Μαθηματικά στη Θεσσαλονίκη.

Ξεκίνησε την καριέρα του από το ραδιόφωνο, το 1951, ως εκφωνητής του Εθνικού Ιδρύματος Ραδιοφωνίας , όπου και καθιέρωσε τον χαιρετισμό «Ευτυχείτε».Η πιο χαρακτηριστική λεζάντα που τον συνόδευε επί πολλά χρόνια.

Είχε την πρώτη του επαφή με την τηλεόραση στο περίπτερο της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, τότε που γίνονταν οι πειραματικές εκπομπές του Ε.Ι.Ρ.Τ. Το όνομά του είχε ταυτιστεί με το Φεστιβάλ Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης, το οποίο παρουσίαζε για τριάντα χρόνια. Ηταν από τους πρώτους παραγωγούς του Κρατικού Ραδιοφωνικού Σταθμού Μακεδονίας. Μετά ακολούθησαν πολλές τηλεοπτικές εκπομπές, όπως ήταν: «Το κέφι και το τραγούδι» (1968 – 1974), «Μουσικοί περίπατοι» (1969 – 1975), «Ο,τι επιθυμείτε» (1975 – 1976), «Εάν έχεις γνώσεις διάβαινε» (1976 – 1980),κ. ά. Το τηλεοπτικό κοινό τον θυμάται από το τηλεοπτικό παιχνίδι «Αν έχεις τύχη διάβαινε» στην Ε.Ρ.Τ. και πολύ αργότερα από το «Πάνω ή Κάτω» από τον Αντέννα.

Παρόλες τις άλλες ασχολίες του, θεωρούσε σαν κύρια δουλειά του τη Διαφήμιση και για αυτό δήλωνε ότι η τηλεόραση ήταν πάντα χόμπι.

Από το 1966 έδινε το δικό του μοναδικό «παρών» στο Πατρινό Καρναβάλι. Το 1996 η πόλη τον βράβευσε για την τριαντάχρονη προσφορά του στον Κρυμμένο Θησαυρό, ενώ το 1999 ο Δήμος Πατρέων τον ανακήρυξε Επίτιμο Δημότη της πόλης των Πατρών. Ήταν η παρουσία του ταυτισμένη με πολλές εικόνες της τηλεόρασης και του θεάματος, ήταν ένα από τα πρόσωπα της κρατικής τηλεόρασης, ήταν από τους πρωτεργάτες της.

Συναυλία

Διονύσης Σαββόπουλος

«Παράξενα και Ατόφια»

Ακτή Δυμαίων

Μια βραδιά με τον Διονύση Σαββόπουλο είναι πάντα ένα γεγονός!

Στον πανέμορφο νέο χώρο της ΑΚΤΗΣ ΔΥΜΑΙΩΝ στην Πάτρα, την Δευτέρα 9 Μαρτίου ο Διονύσης Σαββόπουλος και η μπάντα του παρουσιάζουν τραγούδια από το «ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΟΥ ΤΡΕΛΛΟΥ», το «ΦΟΡΤΗΓΟ» σαράντα χρόνια μετά την έκδοσή τους.

1969, χρονιά σημαδιακή είναι η χρονιά του Woodstock, είναι η χρονιά που ο άνθρωπος περπάτησε στο φεγγάρι!

Σαράντα χρόνια μετά ο Διονύσης Σαββόπουλος σε ένα πρόγραμμα που ανασύρει μνήμες και απαντά με μεγάλη επικαιρότητα στο σήμερα.

Σ’ ένα πρόγραμμα που επιμένει ότι η τέχνη της μουσικής και του τραγουδιού πρέπει να απευθύνεται στον κόσμο των συναισθημάτων και μπορεί να κάνει τους ανθρώπους να ονειρεύονται!

Επίσης μας παρουσιάζει τραγούδια από τα «10 ΧΡΟΝΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ» και άλλα τραγούδια από την κατοπινή του μουσική πορεία.

Η ηλεκτρονική επεξεργασία των τραγουδιών του παραπάνω προγράμματος έχει γίνει από τον Ορέστη Πλακίδη.

Παίζουν και τραγουδούν: Διονύσης Σαββόπουλος, Ορέστης Πλακίδης: (πιάνο – keyboardς, ηλεκτρονικά), Κώστας Γιαννίρης: (ηλεκτρικό μπάσο), Ευριπίδης Ζεμενίδης: (ηλεκτρική και ακουστική κιθάρα) και Ενορχηστρώσεις: Ορέστης Πλακίδης, Ηχοληψία: Γιάννης Τούντας.

Τρίτη 10/03

Συναυλία Ορχήστρας Πατρών

Συνεδριακό ΑΕΙ, 21.00

Διπλό ρόλο θα έχει στην επόμενη συναυλία της Ορχήστρας Πατρών ο αρχιμουσικός Νίκος Αθηναίος, ο οποίος θα εμφανιστεί τόσο με την ιδιότητα του μαέστρου όσο και με αυτή του συνθέτη, αφού η μουσική βραδυά θα αρχίσει με δικό του έργο.

Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Μαρτίου και ώρα 21.00 στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών και διοργανώνεται από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού του Δήμου Πατρέων και τη ΔΕΠΑΠ με τη συνεργασία της Λέσχης Φίλων Κλασσικής Μουσικής.

Το ρεπερτόριο περιλαμβάνει στο πρώτο μέρος της συναυλίας τη «Σουίτα για έγχορδα» του Νίκου Αθηναίου, ο οποίος είναι και καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και την Συμφωνία «In C» του Felix Mendelsohn με αφορμή τη συμπλήρωση 200 χρόνων από τη γέννησή του.

Στο δεύτερο μέρος της συναυλίας κυριαρχεί το έργο του Igor Stravinsky «Απόλλων Μουσηγέτης», ένα νεοκλασικό έργο με πολλά μέρη.

ΜΕΡΟΣ Ά

Νίκος Αθηναίος

-Μικρή σουίτα για ορχήστρα εγχόρδων(1978)

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847)

-Συμφωνία για έγχορδα σε ντο ελάσσονα (1824)

Allegro di molto

Andante

Menuetto. Allegro molto

Allegro con fuoco

ΜΕΡΟΣ ΄Β

Igor Stravinsky (1882-1971)

-Απόλλων μουσηγέτης

Χορόδραμα σε δύο σκηνές:

Πρώτη σκηνή

-Γέννηση του Απόλλωνα: Largo – Allegro – Tempo I

∆εύτερη σκηνή

-Variation του Απόλλωνα (Ο Απόλλων και οι Μούσες)

-Pas d’action (Ο Απόλλων και οι τρεις Μούσες: Καλλιόπη, Πολύµνια και Τερψιχόρη): Moderato

-Variation της Καλλιόπης (L’Alexandrin): Allegretto

-Variation της Πολύµνιας: Allegro

-Variation της Τερψιχόρης:Allegretto

-Variation του Απόλλωνα: Lento

-Pas de deux (Απόλλων και Τερψιχόρη): Adagio

-Coda (Ο Απόλλων και οι Μούσες): Vivo – Tempo sostenuto – Agitato

-Αποθέωση: Largo e tranquillo

Νίκος Αθηναίος

Η «Μικρή σουίτα» για ορχήστρα εγχόρδων γράφτηκε το καλοκαίρι του 1978 στην Κολωνία και παίχτηκε για πρώτη φορά το φθινόπωρο του ίδιου έτους στο Μάννχαϊμ από την Ορχήστρα Εγχόρδων της Νοτιοδυτικής Γερμανίας.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια σειρά από έξι μινιατούρες, σε μία διαδοχή αργής κίνησης – πιο γρήγορης ή γρήγορης κίνησης, με το αργό κομμάτι να προετοιμάζει πάντα το θεματικό ή μοτιβικό υλικό του αμέσως επόμενου πιο γρήγορου. Στο φινάλε ενώνονται τα θεματικά στοιχεία από όλα τα μέρη και οδηγούνται στην σύντομη κορύφωση στο τέλος του έργου. Τα μέρη έχουν τους – συμβατικούς – τίτλους: Πρελούδιο, Χορός, Φαντασία, Τραγούδι, Ιντερμέτζο και Φινάλε.

Felix Mendelssohn-Bartoldy

Γεννημένος σε μια εύρωστη οικογένεια, τα μέλη της οποίας διακρίνονταν για την ευφυΐα και την καλλιέργειά τους, ο Mendelssohn έλαβε τα πρώτα μουσικά μαθήματά του από τη μητέρα του. Στα κατοπινά χρόνια σπούδασε πιάνο, βιολί, αρμονία και σύνθεση, δίχως να ξεχνάμε τη ζωγραφική στην οποία ο Mendelssohn διέπρεπε. Έδωσε το πρώτο του κοντσέρτο στο πιάνο σε ηλικία εννέα ετών ενώ στα είκοσί του διηύθυνε τα «Κατά Ματθαίον Πάθη» του J. S. Bach, γεγονός που δημιούργησε μια σημαντικότατη ανανέωση του ενδιαφέροντος για την χορωδιακή μουσική του γερμανού συνθέτη. Έγραψε πάνω από 120 έργα ακουμπώντας σχεδόν σε κάθε γνωστή ως τότε μουσική φόρμα, την όπερα, το κοντσέρτο, τη συμφωνία, το κουαρτέτο, το ορατόριο, τις διάφορες φόρμες μουσικής δωματίου, τα μοτέτα κλπ.

Ο Mendelssohn λατρεύτηκε ως συνθέτης, μαέστρος και πιανίστας όσο ήταν εν ζωή, έδωσε μια νέα ώθηση στο κοινό για τη γνωριμία του με το έργο του Bach, προώθησε αρκετά έργα φίλων του (κυρίως του Schumann). Διέθετε πρωτοτυπία στις μουσικές ιδέες, εκτελεστική δεινότητα, εκλεπτυσμένη τεχνική σύνθεσης και μεγάλη ποικιλία στην παραγωγή έργων.

Igor Stravinsky

Ο Απόλλων Μουσηγέτης είναι ένα μπαλέτο σε δύο σκηνές που έγραψε ο Igor Stravinsky ανάμεσα στο 1927 και το 1928. Παραγγελία της αμερικανίδας Elisabeth Sprague Coolidge, είναι ένα κατ’ εξοχήν νεοκλασικό έργο του συνθέτη. Το θέμα εμπνέεται από την ελληνική μυθολογία, η μουσική είναι κλασικής ή ακόμα καλύτερα μπαρόκ έμπνευσης, με κύριες επιρροές από τη γαλλική μουσική του 17ου αιώνα και κυρίως τον Lully. Το έργο ξεκινά με μια ouverture «α λα γαλλικά» με τον χαρακτηριστικό παρεστιγμένο ρυθμό και βασίζεται σε ένα ρυθμικό μοτίβο που λαμβάνει διάφορες μεταμορφώσεις κατά τη διάρκεια του έργου.

Ονομαστή παραμένει η πρώτη (γαλλική) χορογραφία, το 1928 στο Παρίσι, από τον George Balanchine και τα ρωσικά μπαλέτα.

ΝΙΚΟΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ

Ο Νίκος Αθηναίος γεννήθηκε στο Χαρτούμ του Σουδάν. Μεγάλωσε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε στο Ωδείο Αθηνών πιάνο με τη Ζωή Αγελάστου και τη Μαρία Χαιρογιώργου-Σιγάρα. Παράλληλα μελέτησε θεωρία της μουσικής και σύνθεση με τους Günther Becker και Γ.Α. Παπαϊωάνου. Μετά το δίπλωμα πιάνου, που πήρε το 1968 με άριστα και πρώτο βραβείο παμψηφεί, και πριν φύγει ακόμη για την Γερμανία σαν υπότροφος της Γερμανικής Υπηρεσίας Ακαδημαϊκών Ανταλλαγών, εμφανίστηκε επανειλημένα σαν πιανίστας στην Ελλάδα, συμπράττοντας μεταξύ άλλων και σαν σολίστ με τις σημαντικώτερες ορχήστρες της χώρας. Στην Ανωτάτη Μουσική Σχολή της Κολωνίας και στο Ινστιτούτο Robert Schumann του Ντύσσελντορφ συνέχισε και ολοκλήρωσε τη μουσική του εκπαίδευση, προσθέτοντας στον κύκλο των ενδιαφερόντων του την Διεύθυνση Ορχήστρας, προς την οποία στράφηκε πλέον οριστικά μετά το τέλος των σπουδών του.

Ξεκινώντας σαν βοηθός αρχιμουσικού στο Εθνικό Θέατρο (όπερα) του Μάνχαϊμ και περνώντας σαν τακτικός αρχιμουσικός όπερας απο ενδιαμέσους σταθμούς σε διάφορα γερμανικά μουσικά θέατρα, ονομάστηκε το 1990 Γενικός Μουσικός Διεθυντής στήν Φρανκφούρτη του Όντερ. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα οδήγησε την Φιλαρμονική Ορχήστρα της πόλης αυτής απο μέτριο επαρχιακό συγκρότημα σε πρώτο συμφωνικό σύνολο του Βραδεμβούργου, εξέλιξη που τεκμηριώθηκε με την μετονομασία της ορχήστρας αρχικά σε Κρατική Ορχήστρα της Φρανκφούρτης επι του Όντερ και σήμερα σε Βραδεμβούργια Κρατική Ορχήστρα της Φρανκφούρτης. Με αυτή την ορχήστρα επεξεργάστηκε και αφομοίωσε ο Ν. Αθηναίος ένα ευρύτατο ρεπερτόριο συμφωνικής μουσικής (στο οποίο περιλαμβάνεται και το συνολικό συμφωνικό έργο του Gustav Mahler) και πραγματοποίησε μία σειρά περιοδειών, τόσο στην Γερμανία, με συναυλίες μεταξύ άλλων στο Βερολίνο (με επανειλημένες εμφανίσεις στην Φιλαρμονική και στο Konzerthaus), Κολωνία (Φιλαρμονική), Βόννη, Βρέμη κ.λ.π. , όσο και σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπως Ισπανία, Ρωσία, Λιθουανία, Ισραήλ, Γαλλία, Βέλγιο, Ολλανδία και με εμφανίσεις σε μεγάλα μουσικά κέντρα, όπως Μόσχα, Μαδρίτη, Παρίσι, Άμστερνταμ, Χάγη, Βρυξέλλες ή Τελ-Αβίβ. Με την ίδια επίσης ορχήστρα ηχογράφησε μια σημαντική σειρά CD, αποσπώντας διεθνή βραβεία, εγκωμιαστικά σχόλια και αναγνώριση.

Σαν προσκεκλημένος αρχιμουσικός έχει διεθύνει ο Ν. Αθηναίος μέχρι σήμερα διάφορες μεγάλες ευρωπαϊκές ορχήστρες, όπως την Philharmonia Orchestra του Λονδίνου, με την οποία εμφανίσθηκε το 1989 στο Ηρώδειο σε δύο συναυλίες στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, την Royal Philharmonic Orchestra του Λονδίνου, την English Chamber Orchestra, την Ορχήστρα της Όπερας της Φρανκφούρτης, την Συμφωνική Ορχήστρα του Μονάχου, την Συμφωνική Ορχήστρα του Αμβούργου, την Sinfonia Varsovia, την Ορχήστρα Gustav Mahler της Πράγας, την Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σόφιας, την Ορχήστρα της Βουλγαρικής Ραδιοφωνίας και πολλές άλλες.

Από το 1981 τον συνδέει μια μακρόχρονη σχέση συνεργασίας με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, ενώ έχει επανειλημένα συνεργασθεί με όλες τις άλλες σημαντικές ελληνικές ορχήστρες, όπως με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών στο Ηρώδειο, με την όπερα του Σπύρου Σαμάρα «Ρέα» (2004) ή την Ορχήστρα της ΕΛΣ, στο ανέβασμα της όπερας «Don Pasquale» (2004) του G. Donizzetti και «Bohème» του G. Puccini (2005), την Καμεράτα Αθηνών, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσαλονίκης και την Ορχήστρα Πατρών.

Απο τον Μάϊο 2000 είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης, διευθύνοντας εδώ ταυτόχρονα τις περισσότερες από τις παραγωγές και παραστάσεις όπερας (μεταξύ άλλων: Traviata, Rigoletto, Trovatore, Cavalleria Rusticana, Turandot, Salome κ.α.), επίσης συναυλίες με σπάνια παιζόμενα στην Ελλάδα έργα συμφωνικής-χορωδιακής μουσικής, όπως την «Missa Solemnis» του L. van Beethoven, το «War Requiem» του Benjamin Britten και «Τα κατά Ματθαίον Πάθη» του J.S.Bach, καθώς και συναυλίες της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης. Παράλληλα συνεχίζει την παρουσία και καριέρα του στον ευρωπαϊκό και διεθνή μουσικό χώρο, με συναυλίες σε μεγάλα μουσικά κέντρα (Βιέννη, Μόναχο, Αμβούργο, Ζάλτσμπουργκ, Πεκίνο κ.λ.π.).

Κάθε Τρίτη, 23:00

Σκέντζος, Π.Π. Γερμανού 111, Άνω Πόλη Πάτρας

Πληροφορίες – κρατήσεις (Σκέντζος): 2610 274042

Οκτώ μουσικοί συμπράτουν με στόχο την παρουσίαση σημαντικών δημιουργιών από το χώρο του σύγχρονου έντεχνου τραγουδιού.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, τραγούδια δημιουργών και σχημάτων όπως είναι ο Ορφέας Περίδης, ο Μίλτος Πασχαλίδης, οι Συνήθεις Ύποπτοι, οι Χαΐνηδες κ.α., με ιδιαίτερη έμφαση στους πλέον χαρακτηριστικούς εκπροσώπους του είδους, το Θανάση Παπακωνσταντίνου και το Σωκράτη Μάλαμα, από τους οποίους θα ακουστούν κομμάτια από προσωπικές τους δουλειές αλλά και από τις συνεργασίες τους με τη Μελίνα Κανά, τη Λιζέτα Καλημέρη κ.α.

Οι συντελεστές του προγράμματος:

Ζαχαρίας Καμαριανάκης: ακουστική κιθάρα, ακορντεόν, τραγούδι
Πάνος Καββαθάς: κλασική κιθάρα, τραγούδι
Παναγιώτης Γουλιμής: μπουζούκι
Ηλίας Λαμπρόπουλος: βιολί, τρομπέτα, τραγούδι
Δημήτρης Τσούκας: κρουστά
Σπύρος Δελέγκος: μαντολίνο, μπαγλαμάς, λάφτα
Νατάσα Κατσαρά: τραγούδι
Νίκος Αβραντινής: κόντρα-μπάσο

Τετάρτη 11/03

Κινηματογραφική Λέσχη

«Madeinusa» Κλαούντια Γιόσα

Village Cinemas – Πάνθεον, 20.30 & 22.30

Πέμπτη 12/03

Βιβλιοπαρουσίαση

Βικτωρία Αγγελοπούλου

«Η κόκκινη βαλίτσα του έρωτα»

Παπασωτηρίου, 20.30

Το νέο βιβλίο της Βικτωρίας Αγγελοπούλου με τίτλο «Η κόκκινη βαλίτσα του έρωτα» παρουσιάζουν το βιβλιοπωλείο «Discover Παπασωτηρίου» και ο εκδοτικός οίκος «Α. Α. Λιβάνη». Στο χώρο του γνωστού βιβλιοπωλείου στην οδό Πατρέως, στις 8.30 μ.μ, ο ποιητής Αντώνης Σκιαθάς, ο φιλόλογος – διδάκτωρ θεωρίας λογοτεχνίας και ερμηνείας των κειμένων Ανδρέας Λάζαρης και ο δημοσιογράφος Κωνσταντίνος Μάγνης θα μιλήσουν για το βιβλίο. Τον έρωτα θα υμνήσει με την κιθάρα της η μουσικός Δέσποινα Κριμπά, ενώ αποσπάσματα θα διαβάσει η ηθοποιός – θεατρολόγος Χρυσούλα Παπαδοπούλου.

Η πατρινή συγγραφέας συνεχίζει να εντυπωσιάζει θετικά στο πλαίσιο των ερωτικών και υπαρξιακών αφηγημάτων, μετά το πολύ ενδιαφέρον «Συγγνώμη που σου είπα ψέματα». Τότε η Ελένη, μετά από ένα δυνατό σοκ, έβλεπε τη ζωή της να περνά μπροστά από τα μάτια της σαν κινηματογραφική ταινία. Βίωνε ξανά –με το μάτι του θεατή– τα όνειρα, τις αγωνίες και τα πάθη της, τους έρωτες, τις ελπίδες και τις απογοητεύσεις της.

Αυτή τη φορά προσπαθεί και πάλι να δώσει τη δική της απάντηση στα ερωτήματα «τι ακριβώς είναι ο έρωτας» και «πού οφείλεται αυτή η ελκτική του δύναμη» μέσα από μία δυνατή ερωτική ιστορία, η οποία περνά διακυμάνσεις. Προκειμένου να φτάσει στο τελικό συμπέρασμά της, καταλύει και αποδυναμώνει μέχρι εξευτελισμού τα μέχρι τότε πιστεύω της για τις σχέσεις των ανθρώπων, το γάμο, την ηθική, και τα κρατούντα ήθη και έθιμα. Έτσι, με την απογύμνωση βρίσκει την ουσία της αλήθειας, που δεν είναι άλλη από το ότι ο πραγματικός έρωτα δεν είναι «γενετήσιος ορμή», δεν είναι συναίσθημα, αλλά κατάσταση, που αν την βιώσεις ψυχανεμίζεσαι τι σημαίνει πληρότητα.

Η ιστορία περνά μέσα από τα μάτια των δύο πρωταγωνιστών, καθώς καταθέτει τις δικές του απόψεις πάνω στα γεγονότα: «“Τι κάνεις; Πάλι θα πέσεις στην παγίδα της φιλαρέσκειάς σου;” “Δεν είναι φιλαρέσκεια. Η ταραχή µου είναι εσωτερική. Ανεξήγητη. Δεν το νιώθεις και συ;” “Κουταµάρες! Κάθε γυναίκα αρέσκεται να τη θαυµάζουν. Τονώνεται το ηθικό της, νιώθει πως ολοκληρώνει τον προορισµό της”. “Τον προορισµό της; Τι εννοείς;” “Να έλκει. Να διεγείρει. Να συναρπάζει!” “Δεν είναι αυτός ο προορισµός της γυναίκας. Δεν είναι εµπόρευµα προς πώληση”. “Μην εξάπτεσαι. Δύσκολα κανείς ξεφεύγει από τη φυσική νοµοτέλεια. Δες τις πεταλούδες, τα τριαντάφυλλα: Με τα χρώµατα και την ευωδιά τους αυτό προσπαθούν. Να ελκύσουν. Με έµµεσο ή άµεσο τρόπο να βοηθήσουν στη διαιώνιση των ειδών”. “Δεν είµαι ζώο. Άνθρωπος είµαι”. “Επειδή στέκεσαι όρθια και διαθέτεις λογική και κριτική σκέψη, νοµίζεις πως αυτό και µόνο σε καθιστά κάτι ανώτερο; Ταλαίπωρη! Δυνατότητα να γίνεις έχεις. Μόνο δυνατότητα”. “Λίγο το έχεις αυτό;” “Ποιο το όφελος, αν σκορπάς τις δυνάµεις και την ενέργειά σου µόνο για επιβίωση; Σκέψου το”».

ΘΕΑΤΡΟ

Θεατρική σκηνή «Πολιτείας»

«Μπαλαντέρ», Μαρκ Καμολέτι

Πολιτεία, 21.15

Παιδική Θεατρική Σκηνή

Πολυχώρου Πολιτεία

«Τα Καινούρια Ρούχα του Βασιλιά» Χανς Κρίστιαν Άντερσεν

Πολιτεία, πρωινές παραστάσεις & κάθε Κυριακή, 17.30

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Έκθεση φωτογραφίας

Καμίλο Νόλλα

«Καπνομάγαζα»

ΜΙΕΤ

Φωτογραφίες από παλιές αποθήκες καπνού στο Αγρίνιο, το Βόλο, την Καβάλα, τη Δράμα και την Ξάνθη πλαισιώνουν την έκθεση “Καπνομάγαζα” του Καμίλο Νόλλα, η οποία εγκαινιάζεται αύριο στο Πολιτιστικό Κέντρο Πατρών του Μορφωτικού Ιδρύματος Εθνικής Τραπέζης (ΜΙΕΤ).

Πρόκειται για μία έκθεση που οργανώνει το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (την παρουσίασε και στο πλαίσιο του Mois de la Photo το Νοέμβριο του 2008 στο Παρίσι) σε συνεργασία με το ΜΙΕΤ. Ο Νόλλα φωτογράφισε τα εσωτερικά κτιρίων που στέγαζαν στο παρελθόν καπνεργοστάσια, τα καπνομάγαζα, όπως λέγονται στη Βόρεια Ελλάδα. Ο τρόπος με τον οποίο έμπαινε το φως από τα μισάνοιχτα παντζούρια, η πατίνα στα πέτρινα ντουβάρια, τα νοτισμένα πατώματα από την υγρή μυρωδιά του καπνού οδήγησαν τον καλλιτέχνη στην απόφαση να επικεντρώσει τη φωτογράφησή του στους εσωτερικούς χώρους. Με το φακό του περιπλανιέται μέσα στις αχανείς αίθουσες, που κάποτε έσφυζαν από ζωή, ανακαλύπτοντας πόσο σημαντικά υπήρξαν στην Ελλάδα η καλλιέργεια και το εμπόριο του καπνού. Οι φωτογραφίες του Νόλλα αποτυπώνουν σχέσεις χώρου σαν ενδείξεις, σαν ίχνη, σαν αποκαΐδια του χρόνου.
Με τον ίδιο τίτλο κυκλοφορεί και λεύκωμα από τις εκδόσεις Καστανιώτη, στο οποίο παρουσιάζεται η βιομηχανική κληρονομιά που άφησε το εμπόριο του καπνού στην Ελλάδα. Περισσότερες πληροφορίες στην ηλεκτρονική διεύθυνση
www.kamilonollas.com

Πάτρα, Πολιτιστικό Κέντρο Πατρών του ΜΙΕΤ (Πλατεία Βασιλέως Γεωργίου Α’ & Κορίνθου). Εγκαινιάζεται στις 8 μ.μ. η έκθεση φωτογραφίας του Καμίλο Νόλλα “Καπνομάγαζα”. Διάρκεια έως 22 Μαρτίου.

Έκθεση ζωγραφικής

«Νέα αποκτήματα – Παραστατική Τέχνη, από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης»

Δημοτική Πινακοθήκη

Ως 15/03

ΣΟΦΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ

Σημείωμα Λεωνίδα Γ.Μαργαρίτη

Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών

Με το τέλος του Χειμώνα και την αρχή της ΄Άνοιξης, στο μεταίχμιο αυτό των δύο εποχών, έφυγε μετά από μια άνιση μάχη πενήντα ημερών με το χάροντα η διαλεχτή ποιήτρια μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών και καλλιτέχνιδα του θεάτρου Σκιών Σοφία Φραγκοπούλου.

Η Σοφία Φραγκοπούλου γεννήθηκε στην Πάτρα το 1945 με καλλιτεχνικές καταβολές. Υπήρξε μοναχοκόρη του σημαντικού και αξέχαστου καλλιτέχνη του Θεάτρου Σκιών Ντίνου Θεοδωρόπουλου που άφησε μια ωραία εποχή στην Ευρώπη και την Αμερική όσο και στην Ελλάδα και εδώ κυρίως στην πόλη μας όπου έδινε παραστάσεις στο Θέατρο «Αχίλλειον».Υπήρξε ο πρώτος που χρησιμοποίησε έγχρωμες φιγούρες από ζελατίνη. Από την μητέρα της Αθανασία Διαμαντοπούλου κληρονόμησε την ωραία φωνή της.

Υπήρξε αριστούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Πατρών και υπηρέτησε ως εκπαιδευτικός για 25 χρόνια σε διάφορα σχολεία της χώρας.

Πέρα από την εκπαιδευτική της προσφορά είχε αναπτύξει αξιόλογη πνευματική καλλιτεχνική και κοινωνική δραστηριότητα και ήταν γνωστή στους πνευματικούς κύκλους ως ποιήτρια, ηθοποιός του Θεάτρου Σκιών και ως Ιδρύτρια Παιδικού Θεάτρου στην πόλη μας.

Δημοσίευε κείμενά της σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες σε όλα σχεδόν τα είδη του γραπτού λόγου (άρθρα, δοκίμια, ποιήματα, κριτικές, θεατρικά έργα κ.λ.π.)

΄Έχει δημοσιεύσει σε αυτοτελή βιβλία τα εξής έργα της :

1.»ΑΦΙΕΡΩΣΗ» Ποίηση Πάτρα 1971

2. «Μητέρα ,η πηγή της αιώνιας θυσίας «Δοκίμιο. Πάτρα 1977.

Ενώ από το έτος 1978 είχε έτοιμα προς έκδοση τα θεατρικά της » Η ΥΠΗΡΕΤΡΑ» και «Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ» και από το έτος 1971 τις νουβέλες της «ΧΑΡΑΥΓΗ» και «ΞΗΜΕΡΩΜΑ».

΄Έργα της έχουν συμπεριληφθεί σε διάφορες ανθολογίες.

Είχε πραγματοποιήσει πληθώρα διαλέξεων και ομιλιών τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στη επαρχία και ήταν γνωστή για τις πολύ επιτυχημένες απαγγελίες της.

Μετά την συνταξιοδότησή της ίδρυσε το «Θεοδωροπούλειο Παιδικό Θέατρο» το θίασο του οποίου αποτελούσε η ίδια και τα έξι παιδιά της, και το «Θέατρο Σκιών».Είχε εξασφαλίσει άδεια του Υπουργείου Παιδείας(Γ2/1953/13-3-1995) και έδιδε παραστάσεις σε όλα τα σχολεία της χώρας αλλά και σε παιδικές γιορτές που διοργάνωναν συνδικαλιστικά και πολιτιστικά σωματεία για τα παιδιά των μελών τους.

Το Παιδικό Θέατρο από το έτος 1994 στεγάσθηκε σε μόνιμο χώρο και συγκεκριμένα στο πατρικό της σπίτι, επί της οδού Ολύμπου αριθ.6 το οποίο διαμόρφωσε σε χώρο θεάτρου.

Το «Θεοδωροπούλειο Παιδικό Θέατρο» συνετέλεσε στην ανάδειξη και νέων καλλιτεχνών του Θεάτρου Σκιών με την ανάληψη και εκτέλεση προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης.

Υπήρξε η πρώτη και μοναδική γυναίκα ηθοποιός του Θεάτρου Σκιών, άξια διάδοχος του μεγάλου καλλιτέχνη πατέρα της Ντίνου Θεοδωρόπουλου. Την παράδοση της οικογένειας σήμερα συνεχίζει με επιτυχία ο γιος της Νίκος.

Η Σοφία Φραγκοπούλου ήταν γνωστή επίσης για τις συχνές τηλεοπτικές εμφανίσεις της σε τοπικά αλλά και πανελλήνιας εμβέλειας κανάλια τόσο με συνεντεύξεις της γύρω από καλλιτεχνικά θέματα και ζητήματα αλλά και σε θέματα της επικαιρότητας.

Παντρεύτηκε τον Επιχειρηματία Γεώργιο Φραγκόπουλο. Από το γάμο της απόκτησε έξι παιδιά, τρία κορίτσια και τρία αγόρια.

Το τάλαντο της φωνής της κληροδότησε στις τρεις κόρες της οι οποίες διαπρέπουν στο μουσικό στερέωμα.

Συγκεκριμένα η Δούκισσα Φραγκοπούλου σε ηλικία 11 χρονών πήρε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό τραγουδιού παιδικών ταλέντων εκπροσωπώντας την Πάτρα, ενώ υπέγραψε το πρώτο της επαγγελματικό συμβόλαιο ύστερα από συμμετοχή της σε τηλεοπτική εκπομπή μουσικών ταλέντων. Αποφοίτησε από το Μουσικό Γυμνάσιο Πατρών και στη συνέχεια σπούδασε χορό αρμονία, φωνητική και μουσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Η ιδία σε ηλικία μόλις 19 χρόνων με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Μιρέλλα συμμετείχε με αξιώσεις στο διαγωνισμό τραγουδιού όπου διακρίθηκε κατά την επιλογή του τραγουδιού που θα εκπροσωπούσε τη χώρα μας στη Γιουροβίζιον

Στο διαγωνισμό αυτό, τραγούδησε με επιτυχία το «LET ME BE THE ONE» με τον Κώστα Μπίγαλη και κατατάχτηκε τέταρτο από τα δέκα συνολικά τραγούδια που είχαν επιλεγεί.

Τον ίδιο καλλιτεχνικό μουσικό δρόμο έχει πάρει και η Κλεοπάτρα τρίτη κόρη της.

Τα τελευταία χρόνια είχε κάνει επέκταση της καλλιτεχνικής της δημιουργίας και δραστηριότητας στο χώρο των παιδικών Σταθμών. Είχε ιδρύσει τον παιδικό σταθμό «Η ΜΕΛΩΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΊΑΣ» όπου δέχονταν παιδιά με ταλέντο στο τραγούδι, στο χορό και γενικά στην τέχνη και τα εκπαίδευε ανάλογα έτσι ώστε μαζί με τη φύλαξή και φροντίδα τους αναδείκνύε και το ταλέντο τους.

Ο πρόωρος θάνατος, μιας τόσο δυναμικής, δραστήριας και δημιουργικής γυναικείας προσωπικότητας στέρησε την τέχνη και τα γράμματα από σημαντικές υπηρεσίες και δημιουργίες που ήταν στο στάδιο του προγραμματισμού. .Ο θάνατος ανέκοψε την τόσο δημιουργική πορεία της.

Τα όσα είχε κατά νου να πραγματώσει θα μείνουν στη σφαίρα του απραγματοποίητου.

Η Σοφία θα παραμείνει στη μνήμη εκείνων που την αγάπησαν και την εκτίμησαν αναλλοίωτη.

Η πορεία της στη ζωή και η διαδρομή της στα γράμματα χαράχτηκε με έντονα σημάδια όπως έντονη και δραστήρια ήταν η ίδια.

Το πέρασμα από το Χειμώνα στην Άνοιξη ήταν για τη Σοφία ένα ξαφνικό άλμα και ένα φτερούγισμα από τα πρόσκαιρα κι εφήμερα στη γαλήνη και την αιωνιότητα. Καλό ταξίδι Σοφία…

ΔΙΑΚΟΣΜΗΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚEΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΟ ΧΩΡΟ ΜΑΣ

ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΣΙΑΔΗ Ο Σύλλογος Νέων Καλλιτεχνών Πατρών με εισηγήτρια την Αναστασία Κασιάδη, πατρινή ζωγράφο διοργανώνει τρίμηνο σεμινάριο ζωγραφικής και διακοσμητικών τεχνικών.Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και δημιουργήστε υπέροχα έργα τέχνης.Τα μαθήματα συνολικά θα είναι 10 τρίωρα, ημέρα Δευτέρα ή Παρασκευή και ώρα 5-8 μμ.

1. Ζωγραφική με ακρυλικό, λαδομπογιά.

2. Ζωγραφική σε ύφασμα, ρούχα( μπλούζες), και αξερουάρ (τσάντες, ζώνες κτλ.)

3. Τεχνική της χαρτοπετσέτας και decoupage.

4. Γύψινες κατασκευές, γυψόγαζα και papier mache.

5. Stensil (διακοσμητικές μπορντούρες σε τοίχο).

6. Ζωγραφική σε έπιπλα, σε κάθε ξύλινη επιφάνεια και διακοσμητικά αντικείμενα.

7. Κατασκευή κεριού.

8. Διακοσμητική βαφή (εφέ τοίχων και ζωγραφική σε ανάγλυφη επιφάνεια ) και τοιχογραφία.

9. Πασχαλινές κατασκευές και πρωτομαγιάτικα στεφάνια (με πηλό, αποξηραμένα λουλούδια και φυσικά υλικά ).

10. Ζωγραφική σε γυαλί.

Στο τέλος θα δοθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Η έναρξη των μαθημάτων θα γίνει στις 6 Μαρτίου 2009.

Υποβολή αιτήσεων έως 8 Μαρτίου.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ…..2610422524, 6942567200 (Κασιάδη Αναστασία)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s