ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ANIMATION: Η σειρήνα (Rusalka) (1997) του Αλεξάντερ Πετρόφ (@rtD)

Η σειρήνα (Rusalka) (1997)

Η σειρήνα (Rusalka) (1997), μια δεκάλεπτη συγκινητική ταινία, αναφέρε­ται στην ιστορία ενός γέρου ιερέα και ενός νέου «υπαλλήλου» που ζουν σε μια απομακρυσμένη εκκλησία. Ο νέος κάνει τη γνωριμία μιας σειρήνας που ζει στο γειτονικό ποτάμι, ενώ ο γέρος αναπολεί τη νέα γυναίκα που ερωτεύτηκε και την αυτοκτονία της μνηστής του που έπεσε στο ποτάμι, γεγονός τον έκανε να στραφεί στη θρησκεία. Ο κίνδυνος του πειρασμού έρχεται με τη μορφή μιας κοπέλας, η οποία, όπως όλες οι σειρήνες, είναι η ενσάρκωση του διφορούμενου, ακόμη και της τρέλας, κι εδώ παίρνει τη μορφή μιας θύελλας. Η ζωγραφική πάνω σε γυαλί προσφέρεται κι εδώ για τη σύνε­ση των παράλληλων δράσεων νέου και γέρου, ή ακόμη για τις διαφορετικές χρονικές περιόδους (η δράση ξετυλίγεται στη συγκεκριμένη εκκλησία δι­α στο ποτάμι και στις αναμνήσεις του γέρου ιερέα). Η σκηνή της θύελλας πρόκληση για έντονες οπτικές εντυπώσεις.

Ο Alexandre Petrov κατέχει ιδιαίτερη και περίοπτη θέση στο ρωσικό animation. Η τεχνική που χρησιμοποιεί με εντυπω­σιακό τρόπο είναι η ζωγραφική (κραγιόνια παστέλ και λάδι) πάνω σε επιφά­νειες γυαλιού. Ο Πετρόφ υπήρξε μαθητής του Γιούρι Νόρσταϊν.

(Γιάννης Βασιλειάδης ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ, Εκδόσεις Αιγόκερως 2006)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s